Innen segít ha parkolunk
Nem látszik rajta, mekkora

Nem látszik rajta, mekkora

Nem látszik rajta, mekkora


Pazar módon felszerelt tesztautónkba 185 lóerős dízelmotor és hatfokozatú automatikus váltó került. Nézzük, milyenek vele a hétköznapok! Az XC90-esnél valamivel barátságosabb méret és forma jellemzi a még így is termetes svéd szabadidő-autót, amely még a Volvók között is kitűnik az általa nyújtott biztonsági szolgáltatásokkal.

Lakótér

A beltér – hasonlóan szinte az összes Volvóhoz – kellemesen otthonos. Bár inkább egy túlzottan rendmániás lakást idéz, de mi ezt nem bánjuk. Tisztességes minőségű anyagok, szép kidolgozás és még az allergiások extra igényeire is odafigyeltek az összetevők kiválogatásakor. Az üléspozíció kellemes, az átlagnál jóval magasabb kocsiszekrényből tekinthetünk alá a többi a közlekedőre.

Fényt!

Sosem jutna eszünkbe valamit mögé tenni

Sosem jutna eszünkbe valamit mögé tenni

Sosem jutna eszünkbe valamit mögé tenni


Az autó belsejét sötét bőrbe öltözött ülések és hasonló színű kárpit borítja. Hogy ne legyen túl gyászos a hangulat, méretes tetőablakot is kapott. Párhuzamosan a napok rövidülésével az üvegtetőnek egyre nagyobb becsülete van.

Az XC60-ban a ragasztott üvegből készült készség alá elektromos motorokkal kifeszíthető árnyékoló könnyed, félig áttetsző anyaga is klassz. Akkor is enged be valamennyi fényt, ha behúzzuk.

Szerencsére sötétedés után is alaposan ki lehet világítani az utasteret és a csomagtartóban pakolászáshoz is van elegendő fény. A kapcsolók – nemcsak a lámpáé – szépek, nagyok, határozottan működnek, a műszerfal színösszeállítása, megvilágítása is ötletes, szép munka.

Biztonságban

Vastag, jófogású kormány

Vastag, jófogású kormány

Vastag, jófogású kormány


A középkonzol alsó részén féltucatnyi különféle biztonsági felszerelést kapcsolgathatunk érzésünk, vagy éppen pillanatnyi lelkiállapotunk függvényében, hogy mennyire toleráljuk az autó által kiadott sípolásokat, vészjelzéseket.

Balról a követési távolság vészes csökkenését jelző rendszert aktiválhatjuk, utána az index nélküli sávelhagyásért sipákoló elektronika kapcsolója jön, amit a holttérfigyelő és a parkolóradar követ.

A sort a fényszórók kanyarkövető funkciójának kapcsolója – állítólag akadnak olyanok, akiket zavar, elszédülnek tőle – majd a lejtők leküzdésében segédkező szerkezet gombja zárja.

Van étvágya

Van étvágya

Van étvágya


Biztonsági felszerelésből jut még a hátsó ülésekre is, ott az integrált ülésmagasító vigyáz a kiskorú utasokra, míg a kormányon a távolságtartó tempomat beállításához találunk segédeszközöket.

Roppant kényelmes funkció, ahogy folyton megtartja az előre beállított követési távolságot, csupán azt hiányolhatjuk belőle, hogy 30-as tempó alatt elveszti a fonalat. Onnan ismét a mi dolgunk a vezetés. Botrányos.

Kattintás után fény derül arra, hogy vajon a póknak, vagy az XC60-asnak van-e több szeme


Sok szem sokat lát

Számtalan kamera figyeli az autó körüli világot. A hátsó tetőspoilerben lévő tolatáskor nyújt segítséget, de jutott egy pár a külső tükrökbe is. A szélvédő közepéről a City Safety szenzorai tekintenek a végtelenbe, osztozva a helyen az esőérzékelő szemével, és még a sávelhagyásra figyelmeztető berendezés is működik valahogy.

Tolatáskor jól jön

Tolatáskor jól jön

Tolatáskor jól jön


Ez utóbbi, ha elég ideig hergeljük az útburkolati jelek közti összevissza autózással, előbb utóbb úgy értékeli a helyzetet, hogy már nem vagyunk képességeink teljes birtokában és sárga lap helyett a műszerfalon megjelenő gőzölgő kávéscsészével figyelmeztet, ideje, hogy összeszedjük magunkat. Álljunk meg pihenni, kávézni, vagy ami éppen jólesik.

A holttérfigyelő rendszer kameráját a tükör aljába építették, onnan figyeli a visszapillantóból éppen hiányzó, de potenciálisan veszélyt jelentő többi közlekedőt. Ha lát valamit, akkor narancsfényű lámpával jelzi ezt a vezetőnek.

Hátulról is lehet

Magasan hordja a hasát

Magasan hordja a hasát

Magasan hordja a hasát


A Volvók beépített gyári navigációjának kezelésével valahogy sosem tudtam eddig megbarátkozni, és ez most sem változott. Biztos én vagyok szerencsétlen, de a távirányítós módszert nem érzem teljesen átgondoltnak.

A kormány mögötti gombokkal pedig nem sikerült maradéktalanul kiváltani az infravörös távvezérlőt. Legnagyobb erénye talán az, hogy az utasokra bízhatjuk a navigáció beállítását, kezelését.

Kulcs nélkül

Egyik nagy kedvencem a Volvók kulcsnélküli nyitása-zárása és indítása. Csak legyen nálunk a kulcsként funkcionáló apró műanyagdarab és az autó mindent megtesz, amit kérünk tőle. A legjobb pedig az, hogy ha az ajtón lévő gombbal bezártuk, szépen a tükrök is a kasztnihoz simulnak, így ha elfelejtettük, hogy lelakatoltuk-e már a járgányt, elég csak visszanézni a lakásajtóból. Tyúkeszűeknek ideális.

Üzenget

Üzenget

Üzenget


A gombnyomásra életre kelő 2,4 literes öthengeres dízelmotor jó párosítás az XC90-nél sokkal barátságosabb méretű vashoz. Gázadásra szép finoman, óvatosan lendül meg az autó, ami inkább az automatikus váltó műve.

A háttérben hallható barátságos dízeldörmögést érdemes zenével elnyomni. Többféle gyárilag beépített zajkeltőt is választhatunk az XC60-hoz. Tesztautónkban az egyik legkomolyabb készüléket találtuk, a 420 ezer forintos Premium Sound névre keresztelt hifit, amelyet a Dynaudio szállított a Volvónak.

Jó étvágyat!

A városi fogyasztástól elsőre szívbajt kaptam – 13,8 litert mértünk – de az autópályás és országutas meneten mért 9,6 literrel sikerült lefaragni az átlagot 11,2 literre. Ez még mindig elég sok a teljesen normálisnak tekinthető használathoz viszonyítva és a korábban nálunk járt D5-ös motorokhoz képest. XC60-at vezetni ennek ellenére is nagy élmény.

A motor ereje bőven elég a tömeghez, a 9,9 másodperces gyorsulás sem rossz. Ülései kényelmesek, csomagtartóját alaposan meg lehet pakolni és a 9 990 000 forintos alapárért is roppant biztonságos kocsit tudhatunk a garázsban. És ez jó érzés. Kérdezzenek csak meg egy Volvo tulajdonost.


Műszaki adatok -Volvo XC60 D5 Summum
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 2400
Furat x löket (mm) 82 X 93,2
Hengerek / szelepek száma 5/20
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 136(185)/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 400/2000-2750
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 9,9
Végsebesség (km/h) 200
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 10,9
Lakott területen kívül (l/100 km) 6,8
Vegyes (l/100 km) 8,3
CO2 kibocsátás (g/km) 219
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4628/1891/1713
Tengelytáv (mm) 2815
Csomagtér (liter) 873
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1827/678
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 70
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 9 990 000
Tesztelt autó ára (forint) 14 705 000
ÉRTÉKELÉS
Pontszám (max. 10)   8pont

Mellette – Ellene
  • divatos forma
  • szép, minőségi belső
  • elképesztő biztonsági arzenál
  • komoly fogyasztás
  • feláras biztonsági felszerelések