Nem biztos, hogy közúti forgalomban használható sportautók összevetésére egy versenypályás köridő a legjobb megoldás, de a Nürburgring első 10 helyezettje így is érdekes
Nem biztos, hogy közúti forgalomban használható sportautók összevetésére egy versenypályás köridő a legjobb megoldás, de a Nürburgring első 10 helyezettje így is érdekes
Fotó megosztása:
1. Koenigsegg Agera R, 6:47,36s. 10,2s nem is rossz gyorsulási érték egy átlagautótól, mármint százra. Ám a Koenigsegg rekordere ennyi idő alatt 240-re gyorsul. Mivel kanyarsebességben és lassulásban legalább ennyire fenomenális, a svéd szupersportautóé a legjobb köridő
1. Koenigsegg Agera R, 6:47,36s. 10,2s nem is rossz gyorsulási érték egy átlagautótól, mármint százra. Ám a Koenigsegg rekordere ennyi idő alatt 240-re gyorsul. Mivel kanyarsebességben és lassulásban legalább ennyire fenomenális, a svéd szupersportautóé a legjobb köridő
Fotó megosztása:
2. Radical SR8LM, 6:48,00s. A V8-as versenygép 24 századdal maradt csak le a csúcstartó mögött. Papíron sokkal gyengébb az 1115 lóerős Agera R-nél, de 455 lóerejére csak nagyjából 650 kg jut. A körről készült felvétel alapmű, ebből a videóból megtanulható mind a 73 kanyar ideális íve
2. Radical SR8LM, 6:48,00s. A V8-as versenygép 24 századdal maradt csak le a csúcstartó mögött. Papíron sokkal gyengébb az 1115 lóerős Agera R-nél, de 455 lóerejére csak nagyjából 650 kg jut. A körről készült felvétel alapmű, ebből a videóból megtanulható mind a 73 kanyar ideális íve
Fotó megosztása:
3. Radical SR8, 6:55,00s. A Radical SR8 ebben a kevésbé kihegyezetett verzióban is inkább LMP2-es Le Mans-i prototípus, mint szériaautó, de mivel rendszámozható, megérdemli a dobogó alsó fokát. 108 oktános benzinigényével, 30 üzemóránként esedékes motorfelújítással és a hosszas beindítási-bemelegítési ceremóniával a Radical csak messziről, félhomályban tűnik utcai autónak
3. Radical SR8, 6:55,00s. A Radical SR8 ebben a kevésbé kihegyezetett verzióban is inkább LMP2-es Le Mans-i prototípus, mint szériaautó, de mivel rendszámozható, megérdemli a dobogó alsó fokát. 108 oktános benzinigényével, 30 üzemóránként esedékes motorfelújítással és a hosszas beindítási-bemelegítési ceremóniával a Radical csak messziről, félhomályban tűnik utcai autónak
Fotó megosztása:
4. Gumpert Apollo Speed, 7:11,57s. Tavaly nyáron a Gumpert csődöt jelentett, de biztosan nem azért, mert ne tudnának szupersportautót építeni. Az Apollo Speed Győrben gyártott, 4,2-es Audi-nyolchengeressel érte el ezt az időt, de a 700 lóerőhöz kellett plusz két turbó. Florian Gruber a rekordkörön meg sem izzadt, szerinte hét perc alá is levihető az autó ideje
4. Gumpert Apollo Speed, 7:11,57s. Tavaly nyáron a Gumpert csődöt jelentett, de biztosan nem azért, mert ne tudnának szupersportautót építeni. Az Apollo Speed Győrben gyártott, 4,2-es Audi-nyolchengeressel érte el ezt az időt, de a 700 lóerőhöz kellett plusz két turbó. Florian Gruber a rekordkörön meg sem izzadt, szerinte hét perc alá is levihető az autó ideje
Fotó megosztása:
5. Dodge Viper SRT-10 ACR, 7:12,13s. Amerika legbrutálisabb sportautója a hosszú távú versenyszériákban és itt is megmutatta, mit tud. Az ACR (American Club Racing) maradt 600 lóerős, de futóműve állítható, aerodinamikája is közelíti a versenyváltozatokat. Megérdemli, hogy szívét senki ne gyalázza teherautó-motorként, mert a V10-nek legfeljebb a blokkja emlékeztetett a Dodge Ramben használtra
