Röviden – Toyota Verso 2.0 D-4D

Mi ez?

Törökországban gyártott, nemrég renovált egyterű öt vagy hét üléssel.
Mit tud? Nagy mutatványok helyett döccenés nélkül fuvarozni a családot, várhatóan sok-sok éven át.
Mibe kerül? Listaára 4 990 000-8 230 000 Ft közötti. A tesztelt verzió ára 7,6 millió Ft.
Kinek jó?  Annak, akinek nem kell irdatlan csomagtér és meg tudja tölteni szeretteivel az utasteret.

Csak a Mazda és a Toyota

Van egy autófajta, amit a japán márkák legtöbbje hanyagol. Az érthető, hogy a Subarunak és a Suzukinak nincs kompakt egyterűje, mert a Subaru a piacnak csak egy kis részét célozza meg, a Suzuki pedig a kiskocsik és a crossoverek, SUV-k között aktív. De mi van a Nissannal, amely a tolóajtós és B-oszlop nélküli Datsun Prairievel bő 30 éve feltalálta a kompakt egyterűt? Vagy hol a Space Wagon, Space Runner és Space Star sorral teljes szortimentet kínáló Mitsubishi? Hát a Honda miért nem épít a Civic Shuttle, a Stream vagy az FR-V hagyományira?

Ők tudják, de ha már történelmileg így alakult, a Mazda és a Toyota köszöni szépen, majd ők kiszolgálják azokat az európai vevőket, akik japán kompakt egyterűre vágynak. A Toyota 2013-ra megújította a Versót, összesen 470 alkatrész áttervezésével. A leglátványosabb az Aurishoz igazított, pengébb orr-rész, a műszaki és kényelmi fejlesztésekről a menetpróbában már beszámoltunk .

124 lóerejével a 2,0 D-4D a legkisebb teljesítményű motor a Toyota Versóhoz. Akinek nincsenek környezetvédelmi aggályai, annak ez a dízel egyben a legjobb is az egyterűhöz
4,46 méteres hossza a kétféle karosszériával kapható Scénic és a Grand Scénic között van, nagyjából 10-10 centire tőlük

4,46 méteres hossza a kétféle karosszériával kapható Scénic és a Grand Scénic között van, nagyjából 10-10 centire tőlük

Csak az alapváltozat ötüléses

A tesztre megkapott Lounge kivitelben sok apró, de többéves használattal nehezen nélkülözhető felszerelés jár, például árnyékoló roló a színezett hátsó ablakok mellé, amivel a gyermekek szeretnek játszani. Esős időben a Verso belső tere pompásan befogható játszótérnek, annyifelé lehet benne mászni és elbújni az öt hátsó ülés rendezgetésével.

Bár az autó létezik ötszemélyes alapverzióban is, a tesztautó 5+2 üléses. Az ülések ripsz-ropsz átrendezhetők. A két leghátsót könnyen felcsaphatjuk a padlóból vagy visszacsukhatjuk pár mozdulattal.

Egyenként állíthatók a középső sor ülései

Egyenként állíthatók a középső sor ülései

Egy sorral előrébb mindhárom ülés önállóan variálható. Helyzetük hosszirányban állítható, szabályozható a támlák dőlése, és ha egy bébielefántot kell eljuttatni rendeltetési helyére, az öt hátsó ülés szépen a padlóba süllyed. Lehajtott támlákkal sík térbe tolhatjuk be a hajósládát vagy az új konyhaasztalt, ám a csomagtér magassága megsínyli a padlóba fektethető üléseket. Ezek a kivehetőkkel szemben sok helyet vesznek el, viszont mindig kéznél vannak és tárolásuk sem gond.

A Toyota Verso 2.0 D-4D Lounge és jól felszerelt konkurensei
Toyota Verso 2.0 D-4D Lounge (124 LE) 7 660 000Ft
 KIA Carens 1.7 CRDI HP LX (136 LE)
6 149  000 Ft
Renault Grand Scenic 1.6 dCi Privilege S&S (130 LE) 7 605 000 Ft
VW Touran 2.0 CR TDI Highline (140 LE) 8 326 500 Ft
Peugeot 5008 1.6 HDi Style (115 LE)
7 065 000 Ft
Citroen C4 Grand Picasso. 1.6 e-HDi Intensive(115 LE)
7 640 000 Ft

Csak 440 literes a csomagtér

A Verso öt személlyel 440 literes csomagtartója a kategóriában kicsinek számít. A kompakt, 4,46 méteres karosszéria más téren nem igényel lemondást, mert a második sorban a 19,5 centis úton mozgatható ülésekkel elég a játéktér a lábhely növelésére. Piros pont jár a kalaptartónak a lökhárító mögött, a csomagtérpadlóban kialakított mélyedésért.

