Ami a BMW-nek az M-sorozat, a Mercedesnek az AMG, azt az Audinál RS-nek hívják. Gyárilag tuningolt, profi tervezésű és kivitelezésű, nagyon erős változatai ezek az autók valamely átlagos tömegmodellnek. Az Audi hagyományosan még azzal is megtetézi az A4-es prémium középkategóriás kocsi über-verzióját, hogy mindjárt praktikus kombiként készíti, RS4 Avant néven.
Mint egy átalakulófélben lévő vérfarkas egy horrorfilmből. A kényelmes családi autó sziluettje mögött kibontakozni látszik a 450 lóerős, összkerékhajtású V8-as szörnyeteg. Íme, a 2012-es RS4 Avant; a szlogenje szerint Sportautó bármely alkalomra
Mint egy átalakulófélben lévő vérfarkas egy horrorfilmből. A kényelmes családi autó sziluettje mögött kibontakozni látszik a 450 lóerős, összkerékhajtású V8-as szörnyeteg. Íme, a 2012-es RS4 Avant; a szlogenje szerint Sportautó bármely alkalomra
Fotó megosztása:
Az RS A4-esek negyedik generációja. Csak kombi lesz belőle
Az RS A4-esek negyedik generációja. Csak kombi lesz belőle
Fotó megosztása:
Az Audi hagyományosan Avantnak nevezi rendkívül sportos formájú kombi autóit, a meredek hátsó szélvédő mára márkajellegzetességgé vált
Az Audi hagyományosan Avantnak nevezi rendkívül sportos formájú kombi autóit, a meredek hátsó szélvédő mára márkajellegzetességgé vált
Fotó megosztása:
490 literes csomagtér a 450 lóerős motor mögött
490 literes csomagtér a 450 lóerős motor mögött
Fotó megosztása:
Íme Nyugat-Európa legjobb arca: gyönyörű, rendezett tájban gyönyörű technikai műremek
Íme Nyugat-Európa legjobb arca: gyönyörű, rendezett tájban gyönyörű technikai műremek
Fotó megosztása:
250 km/h az elektronikusan korlátozott végsebesség, de kérésre - felárért, persze - 280-ra emeli a gyár a limitet
250 km/h az elektronikusan korlátozott végsebesség, de kérésre - felárért, persze - 280-ra emeli a gyár a limitet
Fotó megosztása:
Suhanáskor Comfort módban átlagos, feszes, csendes autó az RS4. Dynamicban aztán felkeményedik a futómű, kinyitnak a kipufogó szelepei, és hörgő vadállat lesz belőle
Suhanáskor Comfort módban átlagos, feszes, csendes autó az RS4. Dynamicban aztán felkeményedik a futómű, kinyitnak a kipufogó szelepei, és hörgő vadállat lesz belőle
Fotó megosztása:
A Quattro összkerékhajtás alapértelmezésben 60-40%-ban küldi hátra és előre a motor nyomatékát, de ha kell, előre 70, hátra 85% juthat maximálisan
A Quattro összkerékhajtás alapértelmezésben 60-40%-ban küldi hátra és előre a motor nyomatékát, de ha kell, előre 70, hátra 85% juthat maximálisan
Fotó megosztása:
Felárért sport-differenciálmű is kérhető a hátsó tengelyre, ami nem egyszerűen csak összezár kipörgő keréknél, hanem majdnem a teljes nyomatékot képes a tapadó kerékre adni. Az eredmény félelmetes kanyarsebesség, csúszkálás nélkül
Felárért sport-differenciálmű is kérhető a hátsó tengelyre, ami nem egyszerűen csak összezár kipörgő keréknél, hanem majdnem a teljes nyomatékot képes a tapadó kerékre adni. Az eredmény félelmetes kanyarsebesség, csúszkálás nélkül
Fotó megosztása:
A szívó V8 majdnem 9000-es fordulatra képes
A szívó V8 majdnem 9000-es fordulatra képes
Fotó megosztása:
Az RS4 két centivel ül mélyebben a sima A4-esnél
Az RS4 két centivel ül mélyebben a sima A4-esnél
Fotó megosztása:
Szép az orra, bár a szürke spoilerél talán kicsit sok
Szép az orra, bár a szürke spoilerél talán kicsit sok
Fotó megosztása:
Nagylyukú rácson dől a levegő a V8-as orkába
Nagylyukú rácson dől a levegő a V8-as orkába
Fotó megosztása:
Felárért 38 centi átmérőjű kerámia-tárcsa is rendelhető hozzá
Felárért 38 centi átmérőjű kerámia-tárcsa is rendelhető hozzá
Fotó megosztása:
A klasszikus RS2-kék
A klasszikus RS2-kék
Fotó megosztása:
Az R8 versenyautó csak statiszta volt az RS4 bemutatóján, de így is elhomályosította kicsit a "bármely alkalomra megfelelő sportautót"
Az R8 versenyautó csak statiszta volt az RS4 bemutatóján, de így is elhomályosította kicsit a "bármely alkalomra megfelelő sportautót"
Fotó megosztása:
Kérdezz-felelek stílusban adták elő az Audi (és a Quattro GMBH) emberei a show-t
Kérdezz-felelek stílusban adták elő az Audi (és a Quattro GMBH) emberei a show-t
Fotó megosztása:
Skizofrén helyzet: a '94-es RS2 is elődnek számít, így néha harmadik, néha negyedik generációról beszél az Audi
Skizofrén helyzet: a '94-es RS2 is elődnek számít, így néha harmadik, néha negyedik generációról beszél az Audi
Fotó megosztása:
Ez a fogyasztás csak próbapadon jöhet össze
Ez a fogyasztás csak próbapadon jöhet össze
Fotó megosztása:
Ezek a számok egyszerre sosem teljesülhetnek
Ezek a számok egyszerre sosem teljesülhetnek
Fotó megosztása:
A Quattro negyedszázados fejlesztése csiszolt az RS4 alá annyira tökéletes összkerékhajtást, ami már-már unalmasan tökéletes
A Quattro negyedszázados fejlesztése csiszolt az RS4 alá annyira tökéletes összkerékhajtást, ami már-már unalmasan tökéletes
Fotó megosztása:
A sportdifi kanyarban a jobban tapadó kerékre tudja küldeni majdnem a teljes nyomatékot
A sportdifi kanyarban a jobban tapadó kerékre tudja küldeni majdnem a teljes nyomatékot
Fotó megosztása:
Sportautó, bármely alkalomra
Sportautó, bármely alkalomra
Fotó megosztása:
Extralista: kerámiafék, 280 km/h-ra emelt végsebesség, sportdifi, kagylóülés
Extralista: kerámiafék, 280 km/h-ra emelt végsebesség, sportdifi, kagylóülés
Fotó megosztása:
24 milliós autó: ősszel érkezik a szalonokba
24 milliós autó: ősszel érkezik a szalonokba
Fotó megosztása:
RS-generációk
RS-generációk
Fotó megosztása:
Régi és új: melyik szebb?
Régi és új: melyik szebb?
Fotó megosztása:
Egy gyönyörű RS2 a klasszikus strandkorlát-kékben
Egy gyönyörű RS2 a klasszikus strandkorlát-kékben
Fotó megosztása:
RS4 a tükörben
RS4 a tükörben
Fotó megosztása:
Fenyegető látvány
Fenyegető látvány
Fotó megosztása:
Alul lapított kormány, sportülés és fémpedálok, máskülönben egy sima, gazdagon felszerelt A4
Alul lapított kormány, sportülés és fémpedálok, máskülönben egy sima, gazdagon felszerelt A4
Fotó megosztása:
Alul lapított kormány, sportülés és fémpedálok, máskülönben egy sima, gazdagon felszerelt A4
Alul lapított kormány, sportülés és fémpedálok, máskülönben egy sima, gazdagon felszerelt A4
Fotó megosztása:
Sportkocsihoz elég sok a gomb az RS4-ben
Sportkocsihoz elég sok a gomb az RS4-ben
Fotó megosztása:
Négy óra és egy nagy képernyő
Négy óra és egy nagy képernyő
Fotó megosztása:
Ennyire lelkesen pörgő V8-at utcán ritkán látni
Ennyire lelkesen pörgő V8-at utcán ritkán látni
Fotó megosztása:
10,7 liter a katalógus-fogyasztás, na persze. És ez csak közút, a pályán másik kocsikkal mentünk
10,7 liter a katalógus-fogyasztás, na persze. És ez csak közút, a pályán másik kocsikkal mentünk
Fotó megosztása:
A Google Maps navi az RS4-ben is remek
A Google Maps navi az RS4-ben is remek
Fotó megosztása:
Tiszta Need for Speed az Individual beállítás menülapja
Tiszta Need for Speed az Individual beállítás menülapja
Fotó megosztása:
Remek a klíma, hatékony, de nagyon finom
Remek a klíma, hatékony, de nagyon finom
Fotó megosztása:
Az RS4 csak hétfokozatú kétkuplungos robotváltóval kapható
Az RS4 csak hétfokozatú kétkuplungos robotváltóval kapható
Fotó megosztása:
Nem épp egy sportkocsi ülései: ezek egy luxuskocsi motoros foteljei
Nem épp egy sportkocsi ülései: ezek egy luxuskocsi motoros foteljei
Fotó megosztása:
Nem épp egy sportkocsi ülései: ezek egy luxuskocsi motoros foteljei
Nem épp egy sportkocsi ülései: ezek egy luxuskocsi motoros foteljei
Fotó megosztása:
Kell mondanom, hogy minden ablak automata?
