Az első mindig a legnehezebb, szokták mondani, és hatványozottan igaz ez az autóiparra, hiszen minden egyes dolog, ami körülvesz minket a járműben, nem gombaként nőtt ki a földből, hanem bizony komoly tervezői és műszaki leleményesség útján érték el mai formájukat, funkciójukat. 
Vegyünk rögtön egy végtelenül egyszerű példát, az irányjelzést. Kezdetben még az autósok is csak a karjukkal jelezték kanyarodsi szándékukat, ma pedig már a jól megszokott indexkart sem kell teljesen le- vagy felkattintani, elég ha picit megpöccintjük, és már villog is az indexlámpa. De nézzük meg melyek azok az autóipari vívmányok, amik nélkül manapság már nagyon nehezen tudnánk elképzelni a közlekedést. 
Légzsák (1974) - Ma már kivétel nélkül minden autó légzsákokkal ellátva gurul ki az üzemből. Az 1974-es Cadillac, Buick és Oldsmobile modellek voltak az elsők, amiket sorozatgyártásban ilyen életmentő szerkezetekkel szereltek fel, mint például a képen látható 1975-ös Buick Electra. Az 1987-es Porsche 944 Turbóban volt először kettős légzsák, és 1994-ben a Volvo 850-ben használtak elsőként oldallégzsákokat is.
Légzsák (1974) - Ma már kivétel nélkül minden autó légzsákokkal ellátva gurul ki az üzemből. Az 1974-es Cadillac, Buick és Oldsmobile modellek voltak az elsők, amiket sorozatgyártásban ilyen életmentő szerkezetekkel szereltek fel, mint például a képen látható 1975-ös Buick Electra. Az 1987-es Porsche 944 Turbóban volt először kettős légzsák, és 1994-ben a Volvo 850-ben használtak elsőként oldallégzsákokat is.

Légzsák (1974) – Ma már kivétel nélkül minden autó légzsákokkal ellátva gurul ki az üzemből. Az 1974-es Cadillac, Buick és Oldsmobile modellek voltak az elsők, amiket sorozatgyártásban ilyen életmentő szerkezetekkel szereltek fel, mint például a képen látható 1975-ös Buick Electra. Az 1987-es Porsche 944 Turbóban volt először kettős légzsák, és 1994-ben a Volvo 850-ben használtak elsőként oldallégzsákokat is.

Tempomat (1958) - A Chrysler Imperial-ban alkalmaztak elsőként sebességtartó automatikát, amit az 1940-es évek végén fejlesztett ki  Ralph Teetor feltaláló, és a "The Perfect Circle" amerikai autóipari cég elnöke.

Tempomat (1958) – A Chrysler Imperial-ban alkalmaztak elsőként sebességtartó automatikát, amit az 1940-es évek végén fejlesztett ki Ralph Teetor feltaláló, és a „The Perfect Circle” amerikai autóipari cég elnöke.

Autórádió (1930) - A világ első, kifejezetten autókba szánt, üzletileg is sikeres audiorendszerét Paul és Joseph Galvin dobta piacra 1930-ban. Ez volt a Motorola 5T71-es modellje. Az első rádiót egy 1300 kilométeres úton tesztelték, hibátlanul működött.

Autórádió (1930) – A világ első, kifejezetten autókba szánt, üzletileg is sikeres audiorendszerét Paul és Joseph Galvin dobta piacra 1930-ban. Ez volt a Motorola 5T71-es modellje. Az első rádiót egy 1300 kilométeres úton tesztelték, hibátlanul működött.

Ülésfűtés (1966) - Ez még számos autóban ma is az extra felszereltség listáját hosszabbítja, a zsebünket pedig jó pár ezressel rövidíti. A legtöbb forrás a Saab 1971-es újdonságai közzé sorolják az ülésfűtést, de az igazság az, hogy a Cadillac Series 75 modellekben volt először választható opció ez a megoldás.

Ülésfűtés (1966) – Ez még számos autóban ma is az extra felszereltség listáját hosszabbítja, a zsebünket pedig jó pár ezressel rövidíti. A legtöbb forrás a Saab 1971-es újdonságai közzé sorolják az ülésfűtést, de az igazság az, hogy a Cadillac Series 75 modellekben volt először választható opció ez a megoldás.

ABS - 1964-ben elkészült az első generációs blokkolásgátló, amelynek megbízhatósága még nem teljes. Azonban 1978-ra megkezdődik a blokkolásgátló fékrendszerek sorozatgyártása (a Mercedes-Benz és a BMW számára), immár tökéletesen megbízható rendszerrel. 1981-re elkészül a százezredik ABS.

ABS – 1964-ben elkészült az első generációs blokkolásgátló, amelynek megbízhatósága még nem teljes. Azonban 1978-ra megkezdődik a blokkolásgátló fékrendszerek sorozatgyártása (a Mercedes-Benz és a BMW számára), immár tökéletesen megbízható rendszerrel. 1981-re elkészül a százezredik ABS.

Az első sorozatgyártásban alkalmazott turbómotort az 1962-es  Oldsmobile F-85 Jetfire kapta meg. A széria teljesítménye ezzel az opcióval 215 lóerőre duzzadt, turbónyomásmérő, és fordulatszámmérő fokozta a sportos jelleget. Bár a Jetfire sokkal gyorsabb volt, mint a standard kivitelű F-85, sok kritikát kapott,hogy ugyanazt a lágy futóművet kapta meg. A Jetfire 9,2 másodperc alatt érte el a 100 km/órát, végsebessége pedig 177 km/óra volt. Összesen 3765 alkalommal talált gazdára.

Az első sorozatgyártásban alkalmazott turbómotort az 1962-es Oldsmobile F-85 Jetfire kapta meg. A széria teljesítménye ezzel az opcióval 215 lóerőre duzzadt, turbónyomásmérő, és fordulatszámmérő fokozta a sportos jelleget. Bár a Jetfire sokkal gyorsabb volt, mint a standard kivitelű F-85, sok kritikát kapott,hogy ugyanazt a lágy futóművet kapta meg. A Jetfire 9,2 másodperc alatt érte el a 100 km/órát, végsebessége pedig 177 km/óra volt. Összesen 3765 alkalommal talált gazdára.

Távirányítós központi zár - Az 1982-es Renault Fuego volt az első sorozatgyártású autó, amelyet távirányítású központi zárral láttak el. A kétajtós kupék között az egyik legkelendőbbé tette Európában. A kisebb-nagyobb módosításokkal 1992-ig gyártott modell megmaradt példányai nagyon népszerűek a gyűjtők körében.

Távirányítós központi zár – Az 1982-es Renault Fuego volt az első sorozatgyártású autó, amelyet távirányítású központi zárral láttak el. A kétajtós kupék között az egyik legkelendőbbé tette Európában. A kisebb-nagyobb módosításokkal 1992-ig gyártott modell megmaradt példányai nagyon népszerűek a gyűjtők körében.

Navigáció - 1981-ben Honda és az Alpine Electronics elkészítette első autós navigációt, az Electro Gyrocatort, aminek még semmi köze nem volt a GPS műholdakhoz. Ahhoz, hogy látni tudja a sofőr merre halad, egy átlátszó térképet kellett a monitor elé feszítenie, amin meg kellett jelölnie, hogy hol áll éppen, és menet közben egy giroszkópos rendszer segítségével mozgott a pont a térképen, figyelembe véve a sebességet és az irányváltásokat.  A rendszer rendkívül pontatlan volt így nem igazán terjedt el.

Navigáció – 1981-ben Honda és az Alpine Electronics elkészítette első autós navigációt, az Electro Gyrocatort, aminek még semmi köze nem volt a GPS műholdakhoz. Ahhoz, hogy látni tudja a sofőr merre halad, egy átlátszó térképet kellett a monitor elé feszítenie, amin meg kellett jelölnie, hogy hol áll éppen, és menet közben egy giroszkópos rendszer segítségével mozgott a pont a térképen, figyelembe véve a sebességet és az irányváltásokat.  A rendszer rendkívül pontatlan volt így nem igazán terjedt el.

Lehajtható keménytető - Az 1957-es Ford Fairlane 500 volt az első autó, amiben elektromosan be lehetett hajtogatni a tető a csomagtartóba.

Lehajtható keménytető – Az 1957-es Ford Fairlane 500 volt az első autó, amiben elektromosan be lehetett hajtogatni a tető a csomagtartóba.

Az 1920-as években, a legelső műszerfalba épített üzemanyagszint-jelzőket az amerikai Studebaker autógyártó készítette.

Az 1920-as években, a legelső műszerfalba épített üzemanyagszint-jelzőket az amerikai Studebaker autógyártó készítette.