Nem csak dízelmotoros kis- és kompakt autók képesek 5 l/100 kilométeren belüli átlagfogyasztást produkálni. E heti Top 10 anyagunkban a legtakarékosabb benzines modellek szerepelnek
Nem csak dízelmotoros kis- és kompakt autók képesek 5 l/100 kilométeren belüli átlagfogyasztást produkálni. E heti Top 10 anyagunkban a legtakarékosabb benzines modellek szerepelnek
Fotó megosztása:
1. FIAT 500 és 500c 0,9 TwinAir 85 LE Dualogic, 3,9 l/100 km. Jól látszik, hogy a szabványos mérés feltételei között a kicsi, de feltöltött motorok kiválóan szerepelnek. A FIAT kéthengeres turbómotorja az életben hasonlóan takarékos is tud lenni, de simán bezabálhat 8-9 litert, ha szeretnénk jól haladni vele. Az 500-as automatizált kézi váltóval hozza a négy literen belüli értéket, de ha megszabadulnál a gyötrelmes bólogatástól, a kézi váltós is csak 1 decivel fogyaszt többet
1. FIAT 500 és 500c 0,9 TwinAir 85 LE Dualogic, 3,9 l/100 km. Jól látszik, hogy a szabványos mérés feltételei között a kicsi, de feltöltött motorok kiválóan szerepelnek. A FIAT kéthengeres turbómotorja az életben hasonlóan takarékos is tud lenni, de simán bezabálhat 8-9 litert, ha szeretnénk jól haladni vele. Az 500-as automatizált kézi váltóval hozza a négy literen belüli értéket, de ha megszabadulnál a gyötrelmes bólogatástól, a kézi váltós is csak 1 decivel fogyaszt többet
Fotó megosztása:
2. Nissan Micra 1,2 DIG-S 98 LE, 4,1 l/100 km. Műszakilag különleges a Nissan háromhengerese a leválasztható kompresszorral. Hat liter körüli valós átlagfogyasztása nálunk magasabb volt a sima szívómotorosénál. Más autók azonos átlaggal: FIAT Panda 0,9 TwinAir Dualogic, Kia Picanto 1,0 (13-14 collos kerékkel), Lancia Ypsilon 0,9 TwinAir, SEAT Mii 1,0 Ecomotive, Škoda Citigo GreenTec, VW Up BMT
2. Nissan Micra 1,2 DIG-S 98 LE, 4,1 l/100 km. Műszakilag különleges a Nissan háromhengerese a leválasztható kompresszorral. Hat liter körüli valós átlagfogyasztása nálunk magasabb volt a sima szívómotorosénál. Más autók azonos átlaggal: FIAT Panda 0,9 TwinAir Dualogic, Kia Picanto 1,0 (13-14 collos kerékkel), Lancia Ypsilon 0,9 TwinAir, SEAT Mii 1,0 Ecomotive, Škoda Citigo GreenTec, VW Up BMT
Fotó megosztása:
3. Alfa Romeo MiTo 0,9 TwinAir 85 LE, 4,2 l/100 km. Laborkörülmények között a turbós kéthengeres a nagyobb MiTóban és az alapjait adó Puntóban is remekel. Persze a tohonya Eco üzemmódban. Más autó azonos átlaggal: FIAT Punto 0,9 TwinAir
3. Alfa Romeo MiTo 0,9 TwinAir 85 LE, 4,2 l/100 km. Laborkörülmények között a turbós kéthengeres a nagyobb MiTóban és az alapjait adó Puntóban is remekel. Persze a tohonya Eco üzemmódban. Más autó azonos átlaggal: FIAT Punto 0,9 TwinAir
Fotó megosztása:
4. Peugeot 208 1,0 VTi, 4,3 l/100 km. A PSA Peugeot Citroën új motorcsaládja nemcsak a méréshez jól felfűtött laborban takarékos. Egy 301 átlagfogyasztása az erősebbik, 1,2-es verzióval is megáll 6 literből. A képen Tamara Ecclestone látható, jótékonysági ügyben, aki szerencsére jobban mutat a faternál. Más autók azonos átlaggal: Citroën C1 1,0, Ford Fiesta 1,0, Nissan Pixo és Suzuki Alto 1,0, Peugeot 107 1,0, Renault Clio 0,9 TCe 99g, smart fortwo coupé
4. Peugeot 208 1,0 VTi, 4,3 l/100 km. A PSA Peugeot Citroën új motorcsaládja nemcsak a méréshez jól felfűtött laborban takarékos. Egy 301 átlagfogyasztása az erősebbik, 1,2-es verzióval is megáll 6 literből. A képen Tamara Ecclestone látható, jótékonysági ügyben, aki szerencsére jobban mutat a faternál. Más autók azonos átlaggal: Citroën C1 1,0, Ford Fiesta 1,0, Nissan Pixo és Suzuki Alto 1,0, Peugeot 107 1,0, Renault Clio 0,9 TCe 99g, smart fortwo coupé
Fotó megosztása:
5. Daihatsu Coure 1,0 70 LE, 4,4 l/100 km. A Daihatsu kivonult Európából, de a Coure még nem kopott ki a listából. Ugyanaz a motor, amely a C1-107-Aygo triót hajtja itt is nagyon takarékos. Szerencsére a való életben is az, 5 liter százon reális átlag
5. Daihatsu Coure 1,0 70 LE, 4,4 l/100 km. A Daihatsu kivonult Európából, de a Coure még nem kopott ki a listából. Ugyanaz a motor, amely a C1-107-Aygo triót hajtja itt is nagyon takarékos. Szerencsére a való életben is az, 5 liter százon reális átlag
