Röviden – Peugeot Boxer 2,2 HDi | |
---|---|
Mi ez? | Praktikus, csinos kisteherautó |
Mit tud? | Többféle hosszban, tengelytávval és magassággal kapható, így bármilyen szállítási melóra össze lehet legózni egy megfelelőt |
Mibe kerül? | 6,6 és 9,9 millió forint között lehet nyújtózkodni |
Kinek jó? | Bárkinek, akinek sok, vagy nagy dolgokat kell innen oda vinni |
Az új Peugeot Boxert nemrég, 2014 második felében mutatták be, de az új stílus ne tévesszen meg senkit, ez nem új modell, hanem a 2006-os harmadik Boxer generáció kívül-belül alaposan felfrissített változata.
Külső
A haszonjárművek kockaformájával nehéz mit kezdeni, ez a praktikus, így a Boxer is egy nagy, guruló téglatest. Csupán az autó elejét és hátulját tudták szebbre faragni, és láthatóan ezzel dolgoztak is eleget, hogy a jellegzetes peugeot-s arcvonások – főként a 308-as inspirálta a formát – erre is rákerüljenek. Macskás szem, nappali menetfény – kiviteltől függően akár LED sorból is – és roppant hangsúlyos első lökhárító teszi, amennyire lehet egyedivé a kisteherautót. Hátra csupán hatalmas embléma és okosan áttervezett – oldalról jobban látható, mint az előző – lámpatestek jutottak. Meg egy kamera, a hátsó ajtó tetejéhez.
Videón így néz ki az új Peugeot Boxer:
Belső
Elegánsabb és jobb minőségű lett a beltér is, amelyben már a nélkülözhetetlen USB csatlakozó, vagy a papírmunkát megkönnyítő ilyen-olyan alátét, papírtartó. Nagy kár, hogy az ülések nem felhajthatók és alattuk nincs rekesz, és a pohár-, illetve minden egyéb más tartóból is elfért volna benne többféle.
Kényelem szempontjából a vezető van a legjobb helyzetben – saját ülése van – míg a többiek ketten osztoznak egy dupla padon. A berendezés nagy részén is látszik, hogy csak faceliftről van szó, hiszen a legtöbb műszernél, vagy a fura megoldású fűtéskapcsolónál ma már találkozni ötletesebb, szebb megoldásokkal is. Az egész autón itt érezhető a legjobban, hogy a Fiat Ducato és a Peugeot Boxer közeli rokonok.
Mi új?
A modernebbre és a karakteresebbre faragott külső mellett máshol is finomítottak a Boxeren. Megerősítették a kocsiszekrényt, új szerkezet gondoskodik a tolóajtók működéséről, erősebb féket és új befecskendező-rendszert kapott a 2,2-es Hdi motorcsalád.
Hogy megy?
A 2,2 literes, 150 lóerős dízelmotor a legerősebb – még 110 és 130 lóerős kivitelben is rendelhető a Boxerbe – aki ennél erősebbre vágyik, annak a 3 literes 180 lovas változat való. Nekünk a 150 lovas, 350 Nm-es nyomatékkal bőven elég volt, autópályán ezzel is simán át lehet lépni a sebességhatárt annyira, hogy fizetni kelljen a rohanásért. A motor hidegen kelletlenül morog, de a kezdeti zaj hamar elül és még sztrádán sem dagad zavaró mértékűre.
Milyen városban?
Sűrűn lakott területen sosem jó nagy autóval manőverezni. Szerencsére a Boxerben óriási külső visszapillantók segítik a vezetőt, illetve a rettentő hosszú kaszti miatt a tolatókamera is óriási segítséget jelent.
Ugyan szokni kell, hogy a magasra felszerelt kamera szinte az egész világot megmutatja a műszerfali kijelzőn, és ami ott már veszélyesen közelinek látszik, az a valóságban még többnapi járóföldre van tőlünk. Manőverezni könnyű vele, méretéhez képest fordulóköre is baráti.
Emellett van benne egy tucatnyi, változatos jelentésű betűszóval jelölt vezetőtámogató rendszer is, LAC, ASR, ABS, ESP, EBA, LDWS, DSG – ez nem a VW automatikus váltója – ITC, HDC is. Emberi nyelvre fordítva ezek terhelésfüggő adaptív fékerő-szabályozást, kipörgésgátlót, blokkolásgátlót, menetstabilizálót, vészfék-asszisztenst, sávelhagyás-figyelőt, abroncsnyomás-ellenőrzőt, intelligens menetstabilizálót, és lejtmenetvezérlőt jelentenek.
Raktér
Többféle hosszúságban és magasságban is rendelhető a raktér, a háromféle tengelytávnak (3, 3,45 és 4,04 méter), és a négyféle hosszúságnak (L1, L2, L3 és L4), illetve a három magasságnak (H1, H2 an H3) köszönhetően. Összesen nyolcféle raktérméret alakítható így ki, 8-17 köbméter között. A rakodás is egyszerű, a perem alacsonyan van, két oldalsó tolóajtón és egy duplaszárnyú hátsón keresztül lehet megtömni az autó rakterét.
Az egyszerű, borítás nélküli belsőben jó minőségű, csuszásmentes padló várja a rakományt, és a padlóban lévő rögzítési pontok is süllyeszthetők, így sehol nincsenek útban. A hátsó rész világítása nem lett túl nagyvonalú, mindössze két darab lámpa próbálja meg elkeseredetten bevilágítani a katedrálisnyi belső teret. Megnyugtató, hogy az ajtók belülről is nyithatóak, így nem fenyeget az a veszély, hogy magunkra zárjuk a csomagtartót. Városban közlekedve a sofőr annak is örülhet, hogy külön-külön nyitható és zárható a kabin és a raktér.
Költségek, fogyasztás
A Boxer tesztautóban nagyjából ezer kilométer volt, amikor hozzánk került, így a 10 literes átlagfogyasztást csak tájékoztató jellegűnek tartjuk. Pláne, hogy mindezt erőltetett menetben, autópályán, illetve lassan járható városi utakon tettük meg vele. Igaz, a legtöbben valószínűleg ugyanilyen körülmények között használnák a Boxerüket. Csak mondjuk még rendesen meg is pakolnák.
Szervizciklusa 48 ezer kilométer vagy két év, és a motorvezérlés is láncos, így nincs szükség idő- és pénzigényes vezérműszíj-cserére. Szintén költségcsökkentő apróság, hogy a 15 colos felnikre könnyű olcsó abroncsot találni. A garanciakiterjesztéssel pedig 8 évig is nyugodtan autózhat a Boxer-tulajdonos.
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|