Accord, 1976 óta
Kevés annyira jól bejáratott japán autó van, amilyen az Accord. A Toyota Carináról Avensisre váltott a középkategóriában, a 626 helyét megörökölte a Mazda6, a Nissan a Bluebird után a Primerát futtatta, a Honda viszont 34 éve kitart az Accord név mellett.
1976 óta a mostani a nyolcadik generáció, amelyből az észak-amerikai eladásokkal a Civicnél és a Jazznél is több talál gazdára, tehát ez a Honda legfontosabb autója.
Zajos a dízel
Az éppen két éve bemutatott Accordon nem volt modellfrissítés, a még nagyon friss tesztautóban az új motor érdekelt bennünket. Az új dízelből 30-30-cal több lóerő és newtonméter jön ki az alapverziónál, tehát 180 lóerős és 380 Nm a maximális nyomatéka.
Az i-DTEC motor erőtöbblete főleg a hatékonyabb töltőlevegő-hűtésnek és a hengerfej módosításainak köszönhető.
Elsőre vaskos csalódás a motor, mert bántóan zajos. A Honda mai dízeljei pont arról híresek, hogy járásuk és hangjuk nem annyira trampli, mint a négyhengeres dízeleké lenni szokott.
Kihúzatásnál mégis erősen bejut a hangja, ami egyenletes tempónál megszelídül a középkategóriában elvárható szintig.
Nem fogyaszt sokat
Máskülönben a motor lehengerlő: gyorsan magához tér, utána pedig úgy szorít az ülésbe, ahogy kell.
A gyári adatokban nincs döntő különbség a 150 lóerőshöz képest (212 helyett 220 km/óra a végsebesség és hét tizeddel jobb a 8,8 másodperces százra gyorsulás), de érezhetően virgoncabb a 180 lóerős dízel.
600 kilométer után 42 liter hiányzott a tankból, hét liter százon baráti fogyasztás egy ilyen kaliberű autótól.
Nagyfokú biztonság
Erős középkategóriás dízelekkel szeretünk autópályán utazni, hasonló csendben és biztonságban 10 éve még a luxusautók suhantak, de ezt az C5-től a Passatig a konkurensek is megadják. Az Accord másban nyújt többet.
Automatikus fékezéssel és gázadással magától tartja a követési távolságot (háromfélét választhatunk), tehát magától fékez, ha bevág elénk valaki és ismét felgyorsít a tempomattal megadott sebességre, ha kitisztul a kép.
Erre azonban már az előd is képes volt, akkoriban ebben az árkategóriában csak a 3-as BMW és az S-Max adott ilyesmit felárért.
Szürreális élmények
A mai Accord viszont egy szürreális mutatványra is képes: helyettünk kanyarodik.
A sávtartó asszisztens képes elfordítani a kormányt, finoman a terelővonalak között tartva az autót, nehogy leszaladjunk az útról.
Ez így együtt már szinte űrhajózás, amihez nem kell a legújabb A8-as Audit megvenni.
A vastagon ötcsillagos törésteszttel együtt az Accord biztonsága kivételesen jó. A ráadásként automatikus fékezéssel a ráfutásos balesetek súlyosságát mérséklő űrtechnika az Advanced Safety csomag része, amely az erősebbik dízelmotor mellé automatikusan jár.
Na nem ingyen, a tesztelt modell listaára 9,4 millió forint. Ezért a pénzért az Executiv kivitel minden földi jóval elkényeztet a memóriás, elektromos állítású bőrüléstől a tolótetőn át az első-hátsó parkolóradarig.
Műszaki adatok – Honda Accord 2,2 i-DTEC 180 HP Exe Advenced Safety | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 2199 |
Hengerek / szelepek száma | S4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 132(180)/4000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 380/2000 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 8,9 |
Végsebesség (km/h) | 220 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 7,5 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 4,8 |
Vegyes (l/100 km) | 5,8 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 152 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4725/1840/1440 |
Tengelytáv (mm) | 2705 |
Csomagtér (liter) | 467 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 65 |
Gumiméret | 235/45 R18 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 9 449 000 |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | Lásd itt |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Aktív biztonságával messze kiemelkedik a mezőnyből a Honda Accord, térkínálatával és zajcsillapításával messze nem. Az új motoron érezni a 180 lóerőt. |
Pontszám (max. 10) | 7,75 pont |
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|