Találtunk egy érdekes rangsort a világ leggyorsabb autóiról. Az összeállítás talán nem tökéletes, de van annyira érdekes, hogy megérjen egy TOP 10 cikket. Minden típust illetve generációt a leggyorsabb verzióban szerepeltetünk a listán, hogy az anyag érdekesebb legyen. Ezért nincs itt a 410-et tudó Veyron Grand Sport Vitesse vagy ugyanez az autó hajszálnyival lassabb roadsterként. Aki tud gyorsabb autót, írja meg mérvadó hivatkozással a kommentmezőben és igyekszünk azt is felvenni a listára.
A toplistán nincs rajta a LaFerrari, mert a gyártó lezserül összesen annyit közölt, hogy 350 feletti a végsebessége, amivel nehéz mit kezdeni. Így is jobb nagy konkurensénél, a McLaren P1-nél, amely szintén nem fért be az első tízbe. Ez nem a motoron vagy az aerodinamikán múlt, hanem az elektronikus korlátozáson: elméletileg az autó 382 kilométer/órára volna képes, de a McLaren 347-ben limitálta csúcssebességét
1000 lóerő alatt kevés az esély bekerülni a világ leggyorsabb autóinak toplistájára, de az aerodinamika szerepe mégis döntő: nem a legerősebb autóé a legmagasabb csúcssebesség.
1000 lóerő alatt kevés az esély bekerülni a világ leggyorsabb autóinak toplistájára, de az aerodinamika szerepe mégis döntő: nem a legerősebb autóé a legmagasabb csúcssebesség.
Fotó megosztása:
1. Bugatti Veyron EB 16.4 SuperSport, 431 kilométer/óra. A Guinness-rekordként auditált csúcssebességre összesen öt Super Sport képes. A harminc darabos széria többi autója nem menekült meg az elektronikus leszabályozástól, így a másik 25 Super Sportban a számítógép 415-nél elveszi a gázt. 16 henger, 1200 lóerő és kilométerenként egy liter benzin kellett a 2010 nyarán felállított rekordhoz
1. Bugatti Veyron EB 16.4 SuperSport, 431 kilométer/óra. A Guinness-rekordként auditált csúcssebességre összesen öt Super Sport képes. A harminc darabos széria többi autója nem menekült meg az elektronikus leszabályozástól, így a másik 25 Super Sportban a számítógép 415-nél elveszi a gázt. 16 henger, 1200 lóerő és kilométerenként egy liter benzin kellett a 2010 nyarán felállított rekordhoz
Fotó megosztása:
2-3. SSC Tuatara, 430 kilométer/óra. Ha az SSC nem volna ismerős, a cég korábbi neve Shelby Super Cars volt. Ebből a barbizó kislányok is tudják, hogy szénné tuningolt amerikai V8-akra számítsanak. A cégnél előfordulnak négyjegyű teljesítményadatok, az SSC Tuatara például 1350 lóerős
2-3. SSC Tuatara, 430 kilométer/óra. Ha az SSC nem volna ismerős, a cég korábbi neve Shelby Super Cars volt. Ebből a barbizó kislányok is tudják, hogy szénné tuningolt amerikai V8-akra számítsanak. A cégnél előfordulnak négyjegyű teljesítményadatok, az SSC Tuatara például 1350 lóerős
Fotó megosztása:
2-3. SSC Ultimate Aero TT, 430 kilométer/óra. Létezik autó, amely maximális teljesítményben ráver a legdrágább Bugattira: az SSC szupersportautója 1287 lóerős. Ár/érték arányban feltétlenül jobb a listát vezető csúcs-Bugattinál: gyakorlatilag egyformán gyorsak, de az Ultimata Aero csak negyed annyiba kerül
2-3. SSC Ultimate Aero TT, 430 kilométer/óra. Létezik autó, amely maximális teljesítményben ráver a legdrágább Bugattira: az SSC szupersportautója 1287 lóerős. Ár/érték arányban feltétlenül jobb a listát vezető csúcs-Bugattinál: gyakorlatilag egyformán gyorsak, de az Ultimata Aero csak negyed annyiba kerül
