Ha emberek volnának, Kepes Andrással szólva azt mondanánk rájuk, hogy olyan jó rádiós arcuk van. Heti gyűjteményünkben napjaink nem túl szép autói szerepelnek
Ha emberek volnának, Kepes Andrással szólva azt mondanánk rájuk, hogy olyan jó rádiós arcuk van. Heti gyűjteményünkben napjaink nem túl szép autói szerepelnek
Fotó megosztása:
Alfa Mito. Egy Walter Maria de Silva szintű tervezőzseni rettentően hiányzik az olaszoknak. Az örökké csodálkozó tekintetű, bumfordi Mito erre a legjobb bizonyíték. Csak trükkösen, alulról fotózva emlékeztet halványan a tökösen dögös, lendületes elődökre. De a mindennapokban, mikor feltűnik mellettünk a forgalomban egy vackát kereső pocokra emlékeztet
Alfa Mito. Egy Walter Maria de Silva szintű tervezőzseni rettentően hiányzik az olaszoknak. Az örökké csodálkozó tekintetű, bumfordi Mito erre a legjobb bizonyíték. Csak trükkösen, alulról fotózva emlékeztet halványan a tökösen dögös, lendületes elődökre. De a mindennapokban, mikor feltűnik mellettünk a forgalomban egy vackát kereső pocokra emlékeztet
Fotó megosztása:
Bentley Mulsanne. A Bentley mindig erős volt abban, ha ordenáré ocsmány, de méregdrága autót kellett a pénztől csorbult ízlésű emberek elé lökni. De néha még ott is túltolják a dolgot, gondoljunk csak a 2012-es Genfi Autószalonon bemutatott EXP 9 F fantázianevű torzszülöttre. Szerencsére ennek a terveit még a sorozatgyártás előtt méltó helyen, a folyosó végi iratmegsemmisítőben helyezték örök nyugalomra. A Mulsane azonban igazi, létező autó, amelynek béna gülüszemei mögé sokkal könnyebb egy ostoba, de jól fizetett fociakadémistát képzelni, mint egy brit arisztokratát
Bentley Mulsanne. A Bentley mindig erős volt abban, ha ordenáré ocsmány, de méregdrága autót kellett a pénztől csorbult ízlésű emberek elé lökni. De néha még ott is túltolják a dolgot, gondoljunk csak a 2012-es Genfi Autószalonon bemutatott EXP 9 F fantázianevű torzszülöttre. Szerencsére ennek a terveit még a sorozatgyártás előtt méltó helyen, a folyosó végi iratmegsemmisítőben helyezték örök nyugalomra. A Mulsane azonban igazi, létező autó, amelynek béna gülüszemei mögé sokkal könnyebb egy ostoba, de jól fizetett fociakadémistát képzelni, mint egy brit arisztokratát
Fotó megosztása:
BMW i3. Az i3 furcsán gnóm külsejével is fennen hirdeti, hogy nagyon más autó, mint az összes többi. Magas, keskeny, virsligumis szerzet, kusza övvonallal. A szénszálból formázott harci törpekutyáért házon belül többen is rajonganak, mások meg nagyon nem
BMW i3. Az i3 furcsán gnóm külsejével is fennen hirdeti, hogy nagyon más autó, mint az összes többi. Magas, keskeny, virsligumis szerzet, kusza övvonallal. A szénszálból formázott harci törpekutyáért házon belül többen is rajonganak, mások meg nagyon nem
Fotó megosztása:
Chery Covin 1. Nem akartuk teleszórni a listát indiai vagy kínai, többnyire belpiacos csótányokkal, de ezt a kínai szedánt nem hagyhattuk ki. Talán a monosziluett Nissan Primera ihlette, csak egy méterrel rövidebbre kellett kihozni. Érzésre a Suzuki Liana esztétikáját viszi tovább, de a kis keréken billegő kasztnival, túlméretes kabátjában a Honda Cityvel is távoli rokonok
Chery Covin 1. Nem akartuk teleszórni a listát indiai vagy kínai, többnyire belpiacos csótányokkal, de ezt a kínai szedánt nem hagyhattuk ki. Talán a monosziluett Nissan Primera ihlette, csak egy méterrel rövidebbre kellett kihozni. Érzésre a Suzuki Liana esztétikáját viszi tovább, de a kis keréken billegő kasztnival, túlméretes kabátjában a Honda Cityvel is távoli rokonok
Fotó megosztása:
Dacia Lodgy. A Dacia Lodgy-t nehéz nem szeretni, hiszen hatalmas belső terű, megfizethető autó. De ránézni fájdalmas. Főleg profilból nézve tűnik rettentő rusnyának a hosszú, tömpe orrú, masszív hátsó sonkákkal befejeződő léghajónyi kasztni. Külső méreteihez képest komikusak a bútorgörgő méretűnek látszó kerekek is és a nagyméretű, minden formai játékot nélkülöző fémlemezek is
Dacia Lodgy. A Dacia Lodgy-t nehéz nem szeretni, hiszen hatalmas belső terű, megfizethető autó. De ránézni fájdalmas. Főleg profilból nézve tűnik rettentő rusnyának a hosszú, tömpe orrú, masszív hátsó sonkákkal befejeződő léghajónyi kasztni. Külső méreteihez képest komikusak a bútorgörgő méretűnek látszó kerekek is és a nagyméretű, minden formai játékot nélkülöző fémlemezek is
Fotó megosztása:
JEEP Cherokee: a nemrég bevezetett Csirke még megosztóbb formatervvel böködi a piacot, mint a maga nemében merésznek számító új C4 Picasso. A békebeli hűtőrács mai evolúciós fokozata a pengeéles lámpákkal bejöhet a JEEP-nek, de szépnek biztos nem szép
JEEP Cherokee: a nemrég bevezetett Csirke még megosztóbb formatervvel böködi a piacot, mint a maga nemében merésznek számító új C4 Picasso. A békebeli hűtőrács mai evolúciós fokozata a pengeéles lámpákkal bejöhet a JEEP-nek, de szépnek biztos nem szép
Fotó megosztása:
Lexus NX. Ezt tényleg kiélezték: ábrázata a karikatúraszerű orsómaszkkal rajzfilmbéli szörnyeket idéz. Bátor lépés a simára nyalt designt rámenősebbre cserélni, de az IS úgy agresszív, hogy közben szép is, ami az NX-nek nem adatott meg. És ott vannak a több mint kínos Nike-pipák is
Lexus NX. Ezt tényleg kiélezték: ábrázata a karikatúraszerű orsómaszkkal rajzfilmbéli szörnyeket idéz. Bátor lépés a simára nyalt designt rámenősebbre cserélni, de az IS úgy agresszív, hogy közben szép is, ami az NX-nek nem adatott meg. És ott vannak a több mint kínos Nike-pipák is
Fotó megosztása:
Mercedes-Benz SL. Az SL 1953 óta álomautó, minden generációjában klasszikus eleganciával. De a designerek digitális ceruzája megbicsaklott: az R231 ormótlan első túlnyúlását nem tudtuk megbocsátani, ezért szerepel a szégyenpadon a deres halántékú urak kedvelt kétülésese. Akkora tokája van, mintha elöl hajtana, de ez a nyúlvány még a Peugeot 407-en vagy a Citroën C5-ön is kínos volna
Mercedes-Benz SL. Az SL 1953 óta álomautó, minden generációjában klasszikus eleganciával. De a designerek digitális ceruzája megbicsaklott: az R231 ormótlan első túlnyúlását nem tudtuk megbocsátani, ezért szerepel a szégyenpadon a deres halántékú urak kedvelt kétülésese. Akkora tokája van, mintha elöl hajtana, de ez a nyúlvány még a Peugeot 407-en vagy a Citroën C5-ön is kínos volna
Fotó megosztása:
Porsche Panamera. Vannak márkák, amelyek kisugárzása elbírja a szépnek csúnya, de annál karakteresebb autókat. A Panamera egyedülállót nyújt, Porsche-emblémája van, nála belefér a sajátságos fizimiska
Porsche Panamera. Vannak márkák, amelyek kisugárzása elbírja a szépnek csúnya, de annál karakteresebb autókat. A Panamera egyedülállót nyújt, Porsche-emblémája van, nála belefér a sajátságos fizimiska
Fotó megosztása:
Új Smart Forfour. A Twingónak sem sok hiányzott, hogy bekerüljön, de csúnyasági együtthatójával az új Forfour nemcsak a testvérmodellt, hanem az új Fortwo-t is megelőzte. Az ötajtós Smart esetlensége meglepő abban a kategóriában, ahol a szebbik nemet kellene megnyerni
Új Smart Forfour. A Twingónak sem sok hiányzott, hogy bekerüljön, de csúnyasági együtthatójával az új Forfour nemcsak a testvérmodellt, hanem az új Fortwo-t is megelőzte. Az ötajtós Smart esetlensége meglepő abban a kategóriában, ahol a szebbik nemet kellene megnyerni
Fotó megosztása: