37 millió forintot biztosan el lehetne költeni okosabban is autóra – de miért tennénk, ha immár olyan stílusosan is tehetjük, mint egy 640d Gran Coupe-ba beruházva?
A négyajtós kupé nem új dolog. A Mercedes CLS már a második generációnál jár, egy éve piacon van az Audi A7. A Porsche Panamerát is ide szokás sorolni, a Volkswagen CC hasonló koncepció szerint készült, de persze egy ligával odébb focizik. A BMW nagy dobása, hogy valóban a 6-os kupé tíz centivel megnyújtott tengelytávjára szereltek plusz két ajtót, míg a Mercedes és az Audi eleve négyajtós kupéként csinálta meg a CLS-t illetve az A7-est.
Ezért olyan nagy meglepetés nem is éri a 6-os GC tesztjén, aki már próbálta a sima Coupét. De a látvány! Plusz két ajtóval, az öt métert hajszállal meghaladó hosszal egészen bámulatos stílusú négyajtós gömbölyödött, akarom mondani laposodott ki a tervezőasztalon. Ami autóként is praktikus. Használati tárgyként a Hatos kupénak kevés értelme van, ezzel szemben a négyajtós Gran Coupe mellett már komolyan lehet érvelni olyan szavakkal, mint tágasság, helykínálat, használható csomagtartó, fejtér.
Sajnálok mindenkit, aki a 6-os Gran Coupe híján eddig kénytelen volt beérni egy CLS-sel. Mintha a BMW-nél senki sem akarta volna eddig felfogni, hogy egyszer az életben a Mercedesnek is lehet igaza, és nem minden autóval jutnak az R-osztály sorsára (ahol a második facelift után azon gondolkodnak, hogyan vezessék ki titokban az autót a piacról). Míg a Mercedes könyvelői vigyorogva számlálták a CLS-ből származó profitot, addig a BMW X6-osra és 5-ös GT-re költötte a fejlesztési pénzt.
Ne használjunk vegyszert, és még véletlenül se essünk neki kefével a bogaraknak! Egyelőre hagyjuk csak koszosan, már rendeltek gyári mosószert a BMW-től, az levisz mindent.
Arra is vigyázni kell, hogy a kézi mosós szakik ne kezdjék ronggyal dörzsölni, mert ha kifényesedik, újra matt már nem lesz! Ez a 2,4 milliós Individual csomagban kínált Frozen Brown szín átka.
Az előnye meg az, hogy csak a Gran Coupe-hoz rendelhető, semmilyen más BMW-hez sem.
Így pucold a Bimmeredet:
Ugyanígy az individual csomag rész a fehér-barna belső kárpit és az Alcantara tetőkárpit, valamint a speciális 19-es felnikészlet. Gyuri nem mesélt a magától fékező és gyorsító tempomatról, vagy a sávelhagyásra figyelmeztető berendezésről, szintén kimaradt a fejtágítási programból a head-up display és a holttérfigyelő. Azért, mert ezek már mind-mind ismerősek korábbi BMW-kből. Hiába, ez csak egy szép új BMW, nem egy érdekes.
Ettől persze a biztonsági berendezések használati értéke nem lett kevesebb, kellenek is, hogy védjék (leginkább saját magunktól) a 37 milliós autót. Alaphangon ugyan 640d-t lehet már venni metál nélküli alpesi fehérben (bőrüléssel és ülésfűtéssel) 23,8 millióért, de a 14 milliónyi extracsomag kell hozzá, hogy ennyire különleges Hatosunk legyen. Kevésbé jellegzetes Mercedes CLS-t 19,3 millióért is kapni 265 lóerővel, Porsche Panamera 30 millió fölött van csak, az Audi A7 16,4 millióért vihető.
Adatlap
BMW 640d Gran Coupe
Motor | 2993 cm3, Dízel, S6 |
Teljesítmény | 313 LE |
Nyomaték | 630 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 5,4 sec |
Végsebesség | 250 km/h |
Fogyasztás (vegyes) | 5,7 l / 100 km |
Gyuri sokat beszélt a fényezésről, de azt nem tudta átadni, hogy a 313 lóerős, háromliteres dízelmotorral milyen a 640d-t vezetni. Olyan, mintha egy ötös, hatos és hetes lenne egyszerre a karmaink között.
A (most figyelj!) fehér fabetétes kormány olykor kezesbárányt, olykor vadállatot, olykor luxuslimuzint éreztet. (Nekem a vadállat rész tetszik belőle a legjobban, a többi unalmas.)
Az a jó a Tökéletes Négyajtós Kupéban, hogy a bekapcsolt menetstabilizáló elektronika is engedi néha épphogy megcsusszanni a méretes feneket, pont olyan mértékben, hogy az ijedtség és öröm meglegyen, de a baj már ne.
Erő van bőven (nyilván német autópályán és a tököli reptéren) 200-nál ez az autó bőven gyorsít még, 220-230 fel sem tűnik. Egy heves kigyorsítás alkalmával arra lettem figyelmes, hogy a nyolcfokozatú, vajpuhán járó váltó 230 felett váltott nyolcadikba.
Már magamat is untatom ezzel a vissza-visszatérő frázissal, de ismét kénytelen vagyok megjegyezni, hogy a defekttűrő abroncsok kényelmi fokozata közel áll a nullához. A felni és az út között lévő néhány centis gumiba töltött levegő semmit sem képes elnyelni az úthibákból, minden nagyobb vermet elkapva úgy érzem, valami vagy bennem tört el, vagy az autóban.Értem, hogy így megspórolható a pótkerék, és defekt esetén biztonságosan mehet el a legközelebbi gumishoz, de az érzés, amit a vacak utak nyomán elszenvedünk a Tökéletes Kupéval, ugyanúgy fáj.