Idén is osztottak-szoroztak az Interbrand tanácsadócég szakértői lés előrukkoltak a világ legértékesebb márkáinak sorrendjével. Ez közel sem egzakt tudomány, de a becsült eredményeket érdekesnek találtuk, így a lista tíz legértékesebb autómárkája szerepel e heti Top 10 összeállításunkban. Az összesített listán első az Apple, második a Google, harmadik a Coca-Cola kerekítve 119, 107 illetve 82 milliárd dolláros márkaértékkel. Ez 2-3 szorosa annak, amennyire a legjobb autógyártót taksálták a kutatók és lényegesen több, mint a magyar költségvetés idei tervezett bevétele (15 983,7 milliárd Ft).

Többféle mutató alapján az Interbrand újra közzétette, mely márkák a legértékesebbek. Az autók között meglepő a sorrend

10. Porsche, 1742 milliárd Ft. 7,2 milliárd dollárra tették a felmérés készítői a legnagyobb profitrátával dolgozó autógyártó értékét. A tavalyi évnél a Porsche száma 11 százalékkal áll jobban

10. Porsche, 1742 milliárd Ft. 7,2 milliárd dollárra tették a felmérés készítői a legnagyobb profitrátával dolgozó autógyártó értékét. A tavalyi évnél a Porsche száma 11 százalékkal áll jobban


9. Nissan, 1845 milliárd Ft. 7,6 milliárd dollárt ér a kimutatás alapján a Nissan, amely a legjövedelmezőbb tömeggyártók között dobogós az autóiparban. Ázsiója 23 százalékkal jobb a 2013-as eredménynél. Jót tett neki a villanyautós offenzívával zöldülő arculat a LEAF és az elektromos NV200 bemutatásával

9. Nissan, 1845 milliárd Ft. 7,6 milliárd dollárt ér a kimutatás alapján a Nissan, amely a legjövedelmezőbb tömeggyártók között dobogós az autóiparban. Ázsiója 23 százalékkal jobb a 2013-as eredménynél. Jót tett neki a villanyautós offenzívával zöldülő arculat a LEAF és az elektromos NV200 bemutatásával


8. Audi, 2379 milliárd Ft. A Volkswagen aranytojást tojó leányvállalata ugrott a legnagyobbat az első tíz között az előző évhez képest. 9,8 milliárd dollárral az Audi márkaértéke 27 százalékkal haladja meg a tavaly kalkuláltat

8. Audi, 2379 milliárd Ft. A Volkswagen aranytojást tojó leányvállalata ugrott a legnagyobbat az első tíz között az előző évhez képest. 9,8 milliárd dollárral az Audi márkaértéke 27 százalékkal haladja meg a tavaly kalkuláltat


7. Hyundai 2519 milliárd Ft (10,4 milliárd dollár). Az eredmény annál is értékesebb, mert itt nem az autógyártó Hyundai-Kia konszernről van szó, önmagában a Hyundai márkaértéke gyarapodott egy év alatt 16 százalékkal

7. Hyundai 2519 milliárd Ft (10,4 milliárd dollár). Az eredmény annál is értékesebb, mert itt nem az autógyártó Hyundai-Kia konszernről van szó, önmagában a Hyundai márkaértéke gyarapodott egy év alatt 16 százalékkal


6. Ford, 2632 milliárd Ft. Alan Mulally vezetésével a Ford újjászületett, pedig vastagon a csőd felé tartottak. A Boeing éléről igazolt, nemrég a Google autós üzletágához távozó topmenedzser utolsó fordos évében a márkaérték 10,9 milliárd dollárra ugrott (+18 %)

6. Ford, 2632 milliárd Ft. Alan Mulally vezetésével a Ford újjászületett, pedig vastagon a csőd felé tartottak. A Boeing éléről igazolt, nemrég a Google autós üzletágához távozó topmenedzser utolsó fordos évében a márkaérték 10,9 milliárd dollárra ugrott (+18 %)


5. Volkswagen, 3319 milliárd Ft. Erősen emelkedik a név értéke, a 13,7 milliárd dollár 23 százalékos plusz. De szép volna, ha itthon nem mondanák sokan Fócvágennek

5. Volkswagen, 3319 milliárd Ft. Erősen emelkedik a név értéke, a 13,7 milliárd dollár 23 százalékos plusz. De szép volna, ha itthon nem mondanák sokan Fócvágennek


4. Honda, 5245 milliárd Ft. Látszik a számokon, hogy a lista összeállítóinak horizontját kissé torzítja az észak-amerikai valóság. A Hondát a tavalyinál 17 százalékkal többre, 21,7 milliárd dollárra becsülték

4. Honda, 5245 milliárd Ft. Látszik a számokon, hogy a lista összeállítóinak horizontját kissé torzítja az észak-amerikai valóság. A Hondát a tavalyinál 17 százalékkal többre, 21,7 milliárd dollárra becsülték


3. BMW, 8280 34,2 +7% Ha csak egy hajszállal is, de az örök vetélytárs, a Mercedes-Benz mögé szorult ezen aranglistán a BMW. A fejlődés az elmúlt évhez képest nyolc százalék, ami meghaladja a csak hetet javuló Mercedest.

3. BMW, 8280 34,2 +7% Ha csak egy hajszállal is, de az örök vetélytárs, a Mercedes-Benz mögé szorult ezen aranglistán a BMW. A fejlődés az elmúlt évhez képest nyolc százalék, ami meghaladja a csak hetet javuló Mercedest.


2. Mercedes-Benz, 8310 milliárd Ft. Bár nyereségben, árbevételben és eladási darabszámban is jobban áll a BMW, 34,3 milliárd dolláros márkaértékével a háromágú csillagos konkurencia megelőzi a nagyobbik bajor prémiummárkát. (A kisebbik az ingolstadti Audi, csak ők a bajor vonalat nemigen hangsúlyozzák)

2. Mercedes-Benz, 8310 milliárd Ft. Bár nyereségben, árbevételben és eladási darabszámban is jobban áll a BMW, 34,3 milliárd dolláros márkaértékével a háromágú csillagos konkurencia megelőzi a nagyobbik bajor prémiummárkát. (A kisebbik az ingolstadti Audi, csak ők a bajor vonalat nemigen hangsúlyozzák)


1. 10 259 milliárd Ft. 42,4 milliárd dollárt ér a Toyota idén, ötödével többet, mint az elmúlt évben. Az összeg elhelyezéséhez jó tudni, hogy a magyar költségvetés 2014-es tervezett bevétele 15 983,7 milliárd forint, hiánya pedig elvben 984 milliárd 637,4 millió Ft lesz. Az abszolút sorrend első tíz helyezettje között a japán óriás a 8-ik, a Mercedes-Benz a 10. helyen áll

1. 10 259 milliárd Ft. 42,4 milliárd dollárt ér a Toyota idén, ötödével többet, mint az elmúlt évben. Az összeg elhelyezéséhez jó tudni, hogy a magyar költségvetés 2014-es tervezett bevétele 15 983,7 milliárd forint, hiánya pedig elvben 984 milliárd 637,4 millió Ft lesz. Az abszolút sorrend első tíz helyezettje között a japán óriás a 8-ik, a Mercedes-Benz a 10. helyen áll

Nevetséges benzinárak, tippek gyorshajtási bírságok ellen, a legfurcsább honvédségi járművek, a legmenőbb szocialista autók és motorok, a legjobb autós videoklipek, a legerősebb magyar autók, brutális ruszki munkagépek: ne hagyjátok ki a Top 10 rovatot!