Még az 1980-as években dönthettek úgy a német autógyártók, hogy 250 km/óra legyen az a határ, amelynél a sportautókat kivéve önként leszabályozzák a végsebességet. Az 1987-es BMW 750i, majd a Mercedes-Benz válasza, a bálna 600 SE és SEL sem léphette túl ezt a határt, amelyhez az Audi, majd a Lexus, a Jaguar, a Volvo és a többi előkelő márka is csatlakozott.

Összegyűjtöttük azokat a modelleket, amelyekkel a német autópályákon meglepetést okozhatunk, ha egy Audi, BMW vagy Mercedes-Benz tulaja messziről villogva jelzi, hogy lesz szíves letakarodni mindenki. A lista részben szubjektív, szerepelhetne rajta a Corvette is, csak az nem nagy meglepetés 300-zal a belső sávban. Ha tudtuk más szériaautót, amely gyorsabb 250-nél, nem kerül a világ pénzébe és esetleg kapható itthon, a hozzászólások között várjuk a paramétereket.
 

250 felett ritka a levegő az autobahnon. Meglepő áron kapni olyan autót, amely gyorsabb a német luxuslimuzinoknál

10. Cadillac CTS-V, kb. 26 000 000 Ft, 320 km/ó. Mivel itt a kivételes ár/gyorsaság arány a téma, nem maradhatott ki két amerikai kedvencem. A Cadillac V sportmodellektől mindig brutális paraméterekre számíthatunk: a CTS-V mechanikus feltöltős motorja 649 lóerős (477 kW), az autó 3,7 mp alatt gyorsul százra, végsebessége 320 km/óra. Kifutó elődje árából kiindulva számoljunk 70 000 dollárral, a 400 ezres regadóval, 10 százalék vámmal, 27 százalék áfával plusz 3200 dollár szállítási, ügyintézési és biztosítási költséggel. A végeredmény így sem több 26 millió forintnál. A BMW M5 extrák nélkül 30 188 000 forinttól indul és alapesetben 250-nél, felárért 300-nál marad le mögöttünk

10. Cadillac CTS-V, kb. 26 000 000 Ft, 320 km/ó. Mivel itt a kivételes ár/gyorsaság arány a téma, nem maradhatott ki két amerikai kedvencem. A Cadillac V sportmodellektől mindig brutális paraméterekre számíthatunk: a CTS-V mechanikus feltöltős motorja 649 lóerős (477 kW), az autó 3,7 mp alatt gyorsul százra, végsebessége 320 km/óra. Kifutó elődje árából kiindulva számoljunk 70 000 dollárral, a 400 ezres regadóval, 10 százalék vámmal, 27 százalék áfával plusz 3200 dollár szállítási, ügyintézési és biztosítási költséggel. A végeredmény így sem több 26 millió forintnál. A BMW M5 extrák nélkül 30 188 000 forinttól indul és alapesetben 250-nél, felárért 300-nál marad le mögöttünk


9. Maserati Ghibli 3,0, 24 215 000 Ft, 263 km/ó. Csalódás volna, ha egy Maseratiban bitek mondanák meg, mennyivel mehet az autó, így a Ghibli benzines alapváltozata is túllépheti a mágikus határt. Persze ezen a szinten a gyengébbik benzines is 330 lóerőt jelent a duplaturbós V6-ból

9. Maserati Ghibli 3,0, 24 215 000 Ft, 263 km/ó. Csalódás volna, ha egy Maseratiban bitek mondanák meg, mennyivel mehet az autó, így a Ghibli benzines alapváltozata is túllépheti a mágikus határt. Persze ezen a szinten a gyengébbik benzines is 330 lóerőt jelent a duplaturbós V6-ból


8. Dodge Challenger RT Hellcat, kb. 22 800 000 Ft, 328 km/ó. A Dodge Challenger SRT Hellcat a világ leggyorsabb lépcsőshátú szériaautója: 328 km/órát tud. A békesség kedvéért az egyik kulccsal "csupán" 500 lóerőt mozgósít a 6,2 literes, kompresszoros V8, a másikkal 707 lóerőt és 881 Nm nyomatékot szabadít az emberiségre, nyolcfokozatú automata vagy hatfokozatú kézi (!) sebességváltón keresztül. Ára baráti: vámmal, áfával, regadóval és a konténeres szállítás költségeivel 22,8 millió forintból itthon van 258 forintos dollárárfolyam mellett. Pár hónapja 220-as kurzusnál 19,5 millió forint lett volna

8. Dodge Challenger RT Hellcat, kb. 22 800 000 Ft, 328 km/ó. A Dodge Challenger SRT Hellcat a világ leggyorsabb lépcsőshátú szériaautója: 328 km/órát tud. A békesség kedvéért az egyik kulccsal „csupán” 500 lóerőt mozgósít a 6,2 literes, kompresszoros V8, a másikkal 707 lóerőt és 881 Nm nyomatékot szabadít az emberiségre, nyolcfokozatú automata vagy hatfokozatú kézi (!) sebességváltón keresztül. Ára baráti: vámmal, áfával, regadóval és a konténeres szállítás költségeivel 22,8 millió forintból itthon van 258 forintos dollárárfolyam mellett. Pár hónapja 220-as kurzusnál 19,5 millió forint lett volna

7. Jaguar F-Type 3,0 SC, 22 199 000 Ft, 260 km/ó. A Jaguarnál sem olcsó, ha 250 felett szeretnénk hasítani. Mivel az XF nem lépheti át ezt az értéket, a legkevésbé költséges megoldás beülni az F-Type belépőmodelljébe. 340 lóerő, 450 Nm, 5,3 mp százig és csak 260-nál győz a menetellenállás kompresszoros hathengeres felett

7. Jaguar F-Type 3,0 SC, 22 199 000 Ft, 260 km/ó. A Jaguarnál sem olcsó, ha 250 felett szeretnénk hasítani. Mivel az XF nem lépheti át ezt az értéket, a legkevésbé költséges megoldás beülni az F-Type belépőmodelljébe. 340 lóerő, 450 Nm, 5,3 mp százig és csak 260-nál győz a menetellenállás kompresszoros hathengeres felett


6. Porsche Cayman, 17 620 000 Ft, 266 km/ó. Hathengeres, 275 lóerős boxermotorjával a legolcsóbb Cayman is képes túllépni a polgári modellek leszabályozott végsebességét. PDK duplakuplungos automata váltóval egy tizeddel, 5,6 másodpercre javul a százra gyorsulás, de a végsebesség csekélyebb: 264 km/óra

6. Porsche Cayman, 17 620 000 Ft, 266 km/ó. Hathengeres, 275 lóerős boxermotorjával a legolcsóbb Cayman is képes túllépni a polgári modellek leszabályozott végsebességét. PDK duplakuplungos automata váltóval egy tizeddel, 5,6 másodpercre javul a százra gyorsulás, de a végsebesség csekélyebb: 264 km/óra


5. Porsche Boxter, 17 140 000 Ft, 264 km/ó. 1975-ben a rettegett 911 Turbo (930) végsebessége volt 260, amit ma a legalacsonyabb árú Porsche-modell is képes túlszárnyalni. A belépő Boxster 265 lóerős, 10-zel kevesebb az alap Caymannál

5. Porsche Boxter, 17 140 000 Ft, 264 km/ó. 1975-ben a rettegett 911 Turbo (930) végsebessége volt 260, amit ma a legalacsonyabb árú Porsche-modell is képes túlszárnyalni. A belépő Boxster 265 lóerős, 10-zel kevesebb az alap Caymannál


4. Alfa Romeo 4C 16 060 000 Ft, 258 km/ó Egy modern kori Lotus Elise az Alfa Romeótól, csupán 65 kilós, szénszálerősítésű műanyag karosszériával, középmotorral és kormányszervo nélkül. Nem olyan fenomenális, ahogy reméltük, de igazán komoly sportautó

4. Alfa Romeo 4C 16 060 000 Ft, 258 km/ó Egy modern kori Lotus Elise az Alfa Romeótól, csupán 65 kilós, szénszálerősítésű műanyag karosszériával, középmotorral és kormányszervo nélkül. Nem olyan fenomenális, ahogy reméltük, de igazán komoly sportautó


3. Opel Insignia OPC Unlimited, 12 768 000 Ft, 270 km/ó. 508 ezer forintba kerül az Unlimited csomag a legerősebb Opelhez, amelyből van kézi és automatikus váltós is. 20 km/óra nem a világ, de 250 és 270 között csak többet ér, mint 170 és 190 között

3. Opel Insignia OPC Unlimited, 12 768 000 Ft, 270 km/ó. 508 ezer forintba kerül az Unlimited csomag a legerősebb Opelhez, amelyből van kézi és automatikus váltós is. 20 km/óra nem a világ, de 250 és 270 között csak többet ér, mint 170 és 190 között


2. Subaru Impreza WRX STi, 12 750 000 Ft, 255 km/ó. Ami nem megy a Nissan 370Z Nismónak, az megy az Impreza csúcsmodelljének: ha csak 5 kilométer/órával is, de gyorsabb a 250-es limitnél. 2,5 literes motorja 300 lóerős, 100-ig elég 5,2 mp

2. Subaru Impreza WRX STi, 12 750 000 Ft, 255 km/ó. Ami nem megy a Nissan 370Z Nismónak, az megy az Impreza csúcsmodelljének: ha csak 5 kilométer/órával is, de gyorsabb a 250-es limitnél. 2,5 literes motorja 300 lóerős, 100-ig elég 5,2 mp


1. Renault Mégane R.S. 2,0 TCe 265, 7 990 000 Ft, 254 km/ó. Ár/gyorsaság bajnokunk a Mégane RenaultSport aktuális változata. A kompakt sportmodellek között élményben a legelsők között van, kategóriájában a legolcsóbb és tud valamit, amit a nagyobb teljesítményű Astra OPC vagy Golf R sem: tükrében lassan apró ponttá válik a 250-nél leszabályozott 7-es BMW. De megvenni csak a Cup-futóművel és az önzáró differenciálművel szabad, ami csomagban 480 000 forint. Figyelem: a képen a 275 lóerős, négyüléses Trophy-R látható, mert olyan jól néz ki

1. Renault Mégane R.S. 2,0 TCe 265, 7 990 000 Ft, 254 km/ó. Ár/gyorsaság bajnokunk a Mégane RenaultSport aktuális változata. A kompakt sportmodellek között élményben a legelsők között van, kategóriájában a legolcsóbb és tud valamit, amit a nagyobb teljesítményű Astra OPC vagy Golf R sem: tükrében lassan apró ponttá válik a 250-nél leszabályozott 7-es BMW. De megvenni csak a Cup-futóművel és az önzáró differenciálművel szabad, ami csomagban 480 000 forint. Figyelem: a képen a 275 lóerős, négyüléses Trophy-R látható, mert olyan jól néz ki

Milyen használt autót érdemes behozni, nevetséges benzinárak, tippek gyorshajtási bírságok ellen, a legfurcsább honvédségi járművek, a legmenőbb szocialista autók és motorok, a legjobb autós videoklipek, a legerősebb magyar autók, brutális ruszki munkagépek: ne hagyjátok ki a Top 10 rovat többi cikkét!