E heti Top 10 cikkünkben összegyűjtöttük Európa tíz legmagasabb benzinárú országát. A legdrágább kutaknál az ár megközelíti a 600 forintot. Ennyiért fájna a tankolás utazás közben, kézenfekvő lehetőség a spórolásra a határ előtt megvenni az üzemanyagot. Például Olaszországba tartva még Ausztriában vagy Szlovéniában. Aki ennyire megfontolt, legyen annyira rafkós, hogy nem a határ előtti legutolsó kutat választja, mert ott aztán állhat napestig az olcsóbb naftával töltekező román kisbuszok mögött.
Ha már magas benzinárú országban kell üzemanyagot vásárolni, legalább a kút megválasztásával csökkenthető a kiadás. Jellemzően külföldön is drágábbak az autópályás benzinkutak, tankoláshoz érdemes lehet lehajtani a sztrádáról. Az okostelefonok és a benzinkutakat listázó navigációsrendszerek korában nem nehéz a közelben országúti vagy városi kutat találni, ahol egy tele tank már megéri a kitérőt.
Most pedig jöjjön az a 10 európai ország, ahol a legdrágább a 95-ös benzin.
Magyar autópályákon 480 forintba kerülhet egy liter üzemanyag, de körképünk alapján másutt ennél is rosszabb a helyzet
Magyar autópályákon 480 forintba kerülhet egy liter üzemanyag, de körképünk alapján másutt ennél is rosszabb a helyzet
Fotó megosztása:
10. Belgium, 460 Ft/liter. Bár az ország autógyártási helyszínként veszít jelentőségéből, motorizációja rendkívül fejlett. Itt még az autópályákon is van közvilágítás
10. Belgium, 460 Ft/liter. Bár az ország autógyártási helyszínként veszít jelentőségéből, motorizációja rendkívül fejlett. Itt még az autópályákon is van közvilágítás
Fotó megosztása:
9. Írország, 463 Ft/liter. A vörös hajú és zöld szemű lányokról híres szigetország árszintje literenként nagyjából 40 forinttal haladja meg a Magyarországon jellemzőt.
9. Írország, 463 Ft/liter. A vörös hajú és zöld szemű lányokról híres szigetország árszintje literenként nagyjából 40 forinttal haladja meg a Magyarországon jellemzőt.
Fotó megosztása:
8. Németország, 472 Ft. 1999-ben még 230 Ft körül volt egy liter 95-ös ára, amit az áfaemelés, a környezetvédelemmel indokolt, Ökosteuer nevű adótétel ötszöri megemelése, az olajtársaságok profitéhsége és a megdrágult kőolaj felvert a duplájára
8. Németország, 472 Ft. 1999-ben még 230 Ft körül volt egy liter 95-ös ára, amit az áfaemelés, a környezetvédelemmel indokolt, Ökosteuer nevű adótétel ötszöri megemelése, az olajtársaságok profitéhsége és a megdrágult kőolaj felvert a duplájára
Fotó megosztása:
7. Finnország, 481 Ft/liter. A lakosság jövedelemszintjéhez képest nyelvrokonainknál nem kiugróan drága az üzemanyag, bár jóval a literenként 437 forintos uniós átlagár felett van
7. Finnország, 481 Ft/liter. A lakosság jövedelemszintjéhez képest nyelvrokonainknál nem kiugróan drága az üzemanyag, bár jóval a literenként 437 forintos uniós átlagár felett van
Fotó megosztása:
6. Svédország, 487 Ft/liter. Újabb jóléti állam az 500 forintos benzinár közelében. Svédország kultúráját, működését látva a benzinárral beszedett adókat jó célra fordítja a mindenkori kormányzat
6. Svédország, 487 Ft/liter. Újabb jóléti állam az 500 forintos benzinár közelében. Svédország kultúráját, működését látva a benzinárral beszedett adókat jó célra fordítja a mindenkori kormányzat
Fotó megosztása:
4. Dánia, 499 Ft/liter. Dániában a zajos, ellustító és környezetszennyező autózás vonzerejét a magas benzinárak mellett az új autókra kirótt magas adók is csökkentik
4. Dánia, 499 Ft/liter. Dániában a zajos, ellustító és környezetszennyező autózás vonzerejét a magas benzinárak mellett az új autókra kirótt magas adók is csökkentik
Fotó megosztása:
2-3. Olaszország, 511 Ft/liter. Az Európai Unión belül - Liechtenstein után - Olaszországban jut a legtöbb autó 1000 lakosra. Nem csoda, hogy ezek legnagyobb része kiskocsi. Terebélyes autókkal a szűk utcák és a magas benzinár miatt sem működne ugyanez
