Masszív járgány benyomását kelti
Masszív járgány benyomását kelti
Fotó megosztása:
Modernebb arcot kapott a Duster
Modernebb arcot kapott a Duster
Fotó megosztása:
Elegendő hasmagasság és jó terepszögeknek örülhet a Duster tulajdonos
Elegendő hasmagasság és jó terepszögeknek örülhet a Duster tulajdonos
Fotó megosztása:
A lámpatestek változtak
A lámpatestek változtak
Fotó megosztása:
Régi és új. Az éles szemű szemlélő vajon hány különbséget szúr ki?
Régi és új. Az éles szemű szemlélő vajon hány különbséget szúr ki?
Fotó megosztása:
Egymás mellett a két generáció
Egymás mellett a két generáció
Fotó megosztása:
Három kerékkel a földön is elboldogul
Három kerékkel a földön is elboldogul
Fotó megosztása:
Három kerékkel a földön is elboldogul
Három kerékkel a földön is elboldogul
Fotó megosztása:
Rövid, keskeny, könnyű vele manőverezni
Rövid, keskeny, könnyű vele manőverezni
Fotó megosztása:
Rövid, keskeny, könnyű vele manőverezni
Rövid, keskeny, könnyű vele manőverezni
Fotó megosztása:
Rövid, keskeny, könnyű vele manőverezni
Rövid, keskeny, könnyű vele manőverezni
Fotó megosztása:
Bár brit tudósok szerint a magyar nem szereti a Daciát, de szerencsére a számok mégis teljesen mást mutatnak. A Duster pedig különösen jól teljesít.
Bár brit tudósok szerint a magyar nem szereti a Daciát, de szerencsére a számok mégis teljesen mást mutatnak. A Duster pedig különösen jól teljesít.
Fotó megosztása:
Ezt is bírja
Ezt is bírja
Fotó megosztása:
Hangsúlyosabb felirat a tetősínen
Hangsúlyosabb felirat a tetősínen
Fotó megosztása:
Ez bizony dobfék
Ez bizony dobfék
Fotó megosztása:
Egyre kulturáltabb a belső
Egyre kulturáltabb a belső
Fotó megosztása:
Felirat a hátunk mögött
Felirat a hátunk mögött
Fotó megosztása:
Tud ám ilyet is
Tud ám ilyet is
Fotó megosztása:
Háhh, az ablakemelő gombjai végre helyükre kerültek
Háhh, az ablakemelő gombjai végre helyükre kerültek
Fotó megosztása:
Összkerék-hajtás programválasztó és néhány megújult gomb
Összkerék-hajtás programválasztó és néhány megújult gomb
Fotó megosztása:
Összkerék-hajtás programválasztó és néhány megújult gomb
Összkerék-hajtás programválasztó és néhány megújult gomb
Fotó megosztása:
Kozsó új négytagú fiúzenekara rácsodálkozik a két Duster közötti elrejtett különbségekre
Kozsó új négytagú fiúzenekara rácsodálkozik a két Duster közötti elrejtett különbségekre
Fotó megosztása:
Alaposan körbevasalt büntető-Lada
Alaposan körbevasalt büntető-Lada
Fotó megosztása:
Régi és új. Az éles szemű szemlélő vajon hány különbséget szúr ki?
Menő, lazacos-kaviárral töltött albínó homár helyett itthon bundás kenyérrel indult a nap, és szőlők, cifra kastélyok között kanyargó aszfalt helyett egy rendőrségi gyakorlótérrel kellett beérni, itt, a dágványban csapattunk a járgányokkal. És jó volt.
Rövid, keskeny, könnyű vele manőverezni
Szeretjük vagy nem?
Tudte-e ön?
Hogy Magyarországon minden 100 eladott autóból alig 28-at vesznek magánszemélyek?
Hogy a Dacia eladási számai 2004 és 2012 között 15-szörös növekedést jeleznek?
Hogy 3 év alatt 820 ezer Duster adtak el? (Idehaza 4600-at)
Hogy Dustert a világ öt pontján gyártanak, Dél-Amerikától Európán át Ázsiáig?
Hogy 2013-ban Magyarországon a 3. legjobban fogyó autó a Duster?
Először is új, modern benzinmotorral bővült a Duster a kínálata. A kis lökettérfogatú, 1,2 literes, turbós szerkezet 125 lóerős, és papíron igen takarékos is, a katalógusadat szerint 6,3 liter üzemanyaggal is megelégszik 100 kilométeren. Emellett kétféle teljesítményű, 90 és 109 lóerős dízelmotorral is rendelhető az autó, motortól függően öt- vagy hatfokozatú váltóval, illetve első-, vagy összkerékhajtással.
Három kerékkel a földön is elboldogul
A kasztni lényegében megúszta farigcsálás nélkül, csupán a frissített első és hátsó lámpatestek, és az átrajzolt hűtőmaszk, légbeömlő miatt tűnik modernebbnek, illetve megjelent a kihangsúlyozottan nem LED-es nappali fény is, és hangsúlyosabb formát kapott a szabadidő-autóknál elmaradhatatlan tetősín is. És akit eddig csak a szűk színválaszték tartott vissza a vásárlástól, az is örülhet: a Duster már kapható „Meteor-szürkében” is. Éljen!
Belül
Itt is modernizáltak egy kicsit, de csillivilli szolgáltatások továbbra sem kerültek az autóba. A sötétebb tónusú belsőbe új, szebb, okosabb műszerfal költözött – már a külső hőmérsékletet is is képes megmutatni – tempomat is került az autóba, valamint az ablakemelők kapcsolói is végre ott vannak, ahol lenniük kell. Az ajtókon. Kényelmesebb ülések, új kárpitok, és javított hangszigetelés teszi kényelmesebbé, csendesebbé az utazást.
Egyre kulturáltabb a belső
A hagyományos Dusterben tapasztalhatóhoz képest 50 százalékkal több csend az új szigeteléseknek, – amitől újkorában még akár az ajtót is jobban meg kell lendíteni csukáskor – valamint az öt helyett hatfokozatú váltónak is köszönhető.
Terep
Adatlap
Vezettük: Új Dacia Duster
Motor |
1197 cm3, Benzin, S4 |
Teljesítmény |
125 LE |
Nyomaték |
205 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) |
10,4 sec |
Végsebesség |
175 km/h |
Fogyasztás (vegyes) |
6,3 l / 100 km |
Rossz úton, terepen elsősorban a kompakt méret – 4,31 méter hosszú, 2 méter széles – illetve a komoly, 21 centis szabad hasmagasság, jó terepszögek azok, amik ütőképessé teszik az autót. Meg persze a Nissan ősökkel büszkélkedő, háromállású forgókapcsolóval – 2WD, Auto és Lock – vezérelhető hajtáslánc. Felezőre ebben a kategóriában egyáltalán nincs szükség, de hogy mégse legyen gond egy-egy durvább emelkedő, az egyest annyira rövidre áttételezték, hogy alapjáraton, gázadás nélkül is képes elindulni, kisebb dombokra felkúszni.
Ha pedig terepről beszéltünk, próbáljuk is ki a megújult Dustert. A hosszú, kiadós tesztre egyelőre még várni kell, a mostani még csak egy gyors ismerkedés volt. Az is főként hitvány földúton, emelkedőn, vizesárkon, ahol a Duster végig szépen helytállt. Hasa csak a extrém terepviszonyoknál ért le, a 4×4-es rendszer automata üzemmódban is ügyesen, kitartóan segítette a vezetőt, és motorerőben sem volt hiány.
Beülve, talán a csinosabb műszerfalnak, vagy a javított ergonómiának köszönhetően, de sokkal vidámabb az élet a kocsiban. Emellett új tárlórekeszekkel is találkozni a belsejében.
Szóval a Dacia Duster már közel sem csak egy fapados, olcsó valami, ami vidékre jó lesz, hanem egyre jobban néz ki, egyre kényelmesebb – és biztonságból – alapáras a 4 légzsák és az ESP -, valamint tisztaságból – minden motor teljesíti az Euro 5B+-os normákat – is egyre jobb jegyeket érdemel.