Tavaly októberben hazánkban is megtörtént a váltás, amellyel a korábbi Daewoo helyét a Chevrolet vette át. Mindez azonban nemcsak névcserét hozott magával az európai piacon, hanem egész pályás letámadást. 2003-ban 133 ezer darab autót értékesített a Daewoo, ami 190 ezerre nőtt 2004-ben. Ez 42,7 százalékos növekedést jelent.
Mióta 2002 októberében Európában bemutatkozott a Kalos, 140 000 darabot értékesítettek belőle, ami a márka eladásainak több, mint negyven százalékát adja a kontinensen.
Nemcsak mifelénk, hanem az Egyesült Államokban is sikeres az ott Aveo néven ismert típus. A Chevrolet kisautója ezen a piacon kategóriájában 2004-ben a legkelendőbb modell lett. A Kalos/Aveo páros Korea legnagyobb darabszámban exportált autója is egyben, évente több mint 200 000-et szállítanak külföldre.
Idén februártól az eddig öt- és négyajtósból álló Kalos család kiegészül a háromajtós változattal. Az új típust Horvátországban, Dubrovnik környékén próbálhattuk ki.
Ugyanaz a tervezőiroda, azaz a Giorgetto Giugiaro nevével fémjelzett Italdesign stúdió rajzolta az autó formáját, akárcsak az ötajtós modellét. Az autó főbb méretei megegyeznek az ötajtós változatéval (hosszúság: 3880, szélesség: 1670, magasság: 1495 mm) és a 2480 mm-es tengelytáv is változatlan maradt.
A háromajtós Kalos nem csak egy újabb variáns, de jellegében is más, mint a két másik változat. Sokkal sportosabb megjelenésű, ami nem véletlen, hiszen éppen ezért terveztek hozzá új első és hátsó lökhárítókat, amelyek áramlástanilag is jobbak. Ezeken kívül küszöb és tetőspoilert is kapott az autó, de sportos hatás kedvéért a hátsó sárvédőívet is hangsúlyosabbá formázták.
Továbbra is viszonylag nagy utasteret rejt a karosszéria, még a magasabbak is kényelmesen elférnek, a jó vezető pozíció megtalálását az állítható magasságú kormány és ülés is segíti. Az autó a kategória legnagyobb első fejterével büszkélkedhet, de a gyár adatai szerint a hátsó lábtér is veri a konkurenciát.
Hátulra egyszerű bejutni, az első ülésen lévő kart kell felhúzni, majd az máris előrecsúszik és billen, beszállás után pedig visszaáll az eredeti helyzetbe. Az oldalsó ablakok hátul egyszerűen kibuktathatók.
A csomagtartó 220 literes, amit a minden modellnél megtalálható 1/3-2/3-arányban lehajtható hátsó ülések segítségével 980 literig lehet bővíteni.