Az utastérből hiányzik a Scénic mindent elnyelő ládikója az első ülések közül, ezzel együtt van elegendő rakodóhely. A dupla kesztyűtartó mellett elöl fiókot húzhatunk ki az ülés alól, rejtekhely van a hátul a padlóban. Összességében annyi üreget, rekeszt, pohártartót találunk még az autóban, hogy győzzük megjegyezni, mit hová tettünk.

A leghátsó üléseket pár mozdulattal felcsaphatjuk a padlóból vagy visszacsukhatjuk

A leghátsó üléseket pár mozdulattal felcsaphatjuk a padlóból vagy visszacsukhatjuk

A modellfrissítéssel csendesebb és takarékosabb lett a dízelmotor, amely most maximum 124 lóerőt és 310 Nm nyomatékot ad le. A japán egyterűtől merőben idegen a sietés. Aki egyterűben akar sportosan vezetni, vegyen C-Maxot vagy adaptív lengéscsillapítós Zafirát, mert ez nem az ő világa. A csendes többség viszont elégedett lesz azzal, amit Toyotája nyújt.

A Verso megingathatatlanul nyugodt autó. A dízelmotor 310 Nm nyomatéka sem arra csábít, hogy legyorsuljuk a kanyarodósávból bepofátlankodni készülőket. Inkább biztonságos előzési tartalékként számíthatunk az erőre. A finoman mozgatható váltókarral pontosan cserélhetők a fokozatok, az áttételezés pont jó. A motor autópályán 2000 körüli fordulatszámon hatodikban nagyon békésen emészti fel az előttünk álló távolságot.

Videón a Verso:

a videó a hirdetés után indul

Csak 6,3 l/100 km

Hosszú utakon értékelni fogjuk a kényelmes rugózást és a rátermett navigációsrendszert, amely a 6,1 collos érintőképernyővel könnyen használható. Akár a világ végéig suhanhatnánk csendben, 850 kilométerenként tankolva egyet, ha az ülések jobbak volnának. Elöl túl rövid az ülőlap és a csekély tartományban állítható kormány miatt is többet fészkelődtünk az ideális helyzetet keresve, mint a német vagy a francia konkurensekben.

Az 55 literes tankot városban is ritkán kell utántölteni. Budapesten 7,2 l/100 km literes fogyasztást mértünk az átlag többnyire autópályán járva 6,3 literre adódott. Aki 100 körül gurul és nyugodtan vezet, a tesztfogyasztásból levonhat még egy litert. Mivel a 2,2 DCAT motorokkal korábban volt elég sok baj és fogyasztásuk is sokkal magasabb, a kétliteres dízel a legjobb választás a három D-4D közül.

Városban 7,2 litert fogyasztott százon, országúton elég két literrel kevesebb, ha nem hajszoljuk

Városban 7,2 litert fogyasztott százon, országúton elég két literrel kevesebb, ha nem hajszoljuk

A Verso csúcsmodellért elkért 7,6 millió forint sok pénz, de értékarányos összeg. Listaáron a konkurensek közül egyedül a Kia Carens kerül lényegesen kevesebbe, épp az az autó, amely koncepciójában a legközelebb áll a Versóhoz. A felszereltségi igényekből jócskán leadva a hétüléses Live elvihető 6,4 millióért, az ötszemélyes alapváltozat 6 140 000 forintért. A Verso házon belül sem drága, mert Auris kombit csak 6 385 000 forinttól kapni a kétliteres dízelmotorral.

Mellette – Ellene
  • Könnyen variálható ülések
  • Harmonikus dízelmotor
  • Kedvező fogyasztás
  • Viszonylag csekély értékvesztés
  • Gazdag felszereltség
  • Kategóriájához mérten kis csomagtartó
  • Érzéketlen kormányzás
  • Rövid ülőlapú első ülések
  • Sűrű, 15 000 km-es szervizperiódus


Szerinted jóféle családi autó a Verso?
átlag
8.09
szavazat
314
Szerinted jóféle családi autó a Verso?