Kisebb-nagyobb fogásokkal kitolhatjuk sok drágán cserélhető alkatrész élettartamát. E heti Top 10 cikkünk az autó kíméléséről szól
Kisebb-nagyobb fogásokkal kitolhatjuk sok drágán cserélhető alkatrész élettartamát. E heti Top 10 cikkünk az autó kíméléséről szól
Fotó megosztása:
Ha új az autó, járasd be a motorját! Először a legnagyobb fordulatszám felével, majd maximum két harmadával terheld a motort és kerüld a padlógázt az első 2000 kilométeren. A bejáratáshoz változatos útvonal az ideális, ahol nem állandó a fordulatszám és a sebesség. Irány egy dimbes-dombos országút!
Ha új az autó, járasd be a motorját! Először a legnagyobb fordulatszám felével, majd maximum két harmadával terheld a motort és kerüld a padlógázt az első 2000 kilométeren. A bejáratáshoz változatos útvonal az ideális, ahol nem állandó a fordulatszám és a sebesség. Irány egy dimbes-dombos országút!
Fotó megosztása:
Ha meleg a víz, még nem biztos, hogy meleg a motor! Várj még, amíg a motorolaj is átmelegszik! Aki hidegen üvegeli a motort, tönkrevágja a siklócsapágyakat
Ha meleg a víz, még nem biztos, hogy meleg a motor! Várj még, amíg a motorolaj is átmelegszik! Aki hidegen üvegeli a motort, tönkrevágja a siklócsapágyakat
Fotó megosztása:
Ne nyugtasd kezedet a kézi váltó karján! Ezt nem szeretik a váltó tolóvillái, Az automaták fokozatválasztó karja viszont csak egy tárcsát forgat és gond nélkül elviseli a mancsokat
Ne nyugtasd kezedet a kézi váltó karján! Ezt nem szeretik a váltó tolóvillái, Az automaták fokozatválasztó karja viszont csak egy tárcsát forgat és gond nélkül elviseli a mancsokat
Fotó megosztása:
Álló helyzetben ne tekerd a kormányt! A rásegítés miatt nem érezni, mennyire nehezen fordul a kerék, de leállított motorral érdemes kipróbálni, hogy feszül ilyenkor a kormánymű. A kocsit kicsit megmoccantva máris könnyebben fordul a kerék
Álló helyzetben ne tekerd a kormányt! A rásegítés miatt nem érezni, mennyire nehezen fordul a kerék, de leállított motorral érdemes kipróbálni, hogy feszül ilyenkor a kormánymű. A kocsit kicsit megmoccantva máris könnyebben fordul a kerék
Fotó megosztása:
A hidraulikus kormányszervós autók kormányát lehetőleg ne fordítsd ki koppanásig! A végállásokat elkerülve tovább él a szerkezet. És alászedett kormánnyal ne kanyarodj vagy indul el nagy gázzal, mert az kinyírja a hajtó féltengelyeket
A hidraulikus kormányszervós autók kormányát lehetőleg ne fordítsd ki koppanásig! A végállásokat elkerülve tovább él a szerkezet. És alászedett kormánnyal ne kanyarodj vagy indul el nagy gázzal, mert az kinyírja a hajtó féltengelyeket
Fotó megosztása:
Lámpánál állva vagy kikanyarodásra várva ne kuplunggal és gázzal tartsd meg az autót, hanem a fékkel. Különben gyorsan pusztul a kuplungtárcsa. A képen a Renault rajza egy kuplungkiemelő szerkezetről
Lámpánál állva vagy kikanyarodásra várva ne kuplunggal és gázzal tartsd meg az autót, hanem a fékkel. Különben gyorsan pusztul a kuplungtárcsa. A képen a Renault rajza egy kuplungkiemelő szerkezetről
Fotó megosztása:
Lámpánál állva vagy kikanyarodásra várva ne kuplunggal és gázzal tartsd meg az autót, hanem a fékkel. Különben gyorsan pusztul a kuplungtárcsa. És ne kinyomott kuplunggal várd a zöldet, ezzel is kímélheted a tengelykapcsolót. Még egy tipp: sík úton megállva ne tartsd nyomva a féket! Így a betétek alatt is hűlhet a tárcsa, hogy ne érje pontszerű hőterhelés
Lámpánál állva vagy kikanyarodásra várva ne kuplunggal és gázzal tartsd meg az autót, hanem a fékkel. Különben gyorsan pusztul a kuplungtárcsa. És ne kinyomott kuplunggal várd a zöldet, ezzel is kímélheted a tengelykapcsolót. Még egy tipp: sík úton megállva ne tartsd nyomva a féket! Így a betétek alatt is hűlhet a tárcsa, hogy ne érje pontszerű hőterhelés
Fotó megosztása:
Nem csak a motorolajat kell rendszeresen lecserélni. A megadott időszakonként cseréltesd le a hűtő- és a fékfolyadékot, a kormányrásegítés olaját is. Kérdezz meg egy jó szerelőt, hogy a sok autóban örök életűnek ígért olajtöltet nem jobb-e mégis lecserélni a váltóban 100-150 ezer kilométerenként
Nem csak a motorolajat kell rendszeresen lecserélni. A megadott időszakonként cseréltesd le a hűtő- és a fékfolyadékot, a kormányrásegítés olaját is. Kérdezz meg egy jó szerelőt, hogy a sok autóban örök életűnek ígért olajtöltet nem jobb-e mégis lecserélni a váltóban 100-150 ezer kilométerenként
Fotó megosztása:
Ha a madarak meg találják tisztelni az autót, ürüléküket mosd le minél hamarabb! Rossz ötlet hagyni, hogy a fényezésre ráégjen a guanó
Ha a madarak meg találják tisztelni az autót, ürüléküket mosd le minél hamarabb! Rossz ötlet hagyni, hogy a fényezésre ráégjen a guanó
Fotó megosztása:
Ha ésszerű távon belül elérhető több hely, nyáron ne parkolj a tűző napra! Főleg ha hosszú időre, akár napokra leállítjuk az autót. Az erős UV-sugárzás rosszat tesz a fényezésnek, öregíti a kárpitokat és a műanyagokat. Jobb árnyékot keresni, mint nézni a szétrepedt műszerfalat
Ha ésszerű távon belül elérhető több hely, nyáron ne parkolj a tűző napra! Főleg ha hosszú időre, akár napokra leállítjuk az autót. Az erős UV-sugárzás rosszat tesz a fényezésnek, öregíti a kárpitokat és a műanyagokat. Jobb árnyékot keresni, mint nézni a szétrepedt műszerfalat
Fotó megosztása:
Benzinkúton mindig az autó betöltőnyílás felőli oldalával állj rá a kútoszlopra! Ha foglalt az összes, akkor be is lehet tolatni az ellenkező oldalihoz és máris jók vagyunk. Ezzel elkerülhető, hogy a kocsi mögött-felett kelljen áthúzni a benzinslagot és nem karcolja meg a kasztnit a rajta lévő kosz
Benzinkúton mindig az autó betöltőnyílás felőli oldalával állj rá a kútoszlopra! Ha foglalt az összes, akkor be is lehet tolatni az ellenkező oldalihoz és máris jók vagyunk. Ezzel elkerülhető, hogy a kocsi mögött-felett kelljen áthúzni a benzinslagot és nem karcolja meg a kasztnit a rajta lévő kosz
Fotó megosztása: