Nemrég írtunk a magyar piacon kapható legolcsóbb új autókról, köztük négyhengeres családi autókról és alapáron légkondis modellekről. Ha a keresést az egész világra kiterjesztjük, akkor a Splash klímaberendezésének, a Sandero vagy a Logan ESP-jének és négy légzsákjának búcsút mondhatunk, de az árak is egészen mások. Az árakat euróról szoroztuk át forintra a cikk írásakor érvényes árfolyammal. (Biztos felmerül, hogy ennyiért 320d-t hozok Németből. Egyrészt elég tré BMW E46 jönne csak ki ennyiből, de fontosabb, hogy aki új autót akar, az nem venne használtat. Mert az nem új, ő pedig az adott pénzből nem kényelmesebb, biztonságosabb, erősebb használtat akar, hanem újat. Másrészt a világ más tájain nem ugyanúgy működik az autópiac, mint itthon. Indiában például hajlamosak az autókat a szétesésig használni és csak a roncstelepen megválni tőlük. Ott nincs is olyan használtautó-piac, ahol normális H Astrát vagy kettes Ford Focust lehetne venni 1,5 millió alatt.)

Aki azt hiszi, hogy 1 990 000 forintos alapárával a Logan be tud kerülni a világ tíz legolcsóbb autója közé, nagyot téved. Ennyi pénzért ebben a mezőnyben két autót is adnak

10. Geely LC, 1 440 000 Ft. Fehérben pandamaci-imitátornak tűnik a kínai kisautó. Másik neve nem véletlenül Geely Panda. Technikáját a 68 lóerős, egyliteres háromhengeressel és a többi aprósággal a Toyota Aygótól lophatta a derék kínai gyártó

10. Geely LC, 1 440 000 Ft. Fehérben pandamaci-imitátornak tűnik a kínai kisautó. Másik neve nem véletlenül Geely Panda. Technikáját a 68 lóerős, egyliteres háromhengeressel és a többi aprósággal a Toyota Aygótól lophatta a derék kínai gyártó


9. Chery QQ3, 1 410 000 Ft. Ha kisfiúnak született, akkor egy nagycsoportos óvodás is megmondja róla, hogy az Italdesign Daewoo Matizának reinkarnációjáról van szó. A lenyúlás dacára a Chery vígan ontja az 51 lóerős kisautót, amelyből lépcsőshátú is készül, a Cowin 1 néven

9. Chery QQ3, 1 410 000 Ft. Ha kisfiúnak született, akkor egy nagycsoportos óvodás is megmondja róla, hogy az Italdesign Daewoo Matizának reinkarnációjáról van szó. A lenyúlás dacára a Chery vígan ontja az 51 lóerős kisautót, amelyből lépcsőshátú is készül, a Cowin 1 néven


8. Chery A1, 1 359 000 Ft. Ahol komplett autókat ellopnak, ott az A1 nevet az Auditól levenni már igazán nem nagy dolog (van nekik A3 is). A technika a QQ3-éval rokon, de nem a 0,8, hanem az 1,3 literes, 83 lóerős motort kapta meg. A Chevrolet Spark vagy a Hyundai i10 egyterűs formáját idéző kiskocsi egész jól mutat, főleg ezért a pénzért. Érdemes volt a Bertone stúdiót megbízni a tervezéssel

8. Chery A1, 1 359 000 Ft. Ahol komplett autókat ellopnak, ott az A1 nevet az Auditól levenni már igazán nem nagy dolog (van nekik A3 is). A technika a QQ3-éval rokon, de nem a 0,8, hanem az 1,3 literes, 83 lóerős motort kapta meg. A Chevrolet Spark vagy a Hyundai i10 egyterűs formáját idéző kiskocsi egész jól mutat, főleg ezért a pénzért. Érdemes volt a Bertone stúdiót megbízni a tervezéssel


7. Daewoo Matiz made in Üzbegisztán, 1 260 000 Ft. A Dévú Matyi eredetije is befért az első tízbe. Az Üzbég Köztársaságban gyártott autó még a kínai klónoknál is olcsóbb, pedig itt a GM-nek is fizetnek jogdíjakat. Az ország pártfőtitkárból lett elnöke, Iszlam Karimov (balról a második) vállalhatatlan diktátor, de nem annyira, hogy a General Motorsnak ne érte volna meg licencgyártási megállapodást kötni vele

7. Daewoo Matiz made in Üzbegisztán, 1 260 000 Ft. A Dévú Matyi eredetije is befért az első tízbe. Az Üzbég Köztársaságban gyártott autó még a kínai klónoknál is olcsóbb, pedig itt a GM-nek is fizetnek jogdíjakat. Az ország pártfőtitkárból lett elnöke, Iszlam Karimov (balról a második) vállalhatatlan diktátor, de nem annyira, hogy a General Motorsnak ne érte volna meg licencgyártási megállapodást kötni vele


