E heti Top 10 cikkünkhöz az extralistákat böngésztük kitartóan. Az eredmény nem lepett meg: akadnak még nehezen indokolható tételek.

Amit egy tömeggyártó ügyfelei nem nyelnének le, azt a prémiummárkák aurája emészthetővé teszi: vásárlóik magától értetődő extrákért is fizetnek. Íme, tíz példa, külön a felár összege szerinti sorrendben.

E heti Top 10 cikkünkhöz az extralistákat böngésztük kitartóan. Az eredmény nem lepett meg: akadnak még nehezen indokolható tételek

Visszagurulás-gátló, Audi A4, 27 940 Ft. A kőkorszakon innen az ESP-k egyik funkciója a féknyomás megtartása pár másodpercre, emelkedőn vagy lejtőn. Az elindulást megkönnyítő megoldás egy Audi A4-hez feláras extra. Persze ez nem is egy csoffadt visszagurulás-gátló, hanem Audi hold assist. Vakulj, paraszt!

Visszagurulás-gátló, Audi A4, 27 940 Ft. A kőkorszakon innen az ESP-k egyik funkciója a féknyomás megtartása pár másodpercre, emelkedőn vagy lejtőn. Az elindulást megkönnyítő megoldás egy Audi A4-hez feláras extra. Persze ez nem is egy csoffadt visszagurulás-gátló, hanem Audi hold assist. Vakulj, paraszt!

Kikapcsolható utas oldali első légzsák, Volvo S80, 30 000 Ft. Mesés autó egy S80, abból is a T6 Executive 304 lóerős soros hathengeressel és összkerékhajtással. És aztán a gyomros: a listaáron 17,9 millió forintos autóban csak extraként kapcsolható ki az utas légzsákja. Az oly fényűző Citroën C1 ezt alapáron tudja. De a nagy Volvóban legalább az Isofix-csatlakozó ingyenes opció az első üléshez

Kikapcsolható utas oldali első légzsák, Volvo S80, 30 000 Ft. Mesés autó egy S80, abból is a T6 Executive 304 lóerős soros hathengeressel és összkerékhajtással. És aztán a gyomros: a listaáron 17,9 millió forintos autóban csak extraként kapcsolható ki az utas légzsákja. Az oly fényűző Citroën C1 ezt alapáron tudja. De a nagy Volvóban legalább az Isofix-csatlakozó ingyenes opció az első üléshez


Multifunkciós kormány, 63 500 Ft, Audi A5 Cabriolet. Hanyagul konfigurált Škoda Octavia tesztautókban szoktunk konfrontálódni az egész VW konszernre jellemző felszereltségpolitikával. A kormányról vezérelhető rádió olyan vívmány, amiért nemcsak az Elegance kivitelű Octaviákban érdemes felárat kérni, de sokkal drágább autókban is. Az Audi simán legyártja a kompresszoros, 272 lóerős A5 kabriót 15 862 250 forintért, multifunkciós kormány nélkül

Multifunkciós kormány, 63 500 Ft, Audi A5 Cabriolet. Hanyagul konfigurált Škoda Octavia tesztautókban szoktunk konfrontálódni az egész VW konszernre jellemző felszereltségpolitikával. A kormányról vezérelhető rádió olyan vívmány, amiért nemcsak az Elegance kivitelű Octaviákban érdemes felárat kérni, de sokkal drágább autókban is. Az Audi simán legyártja a kompresszoros, 272 lóerős A5 kabriót 15 862 250 forintért, multifunkciós kormány nélkül


Sport automata váltó, pl. BMW 435i, 66 500 Ft. A BMW-modellek nyolcfokozatú automata váltóját mér elégszer körberajongtuk, most jöjjön egy kissé pofátlan extra ZF-automatikával kapcsolatban. Alapáron ugyanis, úgy 700 ezerért, nem jár váltófül a kormány mögé. Ez az opció például a szép új 4-es BMW-hez 66 500 forintba kerül a sport automata váltóval. Nem rossz pénz két kapcsolóért

Sport automata váltó, pl. BMW 435i, 66 500 Ft. A BMW-modellek nyolcfokozatú automata váltóját mér elégszer körberajongtuk, most jöjjön egy kissé pofátlan extra ZF-automatikával kapcsolatban. Alapáron ugyanis, úgy 700 ezerért, nem jár váltófül a kormány mögé. Ez az opció például a szép új 4-es BMW-hez 66 500 forintba kerül a sport automata váltóval. Nem rossz pénz két kapcsolóért

Hátsó fejtámla, 90 170 Ft. (Mercedes-Benz CL 500). Néha látok az utcán alapfelszereltségű, húsz év feletti autókat hátsó fejtámla nélkül. De a Mercedes-Benz CL konfigurátorában ráakadni nonszensznek is kuriózum. Egy 38 652 400 forintos luxuskupéról beszélünk

