Kérésünkre a neves autóipari elemzőcég, a JATO munkatársai összeállították a magyarországi használtautó-import legnépszerűbb típusait. Az adatok a 2014. január 1-től szeptember végéig forgalomba helyezett, külföldről behozott autókra vonatkoznak. A közízlés a márkákat tekintve eléggé egységesnek tűnik: az első tízben két-két Audi, BMW, Ford, Opel és Volkswagen található.
Német autóért mennek nyugatra honfitársaink. A használtan behozott kocsik első tíz helyezettje kivétel nélkül német, ha a Ford Focust is annak vesszük
Német autóért mennek nyugatra honfitársaink. A használtan behozott kocsik első tíz helyezettje kivétel nélkül német, ha a Ford Focust is annak vesszük
Fotó megosztása:
10. Opel Zafira, 1203 db. Praktikus és gazdaságos családi autó az Astrára épülő egyterű. Mi egyetlen illusztris Zafira-tulajdonosról tudunk: Gyurcsány Ferenc felesége, Dobrev Klára hajt el a villa alatti háromautós garázsból 1,8-as A Zafirával. Ám az övék nem a felfutó használtautó-importtal érkezett Magyarországra
10. Opel Zafira, 1203 db. Praktikus és gazdaságos családi autó az Astrára épülő egyterű. Mi egyetlen illusztris Zafira-tulajdonosról tudunk: Gyurcsány Ferenc felesége, Dobrev Klára hajt el a villa alatti háromautós garázsból 1,8-as A Zafirával. Ám az övék nem a felfutó használtautó-importtal érkezett Magyarországra
Fotó megosztása:
9. Audi A6, 1236 db. Ennél a típusnál nem érzünk dominánsnak egy generációt, az 1994-óta gyártott autó többféle nemzedéke repítette a használtautó-behozatali toplista kilencedik helyére
9. Audi A6, 1236 db. Ennél a típusnál nem érzünk dominánsnak egy generációt, az 1994-óta gyártott autó többféle nemzedéke repítette a használtautó-behozatali toplista kilencedik helyére
Fotó megosztása:
8. Ford Mondeo, 1457 db. Olcsó, tágas dízelmotoros autóként a 2007-ben kifutott Mondeóba sokan beleszeretnek. Bár ésszerűbb volna a szívó benzines, az alacsony fogyasztás fontosabb a nyugaton bevásárlóknak, mint a megbízhatóbb működés és az olcsóbb szervizelés
8. Ford Mondeo, 1457 db. Olcsó, tágas dízelmotoros autóként a 2007-ben kifutott Mondeóba sokan beleszeretnek. Bár ésszerűbb volna a szívó benzines, az alacsony fogyasztás fontosabb a nyugaton bevásárlóknak, mint a megbízhatóbb működés és az olcsóbb szervizelés
Fotó megosztása:
7. BMW 5-ös sorozat, 1562 db. Továbbra is erős a BMW-k nimbusza. Magas szervizköltségeik ellenére az újonnan sokunknak elérhetetlen autó használtan sokak vágya, akár az E60-61-es, akár elődje, a 2003-ig gyártott E39
7. BMW 5-ös sorozat, 1562 db. Továbbra is erős a BMW-k nimbusza. Magas szervizköltségeik ellenére az újonnan sokunknak elérhetetlen autó használtan sokak vágya, akár az E60-61-es, akár elődje, a 2003-ig gyártott E39
Fotó megosztása:
6. Opel Astra, 2185 db. Újonnan a céges eladások túlsúlya miatt az Astra dobogós itthon, a használtan beérkező autók között a Focus és főleg a Golf népszerűbb a JATO adatai szerint
6. Opel Astra, 2185 db. Újonnan a céges eladások túlsúlya miatt az Astra dobogós itthon, a használtan beérkező autók között a Focus és főleg a Golf népszerűbb a JATO adatai szerint
Fotó megosztása:
5. Ford Focus, 2225 db. Kettes Focust a gyenge forint miatt nem éri meg nyugaton venni. Elődje viszont jó állapot esetén olcsóbb lehet a Lajtán túl, elég sokat látni az első generációból friss rendszámmal
5. Ford Focus, 2225 db. Kettes Focust a gyenge forint miatt nem éri meg nyugaton venni. Elődje viszont jó állapot esetén olcsóbb lehet a Lajtán túl, elég sokat látni az első generációból friss rendszámmal
Fotó megosztása:
4. Audi A4, 2431 db. Aki nyitott szemmel jár az országban, láthatja a gyarapodó A4-populációt. A nepperek foglalkoznak a 2007 utáni generációval is, de a kevés pénzből Audiról ábrándozó vevők elsődleges célpontja az 1994-2001 közötti széria
4. Audi A4, 2431 db. Aki nyitott szemmel jár az országban, láthatja a gyarapodó A4-populációt. A nepperek foglalkoznak a 2007 utáni generációval is, de a kevés pénzből Audiról ábrándozó vevők elsődleges célpontja az 1994-2001 közötti széria
Fotó megosztása:
3. Volkswagen Golf, 2825 db. Főleg IV-es Golfokat sejtünk a szám mögött, mert a forgalomba helyezési statisztika nem bontja generációkra a magánimportban érkező mennyiséget
3. Volkswagen Golf, 2825 db. Főleg IV-es Golfokat sejtünk a szám mögött, mert a forgalomba helyezési statisztika nem bontja generációkra a magánimportban érkező mennyiséget
Fotó megosztása:
2. Volkswagen Passat, 3340 db. Elsősorban TDI-dízelmotorral közkedvelt a Passat. Tényleg kapható 1000 euróért, de a cikk írásakor ezek az autók többnyire 350-400 ezer kilométert futottak, de van köztük 630 ezres óraállású is. Aki hozna magának B5-ös Passatot, ebben a cikkben megtalálja, mire kell figyelnie és mennyibe kerül javítani a négylengőkaros első futóművet
2. Volkswagen Passat, 3340 db. Elsősorban TDI-dízelmotorral közkedvelt a Passat. Tényleg kapható 1000 euróért, de a cikk írásakor ezek az autók többnyire 350-400 ezer kilométert futottak, de van köztük 630 ezres óraállású is. Aki hozna magának B5-ös Passatot, ebben a cikkben megtalálja, mire kell figyelnie és mennyibe kerül javítani a négylengőkaros első futóművet
Fotó megosztása:
1. BMW 3-as sorozat, 4236 db. Használtan a legnépszerűbb importautó a 3-as BMW. Nem is tippeltünk volna másra az M-es rendszámmal itthon füstülő E36-os és E46-os BMW-ket látva
1. BMW 3-as sorozat, 4236 db. Használtan a legnépszerűbb importautó a 3-as BMW. Nem is tippeltünk volna másra az M-es rendszámmal itthon füstülő E36-os és E46-os BMW-ket látva
Fotó megosztása:
10. Opel Zafira, 1203 db. Praktikus és gazdaságos családi autó az Astrára épülő egyterű. Mi egyetlen illusztris Zafira-tulajdonosról tudunk: Gyurcsány Ferenc felesége, Dobrev Klára hajt el a villa alatti háromautós garázsból 1,8-as A Zafirával. Ám az övék nem a felfutó használtautó-importtal érkezett Magyarországra
9. Audi A6, 1236 db. Ennél a típusnál nem érzünk dominánsnak egy generációt, az 1994-óta gyártott autó többféle nemzedéke repítette a használtautó-behozatali toplista kilencedik helyére
8. Ford Mondeo, 1457 db. Olcsó, tágas dízelmotoros autóként a 2007-ben kifutott Mondeóba sokan beleszeretnek. Bár ésszerűbb volna a szívó benzines, az alacsony fogyasztás fontosabb a nyugaton bevásárlóknak, mint a megbízhatóbb működés és az olcsóbb szervizelés
7. BMW 5-ös sorozat, 1562 db. Továbbra is erős a BMW-k nimbusza. Magas szervizköltségeik ellenére az újonnan sokunknak elérhetetlen autó használtan sokak vágya, akár az E60-61-es, akár elődje, a 2003-ig gyártott E39
6. Opel Astra, 2185 db. Újonnan a céges eladások túlsúlya miatt az Astra dobogós itthon, a használtan beérkező autók között a Focus és főleg a Golf népszerűbb a JATO adatai szerint
5. Ford Focus, 2225 db. Kettes Focust a gyenge forint miatt nem éri meg nyugaton venni. Elődje viszont jó állapot esetén olcsóbb lehet a Lajtán túl, elég sokat látni az első generációból friss rendszámmal
4. Audi A4, 2431 db. Aki nyitott szemmel jár az országban, láthatja a gyarapodó A4-populációt. A nepperek foglalkoznak a 2007 utáni generációval is, de a kevés pénzből Audiról ábrándozó vevők elsődleges célpontja az 1994-2001 közötti széria
3. Volkswagen Golf, 2825 db. Főleg IV-es Golfokat sejtünk a szám mögött, mert a forgalomba helyezési statisztika nem bontja generációkra a magánimportban érkező mennyiséget
2. Volkswagen Passat, 3340 db. Elsősorban TDI-dízelmotorral közkedvelt a Passat. Tényleg kapható 1000 euróért, de a cikk írásakor ezek az autók többnyire 350-400 ezer kilométert futottak, de van köztük 630 ezres óraállású is. Aki hozna magának B5-ös Passatot, ebben a cikkben megtalálja, mire kell figyelnie és mennyibe kerül javítani a négylengőkaros első futóművet
1. BMW 3-as sorozat, 4236 db. Használtan a legnépszerűbb importautó a 3-as BMW. Nem is tippeltünk volna másra az M-es rendszámmal itthon füstülő E36-os és E46-os BMW-ket látva
Forrás: JATO Dynamics
Nevetséges benzinárak, tippek gyorshajtási bírságok ellen, a legfurcsább honvédségi járművek, a legmenőbb szocialista autók és motorok, a legjobb autós videoklipek, a legerősebb magyar autók, brutális ruszki munkagépek: ne hagyjátok ki a Top 10 rovatot!