Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének ügyvezető elnöke a 2014-et értékelve elmondta, hogy a bővülés dacára az 1997-es szinten vannak az újautó-értékesítések. Ebben az évben Pete Sampras volt a tenisz világranglista vezetője, ekkor szűnt meg a turisták maximált valutakerete Magyarországon és ekkor ítélték el Pol Potot. Nem tegnap volt. De a 2010-es mélypont óta egyre erősödik a növekedés.
A 67 476 darabos adatban a reexport is benne van, tehát az itthon rendszámozott, majd a forgalomból kivont és nyugat-európai kereskedőknek eladott mintegy 8600 autó. A 27 százalékos áfa levonásával, a forint tartós gyengesége miatt, euróban nagyon jó áron lehet itthon autókat venni. Szerencsére forintért is. E heti Top 10 cikkünkben a magyar autópiac tíz legnépszerűbb autóját mutatjuk be a JATO Dynamics forgalomba helyezési adatai alapján.





10. Suzuki SX4 S-Cross, 1197 db. Úgy látszik, csak a nagyjából egymilliós árengedményre volt szükség ahhoz, hogy az SX4 utóda szárnyra kapjon. A benzinest fél évig használtuk és bennünket is meggyőzött fogyasztásával, motorjával és méreteivel

9. Opel Mokka, 1259 db. Egész Európában igen sikeres a kis szabadidő-autó, amely kiugró arányban mutathat fel magánvásárlókat a vevők között

8. Škoda Rapid, 1322 db. Flottaautóként van kereslet a Rapidra, pedig felszereltségéhez mérten alig olcsóbb az Octaviánál. Például a BKK és a közmédia munkatársait látjuk a Rapidban, amelyből itthon a Spaceback a népszerűbb a tágasabb csomagterű alap Rapid ellenében

7. Suzuki Swift, 1745 db. 2013-ban 1598 új Swift kapott magyar rendszámot, a többlet 9,2 százalékos. Ezekben a számokban vélhetően nincs benne az a mintegy 150 ügyintézői autó, amit az év legvégén a rendőrség rendelt meg

6. Opel Corsa, 1758 db. A Corsa volt a Duster legnagyobb ellenfele a magánvevők körében, az év második felében hónapokon át vezette a privátvásárlói ranglistát az olcsó SUV előtt. A modellváltás előtti típusra nagy engedményeket adott az importőr és a kereskedőhálózat

5. Volkswagen Golf, 1945 db. Tavaly jóval több Golfra szereltek M-es rendszámot, mint 2013-ban. A VII generációval elért 35,3 százalékos növekedés messze jobb a 20,3 százalékos összpiaci fejlődésnél

4. A magyar magánvásárlók körében évről évre a Dusterből kel el a legtöbb. A cégeknek sem büdös a román terepjáró: erdőgazdaságok, közművállalatok, biztonsági szolgálatok is felfedezték, körzeti megbízotti autóként is elkelt néhány. Összehasonlításképp: a Renault húzómodellje a Fluence, amelyből nagyjából feleannyit helyeztek forgalomba itthon, mint a Dusterből

3. Opel Astra, 2431 db. Amióta az autópiac három negyedét (tavaly épp 76,9 százalékát) céges megrendelések adják, a kompakt kategória autói közül kerül ki a három éllovas. Magyarországon hagyományosan erős az Opel, amelynek legnépszerűbb autója az Astra. A 2016 elején megújuló modellt erős akciókkal támogatta az importőr

2. Ford Focus, 2595 db. A Focus sikeres éven van túl a 2013-as 2147 autót 21 százalékkal meghaladó értékesítésekkel. Tavaly év végén elődjével párhuzamosan már piacon volt a modellfrissítés utáni változat. A kifutó modell – akár 1-1,3 milliós kedvezményekkel – és a frissített verzió együtt húzhatja idén a Ford szekerét

1. Škoda Octavia, 3971 db. Negyedik éve az Octavia a legnépszerűbb személyautó hazánkban. A 2014-es eredményt megtámogatta a rendőrségi tenderen aratott győzelem. Tavaly és idén összesen 501 db Octaviát vesz a rendőrség, 400 autót a 140 lóerős 1,4 TSI, 101-et az 105 lóerős 1,6 TDI motorral
Milyen használt autót érdemes behozni, nevetséges benzinárak, tippek gyorshajtási bírságok ellen, a legfurcsább honvédségi járművek, a legmenőbb szocialista autók és motorok, a legjobb autós videoklipek, a legerősebb magyar autók, brutális ruszki munkagépek: ne hagyjátok ki a Top 10 rovat többi cikkét!