Prototípusok, érdekes tanulmányok, amelyek elbuktak a gyártás kapujában, és így ott ragadtak az egyedi elképzelések tömött fiókjában. Pedig nem kellett volna sok, ahhoz, hogy piacra kerüljenek, akad olyan, amit látva a fejünkre csapunk: miért halt el ez a forradalmi elképzelés?

Jöjjön tehát tíz sosem volt múltbéli típus, amelyeket az országúton látva garantáltan felkapnánk a fejünket.

Škoda 782 Favorit Sedan - 1995-ig 783 167 Favorit, 219 254 Forman és 70 900 Pick-Up készült, azaz összesen több mint egymillió példány, de egynek sem volt olyan fara, mint a képen látható kivitelnek. Ez lett volna a a kombi Forman után bővítette volna a Favorit családot, ám a cég pénzügyi helyzete, valamint a VW-csoporthoz történő csatlakozás másképp alakította a története.

Lancia Delta HF Integrale Spider (1988) - Egy darab készült a napimádó olasz aszfaltszaggatóból, méghozzá a FIAT akkori vezérigazgatójának, fő részvényese Giovanni Agnelli számára.

Lancia Delta HF Integrale Spider (1988) – Egy darab készült a napimádó olasz aszfaltszaggatóból, méghozzá a FIAT akkori vezérigazgatójának, fő részvényese Giovanni Agnelli számára.

Škoda 782 Favorit Sedan - 1995-ig 783 167 Favorit, 219 254 Forman és 70 900 Pick-Up készült, azaz összesen több mint egymillió példány, de egynek sem volt olyan fara, mint a képen látható kivitelnek. Ez lett volna a a kombi Forman után bővítette volna a Favorit családot, ám a cég pénzügyi helyzete, valamint a VW-csoporthoz történő csatlakozás másképp alakította a története.

Škoda 782 Favorit Sedan – 1995-ig 783 167 Favorit, 219 254 Forman és 70 900 Pick-Up készült, azaz összesen több mint egymillió példány, de egynek sem volt olyan fara, mint a képen látható kivitelnek. Ez lett volna a a kombi Forman után bővítette volna a Favorit családot, ám a cég pénzügyi helyzete, valamint a VW-csoporthoz történő csatlakozás másképp alakította a története.

Alfa Romeo 155 Sportwagon (1994) - A prototípust a Sbarro építette, de az olaszok úgy érezték nincs itt az idő a kombi verzió bevetésére, viszont a 155-öst váltó 156 esetén már készült gyári SW kombi kivitel.

Alfa Romeo 155 Sportwagon (1994) – A prototípust a Sbarro építette, de az olaszok úgy érezték nincs itt az idő a kombi verzió bevetésére, viszont a 155-öst váltó 156 esetén már készült gyári SW kombi kivitel.

Mazda MX-5 Coupe Type S (2003) - Mióta piacra dobták, ott lebeg a levegőben egy kupéverzió a Miatából. A napokban bemutatásra kerülő negyedik generációval kapcsolatban sok ilyen pletyka merült fel, az biztos, hogy a második NB Miatából már készült ilyen a japán belpiacra, csekély darabszámban.

Mazda MX-5 Coupe Type S (2003) – Mióta piacra dobták, ott lebeg a levegőben egy kupéverzió a Miatából. A napokban bemutatásra kerülő negyedik generációval kapcsolatban sok ilyen pletyka merült fel, az biztos, hogy a második NB Miatából már készült ilyen a japán belpiacra, csekély darabszámban.

Ford Turing Ka (1998) - Ötajtós verzió a Ford összetéveszthetetlen formájú városi kisautójából. Az akkori Ford típusok megjelenését jellemző New Edge formanyelvhez nem igazán passzolt a bővítés.

Ford Turing Ka (1998) – Ötajtós verzió a Ford összetéveszthetetlen formájú városi kisautójából. Az akkori Ford típusok megjelenését jellemző New Edge formanyelvhez nem igazán passzolt a bővítés.

