Röviden – Škoda Superb facelift 2013

Mi ez?

 Hatalmas, megfizethető középkategóriás limuzin és kombi 
Mit ad? Rengeteg helyet, de kevés modern extrát
Mibe kerül? A legolcsóbb limuzin 6,4, kombiként 6,7 millió forintba
Kinek jó? Családosoknak és céges alkalmazottaknak, akiknek hatalmas térre van szükségük és nem bírják kivárni az új generációt

Több, mint négy évvel a második generációs Superb bemutatása után elérkezett az idő egy apró faceliftre, amely minimális változtatásokkal próbálja frissen tartani az autót. Ez csak részben sikerülhet neki, mivel a középkategóriás Škoda a megújítás ellenére sem mondható igazán naprakész és modern autónak. A konszern többi márkájánál vagy az Octaviánál elérhető asszisztens rendszerek nagy része például egyáltalán nem rendelhető az „új” Superbhez.

Az ok viszonylag egyszerű, valahol érthető is, amint tudomást szerzünk a harmadik Superb bemutatójáról. Ez szokatlan módon rendkívül gyorsan, a mostani átdolgozás után másfél éven belül várható. Ennek a modellnek tartogatja a gyár a többi márkánál már a kompakt kategóriában is rendelhető biztonsági és kényelmi extráit. Tehát máris elavult lenne a Superb? Alaphelyzetben nem az, de az extralistán jóval kevesebb a tétel, sávtartó asszisztenst, távolságtartó tempomatot, tolatókamerát, vagy színes műszerfali kijelzőt nem érdemes keresni rajta. Van viszont visszagurulást megakadályozó elektronika, abroncsnyomás ellenőrzés és okosított parkolóasszisztens is, és gyakorlatilag minden más, ami a kényelmes és biztonságos autózáshoz szükséges.

A kissé régimódi új Superb ennek ellenére sikeres lehet, ahogyan az volt 2012-ben is 109 ezer eladott példánnyal (a két generációból összesen 557 ezer ment el 2001 óta). A tavalyi autók 40 százaléka ráadásul Kínában talált gazdára, ahol minden bizonnyal jobban eladható az európai piacon egyre inkább elvárt extrák nélküli kivitel is.

Aki nem tudja kivárni a vadonatúj Superbet, azonnal megrendelheti az autót – ennél nagyobbat, kényelmesebbet, úgysem találni ebben az árkategóriában. Az első példányok már júniusban itthon lesznek, az elődnél valamivel magasabb áron – jellemzően 100-200 ezer forintnyi emeléssel érdemes kalkulálni. Lássuk, mit kapunk a pénzünkért, mit hozott a modellfrissítés?

Összkerékhajtás is elérhető: az 1,8 TSI motorhoz, a 3,6 literes FSI-hez és a két teljesítménnyel elérhető kétliteres dízelmotorhoz válaszható
Frissebb, divatosabb a külső. Elölről egészen az A-oszlopig átszabtak Mladá Boleslavban a Superbet.

Frissebb, divatosabb a külső. Elölről egészen az A-oszlopig átszabtak Mladá Boleslavban a Superbet.


Módosult a hűtőmaszk, a márkajelzés, a normál és a ködfényszóró, de a lökhárító, a motorházfedél és még az első kerékdob is.

Módosult a hűtőmaszk, a márkajelzés, a normál és a ködfényszóró, de a lökhárító, a motorházfedél és még az első kerékdob is.


Most először LED-es nappali fénnyel ellátott bixenon fényszórókkal is felszerelhető a nagy Škoda, az index is LED-es izzót villogtat

Most először LED-es nappali fénnyel ellátott bixenon fényszórókkal is felszerelhető a nagy Škoda, az index is LED-es izzót villogtat


Hátul a lámpák C-rajzolatát megőrizve dolgozták át a részleteket. Mostantól minden kivitelben diódák világítanak

Hátul a lámpák C-rajzolatát megőrizve dolgozták át a részleteket. Mostantól minden kivitelben diódák világítanak


A limuzin lámpája is változott a csomagtérfedélre húzódó, háromszögletű lámpatestek fokozzák az eleganciát – legalábbis a gyártó szerint

A limuzin lámpája is változott a csomagtérfedélre húzódó, háromszögletű lámpatestek fokozzák az eleganciát – legalábbis a gyártó szerint


Négy benzines és három dízelmotor választható. Az 1,4 TSI 125, a 3,6 literes FSI 260 lóerős a benzinesekből

Négy benzines és három dízelmotor választható. Az 1,4 TSI 125, a 3,6 literes FSI 260 lóerős a benzinesekből


Az összes dízel és a belépő 1,4-es TSI is megkapja a start-stop rendszert, amellyel jelentős spórolás érhető el.

Az összes dízel és a belépő 1,4-es TSI is megkapja a start-stop rendszert, amellyel jelentős spórolás érhető el.


Hagyományos automata váltó nincs, csak a sokkal gyorsabb duplakuplongos DSG váltó, motortól függően hat vagy hét fokozattal

Hagyományos automata váltó nincs, csak a sokkal gyorsabb duplakuplongos DSG váltó, motortól függően hat vagy hét fokozattal


A hátsó lábtér továbbra is hatalmas, nem találunk ekkora lábhelyet egyetlen hasonló árkategóriájú modellben sem.

A hátsó lábtér továbbra is hatalmas, nem találunk ekkora lábhelyet egyetlen hasonló árkategóriájú modellben sem.


A csomagtartó is a legnagyobb a kategóriában. A limuzin 595 literrel, a kombi 633 literrel. 1700 és 1865 literig bővíthetők

A csomagtartó is a legnagyobb a kategóriában. A limuzin 595 literrel, a kombi 633 literrel. 1700 és 1865 literig bővíthetők


Elektromos csomagtérajtó, kivehető LED-es elemlámpaként is használható belső világítás, rögzítő pontok, rögzítő háló, rekeszek, szatyorakasztók, stb: ilyen egy full extrás csomagtartó

Elektromos csomagtérajtó, kivehető LED-es elemlámpaként is használható belső világítás, rögzítő pontok, rögzítő háló, rekeszek, szatyorakasztók, stb: ilyen egy full extrás csomagtartó


Nem tudtuk kipróbálni, de az új modellben rendelhető a hátulról is állítható elektromos ülésmozgatás az anyósüléshez. Ez a sofőrös autóknál hasznos

Nem tudtuk kipróbálni, de az új modellben rendelhető a hátulról is állítható elektromos ülésmozgatás az anyósüléshez. Ez a sofőrös autóknál hasznos


A kormány új, de a műszeregység régi és kissé elavultnak hat

A kormány új, de a műszeregység régi és kissé elavultnak hat


Ilyen csak igazi luxusautókban látni. A hátsó ajtóban esernyőt találunk rossz idő esetére

Ilyen csak igazi luxusautókban látni. A hátsó ajtóban esernyőt találunk rossz idő esetére


Összkerékhajtás is elérhető: az 1,8 TSI motorhoz, a 3,6 literes FSI-hez és a két teljesítménnyel elérhető kétliteres dízelmotorhoz válaszható

Összkerékhajtás is elérhető: az 1,8 TSI motorhoz, a 3,6 literes FSI-hez és a két teljesítménnyel elérhető kétliteres dízelmotorhoz válaszható

Mellette – Ellene
  • Hatalmas lábtér
  • Óriási csomagtartó
  • Gazdag motorválaszték
  • Jó ár/érték arány
  • Parkolóasszisztens
  • Vezetőtámogató segédrendszerek hiánya
  • Régies, monokróm központi kijelző
  • Alacsony fejtér panorámatetővel
Tetszik? Nem tetszik? Értékeld az autót 1 és 10 között!
átlag
9.20
szavazat
15
Tetszik? Nem tetszik? Értékeld az autót 1 és 10 között!