Unalmas. Nem tehetek róla, és közhely is, de ez az első szó, ami először eszembe jut a Toyota Avensisről. Míg az első generációban volt valami izgalmas, addig a második kifejezetten unalmasra sikerült. Valahogy nem vitt volna rá a lélek, hogy egy hasonlóan öreguras autóban töltsem a napjaim. Inkább a Honda Accord vagy a Mazda6.
A harmadik generációs Avensis állítólag ezen a fronton is javult. Azt mondták, hogy az előd összes jó tulajdonságát megőrizték, majd arra hintettek egy nagykanálnyit a vezetési élményt okozó porból. Ha így van, nagy baj nem lehet.
Nincs ötajtós
Mielőtt rátaposnánk a gázpedálra, meg kell osztanom egy bánatom, amit a bemutatón halottam, és szomorúan vettem tudomásul. Nincs hagyományos ötajtós. Kutatták a közvéleményt, számolgattak, majd egyszerűen száműzték. Maradt egy elegánsabb négyajtós limuzin, és egy sportosabb kinézetű kombi.
Akarják már megérteni!
A kombi szép, sportos, praktikus. Ezt a maszlagot kell elhinteni azon kétkedő nézelődőkben, akik az autók körül ólálkodnak a szalonban, és közben vacillálnak, mert pont az hiányzik, amit keresnek.
A kétkedőket próbálják meggyőzni a prospektusok is, amelyekben hosszasan áradoznak az új Avensis kombi gyönyörű formatervéről, helykínálatáról és dinamikus vezetési élményéről. A formaterv nekem nem egyértelmű műremek, sőt érezhető fiatalodást sem sikerült diagnosztizálnom a külső jegyek alapján. Ne is nézegessük, inkább keljünk útra vele.
Merev, de nem annyira
A sportostól még mindig messze van az élmény, ha erre vágyunk, sétáljunk át a Hondához, Mazdához. Sietni viszont nem érdemes, mert ettől eltekintve minden klappol az Avensisben, amit nagyon kellemes vezetni. Érezni az apró változásokat, amelyek mögött a jelentősen átdolgozott első-hátsó futómű, az új padlólemez, a közvetlenebb kormányzás, és a lecsökkent fordulókör áll. Az eredmény egy feszesebb, és jobban kezelhető autó, amin nem érezni, hogy széltében-hosszában is hízott 5-5 centit.
Az agilisabb viselkedés ellenére sikerült a csendes és kulturált utastér formuláját is átmenteni a harmadik generációba. Nem hallani zörgéseket, nincsenek zavaró hangok se a motortér, se a futómű felől, talán az elődnél is kevesebb dolog zavar minket vezetés közben.
Az alacsony légellenállási tényezőnek (kombi: 0,29cd) köszönhetően még a szélzaj is elenyésző. Ha mégis átpréseli magát egy nesz a hangszigetelésen, akkor az olyan csillapítottan érkezik a hallójáratainkba, amit ritkán hallani japán autóban. Nagyon egyben van.
További rém izgalmas részletek a következő oldalon
A dízel az igazi
Kifejezetten ígéretesnek tűnnek az Avensis benzinmotorjai (például a 136 lóerős 1,6-os), de kombi tesztautónkban most egy 2,2 literes D-4D dízelmotor dolgozott, ami nálunk, ebben a gyengébbik változatban 150 lóerővel tette a dolgát.
A motorból kinyerhető 340 newtonméter nem őrülten sok, cserébe viszont nem csavarja ki a kormányt a kezünkből, nem rángatja a futóművet, szépen-csendben indul, pörög, működik alacsony és magas fordulatszámon egyaránt. Még hajnalban sem ordít egy hideg téli éjszaka után.
A 9,2 másodperces gyorsulás és a 210-es végsebesség szintén nem hozza ki az állatot a vezetőből. De mi nem is igen vágytunk többre, inkább örültük a nyolc liter körüli városi fogyasztásnak, ami ritka egy több mint másfél tonnás kombitól. Az ezzel párban járó – a konkurenseknél – alacsonyabb károsanyag-kibocsátásért pedig jár egy hatalmas plusz piros pont. Simán tudja az Euro5-öt, lehet vele közlekedni szmogriadóban is.
Elegáns vagy unalmas?
A belső idomul a külsőhöz, semmilyen újdonságot nem tartogat. Nincsenek vad ötletek és színek az utastérben, az összhatás kifejezetten nyugtató, ha úgy tetszik elegáns. Kifejezetten illik az autó nyugodt karakteréhez, de nem kell öltönyben vezetni, sőt a norvég mintás pulóver talán még jobban illik hozzá. Mi pedig ? újra csak ezt mondhatom – kifejezetten örülünk ennek. Egy kis nyugalom, békesség mindig jól jön.
Jó, hogy nem akar más lenni, mint eddig volt, a kisebb-nagyobb változtatások viszont kifejezetten kedvezően befolyásolták az összhatást. Pont annyival lett izgalmasabb, amennyivel kell, úgy hogy közben nem veszett el az a harmónia, amit az Avensisen kívül csak egy marék Seduxen képes nyújtani.
Biztonság |
A házi töréstesztek alapján kiváló eredményre számít a Toyota, de a hivatalos EuroNCAP tesztig erről csak találgatni lehet. Annyi biztos, hogy 2003-ban az előd az addig legmagasabb pontszámmal (34) érdemelte ki az öt csillagot, amit többek között a térdlégzsáknak köszönhetett.
Nem számít bele a törésteszt eredményébe, de az új Avensis most is számtalan biztonsági elektronikával védi az utasokat. Széria a fékerőelosztó, a kormányzási asszisztenssel felvértezett menetstabilizáló, és a térdlégzsákkal egyben a hét lufi is. A 2,2-es dízelmotor automata változatánál ütközésmegelőző rendszer, adaptív sebességtartó automatika, sávtartó asszisztens és sávelhagyásra figyelmeztető rendszer is rendelhető. |
Műszaki adatok -Toyota Avensis 2,2 D-4D 150 | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 2231 |
Furat x löket (mm) | 86,0 X 96,0 |
Hengerek / szelepek száma | S4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 110(150)/3600 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 340/2000-2800 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 9,2 |
Végsebesség (km/h) | 210 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 7,2 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 4,9 |
Vegyes (l/100 km) | 6,6 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 152 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4765/1810/1480 |
Tengelytáv (mm) | 2700 |
Csomagtér (liter) | 543 |
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 1635/540 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 60 |
Gumiméret | 215/55 R17 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | Avensis Wagon D-4D 150: 7 380 000 |
Konkurensek (forint) | Honda Accord Tourer 2.2 Executive: 7 740 000 Mazda6 Sport kombi CD140 GTA: 8 059 000 |
Tesztelt autó ára (forint) | 8 682 000 |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | lásd itt |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Kellemes, kényelmes, pont amire vágyunk legtöbben |
Pontszám (max. 10) | 8,25 pont |
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|