Nagyot ütött a Honda a Civic megjelenésekor a fiatalok körében. És onnantól kezdve csak úgy záporoztak a fiatalos lendülettel érkező új modellek, mint például a Kia Cee’d. Eltelt pár év és amolyan „vén kecske is megnyalja a sót”-elven a Toyota is előrukkolt egy fiatalítással. Csak ez picit DJ dévényitibisre sikeredett. Vegyük fel fordítva a baseballsapkát, és máris fiatalosabbnak fogunk tűnni.
Mindegy, csak IS-re végződjön
Vajon mit takar a fiatalítás? Csak a neve változott? Belül a zseniális középső konzol nyekergős műanyagból van, bár látványos. Alatta a tároló hozzáférhetetlen és egy pénztárca sem nagyon fér el. Az autó külsőre semmi extrát nem nyújt az elődhöz, vagy éppen a Yarishoz képest. Az persze kétségtelen, hogy névváltoztatás nélkül nem lehetne fiatalos lendületről beszélni egy 30 éves autó új változatánál, de ezenkívül szinte csak a kényelmi dolgokban van változás. Púposabb lett, hogy mindenki jól elférjen.
Érdekes, de az előző Corolla négyajtós változata annyira nem hagyott mély nyomot egyesekben, hogy az autómosóban közölték velem, márpedig nem is volt olyan! Na, ez a jövő várhat a Corollára.
Yarilla, Avella, Aygolla?
Még egy érv: mostanában „is”-re végződnek a Toyota modellek nevei. Na jó, csak a Yaris és az Avensis. Biztos az Aygois név nem ment át a vezetőségen. Pedig szerintem nem is lenne rossz. És akkor mi a helyzet a többi modellel?! A Corolla megmarad, mint egy leírt hagyományőrző, a Priusból önálló márkanév lesz, a RAV4-Land Cruiser-páros pedig egészen más kategória. De miért nem az Avensis és a Yaris kapott anno mondjuk „lla” végződést? Yarilla, Avella és Aygolla?
177 ló
Visszatérve az eredeti kérdéshez: vajon az árlista csúcsán szereplő modell is teljesen dévényis? Dehogyis, ez a sok ostobaság csak tesztírás közben jut eszembe. Bent ülve az első pillanattól kezdve imádtam ezt az autót és a motorját, de ilyenkor már mást is kell mérlegelni. Például az árát. Mert én ugyan beérném egy 1,6, vagy akár 1,4 dízellel is, de ez most itt a top.
7 millióért jó vagy nem jó? Tényleg nagyon tetszett, nem kell ennél erősebb motor. Nyomhatom, mint egy állat, az utasok sem fognak lelőni, mert elbillegnek szépen, amit még a 17-es felnik sem zavarnak. Persze, ha csak egyedül mennék az autóval, akkor kevésbé lennék boldog a kényelmi szempontok szerint hangolt futóművel, de így nagyon családias a hangulata, amellett hogy piszkosul megy.
Lapozás után is érdemes velünk maradni, jönnek a konkurensek.
Az Auris modellpalettán, a 3,7 milliós 1.4-es benzines és ez a 7 milliós sportmodell jelentik a határokat. Mert akármennyire is hihetetlen, ez a 2.2-es dízel jelenti a csúcsot. Ez egy nagyon merész húzás, manapság ugyanis még nagyon sokan gondolkodnak úgy, hogy a dízelek bénák. Szerencsére mi tudjuk, hogy ők a
Ezzel szemben például az Auris kényelmes városban, de meg sem fordul a fejünkben, hogy pályára kéne vinni. Evidens, hogy nem oda való. A tehetős apuka mégis roppant boldog lesz vele és 8,5-ös fogyasztással elboldogul. De vajon árban és lóerőben hogyan viszonyul az Auris a konkurensek elitdízeleihez?
Kikkel kell versenyeznie?
Szembe kell néznie a 150 lovas 1.9-es Bravóval, amit 5,6 millióért mérnek. Akkor ott van a Kia Cee’d, ami csak 140 lóerős és 5,7 millió az ára. A Honda Civic 2.2-es modellje már belopta magát a szívünkbe. Az is csak 140 lóerős volt, de vezetési élményben sokkal közelebb állt az Auriséhoz. Az ára 6,3 millió és sajnos sokat kell rá várni.
A Citroen C4-nél a kétliteres, 138 lóerős jelenti a csúcsot a dízelek között. 6,4-ért kínálják a portékájukat a franciák. A Peugeot 307 talán kevésbé mérvadó, hiszen ő már meglehetősen „öregeskedő” modell, de vásárláskor ezt is mérlegelhetjük. A 2.0 HDi 136 lóerős és 5,1 gömb az ára. A következő versenytárs szintén francia és Mégane névre hallgat. A 150 lóerős dízelt 6,1-ért vesztegetik. Már csak a két német menő, a Golf és az Astra maradt. A Golfnál a GT sport 170 lóerős. Az ára 7,8 millió, húzós… Az Astra „überdízele”: az 1.9-es, 150 lóerős CDTi, 5,7-ért.
Színek
A fekete szín is nagyon bejött, bár a fotózást nem könnyítette meg. Ilyenkor sajnos el kell dönteni, hogy az égbolton látszódjanak szépen a felhők, de akkor az autó részletei elvesznek, vagy az autó legyen pompázatos, az eget pedig égessük szét. De persze van Photoshop is a világon szerencsére, illetve különböző egyéb technikák, mint például szűrő a lencse elé. Ha választanom kéne, akkor mondjuk legyen a cédruskék metál, vagy a fenyőzöld. Szürke, fehér, fekete felejtős.