Több egy illúziónál
Vihar előtt eltűntek a színek
Repülj velem Rióba!
Nahát, hűha, ajjaj, ejnye! Beázott a mosástól
És a tomboló förgeteg majd' a földre sújtotta az egyszeri kutyasétáltatót
Széles mosolyt kérek
32 fotó
Nemes egyszerűség, jó színvonalon

Nemes egyszerűség, jó színvonalon

Nemes egyszerűség, magas színvonalon


De mindegyik csak elöl hajt. Az illúziónál többet kevesen adnak, igaz, kevesen is várnak többet a terepesített személyautóktól. A Kangoo-ból volt összkerekes, az újból is lesz talán. Az Octavia Scout meg a SEAT Altea Freetrack is hajtja mind a négy kerekét, és masszívan tartja magát a terepesített személyautó-kategória elsője, a Volvo XC70. A svédek ugyanis évekkel megelőzték az Audi allroad quattrót.

Most itt a harmadik generáció, amely egészen új, és mégis a régi. Természetesen csak a V70-ből születhetett, mert a Volvo annyira kombimárka, hogy reálisan nézve az S80 a V70 limuzinváltozata.

Harci díszben

Többet kibír, mint gondolnánk

Többet kibír, mint gondolnánk

Többet kibír, mint gondolnánk


A harci díszletezéssel az XC70 szerintem mutatós, vagány, férfias, de nem ömlengek tovább. A sötét műanyag felületek járulékos előnye, hogy parkoláskor nehezebb kárt tenni az autóban. Akit hagytak már ott sunyin lesikált lökhárítóval, meghúzott ajtóval, az ezt tudja értékelni.

Belül látni, hogy nem Svédország a túlhajszolt barokk őshazája. Nemes visszafogottság mindenhol, az elvártnál nem drágább anyagokkal, de magas színvonalon megvalósítva.

Sajnos a hátsó lábtérnek alávág egy magas sofőr, ebben a méretkategóriában ennek nem kéne így lennie, a vezető pedig megérdemelne egy alacsonyabbra engedhető ülést. Üléskényelemben nehéz felülmúlni a nagyobb Volvókat, de ez kinek újdonság? Ahogy a jól kifundált csomagtér és a feláras gyári hifirendszer kvalitásai sem most először hagytak bennünk mély nyomot.

Eltökélt öthengeres

Közönség előtt nagy mutatvány rányomni a csomagtérzáró gombra, amivel az amúgy fölösleges villanyos zárószerkezet lehajtja a fedelet az elfoglalt menedzser helyett. Aki valószínűleg családapa is, ha már olyan autót választ, amely biztonságával évtizedek óta a világ élvonalában van, két csemetének a hátsó ülésből kihajtható gyermeküléseket kínál és belső terében minden anyag antiallergén.

11,6 millióért az XC70 nem drága, lapozás után kiderül, miért nem


A V70-ből hiányzik egy hathengeres dízel bársonyos ereje, de az XC70-hez illik a markáns öthengeres. Nagyon ne siessünk, mert hektikus gázadásokkal összezavarjuk a hatfokozatú automatát. Ilyenkor darabosan vált vissza és zavaróan felbőg a motor, pedig kár ennyire húzatni, van benne elég erő.

Szóval csak nyugodtan. Az XC nyomatékból megoldja a nehézségeket, bár 400 Nm hátán elég ritkán beszélhetünk bármilyen nehézségről. Higgadt stílusban a hatfokozatú automatát alig venni észre, rutinosan kapcsolgat. Ritkán merült fel igény bennünk a kézi váltásra, de ez is megy neki.

Kisegít a tekintély

Velünk tart a kalandokban

Velünk tart a kalandokban

Velünk tart a kalandokban


A Four-C futóművezérlés műszakilag értékes megoldás, de az elektronikus vezérlésű lengéscsillapítást hiába kapcsoljuk Comfort-állásba, a rugózási kényelem csak nem lesz jó. Az XC70 darabosan veszi az úthibákat, ezért érdemes inkább az oldaldőlésből visszavenni a Sport- vagy a még keményebb Advanced-beállítással.

Egy ekkora Volvo tekintélye mindenhová elkísér és sokszor kisegít, de a svéd kombival a nagyzolástól mentesen vonulhatunk. Idegen tőle az agresszió, mégis megkapja a tiszteletet a máskor törtetőktől is.

12,1 liter/100 km

14 litert is bekap városban

14 litert is bekap városban

14 litert is bekap városban


A 11,6 milliós alapár nem magas ezen a szinten, bár ez sokakat irritálhat. Tudni róla, hogy a tehetősek autója, akiket nem vág földhöz néhány bonbon beikszelése az extralistán, a tesztautó például 16 millióba került újonnan. 1,8 tonnával, automata váltóval és erős motorral a 12,1 literes tesztfogyasztás reális, amit Budapesten és autópályán járkálva mértünk.

Két hajtott kerék tudománya pillanatok alatt szertefoszlik, elég hozzá egy felfagyás vagy az időnként nálunk is előforduló hó. Elfogadom, hogy a célcsoport az esetek 95 százalékában vígan boldogul 4×4 nélkül, de tizenvalahány millióért miért vennének olyan autót, amely pont a nehéz helyzetekben mond csődöt? Az XC70-ben Haldex-kuplung porciózza a nyomatékot az első és a hátsó kerekek között, magától és pillanatok alatt átváltoztatva a fronthajtásos kombit összkerekessé.

Érdes élet

Lesegít a hegyről

Lesegít a hegyről

Lesegít a hegyről


Ha a tulaj olyan meredélyre tévedt, ahol felfelé elég volt a gázt nyomni, de lefelé megretten, az autó a segítségére siet. A váltó előtti kapcsolót megnyomva a lejtmeneti vezérlés nem engedi felgyorsulni a kocsit, miközben a fékhez hozzá sem kell érni. A HDC-t (Hill Descent Control) arra is felkészítették, hogy segítsen a tóba ereszkedni az utánfutóval a vontatott hajó vízre bocsátásakor.

Emelt hasmagasságával, erősített futóművével az XC70 bírja a földutakat, bár a fotókhoz a Camel Trophy-hangulatot egyetlen saras pocsolyával teremtettük meg, nem pedig terepezéssel. De a rusztikus kombi így is többet ad az illúziónál: valódi szabadsággal boldogítja tulajdonosát, ha cserébe nem esik túlzásba a terep kiválasztásakor.