1992-ben nemcsak a hazai személyautó-gyártás indult újra az Opel Astra összeszerelésével, majd a Swift gyártásával, de ettől az időtől hazánk fontos autóipari központtá vált a Kelet-Közép-Európában. E heti Top 10 cikkünkhöz a legerősebb Magyarországon gyártott autókat kerestük ki a rendszerváltás utáni időszakból. Az minősült magyar autónak, amely itthon készült, tehát az A3 alapvetően nem Győrben gyártott első generációja is bekerült a cikkbe a hazai S3-mal. Minden típus és generáció csak a legerősebb motorváltozatával szerepel, hogy ne a listát ne töltse meg önmagában a jelenlegi TT Coupé és a TT Roadster.

Magyarországon teljes kapacitással évente mintegy 125 000 személyautó készülhet. Közöttük több is van, amely 5 másodpercen belül gyorsul százra és több mint 300 lóerős

10. Suzuki Swift Sport, 136 LE. Szerencsére a Swift Sport egy lóerővel erősebb a kétliteres, FIAT-dízelmotoros SX4-nél, ezért Esztergomot a bitang jó sportmodell képviseli a tízben. A vagány kisautó már öt ajtóval is kapható az ezerhatos, pörgős motorral

10. Suzuki Swift Sport, 136 LE. Szerencsére a Swift Sport egy lóerővel erősebb a kétliteres, FIAT-dízelmotoros SX4-nél, ezért Esztergomot a bitang jó sportmodell képviseli a tízben. A vagány kisautó már öt ajtóval is kapható az ezerhatos, pörgős motorral


9. Audi A3 Cabriolet (8V), 180 LE. Mivel az S3 kabrió még hiányzik az árlistákról, a nyitott A3 friss generációját az 1,8 TFSI képviseli, szerény fogyasztással

9. Audi A3 Cabriolet (8V), 180 LE. Mivel az S3 kabrió még hiányzik az árlistákról, a nyitott A3 friss generációját az 1,8 TFSI képviseli, szerény fogyasztással


8. Audi A3 Cabriolet (8P) 2,0 TFSI, 200 LE. A korábbi verzió 9 másodperc alatt nyitotta le vászontetejét és 7 másodperc alatt zárta be, amikor kellett. A százra gyorsulás sem tartott sokkal tovább

8. Audi A3 Cabriolet (8P) 2,0 TFSI, 200 LE. A korábbi verzió 9 másodperc alatt nyitotta le vászontetejét és 7 másodperc alatt zárta be, amikor kellett. A százra gyorsulás sem tartott sokkal tovább


7. Audi S3, 210 LE. Nem, nem a mai S3-ról van szó, hanem az 1999. márciusában bemutatottról, amelynek összeszerelését az Audi a győri munkatársakra bízta. Gyorsulása a B 250-nel azonos, 6,8s százig, A négykerék-hajtású sportváltozat végsebessége 238 kilométer/óra

7. Audi S3, 210 LE. Nem, nem a mai S3-ról van szó, hanem az 1999. márciusában bemutatottról, amelynek összeszerelését az Audi a győri munkatársakra bízta. Gyorsulása a B 250-nel azonos, 6,8s százig, A négykerék-hajtású sportváltozat végsebessége 238 kilométer/óra


6. Mercedes-Benz B 250, 211 LE. A kecskeméti B-osztályhoz kapható egy motor, amivel a békés családi egyterű váratlan dolgokra képes. Német autópályán a 180-200 lóerős kiskategóriás sportgépek sem érik utol, mert remek alaktényezőjével (0,29) 240 kilométer/órás végsebességre képes. Ehhez persze a kell a 211 lóerős, kétliteres turbómotor is

6. Mercedes-Benz B 250, 211 LE. A kecskeméti B-osztályhoz kapható egy motor, amivel a békés családi egyterű váratlan dolgokra képes. Német autópályán a 180-200 lóerős kiskategóriás sportgépek sem érik utol, mert remek alaktényezőjével (0,29) 240 kilométer/órás végsebességre képes. Ehhez persze a kell a 211 lóerős, kétliteres turbómotor is


5. Audi TT-S, 225 LE. Peter Schreyer ma a Hyundai és a Kia alelnökeként a két márka önállóbb pozicionálásán dolgozik. Amikor még szériaautókat rajzolt, többek között a TT került ki a keze alól. A rendőrségi változat is 6,4 mp alatt gyorsul százra, talán a fényhíd dacára megfutja a 243 km/órás gyári csúcssebességet

5. Audi TT-S, 225 LE. Peter Schreyer ma a Hyundai és a Kia alelnökeként a két márka önállóbb pozicionálásán dolgozik. Amikor még szériaautókat rajzolt, többek között a TT került ki a keze alól. A rendőrségi változat is 6,4 mp alatt gyorsul százra, talán a fényhíd dacára megfutja a 243 km/órás gyári csúcssebességet


4. Audi S3 Limousine 300 LE. Az A3 limuzinnal vált teljes autógyárrá a győri összeszerelő üzem. A kétliteres négyhengeressel 4,9 mp alatt kilő százra, a 380 Nm nyomatékhoz már kell a quattro összkerékhajtás

4. Audi S3 Limousine 300 LE. Az A3 limuzinnal vált teljes autógyárrá a győri összeszerelő üzem. A kétliteres négyhengeressel 4,9 mp alatt kilő százra, a 380 Nm nyomatékhoz már kell a quattro összkerékhajtás


3. Audi RS3 Sportback, 340 LE. A TT RS motorjának másik változata 450 Nm nyomatékkal és 340 lóerővel tombolt az előző A3-ban. Az autóból 5639 készült Győrben, míg az eredeti terv nem volt több 1000-2000 darabnál

3. Audi RS3 Sportback, 340 LE. A TT RS motorjának másik változata 450 Nm nyomatékkal és 340 lóerővel tombolt az előző A3-ban. Az autóból 5639 készült Győrben, míg az eredeti terv nem volt több 1000-2000 darabnál


1-2. Audi TT RS Plus, 360 LE. Akinek megadatik vezetni a TT-t az öthengeres turbómotorral, az garantáltan emlékezni fog a 4,1 másodperces százra gyorsulásra, a motor és a kipufogó üvöltésére. Az RS Plus a fekete-piros alufelnikről, a szénszálas műanyag tükörházról és a kipufogócsöveket körülvevő fekete betétről ismerhető fel

1-2. Audi TT RS Plus, 360 LE. Akinek megadatik vezetni a TT-t az öthengeres turbómotorral, az garantáltan emlékezni fog a 4,1 másodperces százra gyorsulásra, a motor és a kipufogó üvöltésére. Az RS Plus a fekete-piros alufelnikről, a szénszálas műanyag tükörházról és a kipufogócsöveket körülvevő fekete betétről ismerhető fel


1-2. Mercedes-Benz CLA 45 AMG 4Matic, 360 LE. A legerősebb magyar autó dicsősége a CLA-é, holtversenyben a TT csúcsmodelljével. Az összkerékhajtású sportlimuzin szívdöglesztően néz ki és szédítően megy: álló helyzetből 4,6 mp alatt gyorsul százra

1-2. Mercedes-Benz CLA 45 AMG 4Matic, 360 LE. A legerősebb magyar autó dicsősége a CLA-é, holtversenyben a TT csúcsmodelljével. Az összkerékhajtású sportlimuzin szívdöglesztően néz ki és szédítően megy: álló helyzetből 4,6 mp alatt gyorsul százra

Forrás: saját gyűjtés

Gyanúsan olcsó új autók, a legtöbbet fogyasztó motorok, a legmagasabb benzinárak, a leggyorsabb vonatok és további Top 10 témájú cikkek itt.