2-3. Olaszország, 511 Ft/liter. Az Európai Unión belül - Liechtenstein után - Olaszországban jut a legtöbb autó 1000 lakosra. Nem csoda, hogy ezek legnagyobb része kiskocsi. Terebélyes autókkal a szűk utcák és a magas benzinár miatt sem működne ugyanez
Fotó megosztása:
2-3. Hollandia, 511 Ft/liter. Hollandia az EU legtehetősebb államai közé tartozik, polgárai így a biciklizés mellett fejlett technikával is védekezni tudnak a méregdrága benzin ellen. A csatornákkal és gátakkal szabdalt országban kiemelkedő a hibridek és az elektromos autók részaránya
2-3. Hollandia, 511 Ft/liter. Hollandia az EU legtehetősebb államai közé tartozik, polgárai így a biciklizés mellett fejlett technikával is védekezni tudnak a méregdrága benzin ellen. A csatornákkal és gátakkal szabdalt országban kiemelkedő a hibridek és az elektromos autók részaránya
Fotó megosztása:
1. Norvégia, 561 Ft/liter. Ezzel az árfekvéssel nem csoda, hogy a norvég főváros a villanyautók Mekkája. A skandináv országban a <a href="http://www.vezess.hu/teszt/nissan_leaf_villanyautot_mindenkinek/43645" target="_blank"><u>Nissan LEAF</u></a> az értékesítési lista hatodik helyezettje volt az idei első negyedévben
1. Norvégia, 561 Ft/liter. Ezzel az árfekvéssel nem csoda, hogy a norvég főváros a villanyautók Mekkája. A skandináv országban a <a href="http://www.vezess.hu/teszt/nissan_leaf_villanyautot_mindenkinek/43645" target="_blank"><u>Nissan LEAF</u></a> az értékesítési lista hatodik helyezettje volt az idei első negyedévben
Fotó megosztása:
5. Görögország, 493 Ft/liter. Görögországban az államkassza egy petákról sem mond le, a benzint itt is agyonadóztatják.
5. Görögország, 493 Ft/liter. Görögországban az államkassza egy petákról sem mond le, a benzint itt is agyonadóztatják.
Fotó megosztása:
10. Belgium, 460 Ft/liter. Bár az ország autógyártási helyszínként veszít jelentőségéből, motorizációja rendkívül fejlett. Itt még az autópályákon is van közvilágítás
9. Írország, 463 Ft/liter. A vörös hajú és zöld szemű lányokról híres szigetország árszintje literenként nagyjából 40 forinttal haladja meg a Magyarországon jellemzőt.
8. Németország, 472 Ft. 1999-ben még 230 Ft körül volt egy liter 95-ös ára, amit az áfaemelés, a környezetvédelemmel indokolt, Ökosteuer nevű adótétel ötszöri megemelése, az olajtársaságok profitéhsége és a megdrágult kőolaj felvert a duplájára
7. Finnország, 481 Ft/liter. A lakosság jövedelemszintjéhez képest nyelvrokonainknál nem kiugróan drága az üzemanyag, bár jóval a literenként 437 forintos uniós átlagár felett van
6. Svédország, 487 Ft/liter. Újabb jóléti állam az 500 forintos benzinár közelében. Svédország kultúráját, működését látva a benzinárral beszedett adókat jó célra fordítja a mindenkori kormányzat
4. Dánia, 499 Ft/liter. Dániában a zajos, ellustító és környezetszennyező autózás vonzerejét a magas benzinárak mellett az új autókra kirótt magas adók is csökkentik
2-3. Olaszország, 511 Ft/liter. Az Európai Unión belül – Liechtenstein után – Olaszországban jut a legtöbb autó 1000 lakosra. Nem csoda, hogy ezek legnagyobb része kiskocsi. Terebélyes autókkal a szűk utcák és a magas benzinár miatt sem működne ugyanez
2-3. Hollandia, 511 Ft/liter. Hollandia az EU legtehetősebb államai közé tartozik, polgárai így a biciklizés mellett fejlett technikával is védekezni tudnak a méregdrága benzin ellen. A csatornákkal és gátakkal szabdalt országban kiemelkedő a hibridek és az elektromos autók részaránya
1. Norvégia, 561 Ft/liter. Ezzel az árfekvéssel nem csoda, hogy a norvég főváros a villanyautók Mekkája. A skandináv országban a Nissan LEAF az értékesítési lista hatodik helyezettje volt az idei első negyedévben
Forrás:
Automobilclub von Deutschland (AvD).
A legolcsóbb magyarországi autók, a leggyorsabb sportkocsik, a legtöbbet fogyasztó autók és további Top 10 témájú cikkek itt.
Szerző:Szörényi András