Valóban takarékos?
Sokat vesztett a brutális külsőből
Sokat vesztett a brutális külsőből
Fotó megosztása:
Jobban kéne a dízel Porsche mint a benzines? Persze csak akkor, ha a Cayenne és a Cayenne Diesel közül kellene kiválasztanom a leginkább kedvemre valót. Kipróbáltuk a modellcsalád legolcsóbb tagjait.
Jobban kéne a dízel Porsche mint a benzines? Persze csak akkor, ha a Cayenne és a Cayenne Diesel közül kellene kiválasztanom a leginkább kedvemre valót. Kipróbáltuk a modellcsalád legolcsóbb tagjait.
Fotó megosztása:
Szélesebb, magasabb, hosszabb, mint az elődje
Szélesebb, magasabb, hosszabb, mint az elődje
Fotó megosztása:
Május nyolcadikától ez az új Cayenne
Május nyolcadikától ez az új Cayenne
Fotó megosztása:
Villanymotor nyitja a csomagtartó ajtaját
Villanymotor nyitja a csomagtartó ajtaját
Fotó megosztása:
Az alapmodellek halogén lámpákkal világítanak
Az alapmodellek halogén lámpákkal világítanak
Fotó megosztása:
Praktikus és esztétikus is egyben a LED-sor
Praktikus és esztétikus is egyben a LED-sor
Fotó megosztása:
LED-es a tolatólámpa is
LED-es a tolatólámpa is
Fotó megosztása:
Háromféle módon nyitható a hátsó ajtó
Háromféle módon nyitható a hátsó ajtó
Fotó megosztása:
Ez a távolságtartó tempomat szeme
Ez a távolságtartó tempomat szeme
Fotó megosztása:
A gyár szerint a 3,5-ös V6-os benzines 9,9 literrel is elmegy 100 km-t. Önök elhiszik?
A gyár szerint a 3,5-ös V6-os benzines 9,9 literrel is elmegy 100 km-t. Önök elhiszik?
Fotó megosztása:
A fekete féknyereg az alap
A fekete féknyereg az alap
Fotó megosztása:
Ülése képes megjegyzi a kedvenc beállításainkat
Ülése képes megjegyzi a kedvenc beállításainkat
Fotó megosztása:
Miniatűr rakodóhely az ülés alatt
Miniatűr rakodóhely az ülés alatt
Fotó megosztása:
Szinte minden állítható az ülésen
Szinte minden állítható az ülésen
Fotó megosztása:
18,9 millió forint a legolcsóbb benzines Cayenne
18,9 millió forint a legolcsóbb benzines Cayenne
Fotó megosztása:
Ide már érezhetően kevés a 300 lóerő
Ide már érezhetően kevés a 300 lóerő
Fotó megosztása:
Valószínűtlenül jól fordul a termetes járgány
Valószínűtlenül jól fordul a termetes járgány
Fotó megosztása:
Lélekmelengető embléma
Lélekmelengető embléma
Fotó megosztása:
Jó, hogy van digitális sebességmérő is, mert az analóg csak saccolásra jó
Jó, hogy van digitális sebességmérő is, mert az analóg csak saccolásra jó
Fotó megosztása:
Kerek felületen is lehet navigálni
Kerek felületen is lehet navigálni
Fotó megosztása:
Érdekes, ügyes megoldás
Érdekes, ügyes megoldás
Fotó megosztása:
Eldugott gomb a kormány hátulján, ami a volánfűtést kapcsolja
Eldugott gomb a kormány hátulján, ami a volánfűtést kapcsolja
Fotó megosztása:
Balkézzel kell indítózni
Balkézzel kell indítózni
Fotó megosztása:
Autóforma kulcs
Autóforma kulcs
Fotó megosztása:
Minden műszer a vezető szemébe néz
Minden műszer a vezető szemébe néz
Fotó megosztása:
Nyolcfokozatú az automatikus váltó
Nyolcfokozatú az automatikus váltó
Fotó megosztása:
Csodaszép képe van az óriási képernyőnek
Csodaszép képe van az óriási képernyőnek
Fotó megosztása:
Akár a vezető is kapaszkodhat
Akár a vezető is kapaszkodhat
Fotó megosztása:
Van benne mit állítgatni
Van benne mit állítgatni
Fotó megosztása:
Ott középen egy gyűszűnyi hamutartó lapít
Ott középen egy gyűszűnyi hamutartó lapít
Fotó megosztása:
Mindenki magának állíthatja be a fűtést, hűtést
Mindenki magának állíthatja be a fűtést, hűtést
Fotó megosztása:
Ha kell, fűt és szellőzik is egyszerre az ülés
Ha kell, fűt és szellőzik is egyszerre az ülés
Fotó megosztása:
Nehezen elérhető helyen a vészvillogó
Nehezen elérhető helyen a vészvillogó
Fotó megosztása:
Akad USB-csatlakozó is
Akad USB-csatlakozó is
Fotó megosztása:
Ilyet tudnak a dizájnerek, ha kiengedik őket a ketrecből
Ilyet tudnak a dizájnerek, ha kiengedik őket a ketrecből
Fotó megosztása:
Fél kilónyi fémből készül a kilincs
Fél kilónyi fémből készül a kilincs
Fotó megosztása:
Teljes a leltár
Teljes a leltár
Fotó megosztása:
Gombhalom van a tetőn is
Gombhalom van a tetőn is
Fotó megosztása:
Inkább műtárgy, mint segédeszköz. A Cayenne-tulaj sosem néz hátra
Inkább műtárgy, mint segédeszköz. A Cayenne-tulaj sosem néz hátra
Fotó megosztása:
Megújultak az ülések is
Megújultak az ülések is
Fotó megosztása:
Tologatható, dönthető háttámlájú hátsó ülések
Tologatható, dönthető háttámlájú hátsó ülések
Fotó megosztása:
Transformer bújt az ajtóba
Transformer bújt az ajtóba
Fotó megosztása:
Az ablakemelő gombja csalogatja elő a függönyt is
Az ablakemelő gombja csalogatja elő a függönyt is
Fotó megosztása:
Két darabból készült ablakok
Két darabból készült ablakok
Fotó megosztása:
Jutott nyomkodni való a hátsó sorba is
Jutott nyomkodni való a hátsó sorba is
Fotó megosztása:
LED világít a beltérben
LED világít a beltérben
Fotó megosztása:
Műanyagruhában a V6-os benzines motor
Műanyagruhában a V6-os benzines motor
Fotó megosztása:
A műanyagipar remeke
A műanyagipar remeke
Fotó megosztása:
Semmi hangszigetelés nincs a motortérben, csak a meztelen fém
Semmi hangszigetelés nincs a motortérben, csak a meztelen fém
Fotó megosztása:
670 liternyi Brioni öltöny fér be hátra
670 liternyi Brioni öltöny fér be hátra
Fotó megosztása:
Állítható csomagkorlát leghátul
Állítható csomagkorlát leghátul
Fotó megosztása:
A mély hangok legalulra kerültek
A mély hangok legalulra kerültek
Fotó megosztása:
Ez nem díszes mandzsetta-készlet, hanem a csomagrögzítő eszközök doboza
Ez nem díszes mandzsetta-készlet, hanem a csomagrögzítő eszközök doboza
Fotó megosztása:
Nemcsak becsuk, be is zár
Nemcsak becsuk, be is zár
Fotó megosztása:
480 métert tesz meg minden Cayenne, míg csavarokból, lemezekből igazi autóvá válik
480 métert tesz meg minden Cayenne, míg csavarokból, lemezekből igazi autóvá válik
Fotó megosztása:
7,8 másodperc alatt éri el a sebességmérő mutatója a 100-ast
7,8 másodperc alatt éri el a sebességmérő mutatója a 100-ast
Fotó megosztása:
550Nm a dízel csúcsnyomatéka
550Nm a dízel csúcsnyomatéka
Fotó megosztása:
Sokkal Porschébb, mint az előd
Sokkal Porschébb, mint az előd
Fotó megosztása:
A sárga féknyereg sok jót ígér
A sárga féknyereg sok jót ígér
Fotó megosztása:
A hibriddel együtt ötféle Cayenne kapható
A hibriddel együtt ötféle Cayenne kapható
Fotó megosztása:
Ez már a dízel változat belseje
Ez már a dízel változat belseje
Fotó megosztása:
Luxus kint és bent
Luxus kint és bent
Fotó megosztása:
Komoly hatótávolsága van a dízelmotoros Cayenne-nek
Komoly hatótávolsága van a dízelmotoros Cayenne-nek
Fotó megosztása:
Papíron akár 7,4 literrel is beéri
Papíron akár 7,4 literrel is beéri
Fotó megosztása:
Brutális nyomatéka van a dízelmotornak
Brutális nyomatéka van a dízelmotornak
Fotó megosztása:
A Cayenne legszebb és egyben legfeleslegesebb műszere
A Cayenne legszebb és egyben legfeleslegesebb műszere
Fotó megosztása:
A hibriddel együtt ötféle Cayenne kapható
A hibriddel együtt ötféle Cayenne kapható
A két új, takarékos és az árlista elején lévő modellel teljessé vált az új Cayenne család. A V6-osok húsz százalékkal kevesebbet fogyasztanak, mint a korábbi változatok. Közel két mázsával könnyebbek lettek, nyolcfokozatú, start-stop funkcióval felvértezett, automatikus váltót kaptak.
Javítottak a motor és a váltó hőháztartásán – hamarabb elérik az üzemi hőmérsékletet – és alacsony gördülési ellenállású abroncsokat szereltek az autókra. Az eredmény igen jól hangzik, papíron a 3,5 literes benzines is eljár 9,9 liter üzemanyaggal, míg a dízel gyári fogyasztási átlaga 7,4 liter.
Kedvcsináló kisfilm. Már ha kedvet kell hozzá csinálni.
a videó a hirdetés után indul
Nagyobb, mégis kisebbnek látszik
Szélesebb, magasabb, hosszabb, mint az elődje
Szélesebb, magasabb, hosszabb, mint az elődje
Annak ellenére, hogy a nemrég bemutatott új Cayenne a tér minden irányában nagyobb lett, mint az előd – közel öt centivel hosszabb és eggyel szélesebb, illetve magasabb -, mégsem látszik annyira meláknak, mint az előző típus.
Formája sokkal kecsesebb, jóval porschésabb lett, elillant belőle a „jövök és kitépem a beled, ha nem tűnsz el azonnal” hangulat. Biztos lesznek olyanok is, akiknek fáj ez a változás, de az autónak mindenesetre jót tett a szelídítés.
A gyári fényképek ebbe a galériába kerültek
Dízel Porsche? Kinek?
Fél kilónyi fémből készül a kilincs
Félkilónyi fémből készül a kilincs
A kérdésre egyszerű a válasz: az akkut dízelbuzériában szenvedő európaiaknak. Míg a világon mindenütt a benzines Cayenne a kapós – Észak-Amerikában nulla, Ázsiában 3 százalék a dízel aránya -, addig az elmúlt években Európában az eladott autók közel háromnegyede dízelmotoros volt.
Ha leküzdöttük a zsigeri undort, amit a dízel és a Porsche szavak egy mondatban kiváltanak a legtöbb jóérzésű emberből, nézzük, miért lehet ez mégis jó valamire.
Próbakör
Jó, hogy van digitális sebességmérő is, mert az analóg csak saccolásra jó
Jó, hogy van digitális sebességmérő is, mert az analóg csak saccolásra jó
Elsőként a mezei Cayenne kulcsát kaparintottuk meg és mint később kiderült, jól döntöttünk. Innen még tovább tudtunk lépni. Pedig már a leggyengébb benzinessel is alaposan megszépül az élet. Különleges már a kulcsa is, amely a kocsitól távol töltött órákban is emlékezteti a tulajdonost, mi vár reá valahol a parkolóban. Elég ha benyúl a zsebébe és máris jól érezheti magát.
Fura-zöld autót kapunk, aminek örülünk. Végre nem ezüst vagy egérszürke, hanem valódi színes kocsi. Ajtónyitás után befészkelem magam a minden létező irányba mozgatható fűthető, szellőztethető, deréktámasztós ülésbe és beszívom az új Porsche-szagot.
Ide már érezhetően kevés a 300 lóerő
Ide már érezhetően kevés a 300 lóerő
Megpróbálom a lehető legtöbbel átszellőztetni a tüdőmet, ki tudja, meddig kell ezeket a slukkokat beosztanom. A kormány bal oldalára szerelt slusszkulcs elfordul és feléled a V6-os. Nem rossz. Motorházfedelén semmiféle hangszigetelés nincs, egyelőre nem is hiányzik. Most még jó, de bő félóra múlva, amikor már az autópályán haladunk, már hálás lennék a csendesebb utastérért. De egyelőre még tetszik.
Belső
Pazar műszerfal néz velem farkasszemet, van itt minden, még olyan műszer is, amit talán az átlag Cayenne-tulajdonos sosem vesz észre. Ugyan a kilométeróra skálája kicsit elnagyolt az 50 km/h-s osztásokkal, de szerencsére a fordulatszámmérő aljában jól látható számok is jelzik a pillanatnyi tempót. A középkonzolon elképesztő a gombkavalkád. Itt lehet állítani a futómű keménységét, a karosszéria magasságát, a lejtmenetvezérlőt, a difizárakat és még vagy kismillió dolgot.
Van benne mit állítgatni
A felhasznált anyagok igen változatosak, a kárpitozás príma, a gombok, kapcsolók megbízhatónak, örök életűnek látszanak – tekerőgomb-fanatikusként az ergonómiájukat azért vitatnám -, de például a kesztyűtartó szomorú plasztikból öntve nyerte el a formáját. De ne kötekedjünk, tegyük el végre a fényképezőgépeket és menjünk!
Az első méterek után a hízott bálna kormányzása lepett meg. Hiszen ezzel egész jól lehet fordulni. Aztán a szálloda parkolóját elhagyva ez egyre jobban tetszett. Futóművének csak látatlanban ítélhetek jelest, mert Németországban reménytelen volt egy tisztességes úthibát találni. Macskakövön ugyan kicsit rázós volt a menet még a komfortos beállítással is, de sebaj, inkább legyen ilyen, minthogy valami zselészerű rémségtől hulljanak árokba a merészebb cayenne-esek.
7,8 másodperc alatt éri el a sebességmérő mutatója a 100-ast
Németország ideális helyszín izmosabb autók kipróbálásához. Ugyan nem zárt versenypálya, de előbb-utóbb biztos belefutunk olyan
sztrádaszakaszba, ahol legálisan és alaposan megkergethetjük az áldozatot. Nekünk is meglett, így most padlóig nyomjuk a gázt.
Nyolcas
Akár a vezető is kapaszkodhat
Akár a vezető is kapaszkodhat
Közben a nyolcfokozatú, automatikus váltó teszi, amit kell. Kétségbeesve kapcsolgat fel s le, hogy megpróbálja a lehető legtöbbet kicsikarni a motorból. De hiába, ekkora testhez és főleg ehhez az emblémához sajnos kevés a 300 lóerő. Tud ám ez is gonoszkodni, kormányt rángatni, de a mellbevágó gyorsulásélményhez kell még az a plusz két henger is.
Furcsa, de a csupán 240 lovas V6-os dízel valahogy jobban passzol a teherautós mérethez, tömeghez. Fikarcnyit sem zavaró a hangja, és az 550 Nm-nyi nyomaték mindig jól jön. Mindezek mellett a fogyasztása is emberi, feltéve ha egy Porsche-tulajdonosnak ez egyáltalán szempont.
Idehaza 18,4 millió forinttól indul az árlista – ez a dízel ára -, de ez ne tévesszen meg senkit. Porschére rengeteget lehet költeni, ha néhány extrát még hozzácsapunk az árlistáról, könnyen átléphetjük a 25 milliós összeget is.