Fiatalos lenne?

Jól áll neki az egyszerűség
Már nem illik rá a "trottyos" jelző

Már nem illik rá a „trottyos” jelző

Már nem illik rá a trottyos jelző


A legtöbben talán még mindig úgy gondolnak a Volvo (lehet, hogy nem csak a) kombi modelljeire, hogy kizárólag nagypapák, de minimum 2 gyerekkel rendelkező családok számára készülnek.

Én a fenti szűrőfeltételek közül egyiknek sem felelek meg, mégis közel érzem magamhoz az autót. Menők lettek a Volvók, de azért még mindig nem az érzékekre, hanem az észérvekre hatnak.

Az előítéleteket ugyan még nem sikerült megszüntetni, de jó úton haladnak. Az új formákkal a korábbi modellek is frissebbek, fiatalosabbak lettek, de a C30 az igazi bizonyíték a Volvo ezen a törekvéseire. Ide lehet venni még az XC60-at is. Nagy kár, hogy ez a taktika itthon eléggé sántít.

A fiatalok nem fiatalos autót keresnek, hanem olyat, amit meg tudnak venni. Ettől még persze nem baj, ha az őszes halántékúakon kívül, másoknak is tetszenek a Volvók. Vagy ha az őszes halántékúak ettől fiatalosabbnak érezhetik magukat.

Jól mutat, pont mint 5 éve

Jól mutat, pont mint 5 éve

Jól mutat, pont mint 5 éve


Sokan hasonlítják mostanában a Volvókat ahhoz a svéd bútoráruházhoz, aminek a neve „ik”-val kezdődik és „ea”-ra végződik. Talán az egyszerű, de jól kidolgozott formában és az anyagminőségben valóban van némi hasonlóság. Minden Volvóban ugyanazt a jól kiszámítható minőséget kapjuk az anyagoknak köszönhetően. Nagyon jó tapintású minden egyes gomb, kapcsoló, tekerentyű.

Az üres felületek tükörsimák, egyszerűen jó hozzáérni. Ettől függetlenül azért a belső design, az unalmasan egyszerűről épphogy csak átbillen a visszafogottan érdekes felé. Ez persze nem biztos, hogy baj. Ha nem ér túl sok inger, legalább jobban tudunk koncentrálni a vezetésre.

Az igen trükkös, hátulról körbekorizható középkonzol az egyedüli olyan megoldás, ami egy kis „nahát” jellegű felkiáltásra ad okot. Igaz, hogy ezt a dolgot kb. 2003-óta (Volvo S40) ismerjük, de még mindig nagyon modern hatású.

Csodaváltó a Volvótól is!

Elbírna a farakással is

Elbírna a farakással is

Elbírna a farakással is


Maradunk az autó belsejében. Végre elértünk ahhoz az egyetlen ponthoz, ami az S40-es, 5 évvel ez előtti bemutatása óta az egyetlen lényegesebb változtatás (szemét módon kihagytam az USB-csatlakozást).

Eddig a VW-csoporton kívül más járgányban nem találkozhattunk duplakuplungos automata váltóval. Nem akarok senkit untatni, de aki még nem látott ilyen automata váltót működés közben, annak nem biztos, hogy egyértelmű a dolog.

A következő oldalon ebben merülünk el és kiderül miért annyira tökéletes a 136 lovas 2.0D!


Powershift

Szóval, a váltóban az 1., 3., 5., illetve 2., 4., 6. fokozatok külön tengelyen vannak, amikhez egy-egy kuplung tartozik. Ha a vezető például hármasban hajt, akkor a váltó már előkészíti a másik tengelyen a kettest vagy a négyest és a kellő pillanatban egy pillanat alatt kapcsol.

Az úgynevezett vonóerő átadása nem szakad meg a kuplungok párhuzamos nyitása és zárásakor, így az autó nem bólint váltáskor és a gyorsulás is állandó. Mi több, nagyjából 8 százalékkal kevesebbet is fogyaszt a DSG-vel, vagy a Volvo esetében Powershift váltóval szerelt vas.

Nagy szó, hogy a Volvónak is van dupla kuplungos váltója

Nagy szó, hogy a Volvónak is van dupla kuplungos váltója

Nagy szó, hogy a Volvónak is van


Röviden összefoglalva: Ez a megoldás az automata váltók királya. Minden robotizált, nyomorék próbálkozás mehet a levesbe. Nagyon fájt rá minden gyártó foga, az tény, de azt, hogy:

a. Megvettek egy DSG-s Golfot, szétszedték és megpróbálták kicselezni a levédett technikát;
b. átigazoltak egy vezető mérnököt, aki emlékezetből rakta össze a váltót;
c. tényleg kútfőből alkották meg a hasonló elven működő technikát;
soha nem fogjuk megtudni…

Mindenesetre 5 év alatt sikerült. A jövőben a Volvo mellett egyébként a Ford is beépíti majd modelljeibe a váltót. Vélhetően búcsút intenek majd a fokozatmentes CVT-nek.

Egyelőre csak ehhez a 136 lóerős dízelhez választható a feláras Powershift. Az opció ára 500 000 forint.

A hatfokozatú Powershift automata váltó

Nekem nem mond sokat, de hátha ezzel másnak örömet okozok

2.0D – 136 LE

Nem cool, de nem is uncool. Gyanús közepes

Nem cool, de nem is uncool. Gyanús közepes

Nem cool, de nem is uncool. Gyanús közepes


Mit is írtam az előző lap végén? „és kiderül miért annyira tökéletes a 2.0D” Ja. Hát nem tudom. De tényleg tökéletes. Jól gyorsul, jól megy autópályán, lendületesen húz minden fordulaton, nagyon tetszett. És érdekes módon a váltó is tökéletesen működik együtt ezzel a dízelmotorral. A VW-modellekben eddig csak a benzinesekkel volt 100%-os a DSG, a dízeleknél mintha lomhábban működne.

Az egyetlen szívbemarkolóan kegyetlen dolog, hogy a számomra majdnem tökéletes Volvo V50 2.0D momentum ára, a powershift váltó felárával együtt 8 millió forint. Épp annyi, mint az általunk mért városi fogyasztása.

Ekkor hirtelen felriadtam és igen, belelógott a kezem a bilibe, sajnos.

Azért a pontokról és a táblázatokról nem feledkeztem el!


Műszaki adatok – Volvo V50 2.0D Momentum

MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1997
Furat x löket (mm) 85 X 88
Hengerek / szelepek száma 4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 100(136)/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 320/2000
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 9,7
Végsebesség (km/h) 205
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 7,8
Lakott területen kívül (l/100 km) 5,0
Vegyes (l/100 km) 6,0
CO2 kibocsátás (g/km) 159
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4522/1770/1457
Tengelytáv (mm) 2640
Csomagtér (liter) 417
Menetkész tömeg/megengedett össztömeg(kg) 1472/1960
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 52
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 7 440 000
A szériafelszereltség fontosabb tételei Itt
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Majdnem
Pontszám (max. 10)   9 pont

Mellette – Ellene
  • kiváló anyagminőség
  • kényelmes belső
  • kultúrált külső
  • nagyszerű motor
  • duplakuplungos váltó
  • 8 liter városban
  • 8 millió forintban
Önnél hány pontot ér a Volvo V50?
átlag
8.75
szavazat
312
Önnél hány pontot ér a Volvo V50?