Új, de láthatatlan
Ide nekem a rozsdás bökőt (most a nyakamra mutatok), hogy senki sem látja az újítás nyomait. Pedig ez az S60-as már túl van a második arcfelvarráson. Négyéves korában, 2004-ben egyszer már hozzányúltak. Most ismét módosítottak a kocsin, ám ahogy korábban, ezúttal is csak nagyítóval lelhetők fel az új elemek.
Újragondolták a hűtőmaszkot, új a Volvo jelvény. Sportosabbra hangolták a kocsi megjelenését, amit a kissé átalakított, teljesen fényezett lökhárítókkal és küszöbökkel oldottak meg. A 2007-es modellévhez tartozó S60-asok, a többi Volvo modellhez hasonlóan, indexes visszapillantót kapnak. Sőt immár elég egyszer megpöccinteni az indexkart és az irányjelző hármat villan. Apró, de izgalmas újdonságok.
Látni és látszani
Na bumm! Másfelől viszont teljesen érthető a dolog. A kocsi jól néz ki, akkor meg minek változtatni rajta. Ráncfelvarrással nehéz lenne elérni, hogy ugyan legyen már nagyobb a hátsó lábhely , így inkább a sofőrt kápráztatják el újabb és újabb műszaki megoldásokkal. Idén májustól kapható kanyarkövető bixenon fényszóró az S60-ashoz, ami városban segít, hogy már befordulás előtt lássuk, mi is vár minket a kanyar belső ívén.
Könnyed száguldás
180 lóerős, de a vadállat kedvére szunnyadhat. Ez a Volvo olyannyira képes letompítani a közlekedés izgalmait, hogy a 180 lóerő többnyire csak békés tartalékként lapult jobb talpam alatt. Az autó olyan, akár egy jacht, fenségesen teljesíti a kitűzött útvonalat. Az utastér csendes, sem az útról, sem az üvegektől nem érkeznek zavaró hangok. Kell egy pár jó CD, és simán autózhatunk Párizsig.
Persze ha valakinek ahhoz van kedve, előcsalhatja az alvó szörnyet. Kirobbanó élményben nem lesz része, de egyenletesen, jól dolgozik a motor. Folyamatosan húz és a 200-as tempót is képes tartósan hozni – az autópálya az igazi terepe. 3500-ig viszonylag nyugodt az egész, aztán még rátesz egy lapáttal. Nem egy bodybuilder, de nem is izzadságszagú a túra. A vezetőt itt nem a dinamika, hanem az öthengeres motor duruzsolása varázsolja el.
No meg a számítógép, az ugyanis képes volt egy literrel becsapni az átlagfogyasztás terén. Teljesen oda voltam, hogy normál használat mellett, főleg országúton autózva 9,2 litert fogyasztott kocsi. „Nem is rossz egy ilyen tömegű 180 lóerős autótól.” Aztán a benzinkúton a számológép 10,2-t adott ki. Persze a különbség csak 11 százalék, és az utóbbi sem túlzó, de valahogy nem mindegy, hogy tíz alatt vagy felett autózom.
Nem sportos
Bár állítólag ebben a kocsiba már átdolgozott futómű került, új rugók, lengéscsillapítók és stabilizátorok, érdemes lett volna még csiszolni rajta. Én nem éreztem sportosnak a futóművet, pedig az lett volna a cél. Ez a felfüggesztés nem csábított sportos kanyarvételre, egyszerűen kényelmes maradt, PONT.
És ugyanilyen a kormányzás is, hiába van a kezünkben egy vastag, sportos volán, hiába változik jól a rásegítés mértéke, ami a kereknél történik, tőlünk független. Előbb fordul az autó, minthogy azt mi éreznénk.
A váltó viszont pont ellenkezője ezeknek, gyors, pontos, még egy kicsit érces is, érezni, hogy a helyén van minden fokozat. Jó használni, pedig az átlagnál kevesebbet kell érte nyúlni, a motor jó nyomatéka miatt. A fenn említettek azonban csak másokkal összehasonlítva jönnek elő, az autó egységes, kényelmes benyomást ad.
De jó idebenn
Minőség. Talán ez az első szó, ami az embernek az eszébe jut, ha helyet kap egy Volvóban. Persze mondtak még olyat, hogy Hú!, meg Jaj de szép!, vagy De jól néz ki! És tényleg, mind igaz. Az arena/fekete Imola sport bőrkárpit mindenkit meggyőz. Nem csak jól néznek ki, de kényelmesek is az ülések. Kicsit magas ugyan az ülőlap a legalacsonyabb állásban is, de a vezető jól érzi magát a helyén. Kanyarban jól tartanak a masszív oldaltámaszok.
A biztonság a svédek igazi fegyvere, amire rá is játszik a kocsi. Tényleg az az érzése az embernek, hogy itt aztán semmi bajunk nem lehet, az autó mindentől megvéd. Olyan, mintha egy betonkockát puha szivaccsal tömtek volna ki. Masszív, mégis finom meleg és puha, mint az anyaméh.
Az utastérben formailag nincs változás, csak az anyagok és színek változtak. Az újdonságot a műszerfal gyűrűi jelentik, amelyek főleg éjszaka teszik látványosabbá az órákat. A fiatalítás jegyében több az alumínium betét az utastérben. Megmaradt a sűrű középkonzol, amely a sok kapcsoló ellenére is átgondolt és könnyen használható, bár szerintem felesleges. Le merném fogadni, hogy a vevők 95 százaléka auto állásban használja a légkondit, és csak a hőmérsékletet változtatja.
Megéri a pénzét
Vennék-e ilyen autót? 30 év alatt biztosan nem. Ez a higgadtság egyelőre nem az én világom, de a barátnőm imádta. Lehet ebben valami, hogy az összes amerikai háziasszony kombi Volvóval autózik, biztos valami rejtett kisugárzás csábítja el őket. Közel 11 milliót kérnek a tesztautóért, ami egy nagy kalap pénz egy középkategóriás prémiumautóért, de mégsem pofátlanul sok, ha figyelembe veszzük a kapott értéket. Tejbe-vajba füröszt minket a tesztautó. Kevesebb extrával beérve a 180 lóerős turbómotoros S60-as 8,1 milliótól elérhető.
|
|
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1984 |
Furat x löket (mm) | 81 x 77 |
Hengerek / szelepek száma | |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 132 (180) / 5500 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 240 / 1800 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 8,8 |
Végsebesség (km/h) | 225 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 12,4 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 6,9 |
Vegyes (l/100 km) | 8,9 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 212 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4603 /1804 / 1428 |
Tengelytáv (mm) | 2715 |
Csomagtér (liter) | 424 |
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) | 1458 / 592 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 70 |
Gumiméret | 225 / 45 R 17 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 8. 150. 000 |
Konkurensek (forint) | Saab 9.3t Vector -175 LE: 9.395.000 |
Audi A4 2.0 TFSI -200 LE: 9.299.000 | |
Mercedes C 200 Kompresszor -163 LE: 8.909.000 | |
BMW 320 si -173 LE: 9.173.000 | |
Alfa Romeo 159 2.2 JTS Dist. -185 LE: 8.995.000 | |
Tesztelt autó ára (forint) | 10.830.000 |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | Mentestabilizáló elektronika, bi-xenon fényszórók, 6 légzsák, elektromosan állítható és behjatható külső tükrök, központizár, riasztó, tempomat, fedélzeti számítógép, fűthető ülések, elektronikus légkondicionáló, automatikusan sötétedő belső tükör, bőr borítású ülések, kormány, váltó- és kézifékkar, 17 colos könnyűfém felnik |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Összeségében tekintve igen kifinomult autó az S60, de vannak hibái amik miatt elmarad a konkurenciától. |
Pontszám (max. 10) | 7,5 pont |