Nagyotlátóóó
A negyedik csaj is ott van, csak nem látszik

A negyedik csaj is ott van, csak nem látszik

A negyedik csaj is ott van, csak nem látszik


Nagyot ütött a Honda a Civic megjelenésekor a fiatalok körében. És onnantól kezdve csak úgy záporoztak a fiatalos lendülettel érkező új modellek, mint például a Kia Cee’d. Eltelt pár év és amolyan „vén kecske is megnyalja a sót”-elven a Toyota is előrukkolt egy fiatalítással. Csak ez picit DJ dévényitibisre sikeredett. Vegyük fel fordítva a baseballsapkát, és máris fiatalosabbnak fogunk tűnni.

Mindegy, csak IS-re végződjön

Vajon mit takar a fiatalítás? Csak a neve változott? Belül a zseniális középső konzol nyekergős műanyagból van, bár látványos. Alatta a tároló hozzáférhetetlen és egy pénztárca sem nagyon fér el. Az autó külsőre semmi extrát nem nyújt az elődhöz, vagy éppen a Yarishoz képest. Az persze kétségtelen, hogy névváltoztatás nélkül nem lehetne fiatalos lendületről beszélni egy 30 éves autó új változatánál, de ezenkívül szinte csak a kényelmi dolgokban van változás. Púposabb lett, hogy mindenki jól elférjen.

Jó a forma, de nem újdonság

Jó a forma, de nem újdonság

Jó a forma, de nem újdonság


Érdekes, de az előző Corolla négyajtós változata annyira nem hagyott mély nyomot egyesekben, hogy az autómosóban közölték velem, márpedig nem is volt olyan! Na, ez a jövő várhat a Corollára.

Yarilla, Avella, Aygolla?

Még egy érv: mostanában „is”-re végződnek a Toyota modellek nevei. Na jó, csak a Yaris és az Avensis. Biztos az Aygois név nem ment át a vezetőségen. Pedig szerintem nem is lenne rossz. És akkor mi a helyzet a többi modellel?! A Corolla megmarad, mint egy leírt hagyományőrző, a Priusból önálló márkanév lesz, a RAV4-Land Cruiser-páros pedig egészen más kategória. De miért nem az Avensis és a Yaris kapott anno mondjuk „lla” végződést? Yarilla, Avella és Aygolla?

177 ló

Az Auris vagányabb, mint a Corolla?

Az Auris vagányabb, mint a Corolla?

Az Auris vagányabb, mint a Corolla?


Visszatérve az eredeti kérdéshez: vajon az árlista csúcsán szereplő modell is teljesen dévényis? Dehogyis, ez a sok ostobaság csak tesztírás közben jut eszembe. Bent ülve az első pillanattól kezdve imádtam ezt az autót és a motorját, de ilyenkor már mást is kell mérlegelni. Például az árát. Mert én ugyan beérném egy 1,6, vagy akár 1,4 dízellel is, de ez most itt a top.

7 millióért jó vagy nem jó? Tényleg nagyon tetszett, nem kell ennél erősebb motor. Nyomhatom, mint egy állat, az utasok sem fognak lelőni, mert elbillegnek szépen, amit még a 17-es felnik sem zavarnak. Persze, ha csak egyedül mennék az autóval, akkor kevésbé lennék boldog a kényelmi szempontok szerint hangolt futóművel, de így nagyon családias a hangulata, amellett hogy piszkosul megy.

Lapozás után is érdemes velünk maradni, jönnek a konkurensek.


Az Auris modellpalettán, a 3,7 milliós 1.4-es benzines és ez a 7 milliós sportmodell jelentik a határokat. Mert akármennyire is hihetetlen, ez a 2.2-es dízel jelenti a csúcsot. Ez egy nagyon merész húzás, manapság ugyanis még nagyon sokan gondolkodnak úgy, hogy a dízelek bénák. Szerencsére mi tudjuk, hogy ők a háborodottak tájékozatlanok. Mit kezdjünk egy top benzinessel Magyarországon? Eszméletlen mennyiségű üzemanyagot elnyel, bár élményben mindenekfelett áll. A legtöbbjük versenypályán kevés, a városban nem az igazi.

Ezzel szemben például az Auris kényelmes városban, de meg sem fordul a fejünkben, hogy pályára kéne vinni. Evidens, hogy nem oda való. A tehetős apuka mégis roppant boldog lesz vele és 8,5-ös fogyasztással elboldogul. De vajon árban és lóerőben hogyan viszonyul az Auris a konkurensek elitdízeleihez?

Kikkel kell versenyeznie?

Szenzációs ez a motor, de az ára...

Szenzációs ez a motor, de az ára…

Szenzációs ez a motor, de az ára…


Szembe kell néznie a 150 lovas 1.9-es Bravóval, amit 5,6 millióért mérnek. Akkor ott van a Kia Cee’d, ami csak 140 lóerős és 5,7 millió az ára. A Honda Civic 2.2-es modellje már belopta magát a szívünkbe. Az is csak 140 lóerős volt, de vezetési élményben sokkal közelebb állt az Auriséhoz. Az ára 6,3 millió és sajnos sokat kell rá várni.

A Citroen C4-nél a kétliteres, 138 lóerős jelenti a csúcsot a dízelek között. 6,4-ért kínálják a portékájukat a franciák. A Peugeot 307 talán kevésbé mérvadó, hiszen ő már meglehetősen „öregeskedő” modell, de vásárláskor ezt is mérlegelhetjük. A 2.0 HDi 136 lóerős és 5,1 gömb az ára. A következő versenytárs szintén francia és Mégane névre hallgat. A 150 lóerős dízelt 6,1-ért vesztegetik. Már csak a két német menő, a Golf és az Astra maradt. A Golfnál a GT sport 170 lóerős. Az ára 7,8 millió, húzós… Az Astra „überdízele”: az 1.9-es, 150 lóerős CDTi, 5,7-ért.

Színek

Ez a Photoshop...

Ez a Photoshop…

Ez a photoshop…


A fekete szín is nagyon bejött, bár a fotózást nem könnyítette meg. Ilyenkor sajnos el kell dönteni, hogy az égbolton látszódjanak szépen a felhők, de akkor az autó részletei elvesznek, vagy az autó legyen pompázatos, az eget pedig égessük szét. De persze van Photoshop is a világon szerencsére, illetve különböző egyéb technikák, mint például szűrő a lencse elé. Ha választanom kéne, akkor mondjuk legyen a cédruskék metál, vagy a fenyőzöld. Szürke, fehér, fekete felejtős.

MOTORADATOK Lökettérfogat (ccm) 0 Furat x löket (mm) 86 X 96 Hengerek / szelepek száma 4/16 Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 130(177)/3600 Max. nyomaték (Nm/ford.) 400/2600 MENETTELJESÍTMÉNYEK Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 8,1 Végsebesség (km/h) 210 FOGYASZTÁS Város (l/100 km) 7,9 Lakott területen kívül (l/100 km) 5,2 Vegyes (l/100 km) 6,2 CO2 kibocsátás (g/km) 164 MÉRETEK Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4220/1760/1505 Tengelytáv (mm) 2600 Csomagtér (liter) 354 Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1470/450 Üzemanyagtank kapacitás (liter) 55 Gumiméret 225/45 R17 ÁR, KÖLTSÉGEK Tesztelt autó ára 6 935 000 Ft A szériafelszereltség fontosabb tételei Automata légkondicionáló, kétzónás, Bőr sebességváltó gomb és kormány, Sebességfokozat-kijelző, Tempomat, Intelligens nyitási és indítási rendszer, Optitron kijelző, Rádio, CD, MP3, WMA audio rendszer, 6 hangszóró, ABS + EBD + BA (fékasszisztens), VSC (járm?stabilitás vezérlô) és TRC (kipörgésgátló), Oldalvédelem az ajtókban ÉRTÉKELÉS a vezess.hu véleménye Elképeztően jól megy, nagyszerű ez a motor. Az Auris koncepció érthető, mert a vásárlók átlagéletkora nagyon magas volt ,de ennél több kellene. Pontszám (max. 10)   7,75 pont