Fotó megosztása:
4. Hennessey Venom GT, 427,6 kilométer/óra. Kis híján csúcssebességben is világrekorder a 300 kilométer/órára 13,63 másodperc alatt ugró autó. A Lotus-alapokra épülő szupersportkocsi a kaliforniai Lemoore tengerészeti bázis repülőterén futotta meg ezt a tempót
4. Hennessey Venom GT, 427,6 kilométer/óra. Kis híján csúcssebességben is világrekorder a 300 kilométer/órára 13,63 másodperc alatt ugró autó. A Lotus-alapokra épülő szupersportkocsi a kaliforniai Lemoore tengerészeti bázis repülőterén futotta meg ezt a tempót
Fotó megosztása:
5. Koenigsegg Agera R, 420 kilométer/óra. 1000 lóerő alatt neki sem érdemes futni a 400-as álomhatár áttörésének, így a svéd manufaktúra is 1115 lóerős motort plántált a V8-as álomautóba
5. Koenigsegg Agera R, 420 kilométer/óra. 1000 lóerő alatt neki sem érdemes futni a 400-as álomhatár áttörésének, így a svéd manufaktúra is 1115 lóerős motort plántált a V8-as álomautóba
Fotó megosztása:
6. 9ff GT2 Turbo 1200, 414 kilométer/óra. 1000 köbcentiből 300 lóerő: literteljesítményben meghökkentő értéket mutat a négyliteres és 1200 lóerős tuningautó. A 997-es kódú Porsche 911 ebben a verzióban pont olyan elborult lövedék, amire a 9ff-től számítunk
6. 9ff GT2 Turbo 1200, 414 kilométer/óra. 1000 köbcentiből 300 lóerő: literteljesítményben meghökkentő értéket mutat a négyliteres és 1200 lóerős tuningautó. A 997-es kódú Porsche 911 ebben a verzióban pont olyan elborult lövedék, amire a 9ff-től számítunk
Fotó megosztása:
7. Hennessey Venom 1000 Twin Turbo, 411 km/óra. Ha szűkítővel le nem fojtják, a Viper a hosszú távú versenyeken és némi tuninggal az autópályán is alig legyőzhető. A 8,3 literes szörnyet nem kellett nagyon felhúzni, hogy 411-et menjen. Elég neki 1000 lóerő
7. Hennessey Venom 1000 Twin Turbo, 411 km/óra. Ha szűkítővel le nem fojtják, a Viper a hosszú távú versenyeken és némi tuninggal az autópályán is alig legyőzhető. A 8,3 literes szörnyet nem kellett nagyon felhúzni, hogy 411-et menjen. Elég neki 1000 lóerő
Fotó megosztása:
8. Lotec C1000, 405 kilométer/óra. Még az ezredforduló előtt készült a Lotec szupersportautója, amely egy nyolchengeres, duplaturbós Mercedes-Benz motorral futotta meg ezt a tempót
8. Lotec C1000, 405 kilométer/óra. Még az ezredforduló előtt készült a Lotec szupersportautója, amely egy nyolchengeres, duplaturbós Mercedes-Benz motorral futotta meg ezt a tempót
Fotó megosztása:
9-10. Koenigsegg CCX-R, 402 kilométer/óra. Kétszeres sebességhez nyolcszoros teljesítmény kell - tanultam meg Karlovitz Kristóf autós Lutra-albumából. Elméletileg egy 26 lóerővel 100-as tempóra képes Trabantnak a 400-as sebességhez 1664 lóerő kellene, a CCX-R-nek a bioetanollal is megtankolható nyolchengeressel 1018 lóerőt elég volt a 400-as határ áttöréséhez
9-10. Koenigsegg CCX-R, 402 kilométer/óra. Kétszeres sebességhez nyolcszoros teljesítmény kell - tanultam meg Karlovitz Kristóf autós Lutra-albumából. Elméletileg egy 26 lóerővel 100-as tempóra képes Trabantnak a 400-as sebességhez 1664 lóerő kellene, a CCX-R-nek a bioetanollal is megtankolható nyolchengeressel 1018 lóerőt elég volt a 400-as határ áttöréséhez
Fotó megosztása:
