Ki ne örülne egy Land Rovernek a Hondák megbízhatóságával? És ki fogadna el egy Hondát a Landyk üzembiztosságával? Más gyártótól átvett típusokkal használhat, de sokat árthat is magának egy autómárka. Ahogy a szép, de ostoba nő és a hochintelligens, de kevéssé jóképű professzor nászából sem csak eszes és gyönyörű gyermekek születhetnek, a jövevény a frigy hátrányait is örökölheti.
Az emblémacsere ritkán használ egy márkának, mert egy másik gyártó más értékei alapján nem tud olyan autót csinálni, ami igazán passzol egy jól felépített márkaképbe. De ennél fontosabb néha betölteni egy lyukat a kínálatban saját modell kifejlesztése és egy gyár felszerszámozása nélkül.
Főleg az egymárkás flottához ragaszkodó cégek miatt érdemes berántani egy idegen típust a palettára, hogy ajánlatot lehessen tenni a beszerzésekkor. Az emblémacsere vagy badge engineering szükségmegoldás, de bevált megoldás arra az esetre, ha egy márkának értelmetlen volna kifejlesztenie egy saját modellt.
A klasszikus emblémacsere mindenben azonos motorokkal és karosszériával a haszonjárművek világában gyakori, gondoljunk az első generációs Citroën Berlingo és a Peugeot Partner partnerségére (bocsánat). A majdnem azonos karosszéria azonban takarhat saját motort, például az Opel Agila és a Suzuki Wagon R+ esetében, amelyben mindkét féltől volt saját benzines motor. Mi most nem voltunk szigorúak, az olcsón módosítható orr és a far eltérhet a testvérmodellek között. Ezúttal nem állítottunk fel sorrendet az egyes modellek között, jöjjön betűrendben tíz fura emblémacserés autó.
Ha nincs saját modelled, árulhatod másvalakiét - tartják az autógyártók. Jöjjön tíz furcsa autó, amely idegen fészekben landolt
Ha nincs saját modelled, árulhatod másvalakiét - tartják az autógyártók. Jöjjön tíz furcsa autó, amely idegen fészekben landolt
Fotó megosztása:
Daewoo Speedster. Emblémacsereberében a GM konszern mindig is nagy spíler volt. Sajnos épp ez az igen merész húzás nem valósult meg, így az Opel Speedsterből átmatricázott Daewoo Speedster egyedi példány maradt. A koreai emblémás roadster a gyár reptéri autószalonját ékesítette Szöulban
Daewoo Speedster. Emblémacsereberében a GM konszern mindig is nagy spíler volt. Sajnos épp ez az igen merész húzás nem valósult meg, így az Opel Speedsterből átmatricázott Daewoo Speedster egyedi példány maradt. A koreai emblémás roadster a gyár reptéri autószalonját ékesítette Szöulban
Fotó megosztása:
Honda Crossroad. Land Roverből nem ritkán születik Honda, de erre is van példa. Mivel a piackutatás a terepjáról előretörését észlelte, saját autó híján a Honda megálapodott a Lend Roverrel az első generációs Discovery átvételéről. A Wikipedia szerint a Discovery I 1993 és 1998 között volt kapható Japánban Crossroad néven
Honda Crossroad. Land Roverből nem ritkán születik Honda, de erre is van példa. Mivel a piackutatás a terepjáról előretörését észlelte, saját autó híján a Honda megálapodott a Lend Roverrel az első generációs Discovery átvételéről. A Wikipedia szerint a Discovery I 1993 és 1998 között volt kapható Japánban Crossroad néven
Fotó megosztása:
Kia Elan. Akkoriban a Kiától egy roadster váratlanabb fordulat volt, mint ma lenne egy V12-es SUV a Daciától. Az 1996 és 199 között gyártott sportautó a Lotus Elan testérmodellje volt, tehát a 151 lóerős motor az első kerekeket hajtotta
