Másodpercenként 2,6 új jármű talált gazdára a világon 2013-ban. Ebből a több mint 80 milliós járműtömegből választottuk ki a legnagyobb darabszámban értékesített tíz személyautót. A legnépszerűbbek a városi forgalomra és hosszú utakra is befogható kompakt autók, a toplista felét alsó középkategóriás modellek teszik ki. Egy pickup, egy SUV, egy méretes limuzin és két kiskocsi egészíti ki őket, de jöjjön a 2013-as Top 10!





10. Volkswagen Polo, 725 291 db. 2009-es bemutatásával nem friss modell, de a Polo jól tartja magát az újabb konkurensekkel, köztük a 208-cal vagy a Clióval szemben

9. Honda CR-V, 726 961 db. Messze a Hondáé a világ legkeresettebb aszfaltterepjárója, a CR-V alaposan megelőzi közvetlen konkurenseit. 2013 volt az első év, amikor egy SUV be tudott kerülni a legjobb tízbe

8. Chevrolet Cruze, 734 656 db. A General Motors egyetlen típusa, amely a legjobbak között szerepel. A Cruze az Egyesült Államokban, lépcsős háttal fogy kiemelkedően jól. Az európai kivonulás miatt a régiónkban népszerű kombi és az ötajtós kifejlesztése nem sokat tud hozzáadni a limuzin eredményeihez

7. Ford Fiesta, 735 299 db. Évek óta biztos helye van a Fiestának az élbolyban. A kisautó sikerével a Ford az egyetlen márka, amelynek három autója is bekerült a Top 10-be

6. Toyota Camry, 791 815 db. 2013-ban utolsó évét taposta az aktuális Camry, ami alig hagyott nyomot a keresleten. A japán autók amerikai hódításának szimbóluma csupán egy százalékkal maradt el a korábbi évi eredményektől. A Camry Atara egy ausztrál különkiadás

5. VW Golf, 824 629 db. Rendesen meglódultak a tavalyi Év Autójának értékesítései. Ha a Jettát és kínai leszármazottait a Golffal egy kalap alá vennénk, a dobogó első helyén állhatna, de a Volkswagen-konszern külön számítja az egy modellcsaládba tartozó kompakt autókat

4. Hyundai Elantra, 861 417. A Hyundai-Kia konszern nem hivatalos, de stratégiai célja megelőzni a Toyotát. Az Ázsiában, a Közel-Keleten és Észak-Amerikában létfontosságú szedánok versenyében az Elantra jól áll, de a Corollát nem sikerült lenyomnia. Az Európában i30-ként ismert modellből más országokban a ferdehátú mellett van kupé is

3. Ford F-sorozat, 897 445 db. Idén év elején az alumínium vázas új modelltől volt hangos a sajtó, de a dobogóra az előd állhat fel. Az amerikai gazdasági fellendülés, benne a pickuppal dolgozó építőbrigádok autóigénye, jócskán megdobta az F-széria előző évi forgalmát. Muszáj volt ezt a képet berakni

2. Ford Focus, 1 107 253 db. A Corolla-Auris pároson kívül a Focus az egyetlen modellcsalád, amelyből sikerült egymilliónál többet eladnia gyártójának. A Focus megőrizte 2012-es második helyét, részben a Kínában árult elődmodellnek köszönhetően

1. Toyota Corolla 1 245 404 db. Nemrég a Ford, majd a Toyota PR-munkatársai is büszkén trombitálták világgá, hogy az ő autójuk a legelső. Az adatok nem véglegesek ugyan, de ismét a japán márkáé a dicsőség. 2012-höz képest tavaly a Corolla-értékesítések 10 százalékkal nőttek
Nevetséges benzinárak, tippek gyorshajtási bírságok ellen, a legmenőbb szocialista autók és motorok, a legjobb autós videoklipek, a legerősebb magyar autók, brutális ruszki munkagépek: ne hagyjátok ki a Top 10 rovatot!