Röviden – VW Transporter T6 |
Mi ez? |
A Volkswagen kisteherautó-családjának hatodik generációja |
Mit tud? |
Kiviteltől függően bármit: lehet platós kisteher, luxusfelszereltségű miniszterelnöki autó vagy tűzoltó, katona, juhász |
Mibe kerül? |
Egyelőre nem ismerjük a magyar árakat, de mivel nincs lényegi változás az elődhöz képest, alighanem maradnak az árak is nagyjából |
Kinek jó? |
A Transporter jellemzően drágább az olasz-francia-japán konkurenseknél, de masszívabb, betonszerűbb és a presztízse is magasabb |
1950 óta finomítgatja hosszabb-rövidebb modellfrissítési ciklusokban a Volkswagen kishaszongépjármű-családját és a Transporter furgonból kialakított személyautó-változatokat, a Caravelle-t és a Multivant. Ennyi idő alatt elég jól ki lehet csiszolni egy autótípust, nem nagy túlzás, ha kimondom: a T5-ös Transporter gyakorlatilag tökéletes termék volt, pont azt adta meg a piacnak, amit az egy VW-furgontól, platós kistehertől vagy kisbusztól elvárt.
Nem kárhoztathatja hát senki a márkát, amiért nem dobták ki a vevői igényeknek tökéletesen megfelelő alapkonstrukciót, csupán feljavították egy csomó olyan technikai újítással, aminek már illik benne lenni egy 2015-ös kishaszonjármű-családban. Mert a T6-os, 2016-os modellévre kihozott új Transporter valójában nem is annyira új, inkább csak egy erős facelift.
A T6 termékvonal sztárja a Generation Six sondermodell, gyönyörű felnijével és kéttónusú fényezésével
A T6 termékvonal sztárja a Generation Six sondermodell, gyönyörű felnijével és kéttónusú fényezésével
Fotó megosztása:
A T6 termékvonal sztárja a Generation Six sondermodell, gyönyörű felnijével és kéttónusú fényezésével
A T6 termékvonal sztárja a Generation Six sondermodell, gyönyörű felnijével és kéttónusú fényezésével
Fotó megosztása:
Jön az összes változat egyszerre: Panel Van, Pickup, DoKa (duplakabinos pickup), Caravelle és Multivan, hosszú tengelytávú és emelt magasságú kivitel
Jön az összes változat egyszerre: Panel Van, Pickup, DoKa (duplakabinos pickup), Caravelle és Multivan, hosszú tengelytávú és emelt magasságú kivitel
Fotó megosztása:
Jön az összes változat egyszerre: Panel Van, Pickup, DoKa (duplakabinos pickup), Caravelle és Multivan, hosszú tengelytávú és emelt magasságú kivitel
Jön az összes változat egyszerre: Panel Van, Pickup, DoKa (duplakabinos pickup), Caravelle és Multivan, hosszú tengelytávú és emelt magasságú kivitel
Fotó megosztása:
Természetesen ebből is van Syncro, a 4x4-es csúcsmodellekkel öröm a vontatás
Természetesen ebből is van Syncro, a 4x4-es csúcsmodellekkel öröm a vontatás
Fotó megosztása:
Ilyen boldogok az emberek egy Transporterben
Ilyen boldogok az emberek egy Transporterben
Fotó megosztása:
A Generation Six különleges változat, retrós festéssel, nívós utastérrel
A Generation Six különleges változat, retrós festéssel, nívós utastérrel
Fotó megosztása:
Szabadon felépítményezhető a szimplakabinos teherautó-alváz
Szabadon felépítményezhető a szimplakabinos teherautó-alváz
Fotó megosztása:
Kicsit korszerűbb, több rakodóhelyet kínál az új műszerfal
Kicsit korszerűbb, több rakodóhelyet kínál az új műszerfal
Fotó megosztása:
A Generation Six színes műszerfala
A Generation Six színes műszerfala
Fotó megosztása:
Gyakorlatilag egy Golf komfortját és elektronikai szolgáltatásait nyújtja
Gyakorlatilag egy Golf komfortját és elektronikai szolgáltatásait nyújtja
Fotó megosztása:
Minden tárolóhely, rekesz fedele precízen kattan, csusszan
Minden tárolóhely, rekesz fedele precízen kattan, csusszan
Fotó megosztása:
A Multivan Comfortline csúcsváltozat tovább csinosított különleges darabjai a Generation SIX autók
A Multivan Comfortline csúcsváltozat tovább csinosított különleges darabjai a Generation SIX autók
Fotó megosztása:
A Multivan Comfortline csúcsváltozat tovább csinosított különleges darabjai a Generation SIX autók
A Multivan Comfortline csúcsváltozat tovább csinosított különleges darabjai a Generation SIX autók
Fotó megosztása:
Kényelmesek a velúrhatású ülések, a vezetőülés mindkét oldalán van lehajtható karfa
Kényelmesek a velúrhatású ülések, a vezetőülés mindkét oldalán van lehajtható karfa
Fotó megosztása:
Szalonhangulat a Multivan hátsó traktusában
Szalonhangulat a Multivan hátsó traktusában
Fotó megosztása:
A szellőzés és világítás hátul is kifogástalan
A szellőzés és világítás hátul is kifogástalan
Fotó megosztása:
Az ajtó természetesen motorral is működtethető a csúcsváltozatban
Az ajtó természetesen motorral is működtethető a csúcsváltozatban
Fotó megosztása:
A legfontosabb újítás talán az állítható csillapítás: Comfort üzemmódban végre-valahára elhagyja a teherautós rázkódásokat a Transporter
A legfontosabb újítás talán az állítható csillapítás: Comfort üzemmódban végre-valahára elhagyja a teherautós rázkódásokat a Transporter
Fotó megosztása:
Az erősebb motorokhoz hatfokozatú kézi váltó vagy DSG jár
Az erősebb motorokhoz hatfokozatú kézi váltó vagy DSG jár
Fotó megosztása:
Klasszikus német műszerblokk, a drágább modelleknél színes kis LCD-vel
Klasszikus német műszerblokk, a drágább modelleknél színes kis LCD-vel
Fotó megosztása:
A hátsó ablakokat továbbra sem lehet kinyitni a Transporterben, ez egy kicsit zavaró, ha valaki nem bírja a légkondit
A hátsó ablakokat továbbra sem lehet kinyitni a Transporterben, ez egy kicsit zavaró, ha valaki nem bírja a légkondit
Fotó megosztása:
Tűzoltó-változat
Tűzoltó-változat
Fotó megosztása:
Az alapméretes PanelVan
Az alapméretes PanelVan
Fotó megosztása:
Az alapméretes PanelVan
Az alapméretes PanelVan
Fotó megosztása:
Az alapméretes PanelVan
Az alapméretes PanelVan
Fotó megosztása:
Fél terheléssel próbálhattuk ki a Transportert - a 75 kW-os motorral nem volt egy rakéta, de azért becsülettel vitte a fél tonnát
Fél terheléssel próbálhattuk ki a Transportert - a 75 kW-os motorral nem volt egy rakéta, de azért becsülettel vitte a fél tonnát
Fotó megosztása:
Fél terheléssel próbálhattuk ki a Transportert
Fél terheléssel próbálhattuk ki a Transportert
Fotó megosztása:
A belépést segíti a lámpa a padlóban, okos
A belépést segíti a lámpa a padlóban, okos
Fotó megosztása:
Egy fapadosabb Transporter fekete kilincse
Egy fapadosabb Transporter fekete kilincse
Fotó megosztása:
Három főre elég szűk a kabin, de akinek ez nem elég, vegyen Craftert
Három főre elég szűk a kabin, de akinek ez nem elég, vegyen Craftert
Fotó megosztása:
A műanyagfogantyús váltókar az ötgangos, 101 lóerős alapmodellben
A műanyagfogantyús váltókar az ötgangos, 101 lóerős alapmodellben
Fotó megosztása:
A követőradar távtartójának képe a monokróm kijelzőn egy olcsóbb Transporterben (a drágábbakon színes a kis képernyő)
A követőradar távtartójának képe a monokróm kijelzőn egy olcsóbb Transporterben (a drágábbakon színes a kis képernyő)
Fotó megosztása:
Ötfokozatú váltóval ennyit forog 70-nél a TDI
Ötfokozatú váltóval ennyit forog 70-nél a TDI
Fotó megosztása:
Hat pohártartó - és ez csak a bal oldal hátul!
Hat pohártartó - és ez csak a bal oldal hátul!
Fotó megosztása:
Egészen elképesztően kényelmes hátul egy Caravelle egy személyre
Egészen elképesztően kényelmes hátul egy Caravelle egy személyre
Fotó megosztása:
Egészen elképesztően kényelmes hátul egy Caravelle egy személyre
Egészen elképesztően kényelmes hátul egy Caravelle egy személyre
Fotó megosztása:
A sajtótéjékoztató egy Generation SIX társaságában
A sajtótéjékoztató egy Generation SIX társaságában
Fotó megosztása:
Transporter a teherautó, Caravelle az alap-busz, Multivan a luxusbusz. Persze erről még a nép minden dobozforma VW-t Transporternek hív és kész
Transporter a teherautó, Caravelle az alap-busz, Multivan a luxusbusz. Persze erről még a nép minden dobozforma VW-t Transporternek hív és kész
Fotó megosztása:
204 lóerős a legerősebb T6-os
204 lóerős a legerősebb T6-os
Fotó megosztása:
Követőradaros tempomat, tolatókamera, automata reflektor van, fura, hogy a sávtartó automatika kimaradt
Követőradaros tempomat, tolatókamera, automata reflektor van, fura, hogy a sávtartó automatika kimaradt
Fotó megosztása:
12 millió eladott Transporter 65 év alatt
12 millió eladott Transporter 65 év alatt
Fotó megosztása:
Propagandisztikusak az alaposan eltorzított arányok a grafikonon, és biztos tényleg tuti a kétliteres mezőnyben a TDI, de azért a hasonló teljesítményű 1,6-os motorokkal (Peugeot, Citroen, Opel, Renault) való összevetésekre is kíváncsiak lennénk
Propagandisztikusak az alaposan eltorzított arányok a grafikonon, és biztos tényleg tuti a kétliteres mezőnyben a TDI, de azért a hasonló teljesítményű 1,6-os motorokkal (Peugeot, Citroen, Opel, Renault) való összevetésekre is kíváncsiak lennénk
Fotó megosztása:
65 év
65 év
Fotó megosztása:
T6 és T1 Stockholmban
T6 és T1 Stockholmban
Fotó megosztása:
Transporter-generációk
Transporter-generációk
Fotó megosztása:
Jön az összes változat egyszerre: Panel Van, Pickup, DoKa (duplakabinos pickup), Caravelle és Multivan, hosszú tengelytávú és emelt magasságú kivitel
Külső
Az agresszívabb és modernebb LED-menetjelző az egyetlen érdemleges dolog, ami új a T6-os külsején. A kocsi gyakorlatilag ugyanúgy néz ki, mint a T5-ös generáció, arányai, méretei, fény-árnyék vonalai nem változtak. A hátsó ajtó lámpakivágása talán egy icipicit más.
A VW is érezte, hogy kevés lesz a változatlan forma a hírértékhez, ezért a fullos, Comfortline fokozatú Multivanokból csinált egy Generation SIX nevű különleges kiadást. Ezeket a kocsikat kéttónusú fényezéssel is meg lehet venni. A bézs és kék színárnyalatok nem túl feltűnők, de bezzeg a piros-fehér autó – az azért a 18 colos, krómos retró-felnikkel megbolondítva forgatta a fejeket rendesen Stockholmban és környékén, a nemzetközi sajtóbemutató helyszínén.
A T6 termékvonal sztárja a Generation Six sondermodell, gyönyörű felnijével és kéttónusú fényezésével
Belső
Az utastérben szintén nem tűnik fel semmi első blikkre. Alaposan végigtekintve a belteret aztán felfedezhetjük az új tárolóhelyeket és az átdolgozott műszerfalat, amelybe 6,3 colos érintőképernyő került. A kormány és a műszeregység pont olyan, mint egy Golfban (Octaviában, Leonban), de a vezetőülésen akár két lehajtható karfa is lehet, a műszerfal tetejére rakott 12 voltos konnektor pedig a temérdek folyton töltendő kézi kütyü korában olyan kényelmi extra, amiért évek óta hiába könyörgünk a személyautók tervezőinek.
Hátul nincs változás, az olcsóbb modellek egyszerű textilkárpitos padjaitól a fullos Multivan forgatható foteljeiig minden olyan, mint volt. Az oldalablakokat felhúzható árnyékolórolókkal látták el, de ez sem takarhatja el a Transporter egyik érthetetlen hiányosságát: a kategória talán összes többi modelljével szemben náluk továbbra sem nyitható vagy billenthető ki egyik hátsó oldalablak sem. A leggazdagabban felszerelt kocsikban külön hátsó klímapaneles szellőzés viszont remekül, csendben és hatásosan működik.
Természetesen ebből is van Syncro, a 4×4-es csúcsmodellekkel öröm a vontatás
Motorok
Nem bonyolította túl a VW a motorkínálat összeállítását: kétliteres dízel vagy benzinmotor kérhető a kocsikba, turbóval, persze, 75 és 150 kW közötti teljesítményszinteken. A legerősebb motor, akár TSI, akár TDI, egyaránt 204 lóerős, ezzel a T6-os Transporter az első VW-kisáruszállító vagy kisbusz, ami katalógus szerint képes meghaladni a 200 km/h-s sebességet.
A 101 lovas alapmotorhoz ötfokozatú váltó jár, a nagyobbakhoz hatgangos kézi vagy hétsebességes DSG automata társul. A 4Motion összkerékhajtás kézi vagy automata váltóval is kérhető.
A Volkswagen nagyon visszafogottan szolgáltatott adatokat az új Transporterekről, részletes technikai táblázatokat nem kaptunk, de annyit elmondtak, hogy a 75 kW-os minimál-TDI 5,5 literes átlagfogyasztást tud százon, papíron. A VW szerint a kétliteres dízelekkel fogyasztásban minden konkurensüket megverik – arra viszont nagy hallgatás volt a válasz a sajtótájékoztatón, hogy miért nem került kisebb, mondjuk 1,6-os dízel a kocsiba, mikor minden konkurens ilyenekkel támad manapság.
A műanyagfogantyús váltókar az ötgangos, 101 lóerős alapmodellben
Korszerű szolgáltatások
A két legfontosabb újítás a változó csillapítású futómű és az utóbbi időben egyre jobban elburjánzó, vezetést támogató asszisztensek némelyikének bevezetése volt. Előbbivel végre-valahára képes kényelmesen is rugózni a Transporter. Ez persze kevésbé fontos szempont egy platós munkásautónál, de a sok tízmilliós, bőrkárpitos luxusbuszoknál eddig nagyon kínos volt a rázós, csattogós viselkedés hibás utakon. Comfort módban a T6-os Multivan már-már amerikaiasan lággyá válik, ami rontja ugyan a manőverezési képességet, de sokkal alkalmasabbá teszi az autót arra, ami lenni akar: tágas alternatíva felső kategóriás luxusszedánok helyett.
A követőradaros sebességtartó automatika, az automatikus városi ütközés-elkerülő vészfékezés és az automata reflektorkapcsoló is nagyon kellett már a Transporterbe – fura, hogy a sávtartó automatika nem került be az új generációba. Az új HMI természetesen tudja a ma már elvárt mobiltelefon-kompatibilitási funkciókat, például ismeri a Mirror Link szabványt is.
Gyakorlatilag egy Golf komfortját és elektronikai szolgáltatásait nyújtja
Menetpróba 1: 75 kW-os dobozos
Félig rakva, 5-600 kilós terheléssel vittük el a dobozos teherautót, hárman szorongtunk a szűk fülkében a 30 kilométeres tesztkörön a Stockholm melletti kis utakon. A leggyengébb TDI, ami létezik a kocsihoz, becsülettel tette a dolgát, akár 5000-ig is elpörgött, ha voltam olyan kegyetlen, hogy nem váltottam el már 2500-nál, ahogy egyébként egy autóéletet le lehetne élni ezzel a gyenge, de már 1100-1200-as fordulattól nyomatékos motorral.
A zajszint jóval magasabb volt a kabinban, mint a személyautó-változatokban, de így sem volt bántó vagy harsány a Transporter. A kockaforma kasztni remekül átlátható, a fordulókör fantasztikusan kicsi (11,8 méter átmérőjű), a kormány könnyű, az ergonómia hibátlan. Munkára, strapára, napi szaladgálásra a Transporter továbbra is kiváló választás.
Az alapméretes PanelVan
Fél terheléssel próbálhattuk ki a Transportert – a 75 kW-os motorral nem volt egy rakéta, de azért becsülettel vitte a fél tonnát
Három főre elég szűk a kabin, de akinek ez nem elég, vegyen Craftert
Menetpróba 2: 150 kW-os Multivan
A fullos, piros-fehér Multivan egészen más világ. A futómű, ahogy említettem, végre méltó az Alcantara-kárpithoz és a finoman, csendesen működő klímához. A forgatható fotelekben hátul is pazar az élet, a 204 lovas motor pedig épeszű sebességtartományon belül elég ahhoz, hogy ne kelljen állandóan lehúzódni a hagyományosabb formájú luxusautók elől az autópályán.
A legmegdöbbentőbb azonban a kocsi hihetetlen öszerakottsága. Semmi, a világon semmi nem nyöszörög, zörög vagy csicsereg benne, sem az ülésmechanikák, sem az ajtó kárpitelemei, sem a műszerfal moduljai nem adnak ki egy árva mukkot sem, soha. A Mercedes Viano bizony ezt nem tudja, a Multivan sokkal jobban hozza a tankos tömörséget, így aztán a NépAutó bizonyos szempontból luxusabb a csillagos luxusnál.
A Generation Six különleges változat, retrós festéssel, nívós utastérrel
Kényelmesek a velúrhatású ülések, a vezetőülés mindkét oldalán van lehajtható karfa
Szalonhangulat a Multivan hátsó traktusában
Ahogy a VW-től megszokhattuk, az extrákkal az egekbe lehet növelni az árat; bár a sajtóanyag büszkén emlékezik meg arról, hogy a motoros ülésállításhoz automatikusan jár az ülésfűtés is, arról elfeledkezik, hogy a motoros ülésállítás egyáltalán nem szériafelszereltség ebben a szemre elsőre ugyancsak fullosnak tűnő Generation SIX kivitelben sem. Ahogy a kulcsnélküli nyitás-indítás sem, a tetőablak sem, a motoros csomagtérajtó sem, az automata váltó sem – aki luxusautó helyett luxusfelszereltségű Transportert akar, annak a jövőben is éppen olyan mélyen bele kell majd nyúlnia a zsebékbe, mintha német prémium szedánt rakna össze a konfigurátorban. Ahogy oly sok minden más, ez sem változott a Transporterben a generációváltás során.
Tetszik neked a VW Transporter legújabb kiadása? Értékeld 1-től 10-ig!
Tetszik neked a VW Transporter legújabb kiadása? Értékeld 1-től 10-ig!