Új korszak köszöntött be a Saabnál. Elvált a GM-től, teljesen átszervezték a céget, a gyártás, tervezés visszaköltözött a trolhattani központba és a tizenkét éve futó 9-5-ös modell is végre megújult.

Skandináv dizájn

Az autó formáját a progresszív skandináv dizájn jegyében tervezték, de nem győzik hangsúlyozni, hogy eközben a Saab hagyományokat is figyelembe vették. Ennek ellenére a korábbi konzervatív megjelenés most egy kicsit merészebbre sikerült. Különösen az autó fara lett szemrevaló, ahol a kocsi teljes szélességén végig húzódó fények dominálnak.

Videón így fest az új Saab. A zenével vigyázzanak, könnyen meg lehet tőle bolondulni.

a videó a hirdetés után indul

A különleges lámpatestekből előre is jutott, ott az intelligens lámpatestek alján húzódik végig határozott fehér fénycsík. Az új Saab külseje szinte a végletekig letisztult, nincsenek élek, szögletes formák. Mintha a félkész gyurmaformát homokfúvással alakították volna véglegessé.

Tágas belső

Feszült várakozás
Van itt minden

Van itt minden

Van itt minden


Az autó tágas – lábtere elől hátul megnövekedett -, Saab-os beltere, főként a hagyományosan a vezetőt körbeölelő műszerfal és az ülések közé, a váltó mellé telepített indítógomb megmaradt, de néhány újabb extrát is találunk az autóban.

Ilyen például a Head-up display, a fejlett parkolás segítő rendszer, vagy éppen az adaptív, a követési távolságra is figyelő tempomat.

Amíg a vezető az izmos turbómotoroknak örülhet, addig az utasok a háromzónás klíma, a tizenegy hangszórós Harman Kardon hifi, és az első ülések hátulján lévő nyolccolos képernyő, illetve a vezeték nélküli fülhallgatók áldásait élvezhetik.

Válás után jó bőrben: új Saab 9-5 42

A képre kattintva a gyári galéria nyílik meg

Biztonság

Messziről lerí róla, hogy Saab

Messziről lerí róla, hogy Saab

Messziről lerí róla, hogy Saab


Bár egyelőre az EuroNCAP oldalán hiába keressük az autó töréstesztjét, a gyáriak szinte biztosak benne, hogy a Trolhattanben gyártott új 9-5-ös gond nélkül hozza majd az ötcsillagos eredményt. Tudják, mit beszélnek, hiszen már 2003-ban is tudtak hibátlan töréstesztet produkálni a 9-5-tel.

A szokásos aktív és passzív biztonsági berendezések mellett sávelhagyásra figyelmeztető rendszer és a sebességkorlátozó, valamint az előzni tilos táblákat felismerő kamera is került az autóba.

Turbómotorok

Mintha lecsiszoltak volna róla minden élet

Mintha lecsiszoltak volna róla minden élet

Mintha lecsiszoltak volna róla minden élet


Nem meglepő, hogy a Saab motorpalettáján kizárólag turbós motorokat találunk, hiszen már három évtizede otthon vannak a témában. A legkisebb, 1,6-os benzines is 180 lóerős, míg a kétliteres 220, a 2,8 literes V6-os pedig 300 lóerővel kényezteti a vezetőt.

A szintén kétliteres dízelmotor a 160 lóerős teljesítmény mellett takarékos is, papíron 5,3 liternyi gázolajjal is beéri száz kilométerenként. A motorokhoz hatfokozatú manuális, illetve szintén hatos automataváltó is csatlakozhat.

Ügyes csomagtartó

A méretes, 515 literes csomagtartóba is jutott érdekesség, ott U-alakú sínen futó, ide-oda tologatható kerítéssel lehet a csomagokat kordában tartani.