Hátsó fejtámla, 90 170 Ft. (Mercedes-Benz CL 500). Néha látok az utcán alapfelszereltségű, húsz év feletti autókat hátsó fejtámla nélkül. De a Mercedes-Benz CL konfigurátorában ráakadni nonszensznek is kuriózum. Egy 38 652 400 forintos luxuskupéról beszélünk


Sebességtartó automatika, Audi A4, 96 520 Ft. Bemegy az ügyfél a szalonba, kiválaszt utazóautónak egy háromliteres, V6-os TDI-t, persze quattrót. Beikszeli a clean dieselt, hogy kevésbé szennyezze a környezetet, kimegy a sztrádára és meglepődik: 14 063 550 forintos autójában nincs tempomat

Sebességtartó automatika, Audi A4, 96 520 Ft. Bemegy az ügyfél a szalonba, kiválaszt utazóautónak egy háromliteres, V6-os TDI-t, persze quattrót. Beikszeli a clean dieselt, hogy kevésbé szennyezze a környezetet, kimegy a sztrádára és meglepődik: 14 063 550 forintos autójában nincs tempomat


Osztottan lehajtható hátsó üléstámla, Mercedes-Benz C-osztály, 107 950 forint. Cipekedni nem túl előkelő, de így is furcsa, hogy 13 949 630 forintért meg lehet rendelni egy összkerekes, 306 lóerős C 350-est lehajtható hátsó ülés nélkül. Elfogadnánk, ha a fix támla a Mercedes-Benznél elvi kérdés volna, mert az előkelő tulaj úgyis fizet a cuccok házhoz szállításáért. De így szimpla lehúzás

Osztottan lehajtható hátsó üléstámla, Mercedes-Benz C-osztály, 107 950 forint. Cipekedni nem túl előkelő, de így is furcsa, hogy 13 949 630 forintért meg lehet rendelni egy összkerekes, 306 lóerős C 350-est lehajtható hátsó ülés nélkül. Elfogadnánk, ha a fix támla a Mercedes-Benznél elvi kérdés volna, mert az előkelő tulaj úgyis fizet a cuccok házhoz szállításáért. De így szimpla lehúzás


Osztottan lehajtható hátsó üléstámla, Jaguar XF, 152 019 Ft. Hogy ne csak a német prémiummárkák spúrságán lovagoljunk, két példa a Jaguartól. Itt is feláras a 60:40 arányban lehajtható hátsó ülés. Ugye milyen elegáns ez egy 27 799 000 forintos XF-R-nél

Osztottan lehajtható hátsó üléstámla, Jaguar XF, 152 019 Ft. Hogy ne csak a német prémiummárkák spúrságán lovagoljunk, két példa a Jaguartól. Itt is feláras a 60:40 arányban lehajtható hátsó ülés. Ugye milyen elegáns ez egy 27 799 000 forintos XF-R-nél


Keréknyomás-ellenőrző rendszer, Jaguar XF, 179 165 Ft. 1987-ben a Porsche 959-ben még csodaszámba ment a keréknyomás-ellenőrzés. 2002-ben a Mégane II-ben is említésre méltó extra volt, mert az csak egy kompakt autó. De 2013-ban egy Jaguar XF-ben ne kelljen már egy használható Civic árát kipengetni ezért a tételért

Keréknyomás-ellenőrző rendszer, Jaguar XF, 179 165 Ft. 1987-ben a Porsche 959-ben még csodaszámba ment a keréknyomás-ellenőrzés. 2002-ben a Mégane II-ben is említésre méltó extra volt, mert az csak egy kompakt autó. De 2013-ban egy Jaguar XF-ben ne kelljen már egy használható Civic árát kipengetni ezért a tételért


Versenycsomag, BMW M6 Gran Coupé, 2 495 700 Ft. Ha levonunk a 20 collos felnikre egymilliót, még mindig elég vaskos az összeg 2,7 százaléknyi teljesítménytöbbletért, amennyivel az 575 lóerős verzió többet tud a normál M6-nál. A különbség alig haladja meg egy jó minőségű próbapad kétszázalékos mérési hibahatárát

Versenycsomag, BMW M6 Gran Coupé, 2 495 700 Ft. Ha levonunk a 20 collos felnikre egymilliót, még mindig elég vaskos az összeg 2,7 százaléknyi teljesítménytöbbletért, amennyivel az 575 lóerős verzió többet tud a normál M6-nál. A különbség alig haladja meg egy jó minőségű próbapad kétszázalékos mérési hibahatárát


Ti mivel folytatnátok a lehúzós extrák sorát?

A legolcsóbb magyarországi autók, a leggyorsabb sportkocsik, a legtöbbet fogyasztó autók és további Top 10 témájú cikkek itt.

Szerző: