Férfiaknak domborít

Az előző Polo nekem az igazi női autót testesíti meg. Kicsi, formás, aranyos, mégis elegáns. Nem az a Nissan Micra fajta. Utóbbi fiatalos és komolytalan, míg a Polo érett és elegáns. Mintha Britney Spears állna szemben Cindy Crawforddal.

A mostani pedig tiszta Halle Berry. Jóval több rajta a férfias vonás, szögletes, éles vonalak határolják, gonoszabb a tekintete, mégis szexi. Mi, a szerkesztőség férfi tagjai mind szívesen pattantunk a volán mögé, anélkül, hogy hosszú szőke parókát húztunk volna saját fejszőrzetünk helyére. Ráadásul – nem reprezentatív felmérés alapján – a hölgyek továbbra is szeretik.

Belsőség

Belülről is meglepően kulturált

Belülről is meglepően kulturált

Belülről is meglepően kulturált


A külsőnél is fontosabb, hogy mit érez ember fia/lánya a kormány mögött. A Polo ebben nagyon jó. Csöppet sincs olyan érzetünk, hogy egy kiskategóriás autóban üldögélnénk, minőségre, anyaghasználatra bőven beférne eggyel magasabb kategóriába is. Ez igen szép eredmény, pláne, hogy a Golf és a Passat sem szűkölködik kopogós műanyagokban.

Közel 4,4 milliós tesztautónk felszereltsége nyilván sokat dob az összbenyomáson – a krómozott keretek, az ülésfűtés, stb – de szerintünk az autó ezek nélkül is felnőttesen viselkedik. A Polo kezesbárányként suhan az úton, kellően közvetlen a kormányzása, a futómű – kategóriához mérten – végtelenül stabil és kényelmes egyszerre, a fék jól adagolható. Ezen egységek érzésre egyetlen összeforrt egészként viselkednek. Rossz úton sincsenek oda nem illő zörgések, az új Polo egyszerűen kiforrottnak hat. Ebben nem kis szerep jut az 1,2 TSI motornak.

Közel nyolc év után jön az új modell

Közel nyolc év után jön az új modell


Sok gyári kép a galériában

Soha rosszabbat

A downsizing jegyében készülő apró benzines turbómotorok nekünk már bizonyítottak a Volkswagennél, és a Golf után most a Polóban is kipróbáltuk a mindössze 1,2 literes TSI motort. Hengerűrtartalma ellenére 105 lóerő és tekintélyes nyomaték távozik belőle, így érthető, hogy nem az alapmotorról van szó.

Hátulról kevésbé ütős

Hátulról kevésbé ütős

Hátulról kevésbé ütős


A paletta a háromhengeres kávédarálóktól indul, aztán van 1,4-es szívó benzines, de akár 1,6-os dízel is kérhető. Mivel hosszabb-rövidebb ideig már mindegyik motort próbáltuk, bátran állíthatjuk, hogy mind közül ez a legígéretesebb és legélvezetesebb darab.

Az apró négyhengeres turbós pörgősebb és nyomatékosabb a legtöbb általunk próbált 1,6-os szívómotornál is, és nem mellesleg jóval takarékosabb is. Ami elsőre feltűnik, hogy alapjáraton fel sem tűnik, hogy jár a motor. Nem próbáltunk a motoron fémpénzt élére állítani, de a Polóban gyakorlatilag egy rezdülést sem érezni álló helyzetben, még ha a váltóra is tenyerelünk az utastérben. Teljes csendben hallani csak egy apró de jellegzetes kerepelést

Golf: két szelep, turbó, direkt befecskendezés
A Golf ezerkettes motorja hengerenként kétszelepes,de itt nem a szelepszám, hanem a feltöltés a lényeg. A turbó maximum 0,9 bar nyomással tölti a hengereket, a töltőlevegő köztes hűtésen megy keresztül, a fogyasztást közvetlen befecskendezés mérsékeli. A nagy nyomással befecskendezett benzin hűti az égésteret, ezért a gyár a feltöltés ellenére 10,0:1-re emelhette a kompresszióviszonyt, ami jót tesz a fogyasztásnak és az erőnlétnek.

Álló helyzetből kapásból élénken indulhatunk a parányi benzinessel (9,7 másodperc 100-ig), ha úgy akarjuk, de a maximális nyomaték már 1500-as fordulattól rendelkezésre áll. Éppen emiatt leheletfinoman is elvezethető a Polo – turbólyuk nem keseríti az életünket – és így érhetjük el a

Elegáns részletek

Elegáns részletek

Elegáns részletek


remek fogyasztási értékeket is. A gyár 6,8 litert határozott meg városban, de 8 literből a 105 lóerőt rendszeresen kihasználva is elközlekedhetünk.

Ha valaki egy ilyen erős változat mellett dönt, valószínűleg városon kívül is merészkedik majd az autóval, és nagyon jól teszi. A remek hatsebességes váltónak (de rendelhető DSG is) köszönhetően autópályán is csendesen járó motor mellett siethetünk, és ekkor sem kell megnövekedett fogyasztással számolni. A szélzaj azért erősebb, mint egy Golfban, de így is kifejezetten kényelmesen múlnak a kilométerek. Vegyes használatban 5-6 liter is bőven elég lehet, és ekkor már 130-at is könnyedén kihoztunk a kicsikéből. A TSI motoros Polo végsebessége egyébként 190 km/óra – ez is elég jól hangzik.

Volkswagen Polo – széria az ESP, és az öt csillag is simán megvan
Felnőttutas-biztonság 90 %
Gyermekutas-biztonság 86 %
Gyalogosvédelem 41 %
Biztonsági segédeszközök 71 %
Összeredmény * * * * *

Erős ár, magas tudás

A 105 lóerős TSI veri a mezőnyt

A 105 lóerős TSI veri a mezőnyt

A 105 lóerős TSI veri a mezőnyt


Erős a választék a kisautók piacán, és a Polo konkurenseinek árát nézve vannak olcsóbb darabok is. De amennyire tudnánk szenvedni egy háromhengeres motorral szerelt változatban, az összhatás most annyira meggyőzőre sikeredett, hogy vétek volna próba nélkül elmenni az 1,2 TSI motoros Polo mellet. Hasonlóan kellemes turbómotorral nagyon ritkán találkozni ( a Renault, az Alfa, és a Fiat háza táján azért érdemes körülnézni), de hasonló minőségérzetet sem sugároz a konkurencia nagy része. Összhatásból ötös.

A fő konkurensek Listaárak, öt ajtóval      
FIAT Grande Punto Evo 1.4 Mair 16V Racing 105 LE 4 300 000
Ford Fiesta 1.4 Ghia (96 LE) 3 859 000
Opel Corsa 1.4 Twinport  100 LE 3 355 000
Peugeot 207 1.4 VTi Premium (95 LE) 4 097 000
Renault Clio 1.2 TCe Expression (100 LE) 3 240 000
Toyota Yaris 1.33 Sol (100 LE) 3 995 000
Volkswagen Polo 1.2 TSI Comfortline (105 LE) 3 971 000

Műszaki adatok a következő oldalon, tessék lapozni


Műszaki adatok -Volkswagen Polo 1.2 TSI
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1197
Furat x löket (mm) 71 X 75,6
Hengerek / szelepek száma S4/8
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 77(105)/5000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 175/1550-4100
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 9,7
Végsebesség (km/h) 190
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 6,8
Lakott területen kívül (l/100 km) 4,5
Vegyes (l/100 km) 5,3
CO2 kibocsátás (g/km) 124
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 3970/1682/1462
Tengelytáv (mm) 2470
Csomagtér (liter) 280
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1088/557
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 45
Gumiméret 185/60 R15
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 3 971 000
Tesztelt autó ára (forint) 4 387 250
A szériafelszereltség fontosabb tételei lásd itt
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Az átlagosnál jobb összeszerelés és minőségérzet a létező egyik legjobb motorral megspékelve. Ajánlott
Pontszám (max. 10)   8pont

Mellette – Ellene
  • Vagány külső
  • Minőségérzet
  • Kiváló motor
  • Kedvező fogyasztás
  • Magas ár
  • Térdet zavaró középkonzol