5. Dodge Viper SRT-10 ACR, 7:12,13s. Amerika legbrutálisabb sportautója a hosszú távú versenyszériákban és itt is megmutatta, mit tud. Az ACR (American Club Racing) maradt 600 lóerős, de futóműve állítható, aerodinamikája is közelíti a versenyváltozatokat. Megérdemli, hogy szívét senki ne gyalázza teherautó-motorként, mert a V10-nek legfeljebb a blokkja emlékeztetett a Dodge Ramben használtra
Fotó megosztása:
6. Porsche 918 Spyder, 7:14,00. Aki belefért a kvótába, negyedmilliárd forintért Budapest XI. kerületében is megvehette a Porsche hibrid szupersportautóját. Ehhez a tempóhoz már Walter Röhrl is sisakot húz, aki szerint a 8 percen kívüli autókhoz kár beöltözni
6. Porsche 918 Spyder, 7:14,00. Aki belefért a kvótába, negyedmilliárd forintért Budapest XI. kerületében is megvehette a Porsche hibrid szupersportautóját. Ehhez a tempóhoz már Walter Röhrl is sisakot húz, aki szerint a 8 percen kívüli autókhoz kár beöltözni
Fotó megosztása:
7. Lexus LFA Nürburgring-csomag, 7:14,64. A japánautó-rajongók nehezen viselték, amikor az LFA-t megelőzte a Viper, de a Chrysler tisztázta, hogy nem versenygumikon értek el jobb időt a szintén utcára jóváhagyott gumis LFA-nál. A Nürburgring-csomaggal gyorsabbak a váltások, a motor 571 lóerős, sportosabb a futómű és fejlettebb az aerodinamika. Pedig az alap LFA is egy álomcsoda
7. Lexus LFA Nürburgring-csomag, 7:14,64. A japánautó-rajongók nehezen viselték, amikor az LFA-t megelőzte a Viper, de a Chrysler tisztázta, hogy nem versenygumikon értek el jobb időt a szintén utcára jóváhagyott gumis LFA-nál. A Nürburgring-csomaggal gyorsabbak a váltások, a motor 571 lóerős, sportosabb a futómű és fejlettebb az aerodinamika. Pedig az alap LFA is egy álomcsoda
Fotó megosztása:
8. Donkervoort D8 RS 7:14,89. A Lotus Seven ma is üt, de már Audi-motorokkal. Az ultrakönnyű, 665 kilós roadster állítható lengéscsillapítással és mindössze 370 lóerővel érte el ezt a fantasztikus időt
8. Donkervoort D8 RS 7:14,89. A Lotus Seven ma is üt, de már Audi-motorokkal. Az ultrakönnyű, 665 kilós roadster állítható lengéscsillapítással és mindössze 370 lóerővel érte el ezt a fantasztikus időt
Fotó megosztása:
9-10. Nissan GT-R, 7:18,00. A GT-R-t a Nissan olyan tempóban gyorsan fejleszti tovább, hogy az első kérdés az, melyik verzió ment ennyit. Ez egy tavalyi mérés az 550 lóerős változattal és Suzuki Toshio, a Nissan fő tesztpilótája volt ilyen gyors vele
9-10. Nissan GT-R, 7:18,00. A GT-R-t a Nissan olyan tempóban gyorsan fejleszti tovább, hogy az első kérdés az, melyik verzió ment ennyit. Ez egy tavalyi mérés az 550 lóerős változattal és Suzuki Toshio, a Nissan fő tesztpilótája volt ilyen gyors vele
Fotó megosztása:
9-10. Porsche 911 GT2 RS 7:18,00. A Porschék kódrendszere alapján a GT mindig hátsókerék-hajtású, versenypályára szánt változat, a 2-esben turbóval, szemben a szívó GT3-mal. Ez a GT2 RS az előző 911 620 lóerős változata és Horst von Saurma, a német Sport Autó című szaklap főszerkesztője, neves Nürburgring-specialista ért körbe a pályán 7:20-on belül
9-10. Porsche 911 GT2 RS 7:18,00. A Porschék kódrendszere alapján a GT mindig hátsókerék-hajtású, versenypályára szánt változat, a 2-esben turbóval, szemben a szívó GT3-mal. Ez a GT2 RS az előző 911 620 lóerős változata és Horst von Saurma, a német Sport Autó című szaklap főszerkesztője, neves Nürburgring-specialista ért körbe a pályán 7:20-on belül
Fotó megosztása: