Sport kasztni, új motor
Egy különösen sportos karosszériával rukkolt elő a Twingo, ami tökéletesen illeszkedik a többi Renault Sport modell mellé. Igaz a nagyok (Megane RS és Clio RS) mellett a Twingo csak öcskösnek (vagy inkább hugicának) tűnik.
A menő külsőt, tesztautónk esetében a 17-es kerekek, az egyedi lökhárítók és a spoilerek adják, de az igazi lényeg a szélesebb nyomtávra alapozott feszes futómű és a nagy teljesítményű fékrendszer.
Belül a kényelmet megőrző jó oldaltartású sportülésekkel, alumínium pedálokkal, bőrbevonatú kormánykerékkel és fordulatszámmérővel találkozunk. Az új fejlesztésű 1,6-os motor 133 lóerős. A jobb rugalmasság érdekében ötfokozatú váltót applikáltak bele, ami biztosan jól teljesít, ha éppen a legtökéletesebb kört akarjuk megfutni a ringen.
Nagyjából ez a Twingo RS papíron.
Videó: Alonso így használja a Twingo RS-t
De…
A fenti jellemzők valóban lenyűgözőek. De egy cseppet sem életszerűek. A „feszes futómű” a hétköznapi használatban feleslegesen kemény. Az ötfokozatú váltónak köszönhetően nem szívesen mentünk 120 fölé, úgy pörgött.
A motor csak vinnyog, nincs vadítóan izgalmas hangja. Városban 10 litert, autópályán 9,3-at evett, ami a szánalmas 40 literes tanknak köszönhetően igen sűrűn kényszerített minket a kúthoz.
A kocsi belsőtere minimálisan sem izgató. Az alap Twingóhoz képest csak néhány elemében különbözik. Bár a színvilág (öv, kárpit) azért feldobja. Szinte kizártnak tartom, hogy hétköznapi használatra, 25 év alatt bárki ilyen autót válasszon.
Nagyjából 400 km autópályán, egy kis helyi terepszemle és máris mindenki megalkothatta saját véleményét!
Bár kézenfekvőnek tűnt és minden bizonnyal nagy élmény lett volna, mégsem versenypályán próbáltuk ki a legerősebb Twingót. A hatalmas hagyományokkal bíró, éves vezess.hu fórumtalálkozó Szentgyörgyhegyen sokkal jobb lehetőség volt arra, hogy feltérképezzük az ügyesen fickándozó kisautót.
Vélemények
„Magam részéről először is a Twingo-t próbáltam ki, hát izé … azért amikor kikapcsoltuk azt a hülye klímát, jobb kedvű lett a kiskocsi! Már majdnem leírtam teljesen, amikor eszünkbe jutott, hogy hátha úgy.” – Tarjáni |
Jogos észrevétel. Sajnos a gyorsításoknál nem csúcsteljesítményen pörög a motor, ilyenkor sokkal jobban észrevehető az 1-2 lóerő mínusz, amit a klíma kér.
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1598 |
Motortípus | K4MS754 |
Hengerek / szelepek száma | 4/16 |
Max. teljesítmény (kW/LE) | 98(133) |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 160 / 4400 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 8,7 |
Végsebesség (km/h) | 201 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 9,1 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 5,7 |
Vegyes (l/100 km) | 7,0 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 165 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 3607/1688/1470 |
Csomagtér (megnövelt; liter) | 959 |
Megengedett össztömeg (kg) | 1430 |
Menetkész tömeg (kg) | 1049 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 40 |
Gumiméret | 195/45 R 17 |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Nem nyert meg. De elismerem, élményautónak kiváló, az ára kedvező! |
Pontszám (max. 10) | 6 pont |
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|