Új korszak köszöntött be a Saabnál. Elvált a GM-től, teljesen átszervezték a céget, a gyártás, tervezés visszaköltözött a trolhattani központba és a tizenkét éve futó 9-5-ös modell is végre megújult.
Skandináv dizájn
Az autó formáját a progresszív skandináv dizájn jegyében tervezték, de nem győzik hangsúlyozni, hogy eközben a Saab hagyományokat is figyelembe vették. Ennek ellenére a korábbi konzervatív megjelenés most egy kicsit merészebbre sikerült. Különösen az autó fara lett szemrevaló, ahol a kocsi teljes szélességén végig húzódó fények dominálnak.
Videón így fest az új Saab. A zenével vigyázzanak, könnyen meg lehet tőle bolondulni.
A különleges lámpatestekből előre is jutott, ott az intelligens lámpatestek alján húzódik végig határozott fehér fénycsík. Az új Saab külseje szinte a végletekig letisztult, nincsenek élek, szögletes formák. Mintha a félkész gyurmaformát homokfúvással alakították volna véglegessé.
Tágas belső
Az autó tágas – lábtere elől hátul megnövekedett -, Saab-os beltere, főként a hagyományosan a vezetőt körbeölelő műszerfal és az ülések közé, a váltó mellé telepített indítógomb megmaradt, de néhány újabb extrát is találunk az autóban.
Ilyen például a Head-up display, a fejlett parkolás segítő rendszer, vagy éppen az adaptív, a követési távolságra is figyelő tempomat.
Amíg a vezető az izmos turbómotoroknak örülhet, addig az utasok a háromzónás klíma, a tizenegy hangszórós Harman Kardon hifi, és az első ülések hátulján lévő nyolccolos képernyő, illetve a vezeték nélküli fülhallgatók áldásait élvezhetik.
Biztonság
Bár egyelőre az EuroNCAP oldalán hiába keressük az autó töréstesztjét, a gyáriak szinte biztosak benne, hogy a Trolhattanben gyártott új 9-5-ös gond nélkül hozza majd az ötcsillagos eredményt. Tudják, mit beszélnek, hiszen már 2003-ban is tudtak hibátlan töréstesztet produkálni a 9-5-tel.
A szokásos aktív és passzív biztonsági berendezések mellett sávelhagyásra figyelmeztető rendszer és a sebességkorlátozó, valamint az előzni tilos táblákat felismerő kamera is került az autóba.
Turbómotorok
Nem meglepő, hogy a Saab motorpalettáján kizárólag turbós motorokat találunk, hiszen már három évtizede otthon vannak a témában. A legkisebb, 1,6-os benzines is 180 lóerős, míg a kétliteres 220, a 2,8 literes V6-os pedig 300 lóerővel kényezteti a vezetőt.
A szintén kétliteres dízelmotor a 160 lóerős teljesítmény mellett takarékos is, papíron 5,3 liternyi gázolajjal is beéri száz kilométerenként. A motorokhoz hatfokozatú manuális, illetve szintén hatos automataváltó is csatlakozhat.
Ügyes csomagtartó
A méretes, 515 literes csomagtartóba is jutott érdekesség, ott U-alakú sínen futó, ide-oda tologatható kerítéssel lehet a csomagokat kordában tartani.