Fotó megosztása:
6. Renault Twingo 1,2 16V EcoDrive 75 LE, 4,5 l/100 km. Közel 10 százalékkal spórol jobban egy normál Twingónál az adószempontból CO2-érzékeny országokban árult változat. Az EcoDrive csomag nem merül ki hosszabb váltó-áttételekben: változó a szelepvezérlés és a gyorsabb bemelegedés érdekében eltérő a motor hőmenedzsmentje
6. Renault Twingo 1,2 16V EcoDrive 75 LE, 4,5 l/100 km. Közel 10 százalékkal spórol jobban egy normál Twingónál az adószempontból CO2-érzékeny országokban árult változat. Az EcoDrive csomag nem merül ki hosszabb váltó-áttételekben: változó a szelepvezérlés és a gyorsabb bemelegedés érdekében eltérő a motor hőmenedzsmentje
Fotó megosztása:
7. Opel Agila 1,0 EcoFlex, 69 LE 4,6 l/100 km. Az Esztergomban gyártott, de itthon nem kapható kiskocsi a toplistán általános stop-start rendszerrel tudta leszorítani a gyári fogyasztást. Az Agila és persze az ezres Splash erénye, hogy vegyes forgalomban nem kell megfeszülni ötliteres átlag eléréséhez, ami egész közel van a próbapadon mérthez
7. Opel Agila 1,0 EcoFlex, 69 LE 4,6 l/100 km. Az Esztergomban gyártott, de itthon nem kapható kiskocsi a toplistán általános stop-start rendszerrel tudta leszorítani a gyári fogyasztást. Az Agila és persze az ezres Splash erénye, hogy vegyes forgalomban nem kell megfeszülni ötliteres átlag eléréséhez, ami egész közel van a próbapadon mérthez
Fotó megosztása:
8. Hyundai i10 1,1 69 LE, 4,7 l/100 km. Újra egy kicsi, könnyű autó, és megint egy háromhengeres motor, aminek 1000 köbcenti körül tényleg van értelme. Korábbi összehasonlító tesztünkön az i10 sokkal messzebb volt a gyári adattól, mint a vele azonos átlagú Suzuki Splash 1,0
8. Hyundai i10 1,1 69 LE, 4,7 l/100 km. Újra egy kicsi, könnyű autó, és megint egy háromhengeres motor, aminek 1000 köbcenti körül tényleg van értelme. Korábbi összehasonlító tesztünkön az i10 sokkal messzebb volt a gyári adattól, mint a vele azonos átlagú Suzuki Splash 1,0
Fotó megosztása:
9. Ford Focus 1,0 GTDi EcoBoost 100 LE, 4,8 l/100 km. Azt olvastam, hogy a turbós háromhengerest takarékossága, ereje és járáskultúrája miatt még a VW-konszernen belül is etalonnak mondják, persze csak suttogva. Egyező fogyasztás: Toyota Yaris 1,0
9. Ford Focus 1,0 GTDi EcoBoost 100 LE, 4,8 l/100 km. Azt olvastam, hogy a turbós háromhengerest takarékossága, ereje és járáskultúrája miatt még a VW-konszernen belül is etalonnak mondják, persze csak suttogva. Egyező fogyasztás: Toyota Yaris 1,0
Fotó megosztása:
10. Ford B-Max 1,0 GTDi EcoBoost, 100 és 120 LE, 4,9 l/100 km. A Ford új fejlesztésű háromhengerese szívó változatban a Fiestában ígér parádés fogyasztást, de nehezebb autóban és feltöltéssel sem vég léket a tankra
10. Ford B-Max 1,0 GTDi EcoBoost, 100 és 120 LE, 4,9 l/100 km. A Ford új fejlesztésű háromhengerese szívó változatban a Fiestában ígér parádés fogyasztást, de nehezebb autóban és feltöltéssel sem vég léket a tankra
Fotó megosztása:
A valós fogyasztás és a szabványos fogyasztás között motorkonstrukciótól függően nagy eltérés lehet. A függőleges tengelyen látható az autó súlya és erőigénye, a vízszintes tengelyen a hengerűrtartalom. Ha 1,5 literes turbóból hoznának ki 200 kW-ot (272 lóerőt), az autó papíron keveset, az utakon viszont sokat fogyasztana az apró és túlterhelt motorral. Ám ha túl nagy a hengerűrtartalom, akkor a mérési ciklusban ugrik meg a fogyasztás és magas az adótétel a jelentős szén-dioxid-emisszió miatt. A cél az egyensúly megtalálása, amiből adódik a hengerszám is. Ábra: BMW
A valós fogyasztás és a szabványos fogyasztás között motorkonstrukciótól függően nagy eltérés lehet. A függőleges tengelyen látható az autó súlya és erőigénye, a vízszintes tengelyen a hengerűrtartalom. Ha 1,5 literes turbóból hoznának ki 200 kW-ot (272 lóerőt), az autó papíron keveset, az utakon viszont sokat fogyasztana az apró és túlterhelt motorral. Ám ha túl nagy a hengerűrtartalom, akkor a mérési ciklusban ugrik meg a fogyasztás és magas az adótétel a jelentős szén-dioxid-emisszió miatt. A cél az egyensúly megtalálása, amiből adódik a hengerszám is. Ábra: BMW
Fotó megosztása: