Aki tonna fóbiában szenved, ne olvasson tovább, mert ebben a listában csak úgy hemzsegnek a szédítő értékek. Az ember által valaha épített legnagyobb munkagépeket körülíró jellemzők, a teherbírás, az össztömeg, a kapacitás, mind ehhez a mértékegységhez köthető, és minden érték túlmutat a hétköznapi keretek közt felfogható határon.
Mielőtt nekifeszültök a listának, a kijelzőről, monitortól elfordulva nézzetek körbe, hány autót láttok. Nos, bármennyit számoltatok össze, azt a lista daruja felemelné, a dömper elvinné, a homlokrakodó pedig pár körben felpakolná. Mecha-Godzillák ezek, földnyüvő, pusztító masinák, amelyek mély sebet rágnak bolygónk testébe. Mégis, mi alkottuk őket, és hatalmas méreteik, borzasztó erejük egyfajta furcsa csodálatot gerjeszt. Jöjjön tehát az ember építette tíz legnagyobb brutális behemót!
Liebherr T 282B - A német gyártó nem csak a daruk terén megalomániás, a napjainkban használt legnagyobb billenős teherautót is ők szabadították a világra. A T282B üres tömege 203, maximális rakománya 365, maximális tömege 592 tonna. A 7,4 méter magas gigász főképp bányákban érzi jól magát, ahol a 90 literes, 3650 lóerős dízelmotor és a Siemens villanymotorok kettősének köszönhetően akár 65 km/órával is haladhat.
Liebherr T 282B - A német gyártó nem csak a daruk terén megalomániás, a napjainkban használt legnagyobb billenős teherautót is ők szabadították a világra. A T282B üres tömege 203, maximális rakománya 365, maximális tömege 592 tonna. A 7,4 méter magas gigász főképp bányákban érzi jól magát, ahol a 90 literes, 3650 lóerős dízelmotor és a Siemens villanymotorok kettősének köszönhetően akár 65 km/órával is haladhat.
Fotó megosztása:
Belaz 75710 - Bár a Libebherr a használatban lévő billencs tehergép, trónfosztása holtbiztos, a fehérorosz Belaznak köszönhetően. Az eddig egy darabban legyártott típus teherbíró képessége 450 tonna, össztömege pedig elérheti a 810 tonnát. Az új rekorder mozgatásáért két 16 hengeres, egyenként 2300 lóerős dízelmotor felel, amelyek az 5600 literes üzemanyagtankból habzsolják a gázolajat. A teszt Szibériában, külszíni fejtésen zajlik, így biztos, hogy a Belaz bírni fogja a legkeményebb körülményeket is.
Belaz 75710 - Bár a Libebherr a használatban lévő billencs tehergép, trónfosztása holtbiztos, a fehérorosz Belaznak köszönhetően. Az eddig egy darabban legyártott típus teherbíró képessége 450 tonna, össztömege pedig elérheti a 810 tonnát. Az új rekorder mozgatásáért két 16 hengeres, egyenként 2300 lóerős dízelmotor felel, amelyek az 5600 literes üzemanyagtankból habzsolják a gázolajat. A teszt Szibériában, külszíni fejtésen zajlik, így biztos, hogy a Belaz bírni fogja a legkeményebb körülményeket is.
Fotó megosztása:
Liebherr LTM 11200-9.1 - Egy gigantikus daru, amiről nem vállalnánk a bungee jumpingot. Az ég sarkáig érő masztodon német gyártmány, és 2007 óta áll a speciális igényekkel rendelkező ügyfelek szolgálatára. Karját a leghosszabb felépítménnyel 100 méterig képes kinyújtani, és akár 1200 tonnás tömeg felemelésére is képes.
Liebherr LTM 11200-9.1 - Egy gigantikus daru, amiről nem vállalnánk a bungee jumpingot. Az ég sarkáig érő masztodon német gyártmány, és 2007 óta áll a speciális igényekkel rendelkező ügyfelek szolgálatára. Karját a leghosszabb felépítménnyel 100 méterig képes kinyújtani, és akár 1200 tonnás tömeg felemelésére is képes.
Fotó megosztása:
Komatsu D575A Super Dozer – A földmunkagépek zászlóvivője ez a japán lánctalpas, ami 96 köbméter földet képes megmozgatni egy nekifutásra. A 152 tonnás behemótnak ehhez a 12 hengeres 46,3 literes dízelmotor ad 1150 lóerőt. Nem kérdés, ha takarításra kerül a sor, ez a 7,4 méter hosszú tolólappal felszerelt gép felnő a feladathoz.
Komatsu D575A Super Dozer – A földmunkagépek zászlóvivője ez a japán lánctalpas, ami 96 köbméter földet képes megmozgatni egy nekifutásra. A 152 tonnás behemótnak ehhez a 12 hengeres 46,3 literes dízelmotor ad 1150 lóerőt. Nem kérdés, ha takarításra kerül a sor, ez a 7,4 méter hosszú tolólappal felszerelt gép felnő a feladathoz.
Fotó megosztása:
LeTourneau L-2350 – Ahol egy billenős teherautó 300 tonnát röhögve elvisz, ott nem lehet a rakodást kávéskanállal végezni, az Egyesült Államokban gyártott homlokrakodó sokkal inkább megfelel a feladatra. A gép egy merítésre 40,5 köbméter anyagot kap fel, aminek tömege maximum 72,5 tonna lehet. Ezzel a teljesítménnyel a legnagyobb dömperek rakodása is alig négy percbe telik a 2300 lóerős dízelmotorral hajtott L-2350-esnek.
LeTourneau L-2350 – Ahol egy billenős teherautó 300 tonnát röhögve elvisz, ott nem lehet a rakodást kávéskanállal végezni, az Egyesült Államokban gyártott homlokrakodó sokkal inkább megfelel a feladatra. A gép egy merítésre 40,5 köbméter anyagot kap fel, aminek tömege maximum 72,5 tonna lehet. Ezzel a teljesítménnyel a legnagyobb dömperek rakodása is alig négy percbe telik a 2300 lóerős dízelmotorral hajtott L-2350-esnek.
Fotó megosztása:
Marion 6360 A Kapitány – Az Egyesült Államokban, 1965-ben épült bányagép egy rekordot biztosan magáénak tudhat. 15000 tonnás tömegével ez a legnehezebb valaha épült földi jármű. Mintha csak a Star Wars egyik birodalmi halálosztója lépett volna le a vászonról! A 22 emeletes behemót 1991-ig volt szolgálatban, egy tűzeset miatt szüntette be a hegyek eltüntetését. A Kapitányt 36 villanymotor mozgatta, amelyek összteljesítménye 15000 lóerőre rúgott.
Marion 6360 A Kapitány – Az Egyesült Államokban, 1965-ben épült bányagép egy rekordot biztosan magáénak tudhat. 15000 tonnás tömegével ez a legnehezebb valaha épült földi jármű. Mintha csak a Star Wars egyik birodalmi halálosztója lépett volna le a vászonról! A 22 emeletes behemót 1991-ig volt szolgálatban, egy tűzeset miatt szüntette be a hegyek eltüntetését. A Kapitányt 36 villanymotor mozgatta, amelyek összteljesítménye 15000 lóerőre rúgott.
Fotó megosztása:
Rusch Triple 34-25 - A precíz pusztítás leghatékonyabb fegyvere a Genesis 2500 karral felszerelt Rusch exkavátor. A bontásra termett 330 tonnás gép feladata a használaton kívüli, olajfúró platformok eltüntetése lesz, főképp a bontóolló 110.000 kNm nyomóerejére támaszkodva
Rusch Triple 34-25 - A precíz pusztítás leghatékonyabb fegyvere a Genesis 2500 karral felszerelt Rusch exkavátor. A bontásra termett 330 tonnás gép feladata a használaton kívüli, olajfúró platformok eltüntetése lesz, főképp a bontóolló 110.000 kNm nyomóerejére támaszkodva
Fotó megosztása:
Terex RH 400 - Egy markolás, 94 tonna! A Terex nagyban játszik, sőt fajtájából ő a legnagyobb. Az 1078 tonnás, irdatlan lánctalpas a kategóriában megszokott, dupla dízelmotorral működik, a két 16 hengeres blokk összteljesítménye 4400 lóerő. A hat darabos szériát megélt Terex fülkéje komplett lakrész, mikró, és hűtő szolgálja az operátor kényelmét.
Terex RH 400 - Egy markolás, 94 tonna! A Terex nagyban játszik, sőt fajtájából ő a legnagyobb. Az 1078 tonnás, irdatlan lánctalpas a kategóriában megszokott, dupla dízelmotorral működik, a két 16 hengeres blokk összteljesítménye 4400 lóerő. A hat darabos szériát megélt Terex fülkéje komplett lakrész, mikró, és hűtő szolgálja az operátor kényelmét.
Fotó megosztása:
Crawler Transporter – A két hernyótalpakon mozgó 40 méter hosszú, és 35 méter széles teherszállító platform 1965 óta áll a NASA szolgálatában. Csak különleges rakományt, űrhajókat szállított az eddigi pályafutása alatt megtett 5500 kilométeren. Ezt a távot kizárólag az indítóállások és a VAB szerelőépülete között kialakított speciális úton tette meg, mivel 4190 tonnás tömegével könnyen belesüllyedne a puha floridai talajba. Csúcssebessége 3,2 km/óra, mozgatásáról 16 elektromos motor gondoskodik, ezeket pedig a hatalmas gépeknél megszokott dízelmotor-generátor kettős látja el árammal.
Crawler Transporter – A két hernyótalpakon mozgó 40 méter hosszú, és 35 méter széles teherszállító platform 1965 óta áll a NASA szolgálatában. Csak különleges rakományt, űrhajókat szállított az eddigi pályafutása alatt megtett 5500 kilométeren. Ezt a távot kizárólag az indítóállások és a VAB szerelőépülete között kialakított speciális úton tette meg, mivel 4190 tonnás tömegével könnyen belesüllyedne a puha floridai talajba. Csúcssebessége 3,2 km/óra, mozgatásáról 16 elektromos motor gondoskodik, ezeket pedig a hatalmas gépeknél megszokott dízelmotor-generátor kettős látja el árammal.
Fotó megosztása:
Bagger 288 - Minden ilyen jellegű lista egyértelmű nyertese lehet, a legnagyobb önerőből mozgásra képes ember építette szárazföldi gépezet. Az 13,500 tonnás földfaló szörny 240 méter hosszú, és ha belelendül 240 000 tonna szenet képes kitermelni naponta. A mozgás már nem megy ennyire könnyen, a kisvárosnyi gép két métert tesz meg percenként, autós nyelven kb. 0,6 km/óra a maximum. Erejét elektromos motorok adják, 16,56 megawattnyi delej kell a melóhoz, amit külső forrásból szerez be a Bagger. A német Krupp által 1978-ban csatarendbe állított Mecha-Godzilla 2001-ben vonult nyugdíjba.
Bagger 288 - Minden ilyen jellegű lista egyértelmű nyertese lehet, a legnagyobb önerőből mozgásra képes ember építette szárazföldi gépezet. Az 13,500 tonnás földfaló szörny 240 méter hosszú, és ha belelendül 240 000 tonna szenet képes kitermelni naponta. A mozgás már nem megy ennyire könnyen, a kisvárosnyi gép két métert tesz meg percenként, autós nyelven kb. 0,6 km/óra a maximum. Erejét elektromos motorok adják, 16,56 megawattnyi delej kell a melóhoz, amit külső forrásból szerez be a Bagger. A német Krupp által 1978-ban csatarendbe állított Mecha-Godzilla 2001-ben vonult nyugdíjba.
Fotó megosztása:
Rusch Triple 34-25 – A precíz pusztítás leghatékonyabb fegyvere a Genesis 2500 karral felszerelt Rusch exkavátor. A bontásra termett 330 tonnás gép feladata a használaton kívüli, olajfúró platformok eltüntetése lesz, főképp a bontóolló 110.000 kNm nyomóerejére támaszkodva
Komatsu D575A Super Dozer – A földmunkagépek zászlóvivője ez a japán lánctalpas, ami 96 köbméter földet képes megmozgatni egy nekifutásra. A 152 tonnás behemótnak ehhez a 12 hengeres 46,3 literes dízelmotor ad 1150 lóerőt. Nem kérdés, ha takarításra kerül a sor, ez a 7,4 méter hosszú tolólappal felszerelt gép felnő a feladathoz.
LeTourneau L-2350 – Ahol egy billenős teherautó 300 tonnát röhögve elvisz, ott nem lehet a rakodást kávéskanállal végezni, az Egyesült Államokban gyártott homlokrakodó sokkal inkább megfelel a feladatra. A gép egy merítésre 40,5 köbméter anyagot kap fel, aminek tömege maximum 72,5 tonna lehet. Ezzel a teljesítménnyel a legnagyobb dömperek rakodása is alig négy percbe telik a 2300 lóerős dízelmotorral hajtott L-2350-esnek.
Liebherr LTM 11200-9.1 – Egy gigantikus daru, amiről nem vállalnánk a bungee jumpingot. Az ég sarkáig érő masztodon német gyártmány, és 2007 óta áll a speciális igényekkel rendelkező ügyfelek szolgálatára. Karját a leghosszabb felépítménnyel 100 méterig képes kinyújtani, és akár 1200 tonnás tömeg felemelésére is képes.
Terex RH 400 – Egy markolás, 94 tonna! A Terex nagyban játszik, sőt fajtájából ő a legnagyobb. Az 1078 tonnás, irdatlan lánctalpas a kategóriában megszokott, dupla dízelmotorral működik, a két 16 hengeres blokk összteljesítménye 4400 lóerő. A hat darabos szériát megélt Terex fülkéje komplett lakrész, mikró, és hűtő szolgálja az operátor kényelmét.
Liebherr T 282B – A német gyártó nem csak a daruk terén megalomániás, a napjainkban használt legnagyobb billenős teherautót is ők szabadították a világra. A T282B üres tömege 203, maximális rakománya 365, maximális tömege 592 tonna. A 7,4 méter magas gigász főképp bányákban érzi jól magát, ahol a 90 literes, 3650 lóerős dízelmotor és a Siemens villanymotorok kettősének köszönhetően akár 65 km/órával is haladhat.
Belaz 75710 – Bár a Libebherr a használatban lévő billencs tehergép, trónfosztása holtbiztos, a fehérorosz Belaznak köszönhetően. Az eddig egy darabban legyártott típus teherbíró képessége 450 tonna, össztömege pedig elérheti a 810 tonnát. Az új rekorder mozgatásáért két 16 hengeres, egyenként 2300 lóerős dízelmotor felel, amelyek az 5600 literes üzemanyagtankból habzsolják a gázolajat. A teszt Szibériában, külszíni fejtésen zajlik, így biztos, hogy a Belaz bírni fogja a legkeményebb körülményeket is.
Marion 6360 A Kapitány – Az Egyesült Államokban, 1965-ben épült bányagép egy rekordot biztosan magáénak tudhat. 15000 tonnás tömegével ez a legnehezebb valaha épült földi jármű. Mintha csak a Star Wars egyik birodalmi halálosztója lépett volna le a vászonról! A 22 emeletes behemót 1991-ig volt szolgálatban, egy tűzeset miatt szüntette be a hegyek eltüntetését. A Kapitányt 36 villanymotor mozgatta, amelyek összteljesítménye 15000 lóerőre rúgott.
Crawler Transporter – A két hernyótalpakon mozgó 40 méter hosszú, és 35 méter széles teherszállító platform 1965 óta áll a NASA szolgálatában. Csak különleges rakományt, űrhajókat szállított az eddigi pályafutása alatt megtett 5500 kilométeren. Ezt a távot kizárólag az indítóállások és a VAB szerelőépülete között kialakított speciális úton tette meg, mivel 4190 tonnás tömegével könnyen belesüllyedne a puha floridai talajba. Csúcssebessége 3,2 km/óra, mozgatásáról 16 elektromos motor gondoskodik, ezeket pedig a hatalmas gépeknél megszokott dízelmotor-generátor kettős látja el árammal.
Bagger 288 – Minden ilyen jellegű lista egyértelmű nyertese lehet, a legnagyobb önerőből mozgásra képes ember építette szárazföldi gépezet. Az 13,500 tonnás földfaló szörny 240 méter hosszú, és ha belelendül 240 000 tonna szenet képes kitermelni naponta. A mozgás már nem megy ennyire könnyen, a kisvárosnyi gép két métert tesz meg percenként, autós nyelven kb. 0,6 km/óra a maximum. Erejét elektromos motorok adják, 16,56 megawattnyi delej kell a melóhoz, amit külső forrásból szerez be a Bagger. A német Krupp által 1978-ban csatarendbe állított Mecha-Godzilla 2001-ben vonult nyugdíjba.