Kell mondanom, hogy minden ablak automata?
Fotó megosztása:
Látványos a fémbetét
Látványos a fémbetét
Fotó megosztása:
Hátul elegendő hely és rettenetes élmények várják az RS4-utasokat
Hátul elegendő hely és rettenetes élmények várják az RS4-utasokat
Fotó megosztása:
Hátul elegendő hely és rettenetes élmények várják az RS4-utasokat
Hátul elegendő hely és rettenetes élmények várják az RS4-utasokat
Fotó megosztása:
490 liter is jár a 450 lóerő mellé
490 liter is jár a 450 lóerő mellé
Fotó megosztása:
Gyönyörű a burkolatlan motor. Jól nézzék meg: az Audi-mérnökök szerint ez lesz az utolsó európai szívó V8, az Euro-6 norma megöli majd ezt a konstrukciót
Gyönyörű a burkolatlan motor. Jól nézzék meg: az Audi-mérnökök szerint ez lesz az utolsó európai szívó V8, az Euro-6 norma megöli majd ezt a konstrukciót
Fotó megosztása:
32 szelep, 4 láncos vezérműtengellyel
32 szelep, 4 láncos vezérműtengellyel
Fotó megosztása:
Az RS4 hangja finom zúgásból a menüben, vagy egy padlógázzal valamiféle csodás torokhangú harci üvöltéssé változtatható
Az RS4 hangja finom zúgásból a menüben, vagy egy padlógázzal valamiféle csodás torokhangú harci üvöltéssé változtatható
Fotó megosztása:
Az acél és a kerámia féktárcsa
Az acél és a kerámia féktárcsa
Fotó megosztása:
Üveglappal a tetején álmaim dohányzóasztala volna
Üveglappal a tetején álmaim dohányzóasztala volna
Fotó megosztása:
A hétfokozatú DSG, az RS4 irdatlan motorjához erősítve és hangolva
A hétfokozatú DSG, az RS4 irdatlan motorjához erősítve és hangolva
Fotó megosztása:
Az olajos kuplungos hátsó csoda-differenciálmű
Az olajos kuplungos hátsó csoda-differenciálmű
Fotó megosztása:
Stílusos felvezető-autó a pályán
Stílusos felvezető-autó a pályán
Fotó megosztása:
Felárért kapható a stílusos kagylóülés
Felárért kapható a stílusos kagylóülés
Fotó megosztása:
Stílusos felvezető-autó a pályán
Stílusos felvezető-autó a pályán
A 2012-es, harmadik generációs RS4-et Ausztriában próbálhattuk ki, közúton is, versenypályán is. Na, vajon hol élveztem jobban a V8-s szörnyeteget?
Tudom, hogy kövezés jár érte, de be kell valljam: a közúton.
Az Audi mérnöke is együttérzőn bólogatott, mikor elpanaszoltam neki hat pályakör után, mekkorát csalódtam. Igen, mondta, tudjuk: too perfect. Túl tökéletes.
Felárért sport-differenciálmű is kérhető a hátsó tengelyre, ami nem egyszerűen csak összezár kipörgő keréknél, hanem majdnem a teljes nyomatékot képes a tapadó kerékre adni. Az eredmény félelmetes kanyarsebesség, csúszkálás nélkül
Történelem
RS-generációk
Az Audi hol harmadik, hol negyedik generációként emlegeti ezt a kocsit. A zavar oka, hogy bár valóban ez a harmadik összkerékhajtású sportmodell az A4-ből, de 1994-ben RS2 néven az akkori 80-as kombiból már készült egy emlékezetes vadállat-verzió. Az öthengeres, 2,2 literes, 315 lóerős, Porsche-felnikkel, Porsche-fékekkel a Porsche zuffenhauseni gyárában készült jellegzetes kék színű RS2 kombikarosszériájával annyira beégett minden autórajongó agyába, hogy az Audi bolond lett volna kihagyni a 2012-es modell DNS-ének kinyújtását az A4-érából a 80-aséba.
Az RS2 végsebessége 262 km/h volt, a kék csoda 5,4 másodperc alatt volt 0-ról 100-on. Hatfokozatú kézi váltójával, a hátsó tengelyen kézzel kapcsolható differenciálzárjával ez a kocsi közel nem volt az a bolondbiztos, elektronikusan felügyelt tökély, mint az új RS4, no de hát az öreg erős kocsikat nem is azért szeretjük. 2908 darab készült belőle gyártásának csupán két éve alatt.
Egy gyönyörű RS2 a klasszikus strandkorlát-kékben
2000-ben jött az első igazi RS4, már a quattro Gmbh. tervezésében, a Cosworth közreműködésével. A 2,7 literes, duplaturbós V6-os 380 lóerőt tudott, a kocsi végsebességét 250 km/h-ban maximálták, de a gyorsulás 0-ról 100-ra 4,9 másodpercre csökkent. 6046 példány készült belőle, az akkori A4 gyártásának utolsó évében.
Régi és új: melyik szebb?
Régi és új: melyik szebb?
A mi RS4-esünk közvetlen elődjéből 2005 és 2011 között 14 300 példányban gyártottak le, de már nem csak kombikarosszériával. A szedánként és kabrióként is árult modell 4,2 literes V8-as FSI blokkot kapott, 420 lóerős teljesítménnyel.
A szedán 4,8 másodperc alatt gyorsult 100-ra, a végsebességet ebben a szériában is elektronika korlátozza. A kifutó modell, akárcsak elődei, hatfokozatú kézi váltóval készült, a quattro rendszer ebben a modellben már 60-40%-os alapértelmezett nyomatékot adott hátra, illetve előre. (Az elődmodell idején már mi is éltünk: hatéves tesztünk a kocsiról itt olvasható.)
Gyönyörű a burkolatlan motor. Jól nézzék meg: az Audi-mérnökök szerint ez lesz az utolsó európai szívó V8, az Euro-6 norma megöli majd ezt a konstrukciót
Az új RS4 technikája
Mielőtt az új RS4 bemutató helyszíneként szolgáló RedBull-pályán (Zeltweg mellett, egy Spielberg nevű városkában) kipróbálhattam, milyen érzés padlógázt adni szűk kanyarban a nyolc hengernek, négy vezérműtengelynek, harminckét szelepnek, előbb három quattro Gmbh-s inges német úr előadásában végighallgattam, mit is bíznak rám tulajdonképpen. Íme, ezeket a holmikat:
A motor: a 108,1 lóerős literteljesítményű, 9000-ig pörgő, alumíniumblokkos, direktbefecskendezős 4,2 literes szívó V8, mint az egyik mérnök szomorúan megjegyezte, alighanem az utolsó friss fejlesztés a maga nemében Európában. A különböző feltöltési módszerek fejlettsége, illetve az Euro-6 hamarosan életbe lépő emissziós kritériumai ha lehetetlenné nem is, de számszakilag indokolatlanná teszik ennek a konstrukciónak a létezését. (Egy turbós V6 kevesebb anyagból, kisebb emisszió mellett is tudhatja azt, amit a szívó V8-ból ki lehet hozni.) Jól tessenek hát odafigyelni a motor hangjaira ebben videóban, amiben rendkívül bénán körbeautózom a pályát az RS4-ben, mert nem sok ilyent hallhatunk már a jövőben:
a videó a hirdetés után indul
A váltó: elődeinek sorozatát megszakítva az RS4 nem kézi váltót, hanem hétfokozatú, dupla kuplungos robotváltót kapott, az akár 9000-es motorfordulathoz méretezett áttételekkel, és a V8-as nyomatékát elviselni képes kuplungokkal. Az Audinál S-tronic névre hallgató szerkezet a kormány mögötti fülekkel kézzel is kapcsolgatható. Amolyan német humor, hogy a gyártó szerint a váltó alapáron rajtautomatikát is tartalmaz: egy sima hirtelen padlógázra mintegy rajtprogramra kapcsolva a lehető leggyorsabban zárja össze a motort az összkerékhajtás elemeivel, minden, a konkurenciánál szokásos gombos-menüs-rákészülős fakszni nélkül.
