Akár használt autókról írunk, akár saját örömre nézegetjük az autók fogyasztását, a Spritmonitor.de adatbázisa kincset ér. Az oldal egy online tankolási napló, amely több millió kilométer megtétele alapján kalkulálja az egyes autótípusok és motorváltozatok fogyasztását.

Mivel ezek közúton mért adatok, összehasonlíthatatlanul értékesebbek és reálisabbak a szabványos tesztciklusban kimutatott értékeknél. (A gyári norma szerinti benzines toplistát itt találjátok.) Az eredeti összesítés nem bontja generációkra a típusokat, amit mi megtettünk. Jöjjenek a valós fogyasztási értékek és a legtakarékosabb autók!

Heti Top 10 cikkünkben a legtakarékosabb benzines autókat gyűjtöttük össze. Ez nem a gyári norma, hanem a közúton mért fogyasztás

10. Honda Jazz Hybrid, 5,3 l/100 km. A villanymotoros rásegítés és a mozgási energia akkumulátoros tárolása nem hoz sokat a japán autónak. A kis egyterű hibridhajtás nélkül alig eszik többet: az 1,2-es átlaga 6,01, az 1,4-es motoré 6,18 l/100 km

10. Honda Jazz Hybrid, 5,3 l/100 km. A villanymotoros rásegítés és a mozgási energia akkumulátoros tárolása nem hoz sokat a japán autónak. A kis egyterű hibridhajtás nélkül alig eszik többet: az 1,2-es átlaga 6,01, az 1,4-es motoré 6,18 l/100 km

9. Škoda Citigo, 5,28 l/100 km. Az ikertrió cseh tagja egészen közel van a gyár által megadott 4,5 literes átlaghoz. A két motorváltozat közül a 60 lóerős beéri 5,2 literrel, a 75 lóerős átlaga három decivel magasabb

9. Škoda Citigo, 5,28 l/100 km. Az ikertrió cseh tagja egészen közel van a gyár által megadott 4,5 literes átlaghoz. A két motorváltozat közül a 60 lóerős beéri 5,2 literrel, a 75 lóerős átlaga három decivel magasabb

8.Daihatsu Coure, 5,27 l/100 kilométer. Apró, légies és nem szívja szárazra a tankot a Daihatsu Coure. Kár, hogy Európából kivonult a kisautókat gyártó Toyota-leányvállalat

8.Daihatsu Coure, 5,27 l/100 kilométer. Apró, légies és nem szívja szárazra a tankot a Daihatsu Coure. Kár, hogy Európából kivonult a kisautókat gyártó Toyota-leányvállalat

7. Citroën C1, 5,24 l/100 km. Úgy fest, a Csehországban gyártott hármas ikrek közül a Citroën C1 tulajdonosai vezetnek a legtakarékosabban. A vele megegyező testvérmodellek átlaga 5,37 (Toyota Aygo) illetve 5,46 liter 100 kilométerre (Peugeot 107)

7. Citroën C1, 5,24 l/100 km. Úgy fest, a Csehországban gyártott hármas ikrek közül a Citroën C1 tulajdonosai vezetnek a legtakarékosabban. A vele megegyező testvérmodellek átlaga 5,37 (Toyota Aygo) illetve 5,46 liter 100 kilométerre (Peugeot 107)

6. SEAT Mii, 5,23 l/100 km. A Volkswagen Up rokonai közül kettő is befért a legjobb tízbe. A különbség azonban elhanyagolható az egyliteres benzinesek étvágya között

6. SEAT Mii, 5,23 l/100 km. A Volkswagen Up rokonai közül kettő is befért a legjobb tízbe. A különbség azonban elhanyagolható az egyliteres benzinesek étvágya között

5. Toyota Auris Hybrid, 5,22 l/100 km. A mai Prius hajtáslánca a kevésbé áramvonalas Aurisba plántálva is kivételesen csekély benzinszámlát ígér. Az alaposság kedvéért: a Prius II értéke századra megegyezik a hibrid Auriséval

5. Toyota Auris Hybrid, 5,22 l/100 km. A mai Prius hajtáslánca a kevésbé áramvonalas Aurisba plántálva is kivételesen csekély benzinszámlát ígér. Az alaposság kedvéért: a Prius II értéke századra megegyezik a hibrid Auriséval

4. Nissan Pixo 5,12 l/100 km. Köztudott a háromhengeres Suzukikról, hogy kevéssel beérik. A Pixóban is az Alto technikája lakik, a kisautót a Suzuki indiai üzeme gyártja a Nissannak. Érdekes, hogy az Alto, 5,40-es értékével, nem tudott az első tízbe kerülni

4. Nissan Pixo 5,12 l/100 km. Köztudott a háromhengeres Suzukikról, hogy kevéssel beérik. A Pixóban is az Alto technikája lakik, a kisautót a Suzuki indiai üzeme gyártja a Nissannak. Érdekes, hogy az Alto, 5,40-es értékével, nem tudott az első tízbe kerülni

3. Toyota Prius III, 5,07 l/100 km. A jelenlegi Prius az a családi autó, amely valóban eljár öt liter benzinnel. A minimális fogyasztás mellett a hibrid hajtáslánc legfőbb értéke a páratlan megbízhatóság

3. Toyota Prius III, 5,07 l/100 km. A jelenlegi Prius az a családi autó, amely valóban eljár öt liter benzinnel. A minimális fogyasztás mellett a hibrid hajtáslánc legfőbb értéke a páratlan megbízhatóság

2. Toyota Yaris Hybrid, 4,87 l/100 km. Alapjaiban a Prius II hajtásláncával spórol a Yaris hibrid, amely jelentős továbbfejlesztések árán fért csak el a sokkal kisebb autóba. Városi forgalomba ideális autó

2. Toyota Yaris Hybrid, 4,87 l/100 km. Alapjaiban a Prius II hajtásláncával spórol a Yaris hibrid, amely jelentős továbbfejlesztések árán fért csak el a sokkal kisebb autóba. Városi forgalomba ideális autó

1. Honda Insight I, 3,74 l/100 km. Az első generáció páratlanul takarékos, ám csak kétszemélyes. Aki nem egymaga jár, annak jobb választás a Jazzre épülő második széria, amely ötüléses és 5,45 l/100km átlagával még mindig nem üt lyukat a családi költségvetésbe

1. Honda Insight I, 3,74 l/100 km. Az első generáció páratlanul takarékos, ám csak kétszemélyes. Aki nem egymaga jár, annak jobb választás a Jazzre épülő második széria, amely ötüléses és 5,45 l/100km átlagával még mindig nem üt lyukat a családi költségvetésbe

Forrás: Spritmonitor.de.

Tippek gyorshajtási bírságok ellen, a legmenőbb szocialista autók és motorok, a legjobb autós videoklipek, a legerősebb magyar autók, brutális ruszki munkagépek: ne hagyjátok ki a Top 10 rovatot!