6. Hyundai Santro Xing, 1 185 000 Ft. Hyundai Atos néven mi is teszteltük ezt a típust. A félelemmel vegyes sebességmámort még most is érzem, ahogy 70-nel próbálok vele elfordulni ott, ahol egy rendesebb autó nem dől meg 90-nel. Indiában még gyártják, és egy mopeden közlekedő hatfős családnak elmondhatatlanul nagy előrelépés kényelemben és biztonságban

6. Hyundai Santro Xing, 1 185 000 Ft. Hyundai Atos néven mi is teszteltük ezt a típust. A félelemmel vegyes sebességmámort még most is érzem, ahogy 70-nel próbálok vele elfordulni ott, ahol egy rendesebb autó nem dől meg 90-nel. Indiában még gyártják, és egy mopeden közlekedő hatfős családnak elmondhatatlanul nagy előrelépés kényelemben és biztonságban


5. Csangan Benben Mini, 1 140 000 Ft. Újabb kínai gyöngyszem, egyre közelebb az egymilliós lélektani határhoz. Az Euro NCAP betontömbjét össze sem karistolná, de 69 lóerős, ötgangos, 3,5 méteres kisautóként ezzel a külsővel talán nálunk is lenne keletje, ha megfelelne az EU-előírásainak

5. Csangan Benben Mini, 1 140 000 Ft. Újabb kínai gyöngyszem, egyre közelebb az egymilliós lélektani határhoz. Az Euro NCAP betontömbjét össze sem karistolná, de 69 lóerős, ötgangos, 3,5 méteres kisautóként ezzel a külsővel talán nálunk is lenne keletje, ha megfelelne az EU-előírásainak


4. Zotye Z100, 915 000 Ft. Kínai verzióban, a helyi gusztushoz igazítva a Suzuki Alto Zotye-emblémával is hódít. A mifelénk ismeretlen kínai gyár többek között FIAT Albeákat és Multiplákat is gyárt

4. Zotye Z100, 915 000 Ft. Kínai verzióban, a helyi gusztushoz igazítva a Suzuki Alto Zotye-emblémával is hódít. A mifelénk ismeretlen kínai gyár többek között FIAT Albeákat és Multiplákat is gyárt


3. Maruti Alto 800, 868 000 Ft. 250 000 rúpiáért India legkapósabb autója. Az Indiában gyártott bestseller a Suzuki Altón alapul, 695 kilós súllyal és 48 lóerővel

3. Maruti Alto 800, 868 000 Ft. 250 000 rúpiáért India legkapósabb autója. Az Indiában gyártott bestseller a Suzuki Altón alapul, 695 kilós súllyal és 48 lóerővel


2. Maruti 800, 840 000 Ft. Anno a Merkur is forgalmazta a Suzuki-Maruti DX800-ast, amelyről még 2003-ban közöltünk használttesztet. Az autó nem lett biztonságosabb azóta, de takarékossága és 50 lóerővel fürgesége sem változott az eredeti kocka Alto 1984-es bemutatása után

2. Maruti 800, 840 000 Ft. Anno a Merkur is forgalmazta a Suzuki-Maruti DX800-ast, amelyről még 2003-ban közöltünk használttesztet. Az autó nem lett biztonságosabb azóta, de takarékossága és 50 lóerővel fürgesége sem változott az eredeti kocka Alto 1984-es bemutatása után


1. Tata Nano, 630 000 Ft. Mi is ott tolongtunk a Genfi Autószalonon, ahol először láthattuk a világ legolcsóbb autóját. Az egy lak árú (100 000 rúpiás) autóból évi egymilliót kívánt eladnia Tata, de csak pár tízezret sikerült évente. A motorról autóra váltó indiai családok ennél a kabinos rollernél valami komolyabbra vágytak. Nem tették kapóssá a kigyulladásáról szóló hírek, ahogy a sajátos népszaporulat-korlátozó akció sem. Bár a felszereltség bővítésével az autó ára is nőtt, de a Nano továbbra is messze a világ legolcsóbb autója

1. Tata Nano, 630 000 Ft. Mi is ott tolongtunk a Genfi Autószalonon, ahol először láthattuk a világ legolcsóbb autóját. Az egy lak árú (100 000 rúpiás) autóból évi egymilliót kívánt eladnia Tata, de csak pár tízezret sikerült évente. A motorról autóra váltó indiai családok ennél a kabinos rollernél valami komolyabbra vágytak. Nem tették kapóssá a kigyulladásáról szóló hírek, ahogy a sajátos népszaporulat-korlátozó akció sem. Bár a felszereltség bővítésével az autó ára is nőtt, de a Nano továbbra is messze a világ legolcsóbb autója


Forrás: Der Standard online, saját gyűjtés

A legolcsóbb magyarországi autók, a leggyorsabb sportkocsik, a legtöbbet fogyasztó autók, a leggyorsabb vonatok és további Top 10 témájú cikkek itt.

Szerző: