Oké, nem lehet minden autó Dodge Challenger vagy 3-as BMW. De azon a fejlettségi szinten, amit az autóipar mára elért, elég nagy baj, ha egy autó esztétikája, khm, megkérdőjelezhető. Szubjektív és igazságtalan listánkon azok az autók szerepelnek, amelyek a szerkesztőség legalább egy tagjának a bögyében vannak külső formatervük okán. Persze csúf helyett megosztót is írhatunk, mert másnak meg tetszhetnek.

Ezúttal névsorban következnek a típusok, mert nem tudtuk igazságosan súlyozni, hogy a Cherokee ábrázata miként viszonyul az SL tokaszalonnájához. Bár átnyálaztuk a svájci autókatalógust, de a szűkítésből kiszorulhattak arra érdemes modellek. Bővítsétek bátran a listát a hozzászólások között!

Ha emberek volnának, Kepes Andrással szólva azt mondanánk rájuk, hogy olyan jó rádiós arcuk van. Heti gyűjteményünkben napjaink nem túl szép autói szerepelnek

Alfa Mito. Egy Walter Maria de Silva szintű tervezőzseni rettentően hiányzik az olaszoknak. Az örökké csodálkozó tekintetű, bumfordi Mito erre a legjobb bizonyíték. Csak trükkösen, alulról fotózva emlékeztet halványan a tökösen dögös, lendületes elődökre. De a mindennapokban, mikor feltűnik mellettünk a forgalomban egy vackát kereső pocokra emlékeztet

Alfa Mito. Egy Walter Maria de Silva szintű tervezőzseni rettentően hiányzik az olaszoknak. Az örökké csodálkozó tekintetű, bumfordi Mito erre a legjobb bizonyíték. Csak trükkösen, alulról fotózva emlékeztet halványan a tökösen dögös, lendületes elődökre. De a mindennapokban, mikor feltűnik mellettünk a forgalomban egy vackát kereső pocokra emlékeztet


Bentley Mulsanne. A Bentley mindig erős volt abban, ha ordenáré ocsmány, de méregdrága autót kellett a pénztől csorbult ízlésű emberek elé lökni. De néha még ott is túltolják a dolgot, gondoljunk csak a 2012-es Genfi Autószalonon bemutatott EXP 9 F fantázianevű torzszülöttre. Szerencsére ennek a terveit még a sorozatgyártás előtt méltó helyen, a folyosó végi iratmegsemmisítőben helyezték örök nyugalomra. A Mulsane azonban igazi, létező autó, amelynek béna gülüszemei mögé sokkal könnyebb egy ostoba, de jól fizetett fociakadémistát képzelni, mint egy brit arisztokratát

Bentley Mulsanne. A Bentley mindig erős volt abban, ha ordenáré ocsmány, de méregdrága autót kellett a pénztől csorbult ízlésű emberek elé lökni. De néha még ott is túltolják a dolgot, gondoljunk csak a 2012-es Genfi Autószalonon bemutatott EXP 9 F fantázianevű torzszülöttre. Szerencsére ennek a terveit még a sorozatgyártás előtt méltó helyen, a folyosó végi iratmegsemmisítőben helyezték örök nyugalomra. A Mulsane azonban igazi, létező autó, amelynek béna gülüszemei mögé sokkal könnyebb egy ostoba, de jól fizetett fociakadémistát képzelni, mint egy brit arisztokratát


BMW i3. Az i3 furcsán gnóm külsejével is fennen hirdeti, hogy nagyon más autó, mint az összes többi. Magas, keskeny, virsligumis szerzet, kusza övvonallal. A szénszálból formázott harci törpekutyáért házon belül többen is rajonganak, mások meg nagyon nem

BMW i3. Az i3 furcsán gnóm külsejével is fennen hirdeti, hogy nagyon más autó, mint az összes többi. Magas, keskeny, virsligumis szerzet, kusza övvonallal. A szénszálból formázott harci törpekutyáért házon belül többen is rajonganak, mások meg nagyon nem


Chery Covin 1. Nem akartuk teleszórni a listát indiai vagy kínai, többnyire belpiacos csótányokkal, de ezt a kínai szedánt nem hagyhattuk ki. Talán a monosziluett Nissan Primera ihlette, csak egy méterrel rövidebbre kellett kihozni. Érzésre a Suzuki Liana esztétikáját viszi tovább, de a kis keréken billegő kasztnival, túlméretes kabátjában a Honda Cityvel is távoli rokonok

Chery Covin 1. Nem akartuk teleszórni a listát indiai vagy kínai, többnyire belpiacos csótányokkal, de ezt a kínai szedánt nem hagyhattuk ki. Talán a monosziluett Nissan Primera ihlette, csak egy méterrel rövidebbre kellett kihozni. Érzésre a Suzuki Liana esztétikáját viszi tovább, de a kis keréken billegő kasztnival, túlméretes kabátjában a Honda Cityvel is távoli rokonok


Dacia Lodgy. A Dacia Lodgy-t nehéz nem szeretni, hiszen hatalmas belső terű, megfizethető autó. De ránézni fájdalmas. Főleg profilból nézve tűnik rettentő rusnyának a hosszú, tömpe orrú, masszív hátsó sonkákkal befejeződő léghajónyi kasztni. Külső méreteihez képest komikusak a bútorgörgő méretűnek látszó kerekek is és a nagyméretű, minden formai játékot nélkülöző fémlemezek is

Dacia Lodgy. A Dacia Lodgy-t nehéz nem szeretni, hiszen hatalmas belső terű, megfizethető autó. De ránézni fájdalmas. Főleg profilból nézve tűnik rettentő rusnyának a hosszú, tömpe orrú, masszív hátsó sonkákkal befejeződő léghajónyi kasztni. Külső méreteihez képest komikusak a bútorgörgő méretűnek látszó kerekek is és a nagyméretű, minden formai játékot nélkülöző fémlemezek is


JEEP Cherokee: a nemrég bevezetett Csirke még megosztóbb formatervvel böködi a piacot, mint a maga nemében merésznek számító új C4 Picasso. A békebeli hűtőrács mai evolúciós fokozata a pengeéles lámpákkal bejöhet a JEEP-nek, de szépnek biztos nem szép

JEEP Cherokee: a nemrég bevezetett Csirke még megosztóbb formatervvel böködi a piacot, mint a maga nemében merésznek számító új C4 Picasso. A békebeli hűtőrács mai evolúciós fokozata a pengeéles lámpákkal bejöhet a JEEP-nek, de szépnek biztos nem szép


Lexus NX. Ezt tényleg kiélezték: ábrázata a karikatúraszerű orsómaszkkal rajzfilmbéli szörnyeket idéz. Bátor lépés a simára nyalt designt rámenősebbre cserélni, de az IS úgy agresszív, hogy közben szép is, ami az NX-nek nem adatott meg. És ott vannak a több mint kínos Nike-pipák is

Lexus NX. Ezt tényleg kiélezték: ábrázata a karikatúraszerű orsómaszkkal rajzfilmbéli szörnyeket idéz. Bátor lépés a simára nyalt designt rámenősebbre cserélni, de az IS úgy agresszív, hogy közben szép is, ami az NX-nek nem adatott meg. És ott vannak a több mint kínos Nike-pipák is


Mercedes-Benz SL. Az SL 1953 óta álomautó, minden generációjában klasszikus eleganciával. De a designerek digitális ceruzája megbicsaklott: az R231 ormótlan első túlnyúlását nem tudtuk megbocsátani, ezért szerepel a szégyenpadon a deres halántékú urak kedvelt kétülésese. Akkora tokája van, mintha elöl hajtana, de ez a nyúlvány még a Peugeot 407-en vagy a Citroën C5-ön is kínos volna

Mercedes-Benz SL. Az SL 1953 óta álomautó, minden generációjában klasszikus eleganciával. De a designerek digitális ceruzája megbicsaklott: az R231 ormótlan első túlnyúlását nem tudtuk megbocsátani, ezért szerepel a szégyenpadon a deres halántékú urak kedvelt kétülésese. Akkora tokája van, mintha elöl hajtana, de ez a nyúlvány még a Peugeot 407-en vagy a Citroën C5-ön is kínos volna


Porsche Panamera. Vannak márkák, amelyek kisugárzása elbírja a szépnek csúnya, de annál karakteresebb autókat. A Panamera egyedülállót nyújt, Porsche-emblémája van, nála belefér a sajátságos fizimiska

Porsche Panamera. Vannak márkák, amelyek kisugárzása elbírja a szépnek csúnya, de annál karakteresebb autókat. A Panamera egyedülállót nyújt, Porsche-emblémája van, nála belefér a sajátságos fizimiska


Új Smart Forfour. A Twingónak sem sok hiányzott, hogy bekerüljön, de csúnyasági együtthatójával az új Forfour nemcsak a testvérmodellt, hanem az új Fortwo-t is megelőzte. Az ötajtós Smart esetlensége meglepő abban a kategóriában, ahol a szebbik nemet kellene megnyerni

Új Smart Forfour. A Twingónak sem sok hiányzott, hogy bekerüljön, de csúnyasági együtthatójával az új Forfour nemcsak a testvérmodellt, hanem az új Fortwo-t is megelőzte. Az ötajtós Smart esetlensége meglepő abban a kategóriában, ahol a szebbik nemet kellene megnyerni


Mit érdemes behozni, nevetséges benzinárak, tippek gyorshajtási bírságok ellen, a legfurcsább honvédségi járművek, a legmenőbb szocialista autók és motorok, a legjobb autós videoklipek, a legerősebb magyar autók, brutális ruszki munkagépek: ne hagyjátok ki a Top 10 rovatot!