Máris magyarázkodással kezdem, a cím hibás. Hiszen egy ideális gazdasági berendezkedés esetén könnyen mondhatjuk, hogy a legtöbb darabszámban eladott autó a legnépszerűbb. Viszont a keleti blokk tervgazdálkodása torzít annyit a képen, hogy ezt nem állíthatjuk biztosan. Megfelelő feltételek mellett lehet, hogy a Škodák árasztották volna el milliószámra a világot, vagy akadt volna más kihívója a Fiat 124-es szovjet másolatának.
De félre a filozófiával és a történelmi múlt bolygatásával, lássuk a keleti blokk közlekedését leginkább meghatározó tíz autótípust!
Moszkvics
Moszkvics
Fotó megosztása:
ZAZ 968M - A legolcsóbb, és sokak véleménye szerint a legszörnyűbb szovjet autó. Megbízhatatlanságáról legendák születtek, és nem találtunk pontos adatot a gyártási darabszámra vonatkozóan. Annyi biztos, hogy 1976-ban már elérték az egymilliót, és naponta 600 darabot ontott magából a Zaporozsec gyár.
ZAZ 968M - A legolcsóbb, és sokak véleménye szerint a legszörnyűbb szovjet autó. Megbízhatatlanságáról legendák születtek, és nem találtunk pontos adatot a gyártási darabszámra vonatkozóan. Annyi biztos, hogy 1976-ban már elérték az egymilliót, és naponta 600 darabot ontott magából a Zaporozsec gyár.
Fotó megosztása:
Zastava 311 - Avagy Yugo, ahogy nyugaton ismerik. Az 1971-2008 között gyártott típus még mindig nagyon népszerű a balkáni államokban, összesen 1 273 532 darabot gyártottak belőle
Zastava 311 - Avagy Yugo, ahogy nyugaton ismerik. Az 1971-2008 között gyártott típus még mindig nagyon népszerű a balkáni államokban, összesen 1 273 532 darabot gyártottak belőle
Fotó megosztása:
Dacia 1300/1310 - A Renault 12 alapjaira épült román autó igen hosszú modellciklust élt meg, 1969-2004 között kisebb módosításokkal, folyamatosan gyártották. Ez a kitartás meghozta gyümölcsét, 1 959 730 darabot gyártottak le Mioveniben.
Dacia 1300/1310 - A Renault 12 alapjaira épült román autó igen hosszú modellciklust élt meg, 1969-2004 között kisebb módosításokkal, folyamatosan gyártották. Ez a kitartás meghozta gyümölcsét, 1 959 730 darabot gyártottak le Mioveniben.
Fotó megosztása:
Fiat 126p - A legtöbb becenévvel felruházott autó a KGST piacon, kétségtelenül a Fiat 126p. Vagyis a kispolák, a polszki, az egérkamion, kispók, fityó, és még sorolhatnám. Termelést tekintve még a Trabanton is túltesz, 3 318 674 készült Lengyelországban, plusz még 1,3 millió az olaszoknál.
Fiat 126p - A legtöbb becenévvel felruházott autó a KGST piacon, kétségtelenül a Fiat 126p. Vagyis a kispolák, a polszki, az egérkamion, kispók, fityó, és még sorolhatnám. Termelést tekintve még a Trabanton is túltesz, 3 318 674 készült Lengyelországban, plusz még 1,3 millió az olaszoknál.
Fotó megosztása:
Trabant 600/601 - Népautónak tervezték, és elérte a célját. Az olcsó, mára legendás kisautó 2 774 821 példányban hagyta el a Zwickau-ban található gyárépületet.
Trabant 600/601 - Népautónak tervezték, és elérte a célját. Az olcsó, mára legendás kisautó 2 774 821 példányban hagyta el a Zwickau-ban található gyárépületet.
Fotó megosztása:
Skoda 105/120 - Erről a modellcsaládról még élénk emlékek élnek, és a körülményekhez képest komoly sikernek számít, hogy a 105-ösből 839 811 a 120-asból 1 068 189 darabot gyártottak Csehországban.
Skoda 105/120 - Erről a modellcsaládról még élénk emlékek élnek, és a körülményekhez képest komoly sikernek számít, hogy a 105-ösből 839 811 a 120-asból 1 068 189 darabot gyártottak Csehországban.
Fotó megosztása:
Škoda 100/110 - 1969-től egészen 1977-ig gyártották a gömbölyű formával hódító faros Škodát, 1 079 708 autó készült különféle verziókban ebben az időszakban.
Škoda 100/110 - 1969-től egészen 1977-ig gyártották a gömbölyű formával hódító faros Škodát, 1 079 708 autó készült különféle verziókban ebben az időszakban.
Fotó megosztása:
Lada 2101-2107 - Több oldal egy kalap alá veszi a klasszikus Ladákat, mert műszakilag nincs komoly eltérés a kivitelek között. Ezt alapul véve szédítő a végeredmény 1970. 2012 között 17 572 000 darabot gyártottak a 2101 egyenes ági leszármazottaiból!
De csak a 2101-est nézve is tekintélyes Lada sereggel nézünk szembe, ebből 4 847 000 darabot gyártottak, tehát akárhogy számoljuk, a legnépszerűbb autó a szocialista érából csak a Lada!
Lada 2101-2107 - Több oldal egy kalap alá veszi a klasszikus Ladákat, mert műszakilag nincs komoly eltérés a kivitelek között. Ezt alapul véve szédítő a végeredmény 1970. 2012 között 17 572 000 darabot gyártottak a 2101 egyenes ági leszármazottaiból!
De csak a 2101-est nézve is tekintélyes Lada sereggel nézünk szembe, ebből 4 847 000 darabot gyártottak, tehát akárhogy számoljuk, a legnépszerűbb autó a szocialista érából csak a Lada!
Fotó megosztása:
Moszkvics
ZAZ 968M – A legolcsóbb, és sokak véleménye szerint a legszörnyűbb szovjet autó. Megbízhatatlanságáról legendák születtek, és nem találtunk pontos adatot a gyártási darabszámra vonatkozóan. Annyi biztos, hogy 1976-ban már elérték az egymilliót, és naponta 600 darabot ontott magából a Zaporozsec gyár.
Škoda 100/110 – 1969-től egészen 1977-ig gyártották a gömbölyű formával hódító faros Škodát, 1 079 708 autó készült különféle verziókban ebben az időszakban.
Zastava 311 – Avagy Yugo, ahogy nyugaton ismerik. Az 1971-2008 között gyártott típus még mindig nagyon népszerű a balkáni államokban, összesen 1 273 532 darabot gyártottak belőle
Skoda 105/120 – Erről a modellcsaládról még élénk emlékek élnek, és a körülményekhez képest komoly sikernek számít, hogy a 105-ösből 839 811 a 120-asból 1 068 189 darabot gyártottak Csehországban.
Dacia 1300/1310 – A Renault 12 alapjaira épült román autó igen hosszú modellciklust élt meg, 1969-2004 között kisebb módosításokkal, folyamatosan gyártották. Ez a kitartás meghozta gyümölcsét, 1 959 730 darabot gyártottak le Mioveniben.
Trabant 600/601 – Népautónak tervezték, és elérte a célját. Az olcsó, mára legendás kisautó 2 774 821 példányban hagyta el a Zwickau-ban található gyárépületet.
Fiat 126p – A legtöbb becenévvel felruházott autó a KGST piacon, kétségtelenül a Fiat 126p. Vagyis a kispolák, a polszki, az egérkamion, kispók, fityó, és még sorolhatnám. Termelést tekintve még a Trabanton is túltesz, 3 318 674 készült Lengyelországban, plusz még 1,3 millió az olaszoknál.
Lada 2101-2107 – Több oldal egy kalap alá veszi a klasszikus Ladákat, mert műszakilag nincs komoly eltérés a kivitelek között. Ezt alapul véve szédítő a végeredmény 1970. 2012 között 17 572 000 darabot gyártottak a 2101 egyenes ági leszármazottaiból!
De csak a 2101-est nézve is tekintélyes Lada sereggel nézünk szembe, ebből 4 847 000 darabot gyártottak, tehát akárhogy számoljuk, a legnépszerűbb autó a szocialista érából csak a Lada!
+1 – Wartburg 1000/353 – Öreg hiba lett volna kihagyni a Wartburgot a felsorolásból, így ezt a típust is beszuszakoltuk. Az 1966-ban megjelent Wartburg 1000 szögletes karosszériájával új korszakot nyitott, ami egészen 1991-ig tartott.
Motorja 1000ccm-es, 50 lóerős, és aki mert, annak akár a 130 km/órás sebesség elérése sem volt lehetetlen. Az utolsó kétütemű kivitel 1988-ban készült el, így 1 224 662
darab 353-as gurult ki a gyárkapun.