A 3-as kombi inkább praktikus, mint tágas, bár a prémium szegmensben (az A4-es Audi és a Mercedes C-osztály mellett) ez a legtágasabb modell a maga 495 literjével.
Ha egy 3-as BMW-ről azt írom, jó vezetni, nem mondtam semmi újat. Mivel lehet ezt még megfejelni?
Szinte napra pontosan egy éve járt Rácz kolléga Münchenben, a BMW 3-as limuzin (kódnéven: F30) világpremierjén, amit a sajtóval egy időben tartottak a gyári munkásoknak az üzem udvarán, és a népnek a Facebook-on. Vezettük már azóta a Hármast dízelmotorral, benzinessel és még hibridként is, itt volt már az ideje a kombi kipróbálásának (ezt F31-nek nevezik gyári nyelven).
Tökéletes? Na és?
1/66 9,9 millió az alapár - a tesztautó mégis 16 millióba kerül. A hiányzó 6,1 milliót elrejtettük a képen
9,9 millió az alapár - a tesztautó mégis 16 millióba kerül. A hiányzó 6,1 milliót elrejtettük a képen
Fotó megosztása:
2/66 Dinamikusan jön, akkor is, ha éppen csak 60-nal megy. Mint itt a képeken
Dinamikusan jön, akkor is, ha éppen csak 60-nal megy. Mint itt a képeken
Fotó megosztása:
3/66 Előbb fordul el, mint ahogy gondolok rá. De mindig jól tudja, mit akarok
Előbb fordul el, mint ahogy gondolok rá. De mindig jól tudja, mit akarok
Fotó megosztása:
5/66 Kombi kéne, az az igazság
Kombi kéne, az az igazság
Fotó megosztása:
6/66 Tegye fel a kezét, aki ennyi pénzért Mondeót rendel
Tegye fel a kezét, aki ennyi pénzért Mondeót rendel
Fotó megosztása:
7/66 Ezen a képen éppen tolatunk, de megfordítottuk a menetirányt
Ezen a képen éppen tolatunk, de megfordítottuk a menetirányt
Fotó megosztása:
9/66 Hú, jön a kanyar
Hú, jön a kanyar
Fotó megosztása:
10/66 Kézi váltóval 7,7, automatával 7,6 mp alatt van 100-on
Kézi váltóval 7,7, automatával 7,6 mp alatt van 100-on
Fotó megosztása:
11/66 Tíz centit nőtt elődjéhez képest
Tíz centit nőtt elődjéhez képest
Fotó megosztása:
13/66 Normál futóműbeállítással kissé lifeg a kombi 3-as hátulja, sport módban tapad az úthoz
Normál futóműbeállítással kissé lifeg a kombi 3-as hátulja, sport módban tapad az úthoz
Fotó megosztása:
14/66 184 lóerő és 380 Nm lakozik a motortérben
184 lóerő és 380 Nm lakozik a motortérben
Fotó megosztása:
15/66 Csak az eladások 12%-át tette ki a kombi a teljes 3-as kínálatból az elmúlt 6 évben
Csak az eladások 12%-át tette ki a kombi a teljes 3-as kínálatból az elmúlt 6 évben
Fotó megosztása:
17/66 Széles vállával tekint előre
Széles vállával tekint előre
Fotó megosztása:
18/66 Sport, Modern, Luxury és M-Sport kivitelben rendelhető a 3-as kombi. Képeinken az utóbbi
Sport, Modern, Luxury és M-Sport kivitelben rendelhető a 3-as kombi. Képeinken az utóbbi
Fotó megosztása:
19/66 Teljesítménynövelés nem jár az M-sportcsomaghoz, csak optikai- és futómű tuning
Teljesítménynövelés nem jár az M-sportcsomaghoz, csak optikai- és futómű tuning
Fotó megosztása:
21/66 18-as felniken gördülünk
18-as felniken gördülünk
Fotó megosztása:
22/66 Ez a látvány csak az M-csomagnak köszönhető
Ez a látvány csak az M-csomagnak köszönhető
Fotó megosztása:
23/66 Zajos a tükör
Zajos a tükör
Fotó megosztása:
25/66 M-hozadék a küszöbtoldat
M-hozadék a küszöbtoldat
Fotó megosztása:
26/66 A Tescoban kapni ilyen színben dísztárcsát. A 3-as gyári felniben mégis jó ez a matt ezüst
A Tescoban kapni ilyen színben dísztárcsát. A 3-as gyári felniben mégis jó ez a matt ezüst
Fotó megosztása:
27/66 Beépített időjárásjelentő: nézi, esik-e
Beépített időjárásjelentő: nézi, esik-e
Fotó megosztása:
29/66 Elektromosan nyit-csuk minden új hármas kombi csomagtere
Elektromosan nyit-csuk minden új hármas kombi csomagtere
Fotó megosztása:
30/66 495 liternyi tér van odabent, 1500, ha ledöntünk minden ledönthetőt
495 liternyi tér van odabent, 1500, ha ledöntünk minden ledönthetőt
Fotó megosztása:
31/66 Kombiként is jó vezetni
Kombiként is jó vezetni
Fotó megosztása:
33/66 Ledek bújnak meg a bura alatt
Ledek bújnak meg a bura alatt
Fotó megosztása:
34/66 Sportkipufogóval sem szép a hangja
Sportkipufogóval sem szép a hangja
Fotó megosztása:
35/66 A matt tetőléc is M-es kiváltság
A matt tetőléc is M-es kiváltság
Fotó megosztása:
37/66 A rakodás segítik a sínek
A rakodás segítik a sínek
Fotó megosztása:
38/66 Pótkerék nincs, helyette plusz rekesz van
Pótkerék nincs, helyette plusz rekesz van
Fotó megosztása:
39/66 Itt is
Itt is
Fotó megosztása:
41/66 Ez megfog egy tortát. Próbáltam
Ez megfog egy tortát. Próbáltam
Fotó megosztása:
42/66 Ide üdítős palackok férnek
Ide üdítős palackok férnek
Fotó megosztása:
43/66 Így néz ki ledöntve
Így néz ki ledöntve
Fotó megosztása:
45/66 Sportülés rulez. Az ülőlap is állítható, de nekem jó volt így is
Sportülés rulez. Az ülőlap is állítható, de nekem jó volt így is
Fotó megosztása:
46/66 Nem szép a hangja, de 6,9-et fogyaszt
Nem szép a hangja, de 6,9-et fogyaszt
Fotó megosztása:
47/66 Ha kell, lámpánál leáll, majd pikk-pakk újraindul
Ha kell, lámpánál leáll, majd pikk-pakk újraindul
Fotó megosztása:
49/66 Tetszett az M-es sportkormány
Tetszett az M-es sportkormány
Fotó megosztása:
50/66 A navigáció 3D-ben mutatja az épületeket. A Nemzeti Színház bámulatosan jól néz ki
A navigáció 3D-ben mutatja az épületeket. A Nemzeti Színház bámulatosan jól néz ki
Fotó megosztása:
51/66 Csak úgy dől be a fény a feláras tetőablakon
Csak úgy dől be a fény a feláras tetőablakon
Fotó megosztása:
53/66 A fényezés kékje köszön vissza a műszerfalon és a kulcson is
A fényezés kékje köszön vissza a műszerfalon és a kulcson is
Fotó megosztása:
54/66 Isteni a nyolcfokozatú automata
Isteni a nyolcfokozatú automata
Fotó megosztása:
55/66 Az iDrive profi
Az iDrive profi
Fotó megosztása:
57/66 Itten lakozik a sportélmény feloldója
Itten lakozik a sportélmény feloldója
Fotó megosztása:
58/66 Itt is a bizonyos kék szín
Itt is a bizonyos kék szín
Fotó megosztása:
59/66 Kormánykapcsolók jobboldal: hifi és telefon
Kormánykapcsolók jobboldal: hifi és telefon
Fotó megosztása:
61/66 Kormánykapcsolók baloldal: tempomat
Kormánykapcsolók baloldal: tempomat
Fotó megosztása:
62/66 236-ot megy
236-ot megy
Fotó megosztása:
63/66 Sport módban jobb' szerettem csak a futóművet használni. A motorvezérlés túl agresszíven vált és pörget
Sport módban jobb' szerettem csak a futóművet használni. A motorvezérlés túl agresszíven vált és pörget
Fotó megosztása:
65/66 ECO PRO nélkül is lehet vele spórolni
ECO PRO nélkül is lehet vele spórolni
Fotó megosztása:
66/66 Este magától vált pirosra a világítás
Este magától vált pirosra a világítás
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Tegye fel a kezét, aki ennyi pénzért Mondeót rendel
Meglepő, de a családos apaként számomra sokkal érdekesebb kombi BMW a 3-as vásárlói számára nem olyan izgalmas. Az elmúlt hat évre visszanézve csak az eladások 12%-át tette ki a kombi, a limuzin meg 70-et. A maradék 18 százalékon 11-7 arányban a kupé és a kabrió osztozott. Nem vagyunk egy kombinemzet, na.
Adatlap
BMW 320d Touring
Motor
1995 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény
184 LE
Nyomaték
380 NM
Gyorsulás (0-100 km/h)
7,7 sec
Végsebesség
230 km/h
Fogyasztás (vegyes)
4,8 l / 100 km
Vagy ha már kombi, akkor legyen Passat vagy Mondeo, hisz azokba minden befér. Tény, a 3-as kombi inkább praktikus, mint tágas, bár a prémium szegmensben (az A4-es Audi és a Mercedes C-osztály mellett) ez a legtágasabb modell a maga 495 literjével.
Asszonynak tűnt fel, hogy a csomagtartó elektromos működése mennyire praktikus – neki minden kombiban nyújtózni kell, és küzdeni a nehéz vassal, a 3-as kombi ellenben felár nélkül nyújtja ezt a falatnyi luxust. Annak viszont már nem látta értelmét, hogy a kisebb táskákat a csomagtérajtó külön nyitható ablakán juttathatjuk be, mert így macerás felhajtani a rolót, ami egyébként érintésre szalad fel, ha a teljes csomagteret felnyitjuk.
Persze ha ránk állnak a parkolóban, és csak bedobnánk valamit, jól jön a külön nyitható üveg.
Ígérem, nem papolok sokkal többet a praktikumról, mindjárt jön a motor és a vezetési élmény, mert abból van bőven. De ki kell térni arra, hogy a 3-as BMW mostani generációja (hatodik) kényelmes utazóautó tud lenni, ha arra van szükség. Jócskán növeltek a helykínálaton, a legszűkebb prémiumautóból a tízcentis nyújtással (az előző kombihoz mérve) rögtön a legtágasabb lett. Több a hely a fejnek és a lábnak, a pakolórekeszek számára és méretére viszont még mindig sajnálják a teret a BMW-nél. Egy mobiltelefonnak vagy egy kulcscsomónak nehéz megtalálni az ideális zugot, ahol könnyen elérhető, még sincs útban, vagy nem esik le az első kanyarban.
Kézi váltóval 7,7, automatával 7,6 mp alatt van 100-on
150-nél kislányom csak annyit kérdezett: apa, miért nem akarsz gyorsan menni? Nem érezni a sebességet, hiába nagy a motor és a szélzaj. És igen, még mindig a BMW gyártja a legjobb kétliteres dízelmotort. De ezt nem abból tudom, hogy 184 lóerős és 380 Nm-t teljesít, amivel a kategória átlagára bő 10-15 százalékot ráver. Hanem abból a laza könnyedségből, amit erejének köszönhetően kihoz magából, és belőlem, aki vezetem. Élvezni lehet ezzel az autóval azt is, hogy az alacsony fogyasztásra hangolt ECO PRO módban elindulok a garázsból.
A villámgyors ZF automata váltó alig 100 méteren 3 fokozatot kapcsol, az autó 60-ra gyorsít. A motor nem bőg föl, én nem erőlködöm, az autóval érzékeltetem szándékomat, testem meghosszabbított végtagjaként a 320d Touring finoman meglódul és helyet változtat. És ez az emberi mozgást imitáló természetes folyamat Sport módban is megvan, még akkor is, ha a gyorsítás nem 0-ról 60-ra, hanem 190-ről 230-ra történik. De ezt persze csak Németországban próbáltam.
Csak úgy dől be a fény a feláras tetőablakon
És ami a legszebb az egészben, még csak sokat sem fogyaszt. Van egy céges 2011-es Audi A4-esem, 120 lóerős dízelmotorral. A szokásos 100 km-es napi útvonalamban van város, autópálya és országútnak mondható külvárosi szakasz is. Az Audi ezen 7,2 litert fogyaszt, a BMW 320d beérte 6,9 literrel.
Jól látják, ez a kocsi M-kék. A közel 16 milliós tesztautó kék festéke csak azért kerülhetett fel a lemezekre, mert M-es optikai csomaggal és a vele járó futóművel van felszerelve az autó. Nem állítom, hogy ez az ideális összeállítás egy dízel kombi BMW-hez, de kétségtelenül feltűnő ezzel az autó.
Sport módban jobb’ szerettem csak a futóművet használni. A motorvezérlés túl agresszíven vált és pörget
Jót tesz az M-es sportfutómű a vezetési élménynek is, de ez csak akkor tűnt fel, amikor a fotókat készítettük Visegrád felé. Fotósunk, Ádám kérte, hogy lágyan ringatózó Comfortba tegyem az autót, mert Sport módban úgy ráz, hogy nem lehet éles képet készíteni. Így viszont azonnal feltűnt, hogy a kombinak a jobb terhelhetőség miatt libeg a fara. Sportban jobban pörgeti a motort az elektronika, amitől erősebb és sportosabb nem lesz a dízel hármas, csak hangosabb.
Jó hír, hogy a Sport mód teljesen személyre szabható, azt is be lehet állítani, hogy csak a futómű váltson, a kormányzás és a váltó maradjon mindig kényelmes üzemben.
Az alapár elfogadhatónak mondható, 9,9 millió forintos árcédula lóg jobban felszerelt Passatokon és Mondeókon is. A másfél milliós M-csomag mellett 800 ezres automata váltó és több kisebb tétel járul hozzá a hatmilliós felárhoz.
Eddig (csak) annyit tudott a hármas BMW kombi, hogy ezt volt a legjobb vezetni a középkategóriában. Ma már prémiumok között tágasnak és praktikusnak is számít.
Az extrákat óvatosan válogatva egy Mondeo kombi áráért 3-as BMW-nk is lehet.