9-10. Dauer 962 Le Mans Porsche, 402 kilométer/óra. A háromszoros Le Mans győztes 962 utcai változata a második autó, amely1000 lóerő alatti teljesítménnyel be tudott kerülni az elitbe. Hathengeres boxermotorja 730 lóerős
9-10. Dauer 962 Le Mans Porsche, 402 kilométer/óra. A háromszoros Le Mans győztes 962 utcai változata a második autó, amely1000 lóerő alatti teljesítménnyel be tudott kerülni az elitbe. Hathengeres boxermotorja 730 lóerős
Fotó megosztása:
9-10. Koenigsegg CCX-R, 402 kilométer/óra. Kétszeres sebességhez nyolcszoros teljesítmény kell – tanultam meg Karlovitz Kristóf autós Lutra-albumából. Elméletileg egy 26 lóerővel 100-as tempóra képes Trabantnak a 400-as sebességhez 1664 lóerő kellene, a CCX-R-nek a bioetanollal is megtankolható nyolchengeressel 1018 lóerőt elég volt a 400-as határ áttöréséhez
9-10. Dauer 962 Le Mans Porsche, 402 kilométer/óra. A háromszoros Le Mans győztes 962 utcai változata a második autó, amely1000 lóerő alatti teljesítménnyel be tudott kerülni az elitbe. Hathengeres boxermotorja 730 lóerős
8. Lotec C1000, 405 kilométer/óra. Még az ezredforduló előtt készült a Lotec szupersportautója, amely egy nyolchengeres, duplaturbós Mercedes-Benz motorral futotta meg ezt a tempót
7. Hennessey Venom 1000 Twin Turbo, 411 km/óra. Ha szűkítővel le nem fojtják, a Viper a hosszú távú versenyeken és némi tuninggal az autópályán is alig legyőzhető. A 8,3 literes szörnyet nem kellett nagyon felhúzni, hogy 411-et menjen. Elég neki 1000 lóerő
6. 9ff GT2 Turbo 1200, 414 kilométer/óra. 1000 köbcentiből 300 lóerő: literteljesítményben meghökkentő értéket mutat a négyliteres és 1200 lóerős tuningautó. A 997-es kódú Porsche 911 ebben a verzióban pont olyan elborult lövedék, amire a 9ff-től számítunk
5. Koenigsegg Agera R, 420 kilométer/óra. 1000 lóerő alatt neki sem érdemes futni a 400-as álomhatár áttörésének, így a svéd manufaktúra is 1115 lóerős motort plántált a V8-as álomautóba
4. Hennessey Venom GT, 427,6 kilométer/óra. Kis híján csúcssebességben is világrekorder a 300 kilométer/órára 13,63 másodperc alatt ugró autó. A Lotus-alapokra épülő szupersportkocsi a kaliforniai Lemoore tengerészeti bázis repülőterén futotta meg ezt a tempót
2-3. SSC Ultimate Aero TT, 430 kilométer/óra. Létezik autó, amely maximális teljesítményben ráver a legdrágább Bugattira: az SSC szupersportautója 1287 lóerős. Ár/érték arányban feltétlenül jobb a listát vezető csúcs-Bugattinál: gyakorlatilag egyformán gyorsak, de az Ultimata Aero csak negyed annyiba kerül
2-3. SSC Tuatara, 430 kilométer/óra. Ha az SSC nem volna ismerős, a cég korábbi neve Shelby Super Cars volt. Ebből a barbizó kislányok is tudják, hogy szénné tuningolt amerikai V8-akra számítsanak. A cégnél előfordulnak négyjegyű teljesítményadatok, az SSC Tuatara például 1350 lóerős
1. Bugatti Veyron EB 16.4 SuperSport, 431 kilométer/óra. A Guinness-rekordként auditált csúcssebességre összesen öt Super Sport képes. A harminc darabos széria többi autója nem menekült meg az elektronikus leszabályozástól, így a másik 25 Super Sportban a számítógép 415-nél elveszi a gázt. 16 henger, 1200 lóerő és kilométerenként egy liter benzin kellett a 2010 nyarán felállított rekordhoz
További Top 10 cikkeink a legmagasabb benzinárakról, leggyengébb töréstesztekről, a legjobb köridőkről és más érdekes témákról.