Komolyabban veszik

Korábban, legalábbis itthon az S40 közönsége volt a legidősebb az összes Volvo-modell közül. A modellváltáskor épp az volt a cél, hogy a fiatalabb autóvásárlóknak is jussanak eszébe a kisebb Volvók. A jobb vezethetőséggel és a lendületesebb formával ezt sikerült is elérni: Amerikában 50 helyett már csak a 40-ik évét tapossa az átlagos

Nem ázik be
Nem kamu, tényleg fából van a középkonzol

Nem kamu, tényleg fából van a középkonzol

Nem kamu, tényleg fából van a középkonzol


ügyfél. A kombikat nagyra értékelő Európában is más szemmel néznek az autóra. A modellváltás óta a vásárlók majdnem fele gondolja a V50-et a német prémiummodellek konkurensének, amit régebben a V40 csak a tulajok negyedénél ért el.

A kis Volvók ezek szerint jól szerepelnek, de bemutatásuk óta eltelt három és fél év, ezért ideje volt reszelni rajtuk egy kicsit. Elvileg a V50-et az új V70 és XC70 modellekhez közelítették, az S40-et pedig a nyolcvanashoz. Az eredmény nem veri ki a szemünket. A két autó még mindig egymásra hasonlít a legjobban, illetve az összes többi Volvóra, ami rendkívül fontos.

Kézi váltóval is lesz öthengeres dízel

Kézi váltóval is lesz öthengeres dízel

Kézi váltóval is lesz öthengeres dízel


230 lóerő és összkerékhajtás

A nemzetközi sajtóbemutatót összevonták a V70-XC70 prezentációval. A többautós bemutatókon általában a ráncfelvarrás utáni modell a másodhegedűs. A tesztautóknak nem is jutott hely a szálló főbejárata előtt, mert ott a nagyobb kombik pompáztak. A szervezők készségesen elkalauzoltak az oldalszárnyba, ahol megleltük az összes benzines S40-et és dízelmotoros V50-et.

Egyféle motorral vezettük az autót, bár első ránézésre a másik hordozott nagyobb újdonságot. A 220-ról 230 lóerőre felhúzott, felárért összkerekes T5 maradt a parkolóban, mert a változatlan teljesítményű D5 ma az egyik legkisebb károsanyag-kibocsátású dízel a világon.

Hipertiszta dízel

230 lóerős lett a T5

230 lóerős lett a T5

230 lóerős lett a T5


Az öthengeres motor ugyanis már most megfelel az Euro 5 kipufogógáz-szabvány előírásainak. A 2009 őszén esedékes Euro 5 küszöbtől rettegni illik, mivel betartatása megdrágítja a dízeleket a kötelező részecskeszűrő és egyéb fejlesztések miatt. Aztán tessék, a Volvo 2007-ben ezt simán meg tudja oldani szériaautóban, és még a típus alapára is csökken majdnem félmillióval. Ez azonban a kézi váltó megjelenéséből adódik, mivel az eddig kötelező automata mellett manuálissal is kapható lesz az új S40 és V50 D5.

A nagy dízelhez mégis inkább az ötfokozatú automata illik, ezzel szép nyugalomban autózhatunk. A Ford Focus padlólemezével együtt egy igazán jó futómű ugrott a kis Volvók alá, a nekem kicsit túl nagy kormánnyal jó volt vezetni a V50-et.

Megismétlés: 1-es gomb. Továbbolvasás: 2-es. A 0-val visszatér a főmenübe.


Kicsi, de Volvo

A modell biztonsága is fejlődött pár új megoldással. Erős lassításkor a mögöttünk jövőket a féklámpa villogása figyelmezteti arra, hogy beleálltunk a fékbe. Amennyiben kinyílik a légzsák, automatikusan bekapcsol a vészvillogó, ezt az előd nem tudta.

A kipróbált V50-ben sajnos nem a különleges zöld szövetkárpit volt, amit most nem is tudunk megmutatni, mert a

Itthon júniustól kapható

Itthon júniustól kapható

Itthon júniustól kapható


gyári fotó CD-n sincs róla kép. A belső térben azonban van egy még nagyobb húzás: a lebegő középkonzolmostantól fadíszítéssel is elérhető.

Természetes anyag

A középkonzol valódi fa, látni a rétegeit, ami alaposan feldobja a belső teret, főleg a sötétbarna bőrkárpittal. Azautó formatervezőjétől megtudtuk, hogy a valódi fát műanyag felületre viszik fel, amit aztán felcsiszolnak, hogy ilyen mutatós legyen. Nagyon nem eshetnek neki, mert a vékony farétegen gyorsan átlyukadnak az alapig a váltó és az ablakemelő gombok környékén.

A Volvo enyhített a rakodóhelyínségen. Az ajtókban lévő hangszórók lecserélésével megnőttek a térképzsebek, továbbá a két első ülés között is gyarapodott a kapacitás az új kézifékkarral.

Szólhat az MP3

Továbbra sincs sok hely hátul

Továbbra sincs sok hely hátul

Továbbra sincs sok hely hátul


A hifirendszer régóta erőssége a Volvóknak, amiből a kisebbek sem maradhatnak ki. A legmenőbbhöz a Dynaudio szállítja a hangszórókat és az Alpine az erősítőt. Az MP3-lejátszó vagy laptop csatlakoztatására szolgáló Aux-kimenet az összes felszereltséggel jár, USB- és iPod-csatlakozó felárért rendelhető.

Aki mostanában a Volvo weboldalát nézegeti, már a modellfrissítés utáni autók árait találja meg. Az alapárak nem módosultak, az átdolgozott S40 4 990 000 forinttól kapható benzines és 5 990 000 forintért dízelmotorral.

Motorok, árak:

S40
Benzines: 1,6, 100 LE – T5 230 LE: 4 990 000 – 11 030 000 Ft
Dízel: 1.6D, 109 LE – D5 180 LE: 5 990 000 – 9 090 000 Ft

V50
Benzines: 1,6, 100 LE – T5, 230 LE: 5 370 000 Ft – 11 410 000 Ft
Dízel: 1,6D 109 LE – D5, 180 LE: 6 370 000 Ft – 9 470 000 Ft