A futómű: a sima A4-es Avantot két centivel megültették, a futómű-elemeket alumíniumból gyártották le, felárért változó keménységű lengéscsillapítót is raknak a kocsi alá. A tengelyvégekre 265/35-ös gumikat szereltek, 19 collos felniken. Az elektromos kormányszervo áttételezését direktebbre vették, felárért a kormányáttétel a sebességtől függően változik.
A quattro: az Audi legendás összkerékhajtásának legújabb változatában alapértelmezésben a hátsó kerekek kapják a nyomaték 60, az elsők a 40%-át. Ha valamelyik tengelyen nyomatékveszteség lépne fel (megcsúszik egy kerék), a nyomatékarány azonnal megváltozik a jobban tapadó tengely javára. Előre akár 70, hátra akár 80% juthat a motor erejéből a quattro bámulatosan kifinomult mechanikus Torsen-differenciálművén keresztül (nyilván nem egyszerre). A quattro az RS4-ben egy Torque Vectoring nevű programmal is kiegészül: tempós kanyarban a kipörögni készülő, terheletlen ívbelső kereket az elektronika meg-megfogja a fékkel, így a kocsi mintegy besimul a kanyarba, esze ágában sincs kicsúszni, soha.
490 liter is jár a 450 lóerő mellé
A sportdifi: felárért az Audi a hátsó differenciálmű helyére egy elektronikusan vezérelt kuplunggal kiegészített diffit épít be, ami a biztosabban tapadó ívkülső hátsó kerékre küld nagyobb nyomatékot, így az RS4 mintegy kitolja magát a gyors kanyarból, sodródás helyett.
A fék: elöl 365×34, hátul 324×22 milliméteres tárcsák, elöl oldalanként nyolc dugattyú jár az RS4-hez, alapáron. Felárért 380 mm átmérőjű szénszálas kerámia tárcsák is kérhetők az első tengelyre a csodaszép, hullámos élű acéltárcsák helyett.
Műszaki adatok – Audi RS4 Avant, 2012 |
Motoradatok |
Lökettérfogat (ccm) |
4163 |
Furat x löket (mm) |
84,5 X 92,8 |
Hengerek / szelepek száma |
V8/32 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) |
331(450)/8250 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) |
430/4000-6000 |
Menetteljesítmények |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) |
4,7 |
Végsebesség (km/h) |
250 (felárért 280) |
Fogyasztás |
Vegyes (l/100 km) |
10,7 |
Méretek |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) |
4719/1826/1415 |
Tengelytáv (mm) |
2811 |
Csomagtér (liter) |
490-1430 |
Menetkész tömeg (kg) |
1870 |
Gumiméret |
265/35 R19 |
Ár, költségek |
Alapár (német, EUR) |
76 600 |
RS4 a pályán
Nos: valószínűleg mindaz, amit fent olvashattunk, együtt okozza, hogy az Audi RS4 a versenypályán közel akkora élményt nyújtott számomra, mint egy nyári szárazbobozás. Teccikérteni: az ember megveszi a jegyet, felül a bobra a pálya tetején, enyhén borzongva megmarkolja a fékkart, aztán nekiindul a lejtőn az ismeretlennek.
Ennyire lelkesen pörgő V8-at utcán ritkán látni
Ennyire lelkesen pörgő V8-at utcán ritkán látni
És az első kanyarnál rájön, hogy itt semmi nem rajta múlik. Akármit csinál, nem hibázhat: nincs túl nagy tempó, túl nagy fék, túl hirtelen kormánymozdulat. Csak egy kis csalódás van, és pár tucat méter után a méla unalom. Gurulunk a pályán, úgy, ahogy a bobot tervező mérnök kitalálta, hogy gurulnunk kell, és bár gurulhatunk lassabban is meg gyorsabban is, biztosan egyben le fogunk érni a pálya aljára. Hacsak valami nagyon nagy hülyeséget nem csinálunk.
Hogy az Audival egy kicsit is izgulni kezdjen az olyan pilóta, aki ült már erős autóban széles aszfalton, akkora hülyeséget kell csinálnia, mintha mondjuk megpróbálna két keréken legurulni a pályán azzal a bizonyos bobbal.