Kia Elan. Akkoriban a Kiától egy roadster váratlanabb fordulat volt, mint ma lenne egy V12-es SUV a Daciától. Az 1996 és 199 között gyártott sportautó a Lotus Elan testérmodellje volt, tehát a 151 lóerős motor az első kerekeket hajtotta
Fotó megosztása:
Nissan Santana. Az 1980-as évek elején a Nissan vezetése szerteágazó együttműködést tervezett a Volkswagennel. A puhatolózások után jó ötletnek tűnt a korabeli Passat limuzin, a Santana licencgyártásával kezdeni az együttműködést. Megmaradt a név, a Nissan Santana 1984-től 1989-ig volt gyártásban Japánban. Kanagavai szülőhelyével jóval alacsonyabb áron került piacra, mint eredetije
Nissan Santana. Az 1980-as évek elején a Nissan vezetése szerteágazó együttműködést tervezett a Volkswagennel. A puhatolózások után jó ötletnek tűnt a korabeli Passat limuzin, a Santana licencgyártásával kezdeni az együttműködést. Megmaradt a név, a Nissan Santana 1984-től 1989-ig volt gyártásban Japánban. Kanagavai szülőhelyével jóval alacsonyabb áron került piacra, mint eredetije
Fotó megosztása:
Peugeot P4. 1979 óta szinte változatlan formában, de vátozatos neveken készült a Mercedes-Benz G-osztály. A Puch az osztrák verzió volt, a Peugeot P4 pedig a Peugeot-motorokkal felszerelt licencmodell, amely csak katonai célra készült, spártai kivitelben
Peugeot P4. 1979 óta szinte változatlan formában, de vátozatos neveken készült a Mercedes-Benz G-osztály. A Puch az osztrák verzió volt, a Peugeot P4 pedig a Peugeot-motorokkal felszerelt licencmodell, amely csak katonai célra készült, spártai kivitelben
Fotó megosztása:
Saab-Lancia 600. Amikor a Saab csak kicsit állt jobban, mint csődje előtt, jó ötletnek tűnt átvenni az 1980-as Év Autójának választott Lancia Deltát, Saab-Lancia 600 néven. Akkoriban körvonalazódott a fejlesztési együttműködés a Saab 9000 és olasz rokonai, az Alfa 164, a FIAT Croma és a Lancia Thema között, ami a csereszabatos első ajtókban és a hasonló C-oszlopban is megnyilvánult. Szegény Deltának a Lancia kimúlása előtt azt is meg kellett érnie, hogy a jobbkormányos piacokon Chrysler Delta néven tengesse sorát
Saab-Lancia 600. Amikor a Saab csak kicsit állt jobban, mint csődje előtt, jó ötletnek tűnt átvenni az 1980-as Év Autójának választott Lancia Deltát, Saab-Lancia 600 néven. Akkoriban körvonalazódott a fejlesztési együttműködés a Saab 9000 és olasz rokonai, az Alfa 164, a FIAT Croma és a Lancia Thema között, ami a csereszabatos első ajtókban és a hasonló C-oszlopban is megnyilvánult. Szegény Deltának a Lancia kimúlása előtt azt is meg kellett érnie, hogy a jobbkormányos piacokon Chrysler Delta néven tengesse sorát
Fotó megosztása:
Suzuki Equator. Midőn a Suzuki még viaskodott a kisautókkal nehezen meghódítható amerikai piacon, a gyár kooperációkkal töltötte ki a lyukakat kínálatában. A Daewoo Lacettiből lett a Reno vagy Forenza. A pickupok között a Nissan Navara lett a donor, az eredmény a 260 lóerős V6-os motorral is kapható Suzuki Equator (egyenlítő), Amerikának
Suzuki Equator. Midőn a Suzuki még viaskodott a kisautókkal nehezen meghódítható amerikai piacon, a gyár kooperációkkal töltötte ki a lyukakat kínálatában. A Daewoo Lacettiből lett a Reno vagy Forenza. A pickupok között a Nissan Navara lett a donor, az eredmény a 260 lóerős V6-os motorral is kapható Suzuki Equator (egyenlítő), Amerikának
Fotó megosztása:
Toyota Lexcen. Nem túl gyakori, hogy egy ennyire széles kínálattal rendelkező autógyártó máshonnan vegyen kölcsön egy modellt, de időnként a Toyota is bekopogtat másokhoz. A Lexcen az Opel Senator B alapjaira készült, tehát az Omega rokona egyben. Az ausztrál piacon volt kapható és nem aratott nagy sikert
Toyota Lexcen. Nem túl gyakori, hogy egy ennyire széles kínálattal rendelkező autógyártó máshonnan vegyen kölcsön egy modellt, de időnként a Toyota is bekopogtat másokhoz. A Lexcen az Opel Senator B alapjaira készült, tehát az Omega rokona egyben. Az ausztrál piacon volt kapható és nem aratott nagy sikert
Fotó megosztása:
Triumph Avon Acclaim Turbo. Cserébe jöjjön egy Honda, amiből viszont Triumph lett. Meglrtjük, ha valaki csak alsóneműként hallott róla, de egykoron motor- és autógyárként is dicső volt, főleg roadsterekben alkottak nagyot rendszeresen. A Triumph Avon Acclaim Turbo a korabeli Ballade-ból készült, amely egy luxuskivitelű Civicnek tekinthető. Az 1979-ben bemutatott autó azért is érdekes, mert az első turbófeltöltéses motorú utcai Hondák közé tartozik. Csak azért nem merek elsőt írni, mert a japán belpiac bugyrait, benne az esetleg turbós kei autókkal sajnos nem ismerem
Triumph Avon Acclaim Turbo. Cserébe jöjjön egy Honda, amiből viszont Triumph lett. Meglrtjük, ha valaki csak alsóneműként hallott róla, de egykoron motor- és autógyárként is dicső volt, főleg roadsterekben alkottak nagyot rendszeresen. A Triumph Avon Acclaim Turbo a korabeli Ballade-ból készült, amely egy luxuskivitelű Civicnek tekinthető. Az 1979-ben bemutatott autó azért is érdekes, mert az első turbófeltöltéses motorú utcai Hondák közé tartozik. Csak azért nem merek elsőt írni, mert a japán belpiac bugyrait, benne az esetleg turbós kei autókkal sajnos nem ismerem
Fotó megosztása:
Volkswagen Taro. Évtizedekkel az Amarok bemutatása előtt is kellett a Volkswagennek egy platós kisteherautó. A Toyotával állapodtak meg a Hilux licencgyártásáról, a Tarót 1989 és 1997 között gyártotta a VW. Készült sima hátsókerék-hajtással és volt belőle 4x4-es. Fülkéből a kétszemélyes alapverzió mellett elöl háromüléses és duplakabinos hatszemélyes is szerepelt a kínálatban
Volkswagen Taro. Évtizedekkel az Amarok bemutatása előtt is kellett a Volkswagennek egy platós kisteherautó. A Toyotával állapodtak meg a Hilux licencgyártásáról, a Tarót 1989 és 1997 között gyártotta a VW. Készült sima hátsókerék-hajtással és volt belőle 4x4-es. Fülkéből a kétszemélyes alapverzió mellett elöl háromüléses és duplakabinos hatszemélyes is szerepelt a kínálatban
Fotó megosztása:
Daewoo Speedster. Emblémacsereberében a GM konszern mindig is nagy spíler volt. Sajnos épp ez az igen merész húzás nem valósult meg, így az Opel Speedsterből átmatricázott Daewoo Speedster egyedi példány maradt. A koreai emblémás roadster a gyár reptéri autószalonját ékesítette Szöulban
Honda Crossroad. Land Roverből nem ritkán születik Honda, de erre is van példa. Mivel a piackutatás a terepjáról előretörését észlelte, saját autó híján a Honda megálapodott a Lend Roverrel az első generációs Discovery átvételéről. A Wikipedia szerint a Discovery I 1993 és 1998 között volt kapható Japánban Crossroad néven
Kia Elan. Akkoriban a Kiától egy roadster váratlanabb fordulat volt, mint ma lenne egy V12-es SUV a Daciától. Az 1996 és 199 között gyártott sportautó a Lotus Elan testérmodellje volt, tehát a 151 lóerős motor az első kerekeket hajtotta
Nissan Santana. Az 1980-as évek elején a Nissan vezetése szerteágazó együttműködést tervezett a Volkswagennel. A puhatolózások után jó ötletnek tűnt a korabeli Passat limuzin, a Santana licencgyártásával kezdeni az együttműködést. Megmaradt a név, a Nissan Santana 1984-től 1989-ig volt gyártásban Japánban. Kanagavai szülőhelyével jóval alacsonyabb áron került piacra, mint eredetije
Peugeot P4. 1979 óta szinte változatlan formában, de vátozatos neveken készült a Mercedes-Benz G-osztály. A Puch az osztrák verzió volt, a Peugeot P4 pedig a Peugeot-motorokkal felszerelt licencmodell, amely csak katonai célra készült, spártai kivitelben
Saab-Lancia 600. Amikor a Saab csak kicsit állt jobban, mint csődje előtt, jó ötletnek tűnt átvenni az 1980-as Év Autójának választott Lancia Deltát, Saab-Lancia 600 néven. Akkoriban körvonalazódott a fejlesztési együttműködés a Saab 9000 és olasz rokonai, az Alfa 164, a FIAT Croma és a Lancia Thema között, ami a csereszabatos első ajtókban és a hasonló C-oszlopban is megnyilvánult. Szegény Deltának a Lancia kimúlása előtt azt is meg kellett érnie, hogy a jobbkormányos piacokon Chrysler Delta néven tengesse sorát
Suzuki Equator. Midőn a Suzuki még viaskodott a kisautókkal nehezen meghódítható amerikai piacon, a gyár kooperációkkal töltötte ki a lyukakat kínálatában. A Daewoo Lacettiből lett a Reno vagy Forenza. A pickupok között a Nissan Navara lett a donor, az eredmény a 260 lóerős V6-os motorral is kapható Suzuki Equator (egyenlítő), Amerikának
Toyota Lexcen. Nem túl gyakori, hogy egy ennyire széles kínálattal rendelkező autógyártó máshonnan vegyen kölcsön egy modellt, de időnként a Toyota is bekopogtat másokhoz. A Lexcen az Opel Senator B alapjaira készült, tehát az Omega rokona egyben. Az ausztrál piacon volt kapható és nem aratott nagy sikert
Triumph Avon Acclaim Turbo. Cserébe jöjjön egy Honda, amiből viszont Triumph lett. Meglrtjük, ha valaki csak alsóneműként hallott róla, de egykoron motor- és autógyárként is dicső volt, főleg roadsterekben alkottak nagyot rendszeresen. A Triumph Avon Acclaim Turbo a korabeli Ballade-ból készült, amely egy luxuskivitelű Civicnek tekinthető. Az 1979-ben bemutatott autó azért is érdekes, mert az első turbófeltöltéses motorú utcai Hondák közé tartozik. Csak azért nem merek elsőt írni, mert a japán belpiac bugyrait, benne az esetleg turbós kei autókkal sajnos nem ismerem
Volkswagen Taro. Évtizedekkel az Amarok bemutatása előtt is kellett a Volkswagennek egy platós kisteherautó. A Toyotával állapodtak meg a Hilux licencgyártásáról, a Tarót 1989 és 1997 között gyártotta a VW. Készült sima hátsókerék-hajtással és volt belőle 4×4-es. Fülkéből a kétszemélyes alapverzió mellett elöl háromüléses és duplakabinos hatszemélyes is szerepelt a kínálatban
Nevetséges benzinárak, különleges Lego-autók, tippek gyorshajtási bírságok ellen, a legfurcsább honvédségi járművek, a legmenőbb szocialista autók és motorok, a legjobb autós videoklipek, a legerősebb magyar autók, brutális ruszki munkagépek: ne hagyjátok ki a Top 10 rovat többi cikkét sem!