Tucatnyi finom módosítást kellene észrevennünk a megújult Kyronon, de elsőre nem mindent sikerül. Csak annyit érzünk, hogy valahogy csinosabb lett. Aztán szép lassan rátalálunk az okokra is.
Plasztikai sebészet
Külsején a legnagyobb változás a sokat kritizált pajzsformájú hátsó lámpák kegyetlen száműzése. Ennek mellőzése nagyon előnyére vált a kocsinak, de ezenkívül még számtalan apró változást szúrhat ki, akinek van hozzá szeme. Így az átrajzolt fényszóró, módosított hűtőmaszk mellett a ködlámpa, a hátsó szélvédő és a tetőspoiler is más a Kyronon. Odabent pedig új szín és fémhatású betétek javítanak a kocsi esztétikai értékén.
Történt változás a motortérben is, itt a 2,7 literes 165 lovas dízel a nóvum. Nekünk ugyan bőven elég volt ide a kétliteres is, de a 2,7-essel sincs bajunk, sőt talán itt még csendesebben végzi a dolgát, mint a nagytestvér Rextonban.
Mindenre figyelnek
A koreai mérnökök munkáján látszik, hogy nagyon figyelnek és gyorsan tanulnak. Minden jó gondolatra lecsapnak, és gyorsan bele is építik az autóba, de sajnos nem mindig értik, hogy pontosan miről is van szó. Ezt érhetjük tetten a váltó melletti kapcsolón is, amelynek segítségével a Standard és Winter üzemmód közül lehet választani, de a kismillió gombbal megbolondított kormány sem különb, amely még a nyolckarú Sivát is zavarba hozná, mert a kormány hátuljára is jutott nyomkodnivaló.
A hifi mellett az ötfokozatú, Mercedestől érkező automatikus váltót is tudjuk innen vezérelni. Utóbbi funkció nagy kedvencük lehetett a tervezőknek, hiszen ezt a váltókar oldalára szerelt apró, de nehezen kezelhető kapcsolóval is megtehetjük, ha nagyon akarjuk. De inkább ne akarjuk, nem túl élvezetes dolog.
Kormányrásegítése is erősen túlméretezett, egy izmosabb tüsszentéstől magától végállásig pörög, tetszőleges irányba. Hölgyeknek és tornából felmentetteknek biztosan nagyon bejön, mi elviselnénk egy kicsit határozottabb kezelést is, csak legyen elegendő kevesebb kormányfordulat is egy kanyar bevételéhez.
Könnyed lapozás után fényezzük is egy kicsit a járgányt
Nyilván a mercedeses kapcsolat öröksége a lábbal taposandó és kézzel oldható kézifék, amely itt annyira nem is zavaró, lévén automatikus váltó kapcsolja az éppen szükséges fokozatokat. Ugyanez manuális váltóval más kevésbé lehet szórakoztató.
Van minek örülni
Az extrák között akadnak okos dolgok is, így az ablaktörlőlapátok környékén fűthető első szélvédő, a lejtmenetvezérlő, vagy az elektromos tükörbehajtás, a sok és okos helyen lévő 12 voltos csatlakozó is mind olyan apróság, aminek nap mint nap lehet örülni.
Futóműve a vacak utakra teljesen jó. Kicsit ugyan bólogatós kutya hangulata van, de megkockáztatjuk, hogy idehaza jobban használható pár keményebbre hangolt konkurensénél. Sok divatterepjárótól eltérően a Kyronnal kimerészkedhetünk a járatlan utakra is, de ne feledjük, hogy ebben felezőt és manuálisan kapcsolható négykerék-hajtást sem találunk. Előbbire ebben a kategóriában nincs is szükség, utóbbit pedig az összkerékhajtásért felelős elektronika felügyeli, nekünk nincs vele tennivalónk, csak élvezzük a sárdagasztást.
Óvatos reformok
Utasterében is történt pár változás. Állítólag új a műszerfal is, de emlékeinkben és a korábbi tesztben kotorászva mi csak a zöld háttérvilágítás narancsszínűre változását tudtuk lefülelni.
Az újfajta betétekkel csinosított középkonzolon minden idők leggyötrelmesebben muzsikáló hifije próbálja szórakoztatni a gyanútlan hallgatót. Hangja leginkább nagyanyáink műbőr bundába öltöztetett, rágumizott zsebteleppel feltunningolt Sokoljaira hasonlít. Maradt azonban a világ legszórakoztatóbb pohártartója, amelyet másodállásban a mohácsi busójáráson, vagy akár focimeccsen is sikerrel használhatunk kereplőként.
Bőrbe bugyolálva
Világos bőrbe öltöztetett belsejében kellemesen el lehet terpeszkedni, még hátul is akad hely, a komfortérzeten pedig sokat dob a hátsó sor állítható dőlésszögű háttámlája. Az elöl ülőknek fenékmelengető is járt a tesztautóban.
Nincs mit tagadni, én személy szerint kedvelem a SsangYong modelljeit és ezzel nem vagyok egyedül a szerkesztőségben. Az ok egyszerű: a kocsi nem akar másnak látszani, mint ami valójában, nincsenek taszító sztárallűrjei, és az árából is hiányzik a marketingesek által belemagyarázott márkaérték. Amit mutat, abban pedig kitűnő.
Korrektül összerakott masszív autó, amiben még az élet is szép, mióta kihajították az utolsó, pajzs alakú hátsó lámpatestet és terveztek helyette vállalhatót. További előny, hogy nem megy rá a gatyánk, hiszen az új Kyron már 6.990.000 forinttól hazavihető.
Már csak egy kattintásnyira vannak a műszaki adatok
Műszaki adatok – SsangYong Kyron 2,7 XDi |
|
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 2696 |
Furat x löket (mm) | 86,2 X 92,4 |
Hengerek / szelepek száma | 5/20 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 121(165)/4000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 340/1800-3250 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 13,55 |
Végsebesség (km/h) | 174 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 11,6 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 8,3 |
Vegyes (l/100 km) | 9,5 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 242 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4660/1900/1750 |
Tengelytáv (mm) | 2740 |
Csomagtér (liter) | 625 |
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 2128/467 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 75 |
Gumiméret | 235/75 R18 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 6 990 000 |
Tesztelt autó ára (forint) | 9 990 000 |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | ABS, menetstabilizáló, alufelni, összkerékhajtás, sötétített üveg, ködlámpa, elektromos ablak, – tükör, bőrkárpit, automatikus klíma |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Vidám, megbízható autó, amelynek jót tenne, ha kicsit olcsóbb lenne. Bár a hétmilliós alapváltozat nem tűnik vészesnek. |
Pontszám (max. 10) | 7, 25 pont |