A Zafirával folytatódik az Opel minőségi megújulása, friss, markáns vonalvezetése, és a kategóriában újdonságnak számító kütyühalmaz kiemeli a mezőnyből
A szűk egy napos nemzetközi menetpróbák nem csak az esti rákmajszolásról és víg kedéllyel nyakfő alá öntött testes vörösborokról szólnak. Nekem, például aki felelősséggel végzi a munkáját, elsődleges cél, hogy minél több apró benyomást szerezzek az autóról.
Ez egy hétszemélyes családi egyterű esetén teljesíthetetlen kihívás, hiszen a kategória erényeit csak hosszabb nyüstöléssel deríthetjük ki. Ezért most csak pár margóra vetett széljegyzetet osztok meg az Opel Zafira ölében átélt élményről.
Kivételesen szép monoklik
Első pillantásra dögös a Zafira. Nem kis dicséret ez egy családi batárnak. Hozzá kell tenni, mostanában minden gyártó művészkedik ebben a szegmensben, a Renault Grand Scenic is pofás, de ez az Opel egyenesen izgatja a vizuális ingerekért felelős agyi receptorokat.
A markáns benyomástért az első fényszórók alá húzott fekete elem felelős. Ez a formatervezési jobb egyenes állcsúcson talál, és elviszi a hátán az egész koncepciót. Oldalra domborítottak egy ma már kötelező „dájnamik lájn-t”, a fart pedig trend szerinti szűken ívelt LED fényszórókkal dobták fel.
Akárhogy kutakodok fejben, ma frissebb, lendületesebb formát egyik német gyár sem kínál, az Opel jó úton indult el az Insignia óta, és most sem tértek le az ösvényről.
Vezettük a családos apák Opeljét
1/49 Az újságírókat mindig lekenyerezik, ezúttal nagy adag gumicukorral csábítottak bennünket
Az újságírókat mindig lekenyerezik, ezúttal nagy adag gumicukorral csábítottak bennünket
Fotó megosztása:
2/49 Furcsa porció ebédre, de legalább finom
Furcsa porció ebédre, de legalább finom
Fotó megosztása:
3/49 A bringák mestere a Zafira
A bringák mestere a Zafira
Fotó megosztása:
5/49 Sorakozó!
Sorakozó!
Fotó megosztása:
6/49 Kétszáznál könnyed nyugalommal haladtunk a német autópályán
Kétszáznál könnyed nyugalommal haladtunk a német autópályán
Fotó megosztása:
7/49 Összesen hatféle teljesítményszinttel, kategóriaújdonságnak számító kütyükkel telezsúfolva jön az új Zafira
Összesen hatféle teljesítményszinttel, kategóriaújdonságnak számító kütyükkel telezsúfolva jön az új Zafira
Fotó megosztása:
9/49 Az örök fejlődés jegyében az új Zafira minden dimenzióban terebélyesedett.
Az örök fejlődés jegyében az új Zafira minden dimenzióban terebélyesedett.
Fotó megosztása:
10/49 A Zafirával folytatódik az Opel minőségi megújulása, friss, markáns vonalvezetése, és a kategóriában újdonságnak számító kütyühalmaz kiemeli a mezőnyből
A Zafirával folytatódik az Opel minőségi megújulása, friss, markáns vonalvezetése, és a kategóriában újdonságnak számító kütyühalmaz kiemeli a mezőnyből
Fotó megosztása:
11/49 A sarokba tolt nappali menetfénytől szélesebbnek tűnik a Zafira. Állítólag
A sarokba tolt nappali menetfénytől szélesebbnek tűnik a Zafira. Állítólag
Fotó megosztása:
13/49 Az egész dizájn legjobb eleme a lámpák alá nyúló fekete sáv
Az egész dizájn legjobb eleme a lámpák alá nyúló fekete sáv
Fotó megosztása:
14/49 Hátul szűkre szabott LED lámpák kaptak helyet
Hátul szűkre szabott LED lámpák kaptak helyet
Fotó megosztása:
15/49 Az Opel egyenesen izgatja a vizuális ingerekért felelős agyi receptorokat
Az Opel egyenesen izgatja a vizuális ingerekért felelős agyi receptorokat
Fotó megosztása:
17/49 Hátulról is könnyen felismerhető a Zafira
Hátulról is könnyen felismerhető a Zafira
Fotó megosztása:
18/49 Hátulról is könnyen felismerhető a Zafira
Hátulról is könnyen felismerhető a Zafira
Fotó megosztása:
19/49 A világos szín még jobban kiemeli az íves kialakítást
A világos szín még jobban kiemeli az íves kialakítást
Fotó megosztása:
21/49 710 liter várja a csomagokat, hét személy esetén maximum két zsemle fér be
710 liter várja a csomagokat, hét személy esetén maximum két zsemle fér be
Fotó megosztása:
22/49 EZ a dízel illik a Zafira karakteréhez, kellőképpen erős, és aránylag takarékos
EZ a dízel illik a Zafira karakteréhez, kellőképpen erős, és aránylag takarékos
Fotó megosztása:
23/49 A holttérfigyelő rendszer villantója a visszapillantóba építve
A holttérfigyelő rendszer villantója a visszapillantóba építve
Fotó megosztása:
25/49 Belül az Astra köszön vissza
Belül az Astra köszön vissza
Fotó megosztása:
26/49 A középkonzol opelesen zsúfolt, a gyári navi pedig még mindig gagyi, a legkisebb Corsába sikerült jobbat építeni
A középkonzol opelesen zsúfolt, a gyári navi pedig még mindig gagyi, a legkisebb Corsába sikerült jobbat építeni
Fotó megosztása:
27/49 A sport gomb hatására itt is vörösre váltanak a műszerek
A sport gomb hatására itt is vörösre váltanak a műszerek
Fotó megosztása:
29/49 Az ergonómia példás, jobb felszereltségi szinten már egyenesen uras
Az ergonómia példás, jobb felszereltségi szinten már egyenesen uras
Fotó megosztása:
30/49 A szobrászatot emlegették erősen a sajtótájékoztatón. Van benne valami
A szobrászatot emlegették erősen a sajtótájékoztatón. Van benne valami
Fotó megosztása:
31/49 A második sor terebélyes
A második sor terebélyes
Fotó megosztása:
33/49 Ide csak tarkónak szegezett Magnummal kényszeríthetnek be még egyszer
Ide csak tarkónak szegezett Magnummal kényszeríthetnek be még egyszer
Fotó megosztása:
34/49 Teljesen eltűnik a négy kerékpár szállítására alkalmas rendszer
Teljesen eltűnik a négy kerékpár szállítására alkalmas rendszer
Fotó megosztása:
35/49 A bámészkodás után a legerősebb 165 lóerős dízel kulcsát megszerezve lendültünk neki a német utaknak.
A bámészkodás után a legerősebb 165 lóerős dízel kulcsát megszerezve lendültünk neki a német utaknak.
Fotó megosztása:
37/49 Variációk a belső térre
Variációk a belső térre
Fotó megosztása:
38/49 Variációk a belső térre
Variációk a belső térre
Fotó megosztása:
39/49 Variációk a belső térre
Variációk a belső térre
Fotó megosztása:
41/49 A panoráma szélvédő felvidítja a napot
A panoráma szélvédő felvidítja a napot
Fotó megosztása:
42/49 Három fokozatban állítható a távolságtartó tempomat
Három fokozatban állítható a távolságtartó tempomat
Fotó megosztása:
43/49 Egy bátor terv
Egy bátor terv
Fotó megosztása:
45/49 Két részben nyílik a kesztyűtartó, de mindkettő szűk
Két részben nyílik a kesztyűtartó, de mindkettő szűk
Fotó megosztása:
46/49 A középső tárolórekesz már sínen van, kíváncsian várjuk, hogy bírja majd az igénybevételt
A középső tárolórekesz már sínen van, kíváncsian várjuk, hogy bírja majd az igénybevételt
Fotó megosztása:
47/49 100 kilogrammig terhelhető a hátsó bringatartó, és nincs gyári sebességkorlát
100 kilogrammig terhelhető a hátsó bringatartó, és nincs gyári sebességkorlát
Fotó megosztása:
49/49 Tipikusan az az extra, ami csak a kipróbálás után hiányzik, de akkor nagyon!
Tipikusan az az extra, ami csak a kipróbálás után hiányzik, de akkor nagyon!
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Az Opel egyenesen izgatja a vizuális ingerekért felelős agyi receptorokat
Az Opel egyenesen izgatja a vizuális ingerekért felelős agyi receptorokat
Monitorból jobb a 19 col, mint kerékből
A bámészkodás után a legerősebb 165 lóerős dízel kulcsát megszerezve lendültünk neki a német utaknak. Már az első kilométereken mutatkozott, hogy a 19 colos kerék pofás ugyan, de megadja a családi autókba kevésbé javallott pattogó szekér hangulatot. Zsebnek és fenéknek egyaránt jobb a ballonosabb abroncsokkal szerelt kivitel, az Insignia alól örökölt futómű pont elég sportosságot, feszességet ad.
Belül szintén az Insignia/Astra hangulat köszön vissza komoly rekeszhadsereggel és praktikum kommandóval megtámogatva. A legérdekesebb a váltó mögötti teret uraló Flexrail ami lehet mély mindent elnyelő űr, vagy két öblös pohártartó, esetleg teljesen előrehúzott könyöklő. Ötletnek szép, ez a sínrendszerre applikált szerkezet, de már a tesztautóban lötyögött az egész, megnézném, mit tud 50.000 kilométer után.
A középső tárolórekesz már sínen van, kíváncsian várjuk, hogy bírja majd az igénybevételt
Kesztyűtartót két nyitható részben kapunk, egyik sem túl öblös, de a közel harminc tárolóban csak akad hely a cuccainknak.