Fenyegető látvány
A bolondbiztos hajtás, a remek fékek még kikapcsolt menetstabilizáló elektronika mellett is annyira nagy sebességet engednek meg teljes biztonsággal, amekkorát földi halandó ép ésszel már nem mer átlépni. Ha pedig nem a határokat próbáljuk feszegetni, hanem csak simán játszani próbálunk, kiderül: az Audi olyat nem tud. Nem riszálja meg a fenekét a kanyar elején egy gázelvételre, nem tolja el sem az orrát, sem a farát nagy gázra kifelé. Csak megy az íven, nagyon gyorsan, nagyon biztonságosan.
Hiszen erre tervezték.
Nem épp egy sportkocsi ülései: ezek egy luxuskocsi motoros foteljei
Nem épp egy sportkocsi ülései: ezek egy luxuskocsi motoros foteljei
RS4 a közúton
Hiába mondja az Audi, hogy az RS4 egy sportautó bármely alkalomra, szerintem ez nem így van. Az RS4 egy utcai autó, ami a pályán kényelmesen agyonver szinte bármit, mert akkora tapasztalat, precizitás és tőke áll a fejlesztése, gyártása mögött, amekkora. És mégis halott a pályán, és csak akkor kezd élni, amikor visszatérünk vele a forgalomba.
Mindenki megnézi, még az osztrák jólétben is. Az utca felkapja a fejét arra a varázslatos dorombolásra. A megelőzöttek izgatottan néznek utána: fú, mi ment el itt, mi ez a széles Audi?
Alul lapított kormány, sportülés és fémpedálok, máskülönben egy sima, gazdagon felszerelt A4
Minden gyorsításkor élmény felhörrenteni azt a borzasztó erőt ott elöl. És mennyivel viccesebb már azt a 9000-es leszabályozást egy autópályára felhajtva meghallgatni kétszer, a tükrünket betöltő, majd gyorsan elmaradó kamionos elismerő arcát figyelve, mint a pálya kanyarjaiból kigyorsítva ugyanott, ugyanúgy, újra meg újra?
Az RS4 hangja finom zúgásból a menüben, vagy egy padlógázzal valamiféle csodás torokhangú harci üvöltéssé változtatható
Az RS4 hangja finom zúgásból a menüben, vagy egy padlógázzal valamiféle csodás torokhangú harci üvöltéssé változtatható
A forgalomban értelmet kap végre az a sok-sok minden a kabinban, amitől az Audi prémiumautó. A Google Map alapú navigáció műholdképe, vagy akár a Street View utcaképe a navigációban. A fedélzeti wifi. A 14 hangszórós Bang & Olufsen audio. A vezetéstámogató rendszerek: sávtartó automatika, állóra fékezni képes követőradar, holttér-figyelő, adaptív fényszóró. A remekül tartó, de nagyon kényelmes bőrfotel, a csendes, huzatmentes, mégis hatásos klíma, és a váltó észrevehetetlen kapcsolásai.
A legizgalmasabb az RS4 Avantban tényleg az, amit a szlogenje kifejez. A tudat, az érzés, hogy a kényelmes, korszerű polgári kombi orrában valami olyasmi mocorog, amivel élesben is nagyon komoly, sebességre épített célgépeket alázhat az ember. Hogy aztán ezért az izgalomért megéri-e az a 20-25 liter benzin százon, amibe az RS4 Avant a vételárán felül kerül a mindennapi autókázásban (a 10,7 literes katalógusadat remek tréfa) – döntse el az, akinek van lehetősége erre a döntésre.
Szeptemberben érkezik
Az első új RS4-esek valamikor szeptember végén-október elején találhatnak gazdára: ekkor kezdődik a hivatalos értékesítés Németországban és valamikor ősszel itthon is. Az ottani ára 76 600 euró lesz, ami körülbelül 23 millió forint. Plusz az extrák: kerámiafék, sportdifi, aktív gátlók, kagylóülések.
Ennyi pénz azért a teljesítményért, tudásért, mérnöki csodáért, kényelemért, minőségért, presztízsért, csomagtartóért és persze a csodás hangért, amit az RS4 ad, tulajdonképpen nem is sok. És a zseniális quattróval nyilván gyorsabb is lesz a pályán, bármilyen pályán a kocsi, mint a hamarosan érkező M3, az egyik nagy ellenfél.
És nyilván unalmasabb is lesz a kettő közül az Audi. Mert tényleg túl tökéletes.