Röviden – Škoda Superb facelift 2013 |
Mi ez? |
Hatalmas, megfizethető középkategóriás limuzin és kombi |
Mit ad? |
Rengeteg helyet, de kevés modern extrát |
Mibe kerül? |
A legolcsóbb limuzin 6,4, kombiként 6,7 millió forintba |
Kinek jó? |
Családosoknak és céges alkalmazottaknak, akiknek hatalmas térre van szükségük és nem bírják kivárni az új generációt |
Több, mint négy évvel a második generációs Superb bemutatása után elérkezett az idő egy apró faceliftre, amely minimális változtatásokkal próbálja frissen tartani az autót. Ez csak részben sikerülhet neki, mivel a középkategóriás Škoda a megújítás ellenére sem mondható igazán naprakész és modern autónak. A konszern többi márkájánál vagy az Octaviánál elérhető asszisztens rendszerek nagy része például egyáltalán nem rendelhető az „új” Superbhez.
Az ok viszonylag egyszerű, valahol érthető is, amint tudomást szerzünk a harmadik Superb bemutatójáról. Ez szokatlan módon rendkívül gyorsan, a mostani átdolgozás után másfél éven belül várható. Ennek a modellnek tartogatja a gyár a többi márkánál már a kompakt kategóriában is rendelhető biztonsági és kényelmi extráit. Tehát máris elavult lenne a Superb? Alaphelyzetben nem az, de az extralistán jóval kevesebb a tétel, sávtartó asszisztenst, távolságtartó tempomatot, tolatókamerát, vagy színes műszerfali kijelzőt nem érdemes keresni rajta. Van viszont visszagurulást megakadályozó elektronika, abroncsnyomás ellenőrzés és okosított parkolóasszisztens is, és gyakorlatilag minden más, ami a kényelmes és biztonságos autózáshoz szükséges.
A kissé régimódi új Superb ennek ellenére sikeres lehet, ahogyan az volt 2012-ben is 109 ezer eladott példánnyal (a két generációból összesen 557 ezer ment el 2001 óta). A tavalyi autók 40 százaléka ráadásul Kínában talált gazdára, ahol minden bizonnyal jobban eladható az európai piacon egyre inkább elvárt extrák nélküli kivitel is.
Aki nem tudja kivárni a vadonatúj Superbet, azonnal megrendelheti az autót – ennél nagyobbat, kényelmesebbet, úgysem találni ebben az árkategóriában. Az első példányok már júniusban itthon lesznek, az elődnél valamivel magasabb áron – jellemzően 100-200 ezer forintnyi emeléssel érdemes kalkulálni. Lássuk, mit kapunk a pénzünkért, mit hozott a modellfrissítés?
Összkerékhajtás is elérhető: az 1,8 TSI motorhoz, a 3,6 literes FSI-hez és a két teljesítménnyel elérhető kétliteres dízelmotorhoz válaszható
Összkerékhajtás is elérhető: az 1,8 TSI motorhoz, a 3,6 literes FSI-hez és a két teljesítménnyel elérhető kétliteres dízelmotorhoz válaszható
Fotó megosztása:
Nem tudtuk kipróbálni, de az új modellben rendelhető a hátulról is állítható elektromos ülésmozgatás az anyósüléshez. Ez a sofőrös autóknál hasznos
Nem tudtuk kipróbálni, de az új modellben rendelhető a hátulról is állítható elektromos ülésmozgatás az anyósüléshez. Ez a sofőrös autóknál hasznos
Fotó megosztása:
Az összes dízel és a belépő 1,4-es TSI is megkapja a start-stop rendszert, amellyel jelentős spórolás érhető el.
Az összes dízel és a belépő 1,4-es TSI is megkapja a start-stop rendszert, amellyel jelentős spórolás érhető el.
Fotó megosztása:
Frissebb, divatosabb a külső. Elölről egészen az A-oszlopig átszabtak Mladá Boleslavban a Superbet.
Frissebb, divatosabb a külső. Elölről egészen az A-oszlopig átszabtak Mladá Boleslavban a Superbet.
Fotó megosztása:
Most először LED-es nappali fénnyel ellátott bixenon fényszórókkal is felszerelhető a nagy Škoda, az index is LED-es izzót villogtat
Most először LED-es nappali fénnyel ellátott bixenon fényszórókkal is felszerelhető a nagy Škoda, az index is LED-es izzót villogtat
Fotó megosztása:
Négy benzines és három dízelmotor választható. Az 1,4 TSI 125, a 3,6 literes FSI 260 lóerős a benzinesekből
Négy benzines és három dízelmotor választható. Az 1,4 TSI 125, a 3,6 literes FSI 260 lóerős a benzinesekből
Fotó megosztása:
Ilyen csak igazi luxusautókban látni. A hátsó ajtóban esernyőt találunk rossz idő esetére
Ilyen csak igazi luxusautókban látni. A hátsó ajtóban esernyőt találunk rossz idő esetére
Fotó megosztása:
Elektromos csomagtérajtó, kivehető LED-es elemlámpaként is használható belső világítás, rögzítő pontok, rögzítő háló, rekeszek, szatyorakasztók, stb: ilyen egy full extrás csomagtartó
Elektromos csomagtérajtó, kivehető LED-es elemlámpaként is használható belső világítás, rögzítő pontok, rögzítő háló, rekeszek, szatyorakasztók, stb: ilyen egy full extrás csomagtartó
Fotó megosztása:
Észrevehetően átdolgozott külső és alig észrevehető változások az utastérben. A manapság elérhető biztonsági asszisztenseket viszont a hamarosan érkező új modellnek tartogatja a Škoda.
Észrevehetően átdolgozott külső és alig észrevehető változások az utastérben. A manapság elérhető biztonsági asszisztenseket viszont a hamarosan érkező új modellnek tartogatja a Škoda.
Fotó megosztása:
Hátul a lámpák C-rajzolatát megőrizve dolgozták át a részleteket. Mostantól minden kivitelben diódák világítanak
Hátul a lámpák C-rajzolatát megőrizve dolgozták át a részleteket. Mostantól minden kivitelben diódák világítanak
Fotó megosztása:
A kormány új, de a műszeregység régi és kissé elavultnak hat
A kormány új, de a műszeregység régi és kissé elavultnak hat
Fotó megosztása:
A hátsó lábtér továbbra is hatalmas, nem találunk ekkora lábhelyet egyetlen hasonló árkategóriájú modellben sem.
A hátsó lábtér továbbra is hatalmas, nem találunk ekkora lábhelyet egyetlen hasonló árkategóriájú modellben sem.
Fotó megosztása:
A parkolóasszisztens talán az egyetlen igazi modern extra és ez fejlődött is az elődhöz képest. Már az útra merőlegesen is képes beparkolni, nem csak párhuzamosan.
A parkolóasszisztens talán az egyetlen igazi modern extra és ez fejlődött is az elődhöz képest. Már az útra merőlegesen is képes beparkolni, nem csak párhuzamosan.
Fotó megosztása:
Hagyományos automata váltó nincs, csak a sokkal gyorsabb duplakuplongos DSG váltó, motortól függően hat vagy hét fokozattal
Hagyományos automata váltó nincs, csak a sokkal gyorsabb duplakuplongos DSG váltó, motortól függően hat vagy hét fokozattal
Fotó megosztása:
A csomagtartó is a legnagyobb a kategóriában. A limuzin 595 literrel, a kombi 633 literrel. 1700 és 1865 literig bővíthetők
A csomagtartó is a legnagyobb a kategóriában. A limuzin 595 literrel, a kombi 633 literrel. 1700 és 1865 literig bővíthetők
Fotó megosztása:
Módosult a hűtőmaszk, a márkajelzés, a normál és a ködfényszóró, de a lökhárító, a motorházfedél és még az első kerékdob is.
Módosult a hűtőmaszk, a márkajelzés, a normál és a ködfényszóró, de a lökhárító, a motorházfedél és még az első kerékdob is.
Fotó megosztása:
A limuzin lámpája is változott a csomagtérfedélre húzódó, háromszögletű lámpatestek fokozzák az eleganciát – legalábbis a gyártó szerint
A limuzin lámpája is változott a csomagtérfedélre húzódó, háromszögletű lámpatestek fokozzák az eleganciát – legalábbis a gyártó szerint
Fotó megosztása:
Frissebb, divatosabb a külső. Elölről egészen az A-oszlopig átszabtak Mladá Boleslavban a Superbet.
Módosult a hűtőmaszk, a márkajelzés, a normál és a ködfényszóró, de a lökhárító, a motorházfedél és még az első kerékdob is.
Most először LED-es nappali fénnyel ellátott bixenon fényszórókkal is felszerelhető a nagy Škoda, az index is LED-es izzót villogtat
Hátul a lámpák C-rajzolatát megőrizve dolgozták át a részleteket. Mostantól minden kivitelben diódák világítanak
A limuzin lámpája is változott a csomagtérfedélre húzódó, háromszögletű lámpatestek fokozzák az eleganciát – legalábbis a gyártó szerint
Négy benzines és három dízelmotor választható. Az 1,4 TSI 125, a 3,6 literes FSI 260 lóerős a benzinesekből
Az összes dízel és a belépő 1,4-es TSI is megkapja a start-stop rendszert, amellyel jelentős spórolás érhető el.
Hagyományos automata váltó nincs, csak a sokkal gyorsabb duplakuplongos DSG váltó, motortól függően hat vagy hét fokozattal
A hátsó lábtér továbbra is hatalmas, nem találunk ekkora lábhelyet egyetlen hasonló árkategóriájú modellben sem.
A csomagtartó is a legnagyobb a kategóriában. A limuzin 595 literrel, a kombi 633 literrel. 1700 és 1865 literig bővíthetők
Elektromos csomagtérajtó, kivehető LED-es elemlámpaként is használható belső világítás, rögzítő pontok, rögzítő háló, rekeszek, szatyorakasztók, stb: ilyen egy full extrás csomagtartó
Nem tudtuk kipróbálni, de az új modellben rendelhető a hátulról is állítható elektromos ülésmozgatás az anyósüléshez. Ez a sofőrös autóknál hasznos
A kormány új, de a műszeregység régi és kissé elavultnak hat
Ilyen csak igazi luxusautókban látni. A hátsó ajtóban esernyőt találunk rossz idő esetére
Összkerékhajtás is elérhető: az 1,8 TSI motorhoz, a 3,6 literes FSI-hez és a két teljesítménnyel elérhető kétliteres dízelmotorhoz válaszható
Mellette – Ellene |
- Hatalmas lábtér
- Óriási csomagtartó
- Gazdag motorválaszték
- Jó ár/érték arány
- Parkolóasszisztens
|
- Vezetőtámogató segédrendszerek hiánya
- Régies, monokróm központi kijelző
- Alacsony fejtér panorámatetővel
|
Tetszik? Nem tetszik? Értékeld az autót 1 és 10 között!
Tetszik? Nem tetszik? Értékeld az autót 1 és 10 között!