Legtöbben nagyon megnézik, mennyit adnak egy autóért és azt is sokan tudják, hány forintjukat viszi el a tankolás egy hónapban. Az autótartásnak azonban nem a vételár és az üzemanyag a kizárólagos költsége! Egy olcsón fenntartható autó más téren sem kopaszthatja meg gazdáját.

Ezen a héten azokról az autókról szól a Top 10 válogatás, amelyekkel a legolcsóbban élhetünk együtt. Itt tehát nemcsak a vételár számít, a rangsor alapja a típus fenntartási költsége a brit CAP autópiaci elemzőcég adatai alapján. A nagy-britanniai értékvesztés nem feltétlenül releváns számunkra, de a kötelező karbantartás és a várható javítások díja arányaiban itthon is hasonló. A kalkuláció három évnyi illetve 57 600 kilométer (eredetileg 36 000 mérföld) használattal számol. Cikkünkben az azonos technikára épülő modelleket egy blokkban szerepeltetjük. Lássuk a legjobbakat!

Peugeot, Suzuki, Dacia és Volkswagen is van a legkevesebb pénzből használható autók között. Heti toplistánk a fenntartási költségek alapján készült

10. Mitsubishi Space Star 1,0. A két motorváltozat közül a nálunk csak az alapfelszereltséggel társítható az egyliteres benzines. Ez az autó 71 lóerős, itthon 2 990 000 forintba kerül és alapjárati motorleállítással csupán 4,0 l/100 kilométer a hivatalos átlagfogyasztása

10. Mitsubishi Space Star 1,0. A két motorváltozat közül a nálunk csak az alapfelszereltséggel társítható az egyliteres benzines. Ez az autó 71 lóerős, itthon 2 990 000 forintba kerül és alapjárati motorleállítással csupán 4,0 l/100 kilométer a hivatalos átlagfogyasztása

9. Dacia Logan MCV 1,5 dCi. Egyetlen kompakt kombiként tudott bekerülni a kisautók uralta mezőnybe. Ára alacsonyabb a városi minkénél, márkaszervizek árszintje igazodik a nyomott árakhoz és fogyasztása is elhanyagolható

9. Dacia Logan MCV 1,5 dCi. Egyetlen kompakt kombiként tudott bekerülni a kisautók uralta mezőnybe. Ára alacsonyabb a városi minkénél, márkaszervizek árszintje igazodik a nyomott árakhoz és fogyasztása is elhanyagolható

7-8. Peugeot 107 1,0 és Citroën C1 1,0. A hármas ikrek francia változatai a költségtoplisták törzsszereplői. A 15 000 kilométeres szervizperiódus közepes, de kiugróan jó fogyasztásuk és meglepetésektől mentes Toyota-technikájuk miatt csekélyráfordítással használhatók

7-8. Peugeot 107 1,0 és Citroën C1 1,0. A hármas ikrek francia változatai a költségtoplisták törzsszereplői. A 15 000 kilométeres szervizperiódus közepes, de kiugróan jó fogyasztásuk és meglepetésektől mentes Toyota-technikájuk miatt csekélyráfordítással használhatók

6. Suzuki Alto 1,0. Ezek szerint az Alto nemcsak olcsónak hat, de fenntartása valóban alig visz el pénzt. Eredménye valószínűleg a hazánkban nem forgalmazott Nissan Pixóra is vonatkoztatható

6. Suzuki Alto 1,0. Ezek szerint az Alto nemcsak olcsónak hat, de fenntartása valóban alig visz el pénzt. Eredménye valószínűleg a hazánkban nem forgalmazott Nissan Pixóra is vonatkoztatható

5. Dacia Sandero 1,5 dCi. Verhetetlen ára és 4,0 literes szabvány szerinti átlagfogyasztása a dízel Sanderót az ötödik helyhez segítette. Mindehhez a Dacia márkaszervizek árszintje sincs elszállva és árát sem könnyen ejti el

5. Dacia Sandero 1,5 dCi. Verhetetlen ára és 4,0 literes szabvány szerinti átlagfogyasztása a dízel Sanderót az ötödik helyhez segítette. Mindehhez a Dacia márkaszervizek árszintje sincs elszállva és árát sem könnyen ejti el

4. Kia Picanto 1,0. Klasszikus városi mini a Kia aprósága. Háromhengeres, 69 lóerős benzines motorja keveset fogyaszt, a hét év/150 000 kilométer garancia nagyon sokat dob az értéktartásán és szervizköltsége is kiszámítható

4. Kia Picanto 1,0. Klasszikus városi mini a Kia aprósága. Háromhengeres, 69 lóerős benzines motorja keveset fogyaszt, a hét év/150 000 kilométer garancia nagyon sokat dob az értéktartásán és szervizköltsége is kiszámítható

1-2-3. SEAT Mii, Škoda Citigo, VW Up 1,0. A Pozsonyban készülő hármas ikrek állnak a rangsor élén. Gyári átlagfogyasztásuk 4,1-4,5 liter/100 kilométer az alapmotorral, értékvesztésük a hárommillió Ft alatti alapárral csekély, egyszerű technikájuk karbantartása nem igényel atomfizikusi konzultációt a márkaszervizben

1-2-3. SEAT Mii, Škoda Citigo, VW Up 1,0. A Pozsonyban készülő hármas ikrek állnak a rangsor élén. Gyári átlagfogyasztásuk 4,1-4,5 liter/100 kilométer az alapmotorral, értékvesztésük a hárommillió Ft alatti alapárral csekély, egyszerű technikájuk karbantartása nem igényel atomfizikusi konzultációt a márkaszervizben

Forrás: Auto Express.

Nevetséges benzinárak, tippek gyorshajtási bírságok ellen, a legmenőbb szocialista autók és motorok, a legjobb autós videoklipek, a legerősebb magyar autók, brutális ruszki munkagépek: ne hagyjátok ki a Top 10 rovatot!