Accord, 1976 óta

Kevés annyira jól bejáratott japán autó van, amilyen az Accord. A Toyota Carináról Avensisre váltott a középkategóriában, a 626 helyét megörökölte a Mazda6, a Nissan a Bluebird után a Primerát futtatta, a Honda viszont 34 éve kitart az Accord név mellett.

Nagy falat a tesztelt modell 9 449 000 forintos alapára
Több lábteret várnánk egy ekkora autótól

Több lábteret várnánk egy ekkora autótól

Több lábteret várnánk egy ekkora autótól


1976 óta a mostani a nyolcadik generáció, amelyből az észak-amerikai eladásokkal a Civicnél és a Jazznél is több talál gazdára, tehát ez a Honda legfontosabb autója.

Zajos a dízel

Az éppen két éve bemutatott Accordon nem volt modellfrissítés, a még nagyon friss tesztautóban az új motor érdekelt bennünket. Az új dízelből 30-30-cal több lóerő és newtonméter jön ki az alapverziónál, tehát 180 lóerős és 380 Nm a maximális nyomatéka.

Méltatlanul olcsó megoldás a pálcával tartott motorházfedél

Méltatlanul olcsó megoldás a pálcával tartott motorházfedél

Méltatlanul olcsó megoldás a pálcával tartott motorházfedél


Az i-DTEC motor erőtöbblete főleg a hatékonyabb töltőlevegő-hűtésnek és a hengerfej módosításainak köszönhető.

Elsőre vaskos csalódás a motor, mert bántóan zajos. A Honda mai dízeljei pont arról híresek, hogy járásuk és hangjuk nem annyira trampli, mint a négyhengeres dízeleké lenni szokott.

Kihúzatásnál mégis erősen bejut a hangja, ami egyenletes tempónál megszelídül a középkategóriában elvárható szintig.

Majdnem űrhajó a dízel Accord 63

Kedvcsináló a gyárifotó-galériához

Nem fogyaszt sokat

Baráti a hétliteres átlagfogyasztás

Baráti a hétliteres átlagfogyasztás

Baráti a hétliteres átlagfogyasztás


Máskülönben a motor lehengerlő: gyorsan magához tér, utána pedig úgy szorít az ülésbe, ahogy kell.

A gyári adatokban nincs döntő különbség a 150 lóerőshöz képest (212 helyett 220 km/óra a végsebesség és hét tizeddel jobb a 8,8 másodperces százra gyorsulás), de érezhetően virgoncabb a 180 lóerős dízel.

600 kilométer után 42 liter hiányzott a tankból, hét liter százon baráti fogyasztás egy ilyen kaliberű autótól.

Nagyfokú biztonság

A sávtartó kamerája a tükör mellől figyeli a terelővonalat

A sávtartó kamerája a tükör mellől figyeli a terelővonalat

A sávtartó asszisztens kamerája a tükör mellől figyeli a terelővonalat


Erős középkategóriás dízelekkel szeretünk autópályán utazni, hasonló csendben és biztonságban 10 éve még a luxusautók suhantak, de ezt az C5-től a Passatig a konkurensek is megadják. Az Accord másban nyújt többet.

Automatikus fékezéssel és gázadással magától tartja a követési távolságot (háromfélét választhatunk), tehát magától fékez, ha bevág elénk valaki és ismét felgyorsít a tempomattal megadott sebességre, ha kitisztul a kép.

Német sztrádán jó vele 180-nal utazni

Német sztrádán jó vele 180-nal utazni

Német sztrádán öröm vele 180-nal utazni


Erre azonban már az előd is képes volt, akkoriban ebben az árkategóriában csak a 3-as BMW és az S-Max adott ilyesmit felárért.

Szürreális élmények

A mai Accord viszont egy szürreális mutatványra is képes: helyettünk kanyarodik.

A sávtartó asszisztens képes elfordítani a kormányt, finoman a terelővonalak között tartva az autót, nehogy leszaladjunk az útról.

Automatikus fékezéssel csökkenti az ütközésveszélyt

Automatikus fékezéssel csökkenti az ütközésveszélyt

Az Accord automatikus fékezéssel csökkenti az ütközésveszélyt


Ez így együtt már szinte űrhajózás, amihez nem kell a legújabb A8-as Audit megvenni.

A vastagon ötcsillagos törésteszttel együtt az Accord biztonsága kivételesen jó. A ráadásként automatikus fékezéssel a ráfutásos balesetek súlyosságát mérséklő űrtechnika az Advanced Safety csomag része, amely az erősebbik dízelmotor mellé automatikusan jár.

Na nem ingyen, a tesztelt modell listaára 9,4 millió forint. Ezért a pénzért az Executiv kivitel minden földi jóval elkényeztet a memóriás, elektromos állítású bőrüléstől a tolótetőn át az első-hátsó parkolóradarig.

Műszaki adatok – Honda Accord 2,2 i-DTEC 180 HP Exe Advenced Safety
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 2199
Hengerek / szelepek száma S4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 132(180)/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 380/2000
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 8,9
Végsebesség (km/h) 220
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 7,5
Lakott területen kívül (l/100 km) 4,8
Vegyes (l/100 km) 5,8
CO2 kibocsátás (g/km) 152
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4725/1840/1440
Tengelytáv (mm) 2705
Csomagtér (liter) 467
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 65
Gumiméret 235/45 R18
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 9 449 000
A szériafelszereltség fontosabb tételei Lásd itt
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Aktív biztonságával messze kiemelkedik a mezőnyből a Honda Accord, térkínálatával és zajcsillapításával messze nem. Az új motoron érezni a 180 lóerőt.
Pontszám (max. 10) 7,75 pont

Mellette – Ellene
  • Erős és kedvező fogyasztású motor
  • Pontos váltó
  • Stabil, élvezetes útfekvés
  • Fejlett vezetőtámogató biztonsági berendezések
  • Kitűnő felszereltség
  • Kihúzatáskor hangos motor
  • Csekély hátsó lábtér
  • Nem kombinálható szabadon a motor és a felszereltség