A traktorok világa sokszínűbb, mint azt gondoltuk, a mezőgazdaság gépesített igáslovai között akad pár furcsa, lenyűgöző, kivételes darab. Bár nem volt könnyű feladat, megpróbáltuk összeállítani azt a különleges tízes listát, aminek minden darabja külön-külön is megérdemlik a figyelmet.

1. A földkerekség legnagyobbja - A Big Bud névre keresztelt munkagépet egy brutális méretű, 760 lóerős V16-os Detroit Diesel motor hajtja. A 8,2 méter hosszú, 6 méter széles és 4,2 méter magas erőműre  egyedi két és fél méter átmérőjű gumik kerültnek. 

 teletankolt 3785 literes üzemanyagtartállyal együtt a traktor össztömege meghaladja a 42 tonnát. A gép maximális súlya, ha a farmer feltölti a kerekeket vízzel a mögé kötött talajmegmunkáló gépek vontatáshoz és az orrára is nehezéket szerel, 58,5 tonna.

10. A ma kapható legszebb - Legalábbis egyes agrár fórumok véleménye alapján, a fokozatmentes váltóval szerelt, New Holland T7000-es sorozata az egyik legcsábítóbb külsővel megáldott mezőgazdasági munkagép napjainkban. Főleg maserati-kék színben!

10. A ma kapható legszebb – Legalábbis egyes agrár fórumok véleménye alapján, a fokozatmentes váltóval szerelt, New Holland T7000-es sorozata az egyik legcsábítóbb külsővel megáldott mezőgazdasági munkagép napjainkban. Főleg maserati-kék színben!

Top 10 –  Menő traktorok a földművelés világából 30
8. A legdrágább - A 682 LE maximális teljesítményű, gumihevederes Case IH Quadtrac 620-as kétségtelenül korunk csúcsát képviseli. Megnyerte a 2014-es Év Traktora díjat, ára pedig valahol 500 000 dollár, azaz 120 millió forint körül mozog.

8. A legdrágább – A 682 LE maximális teljesítményű, gumihevederes Case IH Quadtrac 620-as kétségtelenül korunk csúcsát képviseli. Megnyerte a 2014-es Év Traktora díjat, ára pedig valahol 500 000 dollár, azaz 120 millió forint körül mozog.

7. A jövő luxusa - Egy japán tervező Ken Okuyama álmodta meg a jövő traktorát. Hogy a gyártók merítenek-e ihletet a Ferrarinál is dolgozó művész munkájából, arról sejtésünk sincs.

7. A jövő luxusa – Egy japán tervező Ken Okuyama álmodta meg a jövő traktorát. Hogy a gyártók merítenek-e ihletet a Ferrarinál is dolgozó művész munkájából, arról sejtésünk sincs.

6. - A jövő technikája - A képen az Egyesült Államokban fejlesztett Spirit. Ami igen, mezőgazdasági gép, traktor, még ha nem is tűnik annak. A jövő, valóban önállóan dolgozó robotjait vetíti előre. Nem használ GPS rendszert, saját érzékelőire hagyatkozik, és az előre megszabott határokat sosem hagyja el munka közben. 

Mozgatásáról két 202 lóerős Isuzu dízelmotor gondoskodik, működéséhez irányítótorony is szükséges, ami nagy felbontású képet és hangot közvetít a meghatározott készülékek felé. 

Tehát a jövőben tényleg a Traktorszimulátorral fogunk szántani, otthon a gép előtt, kávét szürcsölve?

6. – A jövő technikája – A képen az Egyesült Államokban fejlesztett Spirit. Ami igen, mezőgazdasági gép, traktor, még ha nem is tűnik annak. A jövő, valóban önállóan dolgozó robotjait vetíti előre. Nem használ GPS rendszert, saját érzékelőire hagyatkozik, és az előre megszabott határokat sosem hagyja el munka közben.
Mozgatásáról két 202 lóerős Isuzu dízelmotor gondoskodik, működéséhez irányítótorony is szükséges, ami nagy felbontású képet és hangot közvetít a meghatározott készülékek felé.
Tehát a jövőben tényleg a Traktorszimulátorral fogunk szántani, otthon a gép előtt, kávét szürcsölve?

5. Árokásó kúszómászó - Egy alap Fordson Standard Tractor hátsó tengelyét átalakítva született ez a masina. Fő célja árkok ásása volt csővezetékek számára, a kereket helyettesítő szerkezetet Rotopadnak nevezték.

5. Árokásó kúszómászó – Egy alap Fordson Standard Tractor hátsó tengelyét átalakítva született ez a masina. Fő célja árkok ásása volt csővezetékek számára, a kereket helyettesítő szerkezetet Rotopadnak nevezték.

4. Csavaros megoldás - A csavarhajtás ötlete ipari méretet a Fordson traktoroknak köszönhetően nyert. A kor legnépszerűbb típusának kerekeit csavaros hengerekre cserélték, a hajtásáról két kuplungszerkezet gondoskodott, amelyek a kormánykerék pozíciójának függvényében oldottak, vagy zártak. 

A képességeket bizonyítandó húsz tonnányi fát vontattak rossz terepen, ám a találmány mégsem nyert széles elismerést, és pár évtizedre a feledés homályába veszett.

4. Csavaros megoldás – A csavarhajtás ötlete ipari méretet a Fordson traktoroknak köszönhetően nyert. A kor legnépszerűbb típusának kerekeit csavaros hengerekre cserélték, a hajtásáról két kuplungszerkezet gondoskodott, amelyek a kormánykerék pozíciójának függvényében oldottak, vagy zártak.[sc_cts_position slug="content040" clear="1"]
A képességeket bizonyítandó húsz tonnányi fát vontattak rossz terepen, ám a találmány mégsem nyert széles elismerést, és pár évtizedre a feledés homályába veszett.

3. Az unortodox traktor - A Doe Triple-D az egyik legkülönlegesebb konstrukció amire ekét akasztottak. Az 1950-es években Angliában híján voltak az erős traktoroknak, ezért George Pryor ezzel az érdekes megoldással állt elő. Két Fordson traktort épített össze, így egy összkerékhajtású, összkerék-kormányzású gépet kapott, ami teljesítményben túlszárnyalta a riválisokat. 

Persze két motor, két váltó javítása nem túl kifizetődő, ezért kihalt ez a furcsaság.

3. Az unortodox traktor – A Doe Triple-D az egyik legkülönlegesebb konstrukció amire ekét akasztottak. Az 1950-es években Angliában híján voltak az erős traktoroknak, ezért George Pryor ezzel az érdekes megoldással állt elő. Két Fordson traktort épített össze, így egy összkerékhajtású, összkerék-kormányzású gépet kapott, ami teljesítményben túlszárnyalta a riválisokat.
Persze két motor, két váltó javítása nem túl kifizetődő, ezért kihalt ez a furcsaság.

2. A legritkább különleges klasszikus - A Porsche traktorok már alapjáraton kedvesek az autórajongó szemnek, de ez a darab mindenen túltesz. Az áramvonalas borítás nem egy sebességrekord okán került a P312-esre. Mivel kávéültetvényekre tervezték, ez borítás óvta a haszonnövényt a munkagéptől. 

Érdekessége még, hogy benzinmotorral szerelték, a kávétermelők ugyanis nem akartak kormot pöfögő gépeket szeretett ültetvényük kellős közepén.

2. A legritkább különleges klasszikus – A Porsche traktorok már alapjáraton kedvesek az autórajongó szemnek, de ez a darab mindenen túltesz. Az áramvonalas borítás nem egy sebességrekord okán került a P312-esre. Mivel kávéültetvényekre tervezték, ez borítás óvta a haszonnövényt a munkagéptől.
Érdekessége még, hogy benzinmotorral szerelték, a kávétermelők ugyanis nem akartak kormot pöfögő gépeket szeretett ültetvényük kellős közepén.

1. A földkerekség legnagyobbja - A Big Bud névre keresztelt munkagépet egy brutális méretű, 760 lóerős V16-os Detroit Diesel motor hajtja. A 8,2 méter hosszú, 6 méter széles és 4,2 méter magas erőműre  egyedi két és fél méter átmérőjű gumik kerültnek. 

 teletankolt 3785 literes üzemanyagtartállyal együtt a traktor össztömege meghaladja a 42 tonnát. A gép maximális súlya, ha a farmer feltölti a kerekeket vízzel a mögé kötött talajmegmunkáló gépek vontatáshoz és az orrára is nehezéket szerel, 58,5 tonna.

1. A földkerekség legnagyobbja – A Big Bud névre keresztelt munkagépet egy brutális méretű, 760 lóerős V16-os Detroit Diesel motor hajtja. A 8,2 méter hosszú, 6 méter széles és 4,2 méter magas erőműre egyedi két és fél méter átmérőjű gumik kerültnek.
teletankolt 3785 literes üzemanyagtartállyal együtt a traktor össztömege meghaladja a 42 tonnát. A gép maximális súlya, ha a farmer feltölti a kerekeket vízzel a mögé kötött talajmegmunkáló gépek vontatáshoz és az orrára is nehezéket szerel, 58,5 tonna.