A Forma-1 nem létezne reklámok nélkül. Sokszor fárasztó a temérdek promóció, amit el kell szenvednünk a versenyekért cserébe, viszont vannak kifejezetten szórakoztató darabok is. Kimi Räikkönen tegnap megjelent Renault Laguna-reklámja kapcsán szedtünk össze egy csokornyit.

Shell, Ferrari 
A klasszikus F1-reklám, amit bármikor, bárhol el (és le) lehet adni. A sztori pofonegyszerű: körbeutazzuk a világot egy F1-essel, városokon, földrészeken és évtizedeken keresztül, majd megállunk tankolni egy Shell-kútnál. Nagy költségvetés, kreatív vágások, borzongató hang-effektek régi Ferrari motorokból, elnéznénk, elhallgatnánk napestig.
McLaren-Mercedes, Hamilton, Alonso, Häkkinen
A Mercedes C-osztály reklámja, figyelemre méltó színészi játékkal hozza össze a három klasszist, az akkor még újonc Hamiltont, aki elképesztő jó mozgásával akár egy musical főszerepét is bevállalhatná, Alonsót, aki ekkor éppen a McLaren által erőltetett, rövid hajú technokrata szerepét hozta, és persze az örök Mercedes-arcot, Mika Häkkinent. A film cselekménye prófétai módon vetíti előre az Alonso-Hamilton konfliktust, az ellenségeskedésbe átcsapó versengést.  
Schumacher a Mercedes SLS AMG-vel
Ha másért nem, már ezért megérte visszatérnie Schumachernek. Egy hollywoodi szuperprodukció stílusában, grandiózus attrakció, ahogy a fizika törvényeivel dacol Schumacher és a Mercedes SLS AMG. Méltó a márkához és a hétszeres világbajnokhoz. Bár az elmúlt évben a megbízhatósági problémák miatt a hétszeres világbajnok sokszor a padlón volt, itt még a plafonra is felmászhatott.
Mercedes – Rosberg, Schumacher és a szülő nő
Mit csinálsz, ha beindult a szülés, rohansz a feleségeddel a kórházba, de az autód egy ócskavas, felforr a hűtővíz, mert nem vitted el szervizbe, pedig annyiszor megígérted, ám túlságosan el voltál foglalva a gyerekszoba kipingálásával? Kétségbeesetten próbálsz életet lehelni az autóba, megnyugtatni az asszonyt, illetve leinteni egy arra járó autót. Vagy biciklit. Vagy szamarat. Vagy bármit, de egy lélek nem jön. 
Majd hirtelen megjelenik egy Mercedes. Majd még egy. És rögtön jön a választás dilemmája, hogy kihez üljetek be, a hétszeres világbajnok Schumacherhez vagy a jóképű és roppant tehetséges Nicóhoz. A fájások abbamaradtak, sejtheted, hogy a feleséged kiért lobbizik. De hát neked is megvannak a szempontjaid. A Mercedes ugyan nem volt túl sikeres az F1-ben az elmúlt 3 évben, de a reklámjaik nagyon rendben vannak.
Häkkinen és Schumacher újra egymás ellen
Még egy Merci-reklám, amelyben a marketingesek kiaknázták, hogy egy hirdetésbe csempészhetik a hajdani nagy ellenfeleket. Schumacher ekkor még a Mercedes GP aktív versenyzője volt, míg Häkkinen főként családapaként és hobbipilótaként tevékenykedett, ez alapján különösen vicces a reklámban vázolt felállás, amely szerint Schumacher a lassú úrvezető, míg Häkkinen a mögötte érkező nyomulós adrenalinbomba.  
Alonso – Fiat 500 és a pszichológus
Az Alonso-rajongók sem maradnak idén autóreklám nélkül, hátha beruháznak páran közülük egy Fiat 500-asba, hogy azonosuljanak kedvencükkel. A filmecskében ráadásul Alonso lelkének mélyére pillanthatunk a pszichológusának szemszögéből. Mi tagadás, egy elég átlagos életet látunk: Fernando szeret moziba, enni és vásárolni járni, no meg persze szeretkezni. És mindezt csak egy Fiat 500 társaságában hajlandó. Ennél azért többet várnánk egy hadvezérnek is beillő kétszeres világbajnoktól. Ráadásul elég idétlenül szinkronizálták, amit a fanok minden bizonnyal sérelmezni fognak. 
Fiat Seicento – Schumacher
Összehasonlításképpen itt van az Alonso-féle 500-as reklámnak egy verziója egy másik korszakból. Akkor Michael Schumacher volt a pilóta, aki 2000-ben már négy éve küzdött a Ferrarival a bajnoki címért, ám valami mindig közbejött. A reklámban is küszködik, igaz, ezúttal a meredek forgalmi szituációkkal. Schumacher talán praktikusabb karakter, mint Alonso, ő pszichológus helyett autószalonba megy, hogy megoldja problémáit. A sporttörténelem mindenesetre egészen másképp alakult volna, ha a valóságban is Seicentóra cserélte volna a Ferrarit. Érdekes továbbá megfigyelni az enyhén ondolált frizurát, ahogy próbálták olaszosabbá tenni a németet – erről azt mondhatjuk, hogy a Ferrariban ugyan feltétlenül jobb eredményeket ért el Schumacher, de a Mercedesnél önazonosabb karaktert hozott. 
Hamilton Steve McQueennel találkozik – TAG Heuer
Érdekes, hogy olyan patinás, tűpontos arculati stratégiával dolgozó céges is bele tudnak csúszni ciki projektekbe, mint a TAG Heuer óragyártó. Ez a Lewis Hamiltont a legendás hollywoodi keményfiúval, Steve McQueenel speciális effektekkel összehozó reklám például borzalmasan sikerült. Nem feltételezzük, hogy kevés pénz lett volna rá, mégis nagyon gyengén sikerültek az effektek, és ugyan korábban dicsértük Hamiltont a színészi kvalitásaiért, ezúttal borzasztóan alakított – mentségére szóljon, hogy zöld háttér előtt egy elképzelt figurával szópárbajt folytatni még egy Oscar-díjasnak is nehezére esik. 
Mark Webber egy tejről énekel
Szintén a cikiség határát súrolja Mark Webber produkciója, amelyben egy ausztrál tejmárkát reklámoz. A Red Bull pilótáját arra vették rá, dalban mondja el, hogy ő egy Canberra Milk-kölyök. Valamiért mégis megbocsájtható Webber produkciója, egyrészt van benne valami őszinte gyermeki naivitás, ami az ausztrál akcentussal kiegészülve jól működik, másrészt Webber énekhangja meglepően rendben van, pláne a Benedek Tibor-féle Danone rudi-dalocskával összevetve.  
Hamilton, Button – Vodafone
Hamilton és Button vb-t ugyan nem tudtak nyerni a McLarennek, viszont PR/marketing értékben valószínűleg az eddigi legsikeresebb kettőst alkották. Jól mutattak egy képen, érezték egymás színészi játékát, kellőképpen eltérő karakterek voltak (vezetésben és megjelenésben egyaránt) ahhoz, hogy rivalizálásuk egészséges keretek között maradjon, amit kiválóan meg tudtak ragadni a McLaren és jelen esetben a Vodafone marketingesei. Ebben a reklámban mint két vásott kölyök szabadulnak be a gyárba, rácsodálkozva minden bizarr szerszámra és alkatrészre. 
Brawn-kerékcsere az erdőben
A Brawn-csapat nehéz körülmények között született, így mindig is rá voltak kényszerülve a kreatív, olcsó megoldásokra. Ez a reklám – amelyet inkább vírusvideónak nevezhetünk – szintén ennek jegyében született. Az alapszituáció eleve döbbenetesen abszurd. Hogy kerül egy F1-es csapat az erdőbe, és ha már ott van, miért cserélnek a fák között kereket? Majd egy váratlan szereplő is megzavarja a folyamatot. A csapatban kevés szponzor bízott, de azok jól jártak, hiszen egy vb-győztesbe fektették a pénzüket. Az M.I.G. csapat volt az egyik közülük – ezt a vírusvideót is már több mint 12 millióan látták.