A minap nemcsak a V40 Cross Country mutatta meg, milyen jégtáncos. Egy nehézsúlyú környezetvédőt is bevetettek a svédek, a V60 hibridverzióját szintén kipróbáltuk extrém körülmények között.

 Volvo Volvo V60 Plug-in Hybrid        

Mi ez?

Összkerekes dízel-hibrid a V60-ból
Mit tud? Konnektorról olcsón tölthető és hóban tud farolni
Mibe kerül? Amikor egy éven belül bevezetik, talán 18 millió forintba
Kinek jó? Annak, aki ki tudja használni a max. 50 km elektromos hatótávot

A Volvo komoly huszárvágással indult el az elektronok útján. Úgy érezték, az óvatos tapogatózásnak nincs helye, a V60 villanyos kivitele lett az első konnektorról tölthető dízel-hibrid személyautó a piacon. (A legelső sorozatgyártású dízel hibrid a Peugeot 3008 HYbrid4, a közúti haszonjárművek között pedig talán a Toyotához tartozó Hino busza volt az úttörő.)

 

Elöl a dízel, hátul az elektromos motor

 

Nagy vonalakban nézve úttörő, másfelől azonban inkább a meglévő technikai kirakósból okosan összeválogatott csomag. Műszaki felépítését tekintve a francia iskolát követi, a két motor egymástól különválasztva dolgozik. A dízel az első, míg a villanymotor a hátsó tengelyt hajtja, a Peugeot 508 RXH-hoz vagy a DS5 Hybridhez hasonlóan.

Méhsejtrácsos műnyagal elemek, átvariált LED világítás teszi felismerhetetővé a CC-t
Hibrid Volvo – Driftelés, villanymotorral 129

A 2,4 literes, öthengeres dízelmotor 215 lóereje és 440 Nm nyomatéka már önmagában is elég lenne a dinamikus haladáshoz, de erre jön még 70 lóerő és 200 Newtonméter villanyos kollégájától. 

Tiszta üzem a farolás ígéretével
 

Svédországban az autó kínálta mindhárom üzemmódban téphettük a havat. A tisztán elektromos Pure beállítással elméletben 50 kilométert gurulhatunk egy csepp gázolaj elégetése nélkül, 125 km/órás sebességig. Ilyenkor csak a hátsó kerékre dolgozik a villanymotor, ami a jeges tavon meglepő élményt adott. Az alapból jóindulatúan alulkormányzott bálna-kombi némán, alig hallható zümmögéssel indult el kilinccsel előre.

 

A Hybrid mód a mindennapokra szánt alapbeállítás, ilyenkor a nullák és egyesek döntenek helyettünk. A gyáriak hajmeresztő számokkal csábítanak, ebben a módban elvileg elérhető az 1,8 literes átlagfogyasztás és a 48 g/km károsanyag-kibocsájtás.

 

Leggyorsabban 3,5 óra alatt tölthető fel a V60

 

Utoljára Jeremy Clarkson kedvenc üzemmódja marad, a POWER. Itt nincs apelláta, minden felhasználható energia a mi haladásunkat szolgálja, így egész elképesztő 6,1 másodperces százas sprintre képes a kéttonnás svéd vas.

 

A 11,2 kilowattórás telepek töltése 16 amperrel 3,5 órát vesz igénybe, 6 ampernyi áramerősség esetén pedig 7,5 órát tölt vezetéken a V60 hibrid. A modell legnagyobb dobása az átgondolt klímarendszer. A cudar hideget elektromos fűtés, az izzasztó hőséget szintén elektromosan működtetett klímaberendezés mérsékli, így álló dízelmotorral sem kell kellemetlen hőhullámoktól tartani.

Hibrid Volvo – Driftelés, villanymotorral 130

Ráadásul mindezt az autótól távol irányíthatjuk. Indulás előtt, még a reggeli kávé mellett, a Volvo mobilra elérhető alkalmazásával srófolhatjuk megfelelő értékre a hőmérsékletet, és indulhatunk jégmentesített szélvédővel, tükrökkel, előmelegített üléssel.

 

Az autó komoly hátránya a csomagtérből helyet rabló hibridrendszer. A hátsó üléssor ledöntése nélkül 310 liternyi helyünk van a kalaptartóig, ez pedig nem kombihoz méltó érték.

18 millió Ft lesz?

Ráadásul a 300 kilogrammnyi többlet hosszú úton, töltés nélkül inkább csak felesleges tömeg, mint előny.

Hibrid Volvo – Driftelés, villanymotorral 131

A Greenpeace-kompatibilis Volvót nem ontják a gyártósorok, még kérdéses, hogy hogy hazánkba mikor jut el, de az importőr információi szerint egy éven belül forintosított árcédula kerül a svéd különlegességre.

Tetszik az autó? Értékeld!
átlag
8.75
szavazat
415
Tetszik az autó? Értékeld!