Mp3-at is lejátszik
Hátulról jobb

Hátulról jobb

Hátulról jobb


Harmadik változat nincs, csak egy szűk ösvény a kettő között. Léteznek olyan garanciális használt autók, amik magukban hordozzák a másodkézből származó autók veszélyeit, de igyekeznek enyhíteni a kínokat azzal, hogy garanciák formájában a biztonság látszatával szolgálnak. Mint például a Volvo V50 tesztautónk, ami 15 000 kilométeres tesztautó múlttal lépett hivatalosan minősített használt Volvo programba.

Ilyen futásteljesítménnyel nem szokás tesztelésre bocsátani egy autót, mert félő, hogy a múlt mély nyomokat hagy, ami egy tesztben már nem mutatna szépen. Volvo V50-es tartós tesztünk épp ezért kivételes. Talán jobban megtudjuk, milyen a V50-as es hosszabb távon, és még arra is lehet válasz, van-e kockázata annak, ha nem újonnan, hanem kicsit használtan veszünk prémiumautót, például Volvót.

Nem csak Volvók kerülhetnek be a Quality1 használtprogramba. A forgalmazó nagylelkűen nyitja programját az idegen márkák felé is, de kiköti, hogy 150 000 km-nél magasabb futásteljesítménnyel nem fogadnak senkit. A program részeként árult használt autók mind szigorú minőségvizsgálaton mennek keresztül, 7 napos cseregarancia jár hozzájuk.

Már megvolt

Olalról nénivel

Olalról nénivel

Olalról nénivel


Maga a V50 sem ismeretlen, és maga a konkrét autó sem. Ezzel mentünk Frankfurtba, s már akkor megkedveltük. Négyen ültünk benne, Frankfurt nincs közel, sőt, azt lehet mondani, hogy messze van. Mi meg nem vagyunk kicsik, alacsonyak, autószalonra sem üres kézzel megyünk. Jut fejenként egy táska a ruhákkal, egy a laptopnak, aztán az elemózsia, a kamera, a fényképező is foglal helyet. Mégis elfértünk, meglehetősen kényelmesen.

Olvasgattam a tartós teszt előtt, hol járt a Volvo, mit tapasztaltak a kollégák. Döbbenet, de különösebb titkok nem jöttek elő, egyedül az autó felszereltségével küzdött meg szinte mindenki. Leginkább Momemtumnak tartották, de

Kívül kék, belül zöld

Kívül kék, belül zöld

Kívül kék, belül zöld


Summun névvel is megjelent több helyütt. Az igazság az, hogy Kinetic-felszereltségű, némi plusz extrával tarkítva.

A forgalmazó szerint igyekeztek alulextrázni a tesztalanyt, mert gyakran éri őket olyan kritika, hogy alapfelszereltségűmodellt alig látni, csak a rogyásig extrázottat.

Ezért ebbe a V50-esbe csak a legszükségesebbek kerültek, alapként a közepes szintű Kinetichez. Eggyel magasabb hifi, esőérzékelős ablaktörlő, megerősített oldalfalú ablak, tempomat csak a fontosabbak közül. Az első ködlámpa és a parkolóradar már nem fért bele, mégis 7,6 millió kerekedett új áron a dízel 6,4 milliós alapárából. Így használtan, fél éveshez közelítve az ár is lefelé kanyarodik a kiinduláshoz.

A kérdés, hogy megy, mit fogyaszt? Lapozzon!


1,6 liter, 109 lóerő dízelből elég?

Részecskeszűrős alapáron, ez mára egyre fontosabb. Noha hazai adókedvezmények egyhamar nem lesznek a környezetet kevésbé szennyező autókra, lelkünk mélyén jó érzést azt tudni, hogy ezzel is teszünk valamit környezetünk védelméért, ha már magáról az autózásról lemondani nem tudunk, vagy nem akarunk. Az alapáron adott részecskeszűrő azért is szóra érdemes, mert a 2,0 literes dízelhez feláras, a kisebb 1,6-os viszont ingyen kapja.

Literre nem sok, de alapterületre igen

Literre nem sok, de alapterületre igen

Literre nem sok, de alapterületre igen


A 109 lóerő épphogy elég, 1400 kilós testtel nem bánik virgonc módra. Több szót érdemel takarékossága. Érdekességképpen csináltunk egy „gyorshajtásos tesztet”, arra kerestük a választ, megéri-e autópályán látványosan gyorsabban hajtani a megengedettnél. A válasz nemre jött ki, mivel a forgalom alaposan befolyásolta saját sebességünket.

A teszt másik érdekessége az volt, hogy eme V50 meglepően szélsőséges fogyasztásra képes. Autópályán, 150 felett már nem kedvel menni. Ilyenkor hangos is, mivel a fordulatszám 3000 felett jár a legmagasabb ötödik fokozatban. Másrészt nem takarékos, 8 liter gázolajat minden zokszó nélkül befogad 100 kilométerre.

Nincs sok gomb

Nincs sok gomb

Nincs sok gomb


Tud viszont rendkívül takarékos is lenni, saját rekordunk eddig 5,6 liter volt, de hallottunk korábbi alkalmi tesztelőkről, akik 5 liter alatti fogyasztással járták meg Bécset – a megengedettnél persze lassabban. A valódi átlag inkább a kettő között járt, rendszerint, 6,2-6,4-es fogyasztást számoltunk, ennél a komputer 1-2 decivel többet mért.

Tágas-e vagy?

Ha a tisztességes kombi címet literre mérnék, akkor a V50 csúfosan leszerepelne. 419 gombócból is kevés, literből meg mégannyira, ha egy kombi farát méltatott kifejezni. Mióta gyakorló apukaként szembesültem egy család térfogatigényével, fenntartásokkal kezelem a literadatokat és inkább a saját szememnek hiszek.

Kényelmes

Kényelmes

Kényelmes


Ebben a V50 verhetetlen. Szívem szakadt meg, hogy a földön végighúzott babakocsit a szürke kárpittal szépen bélelt csomagtérbe kellett tuszkolnom, de látva a lakást, az autónak többet is kell bírnia. A lényeg viszont meggyőzött: a babakocsi mellett a hordozóágy és a többi flinc-flanc is befért, derék dolog.

Lesz még folytatás

Túl vagyunk az első heteken, de van még hátra a tartós tesztből. Amit egyelőre biztosan nem, de látványra kijelenthetünk, a korábbi tesztautós múlt 15 ezer kilométere nem hagyott nyomot az autón, egy nepper 0 km-re visszatekert órával simán eladná új bemutató-autóként.

Most derül ki, hogy mi-mennyi. Lapozzon és pontozzon!


Műszaki adatok – Volvo V50 1.6D Kinetic

MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1560
Furat x löket (mm) 75,0×88,3
Hengerek / szelepek száma S4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 80(109)/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 240/1750
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 12,1
Végsebesség (km/h) 190
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 6,3
Lakott területen kívül (l/100 km) 4,3
Vegyes (l/100 km) 5,0
CO2 kibocsátás (g/km) 132
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4514/1770/1452
Tengelytáv (mm) 2640
Csomagtér (liter) 417
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1416/484
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 52
Gumiméret 205/55 R16
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 6.370.000
Konkurensek (forint) VW Golf Variant 1.9 TDI (105 LE): 5.982.200
Skoda Octavia Combi 1.9 TDI (105 LE): 5.588.600
BMW 318d Touring (143 LE): 8.191.000
Tesztelt autó ára (forint) 7.600.000
A szériafelszereltség fontosabb tételei Klikk ide
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Jobban tetszik a limuzinnál, literre nem sok a hely benne, viszont pakolni kényelmes. Prémiumautóként az extrákat vaskosan meg kell fizetni. Az 1,6-os dízelmotor kellemes, és nagyon keveset fogyaszt.
Pontszám (max. 10) 8,5 pont
Volvo V50
átlag
4.64
szavazat
830
Volvo V50