Mi a cee’d SW?
A jelentős sikereket elért ötajtós Kia cee’d után bemutatták itthon az autó kombiváltozatát is, hivatalos nevén a
cee’dSporty Wagont. Kovács Miklós, a Kia magyar származású formatervezője szerint a kombinál nem egy hagyományos, hanem egy divatos, sportos kivitel megalkotása volt a cél, ami jól látszik az elkészült autón is. Az autó főtervezője videofelvételről szólt a jelenlévőkhöz.
Elmondása szerint a kombi a B-oszlopig teljesen megegyezik az ötajtós változattal, a különbség ezután következik. Designszempontból a Z alakban meghajlított a hátsó oszlop a leglátványosabb elem. A kombi 23,5 centivel hosszabb a ferdehátú kivitelnél, csomagtartója pedig majdnem 200 literrel, 534 literesre növekedett. A hátsó ajtó magasabbra nyílik, mint a konkurenseknél – így magasnövésűek is elférnek alatta-, és szűkebb helyen is nyitható, mert a zsanérok beljebb vannak, mint általában.
A csomagtér padlóját felhajtva egy rakás praktikus pakolórekeszre is lelhetünk, de a csomagrögzítő pöckök és a 12 voltos aljzat sem hiányozhatnak. Az ülések egy mozdulattal 60/40 arányban ledönthetőek. A cee’d kombi utastere számokban veri a versenytársakat, így hosszabb és szélesebb is a legtöbbnél.
1,4-es csak 2008-ban
A kombi motorikusan nem fog eltérni az ötajtóstól. Az 1,4 literes, 109 lóerős benzinmotor lesz alapmotor, bár ezt csak 2008-tól lehet majd megvenni. Addig az 1,6-os és kétliteres motorokból lehet szemezgetni, benzin- és
dízelváltozatban egyaránt. A nyílt hétvége szeptember 15-16-án lesz, de a Sporty Wagononok már most is a kereskedésekben pihennek.
Az 1,4-es benzines mellett itthon a 115 lóerős dízel a második legkeresettebb modell, ami közel 50 százalékot tudhat magáénak az eladásokból. Utóbbiért közel 4,3 milliót kell fizetni kombiban, ami első hallásra nem tűnik kevésnek, de ennyiért már az MP3-as CD-s rádiót, a 6 légzsákot, az elektromos ablakokat és a légkondit is magunkénak tudhatjuk. Az alapmotoros kivitel csak 2008-tól lesz elérhető 3,7 milliós alapáron, hasonló szériafelszereltséggel.
A kétliteres dízelmotorhoz hatsebességes, a többihez ötfokozatú kézi váltó jár. Automata váltó egyelőre csak a két erősebb benzinmotorhoz párosítható, de hamarosan megkapja az 1,6-os dízel is.
Mint az ötajtós
A rövidke tesztúthoz egy 1,6-os, 115 lóerős dízelt kaptunk, meg némi esőt. A vezetőülésből pont olyan a kombi, mint az ötajtós, ugyanolyan fürgén és könnyedén mozog az alul is nyomatékos dízelmotorral.
Hátul bőven elegendő a fejtér még 190 centis magassággal is, sőt a lábhely is bőséges, egy jóval nagyobb Volvo megirigyelhetné. A csomagtérajtó menedéket ad az eső elől is, de ennél jobb, hogy mögötte könnyen pakolható a csomagtér, a kellően tágas nyíláson keresztül.
Kia cee’s Sporty Wagon – 1,6 CRDi | |
Motoradatok | |
Lökettérfogat | 1582 |
Hengerek/szelepek | S4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 84(115)/4000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 255/1900-2750 |
Ötcsillagos biztonság
Ugyan a Kia házi mérései szerint maguk is ötcsillagos töréstesztre számítottak, mégis meglepődtek, amikor múlt héten ezt az Euro NCAP is megerősítette. Oldalról a maximális pontszámot ítélte meg a zsűri, de frontális ütközésnél sem kell nagy bajtól tartani.
Nem a bent ülők bánata, de a gyalogosok nincsenek túl jó helyzetben, ha a motorháztetőre kénytelenek felfeküdni. Az ötcsillagos eredmény mellett a cee’d másik vonzereje, hogy 7 éves garanciával kerül forgalomba, ami a Sporty Wagonra is érvényes.
Jön a háromajtós is
A cee’d SW ugyanott, Zsolnán készül Szlovákiban, ahol idén már több mint 63 ezer darab ötajtós legurult a szerelőszalagról. Hamarosan egy harmadik változattal is bővül a gyártás, mivel jövő héten leleplezik a pro_cee’det is, a háromajtós kivitelt. Ez markánsabb és agresszívebb orrot kap a másik kettőnél, és jövő év elején lesz elérhető.