Piacfelmérést készítettünk pompás újautó-adatbázisunkra hagyatkozva, amely az Eurotax adatbázisából szinte mindent tud az autókról. Kigyűjtöttük a nullák és egyesek közül a legalacsonyabb árú új személyautókat.

Mélyen a hárommillió forintos határ alatt kerestünk autókat, ráadásul listaáron. Mégis akadt köztük szériában légkondis, alapáron ESP-s és tolóajtós egyterű is

10. Škoda Citigo, 60 LE, 2 713 270. Az első tíz között egyértelmű a preferencia: hét autónak, köztük a Citigónak is, egyliteres, háromhengeres szívó benzinmotorja van, egyedül a három Dacia négyhengeres

10. Škoda Citigo, 60 LE, 2 713 270. Az első tíz között egyértelmű a preferencia: hét autónak, köztük a Citigónak is, egyliteres, háromhengeres szívó benzinmotorja van, egyedül a három Dacia négyhengeres

9. Peugeot 107 1,0, 68 LE, 2 615 000 Ft. A Citroën C1 nem fért bele az első tízbe, az Aygo másik testvérmodellje igen. Szervokormány nélkül elég mezítlábas, a rásegítés felára 90, a hátsó ajtóké 80, a légkondié 200 ezer forint

9. Peugeot 107 1,0, 68 LE, 2 615 000 Ft. A Citroën C1 nem fért bele az első tízbe, az Aygo másik testvérmodellje igen. Szervokormány nélkül elég mezítlábas, a rásegítés felára 90, a hátsó ajtóké 80, a légkondié 200 ezer forint

8. Dacia Dokker 1,6, 82 LE, 2 590 000 Ft. Nyugaton majd' egy éve kapható, de nálunk csak most kezdődött a Dokker értékesítése. Az egyetlen igazán praktikus családi autó ezért a pénzért, négy légzsákkal, de arra azért odafigyelt a Dacia, hogy a bal oldali tolóajtó feláras legyen

8. Dacia Dokker 1,6, 82 LE, 2 590 000 Ft. Nyugaton majd’ egy éve kapható, de nálunk csak most kezdődött a Dokker értékesítése. Az egyetlen igazán praktikus családi autó ezért a pénzért, négy légzsákkal, de arra azért odafigyelt a Dacia, hogy a bal oldali tolóajtó feláras legyen

7. Suzuki Alto 1,0 GLX, 68 LE, 2 499 000 Ft. A Suzuki Indiából importálja a kisautót, amely jobban felszerelt, de kevésbé biztonságos és jóval primitívebb autó a Splashnél. Nem volna kérdés, hogy melyiket válasszuk

7. Suzuki Alto 1,0 GLX, 68 LE, 2 499 000 Ft. A Suzuki Indiából importálja a kisautót, amely jobban felszerelt, de kevésbé biztonságos és jóval primitívebb autó a Splashnél. Nem volna kérdés, hogy melyiket válasszuk

6. Chevrolet Spark 1,0 LS, 2 380 000 Ft. A Splash és a Sandero mellett a Spark is alapáron ötajtós. Ezen a szinten egyedülálló felszerelése a függönylégzsák, de az ESP is elérhető 65 000 forintért. Aki autót venne, válassza inkább az LS+ szintet! Akciós árán 2,5 millió forintért klímaberendezést, USB-bemenetet, CD-s rádiót és pár elektromos extrát is nyújt

6. Chevrolet Spark 1,0 LS, 2 380 000 Ft. A Splash és a Sandero mellett a Spark is alapáron ötajtós. Ezen a szinten egyedülálló felszerelése a függönylégzsák, de az ESP is elérhető 65 000 forintért. Aki autót venne, válassza inkább az LS+ szintet! Akciós árán 2,5 millió forintért klímaberendezést, USB-bemenetet, CD-s rádiót és pár elektromos extrát is nyújt

5. Toyota Aygo+ 1,0, 68 LE, 2 345 000 Ft. Ki hinné, hogy Toyota is akad ebben a mezőnyben? Piacfelmérésünk ötödik autója az Aygo alapváltozata. Nem mai csirke, nyolc éve gyártják Csehországban. Apró háromhengerese többszörös kategóriagyőztes volt az Év Motorja választáson

5. Toyota Aygo+ 1,0, 68 LE, 2 345 000 Ft. Ki hinné, hogy Toyota is akad ebben a mezőnyben? Piacfelmérésünk ötödik autója az Aygo alapváltozata. Nem mai csirke, nyolc éve gyártják Csehországban. Apró háromhengerese többszörös kategóriagyőztes volt az Év Motorja választáson

4. Kia Picanto 1,0 LX, 69 LE, 2 249 000 Ft. Háromhengeres benzines motor van a Picantóban is, amelyből a háromajtós belépőmodell szerepel  összeállításunkban. Légkondival és öt ajtóval 2 449 000 forintért kapható, nívóját mutatja, hogy kis híján megnyerte <a href="http://www.vezess.hu/teszt/osszehasonlito_teszt_legolcsobb_kisautok/35963" target="_blank"><u>összehasonlító tesztünket</u></a>. A tíz közül ennek garanciaideje a leghosszabb: a legolcsóbbé Picantóé is 7 év/150 000 km

4. Kia Picanto 1,0 LX, 69 LE, 2 249 000 Ft. Háromhengeres benzines motor van a Picantóban is, amelyből a háromajtós belépőmodell szerepel összeállításunkban. Légkondival és öt ajtóval 2 449 000 forintért kapható, nívóját mutatja, hogy kis híján megnyerte összehasonlító tesztünket. A tíz közül ennek garanciaideje a leghosszabb: a legolcsóbbé Picantóé is 7 év/150 000 km

3. Suzuki Splash 1,0 GC AC, 69 LE, 2 203 000 Ft. A tízes mezőnyből összesen két autóban van légkondicionáló alapfelszerelésként. Az egyik az egyliteres Splash. Az autót pont ebben az <a href="http://www.vezess.hu/teszt/teszt_legolcsobb_magyar_auto/41566" target="_blank"><u>alapkivitelben sikerült tesztelnünk</u></a>, az első és tudomásunk szerint egyetlen autós lapként Magyarországon

3. Suzuki Splash 1,0 GC AC, 69 LE, 2 203 000 Ft. A tízes mezőnyből összesen két autóban van légkondicionáló alapfelszerelésként. Az egyik az egyliteres Splash. Az autót pont ebben az alapkivitelben sikerült tesztelnünk, az első és tudomásunk szerint egyetlen autós lapként Magyarországon

1-2. Dacia Sandero, 1,2 Access, 75 LE, 1 990 000 Ft. Felszereltsége és ára is megegyezik négyajtós testvérével. A cikkben a listaárakból indultunk ki, de a Daciánál ez a tényleges eladási ár. Szokatlan üzletpolitika, hogy nincs engedmény a kiírt árakból, cserébe az alkudozástól irtózó ügyfélnek nem kiküzdenie kell ugyanezt az összeget

1-2. Dacia Sandero, 1,2 Access, 75 LE, 1 990 000 Ft. Felszereltsége és ára is megegyezik négyajtós testvérével. A cikkben a listaárakból indultunk ki, de a Daciánál ez a tényleges eladási ár. Szokatlan üzletpolitika, hogy nincs engedmény a kiírt árakból, cserébe az alkudozástól irtózó ügyfélnek nem kiküzdenie kell ugyanezt az összeget

1-2. Dacia Logan 1,2 Access, 75 LE, 1 990 000 Ft. 2004. őszén 1,75 millió forintért lehetett megvenni az első Logant, egy szál légzsákkal, térképtartó, belső keringtetés, szervokormány és kanyarstabilizátor nélkül. A motor ma is 75 lóerős, de az autóhoz már blokkolásgátló, négy légzsák és menetstabilizáló rendszer is jár. És a kormánynak sem kell már nekifeszülni, mert rásegítéses

1-2. Dacia Logan 1,2 Access, 75 LE, 1 990 000 Ft. 2004. őszén 1,75 millió forintért lehetett megvenni az első Logant, egy szál légzsákkal, térképtartó, belső keringtetés, szervokormány és kanyarstabilizátor nélkül. A motor ma is 75 lóerős, de az autóhoz már blokkolásgátló, négy légzsák és menetstabilizáló rendszer is jár. És a kormánynak sem kell már nekifeszülni, mert rásegítéses

További Top 10 cikkeink a legszebb szocialista autókról, legmagasabb benzinárakról, félresikerült modellekről, a leggyengébb töréstesztekről és más érdekes témákról.