Volvo 480 ES Cabio (1990) - A Genfi Autószalonon mutatták be a svédek, de az annyira tanulmány volt, hogy még a kerekei is fából voltak. Nem is került gyártásba, mégis akad pár 480-as kabrió. Rejtélyes darabok, van amiről senki sem tudja, ki végezte az átalakítást, egy belga cég, az ACT pedig utólag készített vászontetős verziókat,

Volvo 480 ES Cabio (1990) – A Genfi Autószalonon mutatták be a svédek, de az annyira tanulmány volt, hogy még a kerekei is fából voltak. Nem is került gyártásba, mégis akad pár 480-as kabrió. Rejtélyes darabok, van amiről senki sem tudja, ki végezte az átalakítást, egy belga cég, az ACT pedig utólag készített vászontetős verziókat,

Volkswagen Auto 2000 (1981) - Egy aerodinamikai dizájn tanulmánynak indult, de könnyen rájöhetünk, hogy ez bizony a 3. generációs Passat formai megoldásait vetítette előre.

Volkswagen Auto 2000 (1981) – Egy aerodinamikai dizájn tanulmánynak indult, de könnyen rájöhetünk, hogy ez bizony a 3. generációs Passat formai megoldásait vetítette előre.

BMW E32 Goldfish - Bő húsz éve a vesés márka is kacérkodott a tizenhatos motor gondolatával. Az E32 kódjelű hetesből akartak egy észveszejtő luxuslimuzint faragni, az M70-es V12-es egység megtoldásával. Az ötletek nem kerültek egyből a kukába, sőt használható prototípus is épült a hatalmas blokkal az orrában, de a környezetvédelem hívó szava és a hűtéssel adódó komoly problémák nem tették lehetővé egy ilyen teljesen értelmetlen benzinzabáló szörny sorozatgyártását.

BMW E32 Goldfish – Bő húsz éve a vesés márka is kacérkodott a tizenhatos motor gondolatával. Az E32 kódjelű hetesből akartak egy észveszejtő luxuslimuzint faragni, az M70-es V12-es egység megtoldásával. Az ötletek nem kerültek egyből a kukába, sőt használható prototípus is épült a hatalmas blokkal az orrában, de a környezetvédelem hívó szava és a hűtéssel adódó komoly problémák nem tették lehetővé egy ilyen teljesen értelmetlen benzinzabáló szörny sorozatgyártását.

Mercedes Benz Vario kutatási projekt (VRC -1995) Négy autó egyben! A Mercedes forradalmi ötlete egy azonos platformra épülő típus, amire különböző felépítmények rendelhetőek, az igényeknek megfelelően. Végül kukában landolt az elképzelés.

Mercedes Benz Vario kutatási projekt (VRC -1995) Négy autó egyben! A Mercedes forradalmi ötlete egy azonos platformra épülő típus, amire különböző felépítmények rendelhetőek, az igényeknek megfelelően. Végül kukában landolt az elképzelés.

Porsche FLA (1973) - Végül egy terv, ami tökéletes táptalaj az összeesküvés elméleteknek. Egy autó, amit a Porsche tervezett az örökkévalóságnak. Az FLA 30 év tökéletes működésre lett belőve, a legsanyarúbb körülmények között is, 2,5 literes hathengeres motorja mindössze 75 lóerőt teljesített. 

Minden apró részletét úgy tervezték, minden felhasznált anyagot úgy válogattak, hogy ellenálljon az idő vasfogának. 

Ez magas vételárat hozott, és legyünk őszinték, az autóipari szereplők számára rémálom lenne egy 30 évig tökéletes típus.

Porsche FLA (1973) – Végül egy terv, ami tökéletes táptalaj az összeesküvés elméleteknek. Egy autó, amit a Porsche tervezett az örökkévalóságnak. Az FLA 30 év tökéletes működésre lett belőve, a legsanyarúbb körülmények között is, 2,5 literes hathengeres motorja mindössze 75 lóerőt teljesített.
Minden apró részletét úgy tervezték, minden felhasznált anyagot úgy válogattak, hogy ellenálljon az idő vasfogának.
Ez magas vételárat hozott, és legyünk őszinték, az autóipari szereplők számára rémálom lenne egy 30 évig tökéletes típus.