Felhőkkel a fejünk felett
A kötelező praktikumtól eltekintve mintha csak az Astra volánját tekergetnénk, akárcsak a kompakt testvér esetén a hangulatvilágítás, és sport gombra vörös fénybe váltó műszerek itt sem maradnak el.
Belül az Astra köszön vissza
Belül az Astra köszön vissza
Az igazi hangulatjavító (a világos színben választható kárpitok mellett) a mélyen fejünk fölé ívelt panoráma szélvédő. Tipikusan az az extra, amit akkor hiányolunk igazán, ha már kipróbáltuk.
Az örök fejlődés jegyében az új Zafira minden dimenzióban terebélyesedett. Ennek előnyeit főképp a második sorban ülők élvezhetik, a három ülés függetlenül, tág határok között állítható. A középső ülésből kihajtogatható hatalmas könyöklő, és az ívelt síneken egymástól távolabb csúszó ülések két utas esetén maharadzsáknak kijáró kényelmet biztosítanak.
Ezzel szemben a harmadik sor igencsak sorvadt, felnőtteknek inkvizíciós kínzás itt hosszabb utat elviselni. Láttunk már jobbat.
A csomagoknak öt személy esetén 710 liternyi tér jut, de a második sort eltüntetve 1860 literen garázdálkodhatunk. A poggyász mellett már a kerékpárok is úri helyet kapnak a Zafirától. Az új Flexfix rendszer a lökhárító alól csúszik elő elegánsan és minden eddiginél több bringát aggathatunk rá. Pontosan négyet, tehát az erdőben tekerhet az egész család, de az odavezető út sem lesz végeláthatatlan vánszorgás, hiszen gyári sebességkorlátozás nélkül szállíthatjuk a bringákat.
A bringák mestere a Zafira
A bringák mestere a Zafira
Variációk egy motorra
Ha már száguldás. Az általunk próbált 165 lóerős dízel meggyőzően rángatta a másfél tonnás egyterűt, már kétezres fordulaton a talpunk alatt mocorog a 350 Nm nyomaték, így visszaváltás nélkül, lendületből autózhatunk. Érces kelepelése csak intenzív gyorsításkor zavaró, minden más esetben kellemes csend honol a Zafirában.
Dízelként csak ez a kétliteres motor kapható, három teljesítményszinttel. A benzinesek terén már nagyobb a változatosság, az 1400 köbcentis turbós mellett ott van még a jó öreg 1.8 literes szívómotor, valamint a nálunk csak álom kategóriát képviselő ezerhatos CNG gázos verzió.
A rendszer része lettél
A hajtáslánc helyett a biztonsági kütyük terén hoz több újdonságot a Zafira. Elektromos pedellusaink intően ránk szólnak, bármilyen veszélyes manőverbe kezdünk.
A sávváltások biztonságát holttér figyelő, és sávelhagyás jelző szavatolja. Utóbbi néha a felezővonal apró érintésére is bimbammolt, máskor pedig a leálló sávba átkúszva sem nyikkant meg. Az őrszemek főnöke a távolságtartó tempomat, amely a szélvédőbe integrált kamera és a radar segítségével pásztázza az utat és lassít helyettünk, ha kell.
Három fokozatban állítható a távolságtartó tempomat
Vészesen közeledő akadály esetén szintén jön a mikrohullámos sütőket idéző csengetés, legvégső esetben pedig a Zafira magától fékezve csökkenti a baleseti károkat. Ráadásul a magát korrigáló AFL+ első fényszórókkal még a szembejövőt sem vakítjuk el soha.
Motor
2.0 CDTI
1.4 Turbo
1.8
Lökettérfogat:
1956 cm3
1364 cm3
1796cm3
Telj./ford.:
110-130-165LE/4000
120-140LE/4200-6000
115LE/5600
Nyom./ford:
260-300-350 N/1750-2500
200Nm/1850-4000
175Nm/3800
Gyors.: (aut.)
12,5-11,4-9,8s
11,9-10,7s
12,9s
Max. seb.:
183-191-208 km/h
190-200 km/h
185km/h
Átl. fogy.:
4,5-5,2l
6,7l
7,2l
A párszáz megtett kilométer alatt néha érdekes, néha bosszús reakciókat váltottak ki ezek a kütyük. Tudjuk, első a biztonság, de az érzékszerveinket pótló szenzorok helyett inkább jól átlátható autókat kellene építeni guruló erődök helyett.
Árat akarok!
A Zafirával folytatódik az Opel minőségi megújulása, friss, markáns vonalvezetése, és a kategóriában újdonságnak számító kütyühalmaz kiemeli a mezőnyből, viszont a szűk hátsó sor és a sablonos belső ront az összképen. A legnagyobb még rejtett kérdés az ár marad, rossz sejtésem szerint a jövőbe mutató extrák zsíros tételként jelennek meg majd a végösszegben, de remélem csak károgó vészmadár